”Tyhmät kysymykset” laitteista
-
Re: "Tyhmät kysymykset" laitteista
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja ZeiZei88 »
Olen uusi tällä foorumilla. Mut ensin vois esittää tää tyhmän kysymyksen. Niin olen ostamassa tavallaan ekaa iMaciä. Olen ostamassa sitä humacilta ja niil on kahta eri mallia saatavilla josta olen miettinyt. Kysyn teilt asiantuntiat kumman mun kannattaisi ostaa?
http://shop.humacpeople.fi/pi/iMac_21_5 ... 762_9.aspx
Tai
http://shop.humacpeople.fi/pi/iMac_21_5 ... 189_9.aspx
Mul on noi prosessori tiedot iha hepreaa. Kumpi on parempi.. Mä ostan mäcin kuvankäsittely varten ja myös joskus satunaiseen pelaamiseen.
-
Viesti Kirjoittaja lohari »
Minulla on Saunalahden kautta ostettu mokkula, jossa on mobiililaajakaista softa Saunalahden liittymiä varten. Ja nyt haluasin käyttää kyseistä mokkulaa soneran liittymällä. Kysymys kuuluukin, että mitä minun pitää ladata/asentaa mokkulaan, että sitä voi käyttää soneran liittymien kanssa, jotka käyttävät mobile partneria?
Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Ylempi on tehoiltaan parempi ja alempi hinnaltaan. Kertoisitko lisää tuosta sinun kuvankäsittelysytä (millä ohjelmalla, millaisilla kuvilla), ja pelaamisesta (mitä pelejä, millä asetuksilla)?ZeiZei88 kirjoitti:Hei!
Olen uusi tällä foorumilla. Mut ensin vois esittää tää tyhmän kysymyksen. Niin olen ostamassa tavallaan ekaa iMaciä. Olen ostamassa sitä humacilta ja niil on kahta eri mallia saatavilla josta olen miettinyt. Kysyn teilt asiantuntiat kumman mun kannattaisi ostaa?
Tai
Mul on noi prosessori tiedot iha hepreaa. Kumpi on parempi.. Mä ostan mäcin kuvankäsittely varten ja myös joskus satunaiseen pelaamiseen.
-
Viesti Kirjoittaja ZeiZei88 »
Photoshop CS5:sen hankin sen samaan pakettiin. Olen valokuvauksen opiskelija niin kuvia tulee käsiteltyä laidasta laitaan. Massakäsitelystä ja normi käsitellyyn. Peleist sen verran et toimintapelejä tulis pelattua, Call of Duty 4: Modern Warfare ja Portal tyylisiin.iPadi kirjoitti:Ylempi on tehoiltaan parempi ja alempi hinnaltaan. Kertoisitko lisää tuosta sinun kuvankäsittelysytä (millä ohjelmalla, millaisilla kuvilla), ja pelaamisesta (mitä pelejä, millä asetuksilla)?ZeiZei88 kirjoitti:Hei!
Tai
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Eikös tuo mokkula ole lukittu Saunikselle?lohari kirjoitti:hei!
Minulla on Saunalahden kautta ostettu mokkula, jossa on mobiililaajakaista softa Saunalahden liittymiä varten. Ja nyt haluasin käyttää kyseistä mokkulaa soneran liittymällä. Kysymys kuuluukin, että mitä minun pitää ladata/asentaa mokkulaan, että sitä voi käyttää soneran liittymien kanssa, jotka käyttävät mobile partneria?
Kiitos!
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Telewell EA501 ja APE
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Mitenhän nuo asetukset pitää ADSL modeemista (TW EA-501) laittaa, että APE sen tunnistaa?
Veljeni hankki APE:n tuohon modeemin kylkeen, mutta Airport työkalu ilmoittaa vain ettei WAN kaapelia ole kytketty.
Kaapeli suoraan iMaciin kytkemällä netti toimii täysin kivutta.
Tästä ajattelin ensin, että APE olisi viallinen, mutta kun toin sen kotiini testattavaksi Elisa Viihteen mukana tulleella ADSL-modeemilla, niin tuopa mokoma toimikin kuin ei mitään ongelmaa olisi koskaan ollutkaan

Nyt olenkin siis äimän käkenä, että mikä tuossa TW:n asetuksissa broidilla on pielessä.. apuja?
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja hiivatti66 »
tosin ei APE. Toimi ihan moitteetta, kunhan suunnitteli verkkoasetukset yksiin kahden purkin välillä.
Ja kannattaa katsoa Telewellin porttiasetukset. En muist aihan ulkoa kaikkea, tuossa kaapissa olis kaksi telewelliä hylättynä
kun potkut loppuivat.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Hyvä kysymys, niistä se varmaan siellä TW:n puolella onkin kiinni..hiivatti66 kirjoitti:Onhan kaikki verkkoasetukset oikein? Itselläni on ollut joskus aikoinaan TW EA-501:n ja sen takana WLAN reititin
tosin ei APE. Toimi ihan moitteetta, kunhan suunnitteli verkkoasetukset yksiin kahden purkin välillä.
Ja kannattaa katsoa Telewellin porttiasetukset. En muist aihan ulkoa kaikkea, tuossa kaapissa olis kaksi telewelliä hylättynä
kun potkut loppuivat.
Vielä kun tietäisi, mitä sieltä lähtee säätämään

WAN ilmeisesti viturallaan, eikait sen kuitenkaan bridged tilassa pitäisi olla, mutta kun noita vaihtoehtoja on kuitenkin enemmän kuin kaksi eli PPPoE, PPPoA, RFC1483 sillattu ja RFC1483 reititetty..noiden välilläkö pitää siis valita?
Ei ole ihan plug and play tää säätö (tosin eipä kait Applenkaan vika kun modeemin säädöt kusee)
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Sinuna satsaisin vähän enemmän rahaa koneeseen ja ostaisin tuon ylemmän mallin ja samalla päivittäisin RAM-muistinkin, kun 4 gigalla ei oikein pärjää jos meinasit kuvia käsitellä. Kannattaa hommata nuo muistit jostain muualta.ZeiZei88 kirjoitti:Photoshop CS5:sen hankin sen samaan pakettiin. Olen valokuvauksen opiskelija niin kuvia tulee käsiteltyä laidasta laitaan. Massakäsitelystä ja normi käsitellyyn. Peleist sen verran et toimintapelejä tulis pelattua, Call of Duty 4: Modern Warfare ja Portal tyylisiin.iPadi kirjoitti:Ylempi on tehoiltaan parempi ja alempi hinnaltaan. Kertoisitko lisää tuosta sinun kuvankäsittelysytä (millä ohjelmalla, millaisilla kuvilla), ja pelaamisesta (mitä pelejä, millä asetuksilla)?ZeiZei88 kirjoitti:Hei!
Tai
E: Ja pelit toimii ihan mukavasti noilla tehoilla.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Miqqo »
Mun mielestä toi on tyhmää ottaa käyttöön käyttöjärjestelmässä. Siirrytään todellisen tilan ilmoittamisesta virheellisesti ilmoitettuun tapaan ihan vaan sen takia, että markkinoinnissa tila on ilmoitettu väärin jo vuosikausia.kallekilponen kirjoitti:Tuo kymmenkantainen ilmoitustapahan tuli uudistuksena muistaakseni SnowLeopardissa, tarkoituksena yhtenäistää ilmoitetut kovalevyn kapasiteetit koneen näyttämien kanssa. Kymmenkantaista järjestelmää kun on käytetty tallennusmedioiden markkinoinnissa vuosikausia.
-
Samaa mieltä, olisi ollut järkevämpää korjata markkinoinnissa ilmoitettua lukua eikä käyttiksen ilmoittamaa, mutta tuon tien silti valitsivat...Miqqo kirjoitti:Mun mielestä toi on tyhmää ottaa käyttöön käyttöjärjestelmässä. Siirrytään todellisen tilan ilmoittamisesta virheellisesti ilmoitettuun tapaan ihan vaan sen takia, että markkinoinnissa tila on ilmoitettu väärin jo vuosikausia.kallekilponen kirjoitti:Tuo kymmenkantainen ilmoitustapahan tuli uudistuksena muistaakseni SnowLeopardissa, tarkoituksena yhtenäistää ilmoitetut kovalevyn kapasiteetit koneen näyttämien kanssa. Kymmenkantaista järjestelmää kun on käytetty tallennusmedioiden markkinoinnissa vuosikausia.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Jos Telewell on oletusasetuksillaan, ovat portit 1 ja 2 toden näköisesti NATattu (reitittivänä) ja 3 ja 4 ei (siltaavana; auki suoraan maailmalle).MasBe kirjoitti:Hyvä kysymys, niistä se varmaan siellä TW:n puolella onkin kiinni..hiivatti66 kirjoitti:Onhan kaikki verkkoasetukset oikein? Itselläni on ollut joskus aikoinaan TW EA-501:n ja sen takana WLAN reititin
kun potkut loppuivat.
Vielä kun tietäisi, mitä sieltä lähtee säätämään
WAN ilmeisesti viturallaan, eikait sen kuitenkaan bridged tilassa pitäisi olla, mutta kun noita vaihtoehtoja on kuitenkin enemmän kuin kaksi eli PPPoE, PPPoA, RFC1483 sillattu ja RFC1483 reititetty..noiden välilläkö pitää siis valita?
Ei ole ihan plug and play tää säätö (tosin eipä kait Applenkaan vika kun modeemin säädöt kusee)
Tällöin kannattaa se APE laittaa esim. porttin 1 ja sitten konffaava Mac siihen porttiin 2. Sitten Airport-työkalu käyntiin Macissa ja konffaamaan sitä APEa ja sen asetuksia.
Jos TW:n asetuksia on muutettu ja portit 3 ja 4 on muutettu myös NATin taa (löytyy manuaalista kuinka tehdä) niin ÄLKÄÄ PAINAKO RESET NAPPIA TW:ssä! Se EI laita laitetta tehdasasetuksille. TW palautetaan tehdasasetuksille kytkeytymällä TW:n hallintaohjelmaan selaimen kautta ja kirjautumalla admin-tunnareilla sisään. Sitten etsitään hallinta ja sieltä palautus tehdasasetuksille.
R.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
EDIT// Ajattelin, että tuollainen voisi olla kiva juttu... Mahtaako sopia ?
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Ei sovi Airiin. Vanhemmissa Aireissa on 1.8"-kovalevy, ekassa sukupolvessa PATA, tokassa sukupolvessa SATA-liitännällä.arttula kirjoitti:Pystyykö MB Airin "kovalevyä" päivittämään suuremmaksi, vai onko se jotenkin kiinteänä emolevyllä ?
2010-mallista lähtien Aireissa on "kovalevyn" sijaan SSD muistitikkua. Edelleenkin ainoa taho, joka tarjoaa näihin uudempiin aireihin sopivia SSD-tikkuja on OWC: http://eshop.macsales.com/shop/SSD/OWC/Aura_Pro_Express
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja lohari »
Ei oletuomaril kirjoitti:Eikös tuo mokkula ole lukittu Saunikselle?lohari kirjoitti:hei!
Kiitos!
-
Sen verran lisättäköön, että nuo OWC:n SSD:t taitavat olla ihan huomattavastikin koneen vakioita vikkelämpiä. Näin ainakin muistelisin lukeneeni testeistä.Hiljaisuus kirjoitti:Ei sovi Airiin. Vanhemmissa Aireissa on 1.8"-kovalevy, ekassa sukupolvessa PATA, tokassa sukupolvessa SATA-liitännällä.arttula kirjoitti:Pystyykö MB Airin "kovalevyä" päivittämään suuremmaksi, vai onko se jotenkin kiinteänä emolevyllä ?
2010-mallista lähtien Aireissa on "kovalevyn" sijaan SSD muistitikkua. Edelleenkin ainoa taho, joka tarjoaa näihin uudempiin aireihin sopivia SSD-tikkuja on OWC: http://eshop.macsales.com/shop/SSD/OWC/Aura_Pro_Express
-
Viesti Kirjoittaja Haaveilija »
Galaxy S3 4G
-
Miksei toimisi?Haaveilija kirjoitti:Toiseksi uusin Airport Extreme toimii hyvin tulostamisessa, mutta entä skannaus? Minulla on Brother DCP-7055-mallinen tulostin, jossa on myös skanneri. Ilmeisesti skannaus ei kuitenkaan toimi Airportin kautta. Oikein?
Itselläni Brotherin MFC6890CDW kyllä skannaa ja tulostaa ihan hyvin Airportin läpi, tai vaikka ilman Airportia, jos kytkee pelkän Ciscon langattoman peliin...
R.
-
Viesti Kirjoittaja Haaveilija »
Siksi, että DCP-7055-mallissa ei ole itsessään verkkoyhteyksiä. Se on kiinni USB:lla Extremessä, jolla tulostus toimii, mutta skannaus ilmeisesti ei.Raikka kirjoitti:Miksei toimisi?Haaveilija kirjoitti:Toiseksi uusin Airport Extreme toimii hyvin tulostamisessa, mutta entä skannaus? Minulla on Brother DCP-7055-mallinen tulostin, jossa on myös skanneri. Ilmeisesti skannaus ei kuitenkaan toimi Airportin kautta. Oikein?
Itselläni Brotherin MFC6890CDW kyllä skannaa ja tulostaa ihan hyvin Airportin läpi, tai vaikka ilman Airportia, jos kytkee pelkän Ciscon langattoman peliin...
Galaxy S3 4G
-
Ahaa, sorry, en tajunnut etsiä laitteen speksejä netistä, oletin vain automaattisesti sen olevan ”valmiin verkkolaitteen”.Haaveilija kirjoitti:Siksi, että DCP-7055-mallissa ei ole itsessään verkkoyhteyksiä. Se on kiinni USB:lla Extremessä, jolla tulostus toimii, mutta skannaus ilmeisesti ei.Raikka kirjoitti:Miksei toimisi?Haaveilija kirjoitti:Toiseksi uusin Airport Extreme toimii hyvin tulostamisessa, mutta entä skannaus? Minulla on Brother DCP-7055-mallinen tulostin, jossa on myös skanneri. Ilmeisesti skannaus ei kuitenkaan toimi Airportin kautta. Oikein?
Oletko koittanut ladat vastaavan laitteen verkkoversion ohjelmistoja ja sitten kokeilla, toimisiko skannaus?
R.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja lonkkari »
Eli toimiiko tuommoinen iMac 27" pelkästään ulkoisena näyttönä ja mikä on olennainen ero esim 2009 27" iMacissa ja uutena ostetussa 27" Thunderbolt displayssä?
Joku voi miettiä miksi käyttäisin sitä vain ulkoisena näyttönä mutta uskon kuitenkin että MBP:ssäni on enemmän jerkkua kuin esim 2009 iMacissa joten siitä syystä. Toki kokeilisin jos tuo musa/valokuva/videoeditointiin riittää niin voisin kannettavan vapauttaa muihin hommiin.
- Make
-
Re: ”Tyhmät kysymykset” laitteista
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Tässä tietoa iMacin käytöstä näyttönä: http://support.apple.com/kb/ht3924
-
Re: ”Tyhmät kysymykset” laitteista
Viesti Kirjoittaja lonkkari »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka