Multiband compressor
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Multiband compressor
Viesti Kirjoittaja T-P »
Olettekos käyttäneet tuota Logicin omaa multiband compressoria? Mua se ei oikein vakuuta. Ei ole oikein tehokas. Tai jos ääntä muokkaa kovasti, niin tulos ei ole luonnollinen, minusta. Joskus olen kavereilla kuullut Vintage warmeria käyttetävän moniäänikompressoinnissa ja tiukalta ja lämpimältä kuullosti. Ei ois kalliskaan, 149 dollaria. Tuleeko teille hyvää multiband compressoria mieleen?
-
Re: Multiband compressor
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Käyttökokemuksia on TCn hardware Finalizerista, sekä Master X, tai joku sellainen, plugarista Pro Tools-ympäristössä, sekä vanhan Nuendon ja nykyisen Digital Performerin omista vastaavista. Hyviä ovat olleet maltilla käytettynä. Kannattaa kuunnella taajuuskaistoja solona erikseen, ja pohtia mitä haluaisi saada aikaan kullakin kaistalla, ja onko jakotaajuudet kohdallaan. Kolmella kaistalla olen tähän asti pärjännyt. Garagebandin omaa versiota olen käyttänyt preset-asetuksella gentle, laajempi perehtyminen siihen ei houkuttanut. Olisko samankaltainen kuin Logicissa? Ai niin, omistin hetken aikaa Behringerin Ultradynen, en saanut laitteeseen mitään makua enkä tolkkua, joten myin pois.
Sitä saa miten tilaa.
SE, 7200, 9600, iMacG3, eMac, iMacC2D, Pearc, iPad
SE, 7200, 9600, iMacG3, eMac, iMacC2D, Pearc, iPad
-
Re: Multiband compressor
Viesti Kirjoittaja Jone »
Nuo pelkät softat on aika kehnoja, tosin Wavesin C4 on jo hyvä. PowerCorella saa pyörimään ton Master X3 ja X5 plugit ja ne on tosi jees. Vaatii vaan sen powercoren joka on "kallis". T-Racksin masterointisofta on kanssa mukava ja ei vaadi rautaa. Taitaapa olla nyt ihan jo pluginakin saatavana.
Ite käytän Focusriten MixMasteria, Drawmerin 2476 Masterflow ja Sintefexin CX 2000 masterointiin. Kaikissa on hyvät puolensa.
Kokeilkaas joskus tehdä itse sellainen. Jaatte masterin taajuudet esim 3-5 alueeseen softajakarilla ja sitten tungette sopivaa plugia kuhunkin taajuuslohkoon. Tuleepi jännä meininki! Esim. chorus masterissa juuri näin tehtynä kuullostaa mukavalta keskiosiossa. Tuuten tuskin kukaan täysjärkinen tunkee chorusta masteriin. Tuo on helppoa TC:n Sparkin mukana tulevalla FX Machine pluggarilla.
Tuohon matriisiin voi lätkiä plugeja peräkkäin ja rinnan, niin kuin tahtoo. Ton valmistus on lopetettu, joten tuskin ne kamalasti suuttuu jos sitä vähän "lainaa" täältä interwapista...

Ite käytän Focusriten MixMasteria, Drawmerin 2476 Masterflow ja Sintefexin CX 2000 masterointiin. Kaikissa on hyvät puolensa.
Kokeilkaas joskus tehdä itse sellainen. Jaatte masterin taajuudet esim 3-5 alueeseen softajakarilla ja sitten tungette sopivaa plugia kuhunkin taajuuslohkoon. Tuleepi jännä meininki! Esim. chorus masterissa juuri näin tehtynä kuullostaa mukavalta keskiosiossa. Tuuten tuskin kukaan täysjärkinen tunkee chorusta masteriin. Tuo on helppoa TC:n Sparkin mukana tulevalla FX Machine pluggarilla.
Tuohon matriisiin voi lätkiä plugeja peräkkäin ja rinnan, niin kuin tahtoo. Ton valmistus on lopetettu, joten tuskin ne kamalasti suuttuu jos sitä vähän "lainaa" täältä interwapista...

3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka