Myydään rikkinäinen macbook varaosiksi tms.
Alkuperäiseen verrattuna tähän on vaihdettu 500gig seagaten kovalevy + 4 gig muistia.
Koneessa on juuri vaihdettu uusi lcd paneeli.
Viat: Kone ei siis ole toimintakunnossa. Käynnistysäänen jälkeen ei tunnu menevän minnekään. Näyttö on valkoisena kokoajan. Näytönohjain hajonnut?
Lcd paneelia vaihdettaessa yhdestä läpän kiinnitysruuvista (emolevyn vieressä) meni kierteet joten sen porauksen yhteydessä osuma tuli myös mikrofoniin (se esc näppäimen yläpuolella oleva) ja emolevyn kulmaan. Laitan kuvia myöhemmin.
Tästä tuskin saa enää toimivaa laitetta, mutta jos kaipailet varaosiksi LCD paneelia, akkua jne. Tässä esim. mahdollisuus jos LCD paneeli on hajonnut. Pitäisi toimia kaikissa missä LP133WX2 tunnuksella alkava paneeli.
Tee tarjous sähköpostiin: jouni.koponen@helsinki.fi
Laite sijaitsee helsingissä.
Tässä tiedot laitteesta:
2.0GHz Core 2 Duo (P7350)
Muistit: 2 x KTA-MB1066 / 2G = 4 gig yhteensä
Color(s): Aluminum
Battery: 45-watt-hour removable lithium-polymer
Graphics: Nvidia GeForce 9400M (256MB RAM)
Base Storage: 160GB 5400RPM SATA 2.5"
Optical Drive: 8x DL Superdrive
Model Number: A1278
Sales Number(s): MB466LL/A
Machine Number(s): MacBook5,1
Production: Oct 14, 2008 - Jun 8, 2009
Production Year: 2008
Production Week: 46 (November)
MYYTY: MacBook unibody A1278 (Varaosiksi)
Vain Applen omat tuotteet.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
jaytski
MYYTY: MacBook unibody A1278 (Varaosiksi)
Viesti Kirjoittaja jaytski »
Viimeksi muokannut jaytski, 11.12.2011 klo 11.13. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
jaytski
Re: M: Macbook unibody A1278 (Varaosiksi)
Kuvat:
Kuten huomaat, pieni pala piirilevyä ottanut vahinkoa. En tiedä mihin vaikuttaa, mutta vaikuttaa todennäk. johonkin. Lataus johto on siellä suunnalla joten ehkä siihen. Käynnistyy kuitenkin valkoiseen ruutuun. Kaikki mahdolliset reset kikat kokeiltu.
edit: parempia kuvia seuraavassa vastauksessa
Kuten huomaat, pieni pala piirilevyä ottanut vahinkoa. En tiedä mihin vaikuttaa, mutta vaikuttaa todennäk. johonkin. Lataus johto on siellä suunnalla joten ehkä siihen. Käynnistyy kuitenkin valkoiseen ruutuun. Kaikki mahdolliset reset kikat kokeiltu.
edit: parempia kuvia seuraavassa vastauksessa
Viimeksi muokannut jaytski, 9.12.2011 klo 8.55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
jaytski
Re: M: MacBook unibody A1278 (Varaosiksi)
Mukana on tietenkin laturi + se adapteri jolla saa laturin lyhyemmäksi.
Kovalevy on tämä: Seagete Momentus (177,90e)
Muistit: Kingston 2x2gb
Huom! Alla olevan linkin takaa löytyy paremmat kuvat + video käynnistyksestä. Kuvien yhteydessä lisäinfoa.
http://www.photobucket.com/macbook_viallinen
Tarjouksia on tullut jonkin verran (josta olin hieman yllättynyt). Korkein tarjous on taitaa olla noin 150euroa.
Kovalevy on tämä: Seagete Momentus (177,90e)
Muistit: Kingston 2x2gb
Huom! Alla olevan linkin takaa löytyy paremmat kuvat + video käynnistyksestä. Kuvien yhteydessä lisäinfoa.
http://www.photobucket.com/macbook_viallinen
Tarjouksia on tullut jonkin verran (josta olin hieman yllättynyt). Korkein tarjous on taitaa olla noin 150euroa.
Viimeksi muokannut jaytski, 9.12.2011 klo 8.45. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Jeeves
Viesti Kirjoittaja Jeeves »
Morjens.
Kiitos hienoista kuvista. Pari kysymystä vielä selvennykseksi:
Oma veikkaukseni on, että piirilevy on sökö (ottanut damagea poraamisessa). Sinänsä tämä ei minua haittaisi, koska olisin kiinnostunut vain ja ainoastaan Casen alapuolisista osista (vrt. http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=58&t=173479. Mainitset, että poratun ruuvin (kannan poistamisen jälkeen) saa irti pihdeillä. Onko tämä veikkaus, vai oletko suorittanut kyseisen työn?
Luonnollisesti voin (hinnan pysyessä järkevissä rajoissa) ostaa koko revohkan ja myydä oman operaationi jälkeen jäljelle jääneet osat. Vaihtoehtoisesti voin tarjota pelkästä kotelosta (piirilevyineen, koska veikkaan ettet halua ottaa niitä irti), niin että myyjä itse kauppaa nuo muut osat (akku, kovo, muistit). Myyjä saa päättää.
OT:
Jännä, että tuo Seagate Momentus on nyt niin kallis. Minulla oli omassa Alu:ssani vastaava, josta olen tammikuussa 2010 maksanut 110 euroa (verkkokaupasta sekin). Liittynee näiden Thaimaan tehtaiden tulvan aiheuttamiin ongelmiin (kts. esim. http://www.nytimes.com/2011/11/07/busin ... wanted=all .
Oletettavasti hinnatkin tippuu taas sitten kun Thaimaan tehtaat pääsee takaisin käyntiin, joten tuo tämänhetkinen verrokkihinta ei kestä pitkän aikavälin vertailua. (BTW. Jos joku haluaa tuollaisen vastaavan, niin minulla se lojuu ylimääräisenä. Tarjoa!)
Tarjoukseni olisi seuraava (edellyttäen, että kotelo-osat eivät ole ottaneet hittiä operaatiossa, ja että poratun ruuvin saa irti):
Ilman irrotettavia osia (muistit, kovo, akku): 110 €
Koko paketti: 170€
Nouto helsingistä.
Pekka
Kiitos hienoista kuvista. Pari kysymystä vielä selvennykseksi:
Oma veikkaukseni on, että piirilevy on sökö (ottanut damagea poraamisessa). Sinänsä tämä ei minua haittaisi, koska olisin kiinnostunut vain ja ainoastaan Casen alapuolisista osista (vrt. http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=58&t=173479. Mainitset, että poratun ruuvin (kannan poistamisen jälkeen) saa irti pihdeillä. Onko tämä veikkaus, vai oletko suorittanut kyseisen työn?
Luonnollisesti voin (hinnan pysyessä järkevissä rajoissa) ostaa koko revohkan ja myydä oman operaationi jälkeen jäljelle jääneet osat. Vaihtoehtoisesti voin tarjota pelkästä kotelosta (piirilevyineen, koska veikkaan ettet halua ottaa niitä irti), niin että myyjä itse kauppaa nuo muut osat (akku, kovo, muistit). Myyjä saa päättää.
OT:
Jännä, että tuo Seagate Momentus on nyt niin kallis. Minulla oli omassa Alu:ssani vastaava, josta olen tammikuussa 2010 maksanut 110 euroa (verkkokaupasta sekin). Liittynee näiden Thaimaan tehtaiden tulvan aiheuttamiin ongelmiin (kts. esim. http://www.nytimes.com/2011/11/07/busin ... wanted=all .
Oletettavasti hinnatkin tippuu taas sitten kun Thaimaan tehtaat pääsee takaisin käyntiin, joten tuo tämänhetkinen verrokkihinta ei kestä pitkän aikavälin vertailua. (BTW. Jos joku haluaa tuollaisen vastaavan, niin minulla se lojuu ylimääräisenä. Tarjoa!)
Tarjoukseni olisi seuraava (edellyttäen, että kotelo-osat eivät ole ottaneet hittiä operaatiossa, ja että poratun ruuvin saa irti):
Ilman irrotettavia osia (muistit, kovo, akku): 110 €
Koko paketti: 170€
Nouto helsingistä.
Pekka
Viimeksi muokannut Jeeves, 9.12.2011 klo 10.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
jaytski
Se kyllä lähtee helposti irti. Voin kyllä sen irrottaa itsekin.Jeeves kirjoitti: Mainitset, että poratun ruuvin (kannan poistamisen jälkeen) saa irti pihdeillä. Onko tämä veikkaus, vai oletko suorittanut kyseisen työn?
Samaa mieltä, että piirilevy on tod.näk sökö.
Mielelläni myyn kokonaisena. Joten ensisijalla tarjoukset vain koko paketista.
http://s1177.photobucket.com/albums/x35 ... C02908.jpg
Tuosta kuvasta näkee kun zoomaa mihin kohtaan terä tippui. Hieman kiillottui tuosta kulmasta (saranan kiinnitysvahvikkeen mikforonin puoli) ja pieni osuma tuohun mikrofoni syvennyksen kulmaan.
-
bdmfckr
Viesti Kirjoittaja bdmfckr »
toimiko tämä laitos ennen kuin porasit..?
oletko koittanut cd/dvd levyltä käynnistää?? itsellä oli kovon liitin emolevyltä hieman irti niin sama oire.. ihan vaan mielenkiinnosta kysyn..
oletko koittanut cd/dvd levyltä käynnistää?? itsellä oli kovon liitin emolevyltä hieman irti niin sama oire.. ihan vaan mielenkiinnosta kysyn..
-
jaytski
ei toiminut.
täytyypä vielä tsekata toi kovalevy mahdollisuus. kiitos vinkistä.
täytyypä vielä tsekata toi kovalevy mahdollisuus. kiitos vinkistä.
-
Pexi_
Viesti Kirjoittaja Pexi_ »
Mä voin tarjota koko näyttöpaneelista sitten jotain erikseen jos edellä ollut mun kaima haluaa koneen alaosan niin voin ostaa pelkän näyttöpaneelin sellaisenaan koneesta irrotettuna. Ilmoile kun tiedät oletko myymässä osina vai kokonaisena ko konetta.
toinen Pekka![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
toinen Pekka
-
jaytski
Vioittunut ruuvi on nyt poistettu:
http://i1177.photobucket.com/albums/x35 ... i_irti.jpg
Kovalevy todettu toimivaksi ja formatoitu HFS+ muotoon macdriven avulla.
Ei bootannut dvd:ltä. Kiitos kuitenkin vinkistä. Eiköhän tämä nyt ole tässä.
Huomiseen iltapäivään voi tehdä tarjouksia. Nyt siis liikutaan tuolla 170 euron nurkillla.
MYYTY
http://i1177.photobucket.com/albums/x35 ... i_irti.jpg
Kovalevy todettu toimivaksi ja formatoitu HFS+ muotoon macdriven avulla.
Ei bootannut dvd:ltä. Kiitos kuitenkin vinkistä. Eiköhän tämä nyt ole tässä.
Huomiseen iltapäivään voi tehdä tarjouksia. Nyt siis liikutaan tuolla 170 euron nurkillla.
MYYTY
Viimeksi muokannut jaytski, 11.12.2011 klo 11.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka