Otin käyttöön iCloudin ja yhteystietoihin ilmestyi parikymmentä minulle aivan vierasta nimeä. Miten ihmeessä tämä on mahdollista, onko jollain toisella henkilöllä tiedossa Apple ID tunnukseni?
Edit: Kävin vaihtamassa salasanan ja kokeilin uudelleen, sinne ne nimet tulivat edelleen. Aika pelottavaa noin yksityisyyden kannalta.
iCloud tuo tuntemattomia yhteystietoja!
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iCloud tuo tuntemattomia yhteystietoja!
Viesti Kirjoittaja macblitz »
Viimeksi muokannut macblitz, 9.12.2011 klo 1.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iCloud tuo tuntemattomia yhteystietoja!
Viesti Kirjoittaja stiftari »
Itse olen niin skeptinen tälläisten "pilvipalveluiden" + muiden vastaavien tallennuspalveluiden sihteen että en tallentaisi mitään minnekkään mitä en voi fyysisesti tuntea.
Tosin ei joku CIA/NSA/FBI mitään minun yhteystiedoilla tee sen enempää kuin hakkeritkaan, mutta siitäkin huolimatta kaikki tieto on ja tulee olemaan työhuoneen pöydällä mäkin sisuksissa ja varmuuskopiot safety boxissa.
Tosin ei joku CIA/NSA/FBI mitään minun yhteystiedoilla tee sen enempää kuin hakkeritkaan, mutta siitäkin huolimatta kaikki tieto on ja tulee olemaan työhuoneen pöydällä mäkin sisuksissa ja varmuuskopiot safety boxissa.
33. omppu... HomePod mini
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Samoilla linjoilla mennään.. Jotenki kauheen turvattoman tuntusta tallennella kuvia, yhteystietoja yms henkilökohtaisia tietoja iCloudiin.. Myönnän toki että voin olla liian skeptinen, mutta pelaan mielummin varman päälle.stiftari kirjoitti:Itse olen niin skeptinen tälläisten "pilvipalveluiden" + muiden vastaavien tallennuspalveluiden sihteen että en tallentaisi mitään minnekkään mitä en voi fyysisesti tuntea.
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
Ketjun aloittajan ongelmasta ja tietoturvakuumottelusta tulee mieleen tämä tapaus meikäläisen iPhonen kanssa, jossa puhelimeen jotain kautta päätyi ulkomaalaisen kaverin Apple ID.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=171272
En ole itse kovinkaan vainoharhainen tai yltiövarovainen näiden kanssa, mutta onhan se täysin mahdollista ja näiden tapausten jälkeen myös todennäköistä, että Applelta vuotaa jotain käyttäjien tietoja jonnekin minne niiden ei pitäisi päätyä.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=171272
En ole itse kovinkaan vainoharhainen tai yltiövarovainen näiden kanssa, mutta onhan se täysin mahdollista ja näiden tapausten jälkeen myös todennäköistä, että Applelta vuotaa jotain käyttäjien tietoja jonnekin minne niiden ei pitäisi päätyä.
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
-
Viesti Kirjoittaja Pitsa »
Lisäänpä oman lusikkani tähän soppaan. Jonkin aikaa sitten huomasin kuvavirtaani tulleen oudon kuvan. Kuva löytyy puhelimesta kameran rullasta ja kuvavirrasta. Itse ko. Kuvaa en ole ottanut ja perheestäni kukaan ei ainakaan tunnusta...
Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että tiedän missä kuva on otettu. Kuvanottopaikka on 20km päästä missä asun. Soitin Applelle ja asiaa selviteltiin siellä, Apple ID:lläni he näkivät milloin kuvavirta on päivittynyt. Kuvanottohetki (tai siis hetki kun kuvavirta on päivittynyt) on hetki jolloin puhelimeni ja minä olemme olleet kotona.
Apple caressa sanottiin moisen olevan mahdotonta mutta en oikein keksi mitään muutakaan selitystä tälle mysteerikuvalle. Jos olet ottanut kuvan asuntosi parvekkelta sumuisena aamuna kohti aukiota Jyväskylän veturitalleilla, kuvasi on myös minulla...
Ei siis kannata kaikkia "kotikuvia" ottaa Iphonella...
Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että tiedän missä kuva on otettu. Kuvanottopaikka on 20km päästä missä asun. Soitin Applelle ja asiaa selviteltiin siellä, Apple ID:lläni he näkivät milloin kuvavirta on päivittynyt. Kuvanottohetki (tai siis hetki kun kuvavirta on päivittynyt) on hetki jolloin puhelimeni ja minä olemme olleet kotona.
Apple caressa sanottiin moisen olevan mahdotonta mutta en oikein keksi mitään muutakaan selitystä tälle mysteerikuvalle. Jos olet ottanut kuvan asuntosi parvekkelta sumuisena aamuna kohti aukiota Jyväskylän veturitalleilla, kuvasi on myös minulla...
Ei siis kannata kaikkia "kotikuvia" ottaa Iphonella...

MacBook Air | IPad2 | IPhone 5 | AirportExpress I Apple TV
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka