Onko kenelläkään kokemuksia RagTime:sta ja sen toimivuudesta taittotyössä?
LOGINI
RagTime?
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: RagTime?
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Olen taittanut sillä pari lehteä ja se tuntuu toimivan ihan hyvin. Olen saanut kaatumaan sen muutaman kerran Pantterissa (10.0.9). Lehdet ovat olleet ainejärjestön- ja nuortenlehti, joten en ole taittanut sillä varsinaisesti mitään kovin ammattimaista materiaalia. Tuossa käytössä se on kuitenkin toiminut hyvin.
Nyt siirryin Pagesin käyttöön, kun pitää saada kreikan ja heprean tekstit taittumaan saman tien. Aiemmin käytin AppleWorksia ja siirtelin siitä tiedostot RagTimeen. Siinä on kaikki viilattavissa, joten sen käyttö vie hieman aikaa. Joku asiaan minua perehtyneempi saa jatkaa...
Nyt siirryin Pagesin käyttöön, kun pitää saada kreikan ja heprean tekstit taittumaan saman tien. Aiemmin käytin AppleWorksia ja siirtelin siitä tiedostot RagTimeen. Siinä on kaikki viilattavissa, joten sen käyttö vie hieman aikaa. Joku asiaan minua perehtyneempi saa jatkaa...
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Yhden 12 sivusen A5-lehtisen olen tehnyt. Parasta siinä on, että hulluimmatkinLOGINI kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia RagTime:sta ja sen toimivuudesta taittotyössä?
LOGINI
ideat on toteutettavissa, mutta kaikki ei ole helppoa. Esim. tein sivun jossa teksti menee osaksi kuvan päälle, mutta osaksi väistää eli kuvan vaaleiden alueiden päältä teksti meni, mutta tummat kohdat väisti...homma oli yllättävänkin helppo, mutta itse koin yllättävää vaikeutta määritellä tuo A4:n puolittaminen A5:eksi...päädyin tekemään käsin A5-frame pohjan A4-sivulle ja käsin sivu numerointiin. Positiivisena puolena oli, että tekemäni lehtinen oli lähes täynnä
valokuvia ja tiedostokoko oli yli 300Mt, niin silti kaikki oli nopeaa...vaikutti siltä, että se latasi vain mitä tarvitsi tiedostosta ja tallenti vain muutokset.
Versiona oli tuolloin joku 5:en OS9:n puolella...pitäiskin tsekata onko tuossa 6 versiossa mitä parannuksia.
Itse tykkään ohjelmasta, onkohan muuten OSX-verisioon tullut jo suomenkielinen tavutus?
-
Viesti Kirjoittaja Bob the Builder »
Kutosen uudet ominaisuudet ovat listattuna täällä. Täytyy hakea tuo Beta-versio testattavaksi. Vähän oudolta tuo RagTime aluksi tuntui, mutta pikku hiljaa alkaa istumaan käteen aina vaan paremmin. Ainakin kotikäyttöön se on mielestäni tosi käyttökelpoinen.
Jyrkkä ehkä!™
-
Viesti Kirjoittaja Bob the Builder »
Kutosen Beta2-versio on ilmestynyt. On toivon mukaan ykkösversiota vähän vakaampi. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jyrkkä ehkä!™
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka