Saunalahden vastaaja ja iPhonen puheposti?
-
Saunalahden vastaaja ja iPhonen puheposti?
Viesti Kirjoittaja toke »
Sen sijaan eivät osanneet kertoa mitä tekee heidän tukisivuillaan oleva koodirimpsu:
**5005*86*+35845xxxxxxx#
Oisko kellään havaintoa?
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: Saunalahden vastaaja ja iPhonen puheposti ?
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
iPhonen vastaajanapin (voicemail) aktivointi
Aktivointi tapahtuu näppäilemällä *5005*86*vastaajanumero# ja sen jälkeen Soita-näppäin
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Kuten todettu, ei toimi Saunalahdella.Tege kirjoitti:Tuolla saat laitettua vastaajan numerosi siihen puheposti-nappiin.
Aktivointi tapahtuu näppäilemällä *5005*86*vastaajanumero# ja sen jälkeen Soita-näppäin
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tottakai toimii. Älä hulluja puhu.E-W kirjoitti:Kuten todettu, ei toimi Saunalahdella.Tege kirjoitti:Tuolla saat laitettua vastaajan numerosi siihen puheposti-nappiin.

-
nyt palo käämi sauniksen tuen kanssa, hänmentävää kun alkuperäinen kysymys on:
"Miten numerosarja **5005*86*+35845xxxxxxx# vaikuttaa
puhelimen toimintaan?"
, niin vastaus on:
"Ei mitään tietoa. Tuon tarkempaa käytönopastusta ei meiltä ole saatavilla."
sitten seuraavaksi;
"Tämä asia ei kuitenkaan enää suuremmin liity itse asiaan, joten päätän keskustelun tähän."
Eli kyse on sauniksen omista ohjeista:
http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakasp ... -iphone-4/
Miks ihmeessä nää juntit laittaa näit ohjeita, jos niil ei oo mitään vaikutusta?
Testaus?
Laaduntarkkailu?
Asiantuntemus?
Ai niin, Llaamafirma...
-
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
2 x 3GS, 2 x 4, kaikissa SL. Missään ei olle toiminut.kallekilponen kirjoitti:Itse olen tuolla koodilla lukemattomia kertoja asettanut vastaajanumeron tuohon puheposti nappiin. Kai muistatte painaa vihreää luuria koodin syöttämisen jälkeen?
Compaq Prolinea 4/33.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Pitäisikö numeron alun olla 045, jotta tuo homma toimisi? Minäkään en ole saanut toimimaan, oman numeroni alku ei ole tuo.kallekilponen kirjoitti:Itse olen tuolla koodilla lukemattomia kertoja asettanut vastaajanumeron tuohon puheposti nappiin. Kai muistatte painaa vihreää luuria koodin syöttämisen jälkeen?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Saunalahdellahan se ei kuulu ilmaiseksi uusiin liittymiin, vanhoista en tiedä.
http://saunalahti.fi/gsm/vastaaja.php
Soneran ohjeissa on aivan sama rimpsu numeroita, ei siinäkään ole mitään 040-viittauksia.amanita kirjoitti:Pitäisikö numeron alun olla 045, jotta tuo homma toimisi? Minäkään en ole saanut toimimaan, oman numeroni alku ei ole tuo.
http://www.sonera.fi/files/Sonera.fi/Yk ... 100709.pdf
http://ilkka.ketola.fi/archives/93
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
(Ja saunalahden liittymä on itsellänikin.)
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Vaan ei toimi, eikä ole koskaan toiminutkallekilponen kirjoitti:Niin tottakai se vastaajanumeron placeholder korvataan kokonaan omalla vastaajanumerolla. Sillä mikä kiittymä on ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Siihen voi vaikka laittaa kaverinsa numeron jos haluaa vastaajanapilla hänelle soittaa.
(Ja saunalahden liittymä on itsellänikin.)
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Olen tilannut tuon vastaajapalvelun. Kokeilin hommaa juuri äsken, ei edelleenkään toimi. Olen laittanut suosikkeihin tuon numeron, joten nopeastihan sen saa käyttöön.Delli kirjoitti:Kysytään nyt tyhmä kysymys, kai teillä on vastaaja-palvelu aktivoitu saunalahdelta ja maksatte siitä sen 1,50€ / kk (14.5.2009 jälkeen avatut vastaajat)?
Saunalahdellahan se ei kuulu ilmaiseksi uusiin liittymiin, vanhoista en tiedä.
http://saunalahti.fi/gsm/vastaaja.php
Soneran ohjeissa on aivan sama rimpsu numeroita, ei siinäkään ole mitään 040-viittauksia.amanita kirjoitti:Pitäisikö numeron alun olla 045, jotta tuo homma toimisi? Minäkään en ole saanut toimimaan, oman numeroni alku ei ole tuo.
http://www.sonera.fi/files/Sonera.fi/Yk ... 100709.pdf
http://ilkka.ketola.fi/archives/93
Kalle voitkin seuraavassa miitissä tuon värkätä puhelimeeni!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
On muistettu, mutta ei auta.kallekilponen kirjoitti:Itse olen tuolla koodilla lukemattomia kertoja asettanut vastaajanumeron tuohon puheposti nappiin. Kai muistatte painaa vihreää luuria koodin syöttämisen jälkeen?
Vaikeahan sitä on sauniksen teknistä aspaa / vikapalvelua uskoa, kun sanovat ettei voi toimia, kun on eri (palvelu)operaattori kuin verkko(-operaattori).
Ehkä ne ei vain osaa?
Llaamamaisen hänmentävää on tietty sekin, et niillä on toi ohje tarjolla, vaikka "tietävät" ettei se toimi.
Voisitko Kalle kertoa yksityiskohtaisesti miten saat kaikkien saunisten liittymien kanssa "puheposti"-nappulan toimimaan?
Vai oletko onnistunut vain joillakin?
Jossaan tais olla jotaan puhetta operaattorilta toiselle siirretyistä numeroista...
-
Voiko sauniksen vastaajassa olla joku muukin alku?amanita kirjoitti:Pitäisikö numeron alun olla 045, jotta tuo homma toimisi? Minäkään en ole saanut toimimaan, oman numeroni alku ei ole tuo.kallekilponen kirjoitti:Itse olen tuolla koodilla lukemattomia kertoja asettanut vastaajanumeron tuohon puheposti nappiin. Kai muistatte painaa vihreää luuria koodin syöttämisen jälkeen?
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Eikä oma.saunalahti - sivulta löydy vastaajan numeroa?toke kirjoitti:Voiko sauniksen vastaajassa olla joku muukin alku?amanita kirjoitti:Pitäisikö numeron alun olla 045, jotta tuo homma toimisi? Minäkään en ole saanut toimimaan, oman numeroni alku ei ole tuo.kallekilponen kirjoitti:Itse olen tuolla koodilla lukemattomia kertoja asettanut vastaajanumeron tuohon puheposti nappiin. Kai muistatte painaa vihreää luuria koodin syöttämisen jälkeen?
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Löytyy, miten niin?Delli kirjoitti:Eikä oma.saunalahti - sivulta löydy vastaajan numeroa?toke kirjoitti:Voiko sauniksen vastaajassa olla joku muukin alku?
Ei sieltä ainakaan voi vaihtaa numeron alkuliitettä muuksi kuin 045:ksi...
EDIT:
TAI SIIS... oma varsinainen puhelinumeroni on 041-alkuinen ja vastaaja 045-alkuinen.
Tästä siis oli spekulointia jossain, että jos numerot on eri, niin sitten ei puhepostinappulaa saa toimimaan,
mut aika outoo jos sauniksen tekniset "asiantuntijat" eivät tätä tiedä, eivätkä siksi myöskään asiaa korjaa...
-
Olen näppäillyt tuon koodin ihan mainitulla tavalla, ja numerona käyttänyt oma.saunalahdesta napattua vastaajanumeroa.toke kirjoitti: Voisitko Kalle kertoa yksityiskohtaisesti miten saat kaikkien saunisten liittymien kanssa "puheposti"-nappulan toimimaan?
Vai oletko onnistunut vain joillakin?
Jossaan tais olla jotaan puhetta operaattorilta toiselle siirretyistä numeroista...
Vastaajan kanssa kyllä on ollut ongelmia, olen siis soittamalla päätynyt useamman kerran siihen tilaan mikä ulkopuolisille pitäisi tulla (eli sanoo "Tavoittelemaanne henkilöön…") mutta tuo ongelma on korjaantunut soitolla asiakaspalveluun.
Ja kokeilemani perusteella tuolla komennolla sinne saa syötettyä oikeastaan minkä tahansa numeron ja puhelin soittaa sinne puheposti nappia painamalla. Tätä jälkimmäistä olen tosin kokeillut vain omalla puhelimellani (3GS).
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja MCRamiStereo »
Unohtakaa puhepostitoiminto, se toimii ehkä Jenkkilässä, mutta iPhonesta saa ihan toimivan perinteisellä suomalaisella vastaajallakin. Laittakaa yhteystietoihin Vastaaja-niminen osio ja sinne normaali Saunisvastaajanumero. Siihen soittaessa voi tunnusluvulla äänittää tervehdykset ja kuunnella viestit. Ei ole näppärää mutta toimii.
Laittakaa koputus päälle puhelimen asetuksista.
Tällä sivulla olevat koodit toimi ainakin mulla, siis iPhone 4S + Sauniksen Totaali-liittymä. Idioottimaisiahan nuo on, mutta testasin rouvan kännykällä ja kyllähän mun vastaaja toimii ja viipeenkin saa asetettua Ketolan ohjeilla: http://ilkka.ketola.fi/2010/01/07/iphon ... asetukset/
Itse käytän koputusta silloin kun olen itse puhelimessa ja muuten puhelut menee vastaajaan jos en vastaa/en ole kuuluvuusalueella/ei tavoiteta ja viive on 30 sekuntia.
Tuota vastaajanapin ohjelmointia en saanut toimimaan, mutta käytän yhteystietojen kautta Vastaajaan soittoa. Mullakin on ollut 9 Noksua ja mielellään sitä painaisi pitkään ykkösnappia, mutta iFöönissä se nyt vaan on erilaista.
-
Viesti Kirjoittaja LauraM »

-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Ei toimi täällä.LauraM kirjoitti:Nyt lähti puheposti-painike toimimaan. Tuli joku päivitys puhelimeen, ja puhelimen boottauksen jälkeen pääsi suoraan vastaajaan painamalla puheposti-painikettaTämä siis Saunalahdella.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja LauraM »
"Päivitykset on aloitettu tänään ja tullaan ajamaan SIM-korteille erissä tämän viikon aikana. Kuten Max tuossa kertoilikin, päivityksen jälkeen Puheposti-painike tulee yhdistämään suoraan vastaajaan puhelimen uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
"
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka