Moi,
Ensin pitää tässä mainita että olen ihan uusi macin käyttäjä, ensi viikolla saan iBookin kotiin : )
Tässä kuitenkin mietin että kumpiko noista tekstinkäsittelyohjelmista olisi parempi. Ja tiedän, että noista on keskustelua ollut täällä aiemminkin, mutta ajattelin nyt kuitenkin kysyä ihan erikseen.
Tulee kirjoitettua enimmäkseen pidempiä tekstejä novelleista romaaneihin, mutta myös käsikirjoituksia ja muuta sellaista. Kuviakin olisi hyvä sinne sekaan tai taustalle heittää. PC:llä oon käyttänyt etupäässä Wordia ja se on aika tuttu ja turvallinen. Uskallanko siirtyä nyt Pagesiin ja onko se kannattava valinta mulle?
Kiitoksia vastauksista : )
Pages vs Word
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Pages vs Word
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Sinun käyttöösi Pageskin saattaa riittää täysin hyvin. Sillä saa tallennettua Word-muotoon, ja avaakin Word-tiedostot näppärästi. Word on erittäin monipuolinen, mutta kalliimpi.
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Jos Wordin tyylit on hallussa, niin Pagesin käyttöönotto on helppoa ja siirtyminen Wordistä on aika ongelmatonta. Jos käytät suoria muotoiluja Wordissä, niin Pagesin käyttö voi olla vähän hankalampaa, koska esim. fontin joutuu hakemaan erillisestä ikkunasta.
Mun mielestä Pages on perustekstinkäsittelyyn ihan mainio väline.
Mun mielestä Pages on perustekstinkäsittelyyn ihan mainio väline.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Heips,
itse olen sormeillut viime päivinä Pagesia. Se tuntuu kohtuullisen mukavalta. Tällä hetkellä minulla on vielä kokeiluversio käytössä (tilasin juuri oikean version.). Ohjelma toimii täysin 30 päivää täysverisesti ellei sitä osta, joten kokeilu onnistuu helposti. Kuvat saa liitettyä siihen kivuttomasti mukaan. Wordissä (niitä versioita, joita olen käyttänyt) tämä on ollut minulle ongelmallista. Muita puolia tuossa edellä jo tulikin esiin. Tietysti jos olet tottunut Wordiin niin silloin sen käyttö ei edellytä opettelua. Minä taas en ole sitä ikinä sisäistänyt kunnolla.
itse olen sormeillut viime päivinä Pagesia. Se tuntuu kohtuullisen mukavalta. Tällä hetkellä minulla on vielä kokeiluversio käytössä (tilasin juuri oikean version.). Ohjelma toimii täysin 30 päivää täysverisesti ellei sitä osta, joten kokeilu onnistuu helposti. Kuvat saa liitettyä siihen kivuttomasti mukaan. Wordissä (niitä versioita, joita olen käyttänyt) tämä on ollut minulle ongelmallista. Muita puolia tuossa edellä jo tulikin esiin. Tietysti jos olet tottunut Wordiin niin silloin sen käyttö ei edellytä opettelua. Minä taas en ole sitä ikinä sisäistänyt kunnolla.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja Marze »
Hmm juu, kyllä se Pages taitaa sitten olla se "mun juttu". Tuota itseasiassa piti kysyäkin että pystyykö siinä tallentamaan .doc-muotoon, mutta oikein hienoa että pystyy. Kyllä se ostolistalle nyt menee. 

5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka