Oletko nirso?
-
Oletko nirso?
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Itse en voi sietää keitettyjä porkkanoita, enkä oikeastaan porkkanaa missään muodossa. Kiltisti kuitenkin yritän niellä ne, jos joku niitä on ruokaan laittanut. Jostain syystä myös punajuuri on nykyään alkanut tökkimään.
Ei tässä muuta.
-
Re: Oletko nirso?
Viesti Kirjoittaja vinouma »
- emmentaali
- kaali
- maksa ja muut sisäelimet
- joululaatikot
/V
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Kun miettii, että joku on maksanut hengellään, että me saadaan syödä.
-
Viesti Kirjoittaja ookoo »
Saatan olla hiukan nirso.
-hiljaisuus-
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Mulla tökki se että nykyään porkkanaa käytettään halpana massatäytteenä. Joka ihme paikkaan pitää sitä siivuttaa, raastaa, pilkkoa ja suikaloida. Kun se oikeasti olisi ihan hyvä juures maltilla käytettynä. Itse en ehkä niinkään osaa, mutta mielipide löytyi kuitenkin.
Punajuurella ei varmaankaan ole ihan sama juttu. Tykkään noista säilötyistä etikkapalloista, mutta vain harvakseltaan. Punajuurikinhan on paljon monitahoisempi elukka kuin pelkkä etikkapallo. Olen kuullut, en tätäkään ihan henkilökohtaiseti tunne.
Sisäelimet maistuvat helposti tarkoitukselleen.
Maksa maistuu myrkylle, koska se sitä suodattaa.
Munuainen maistuu kuselle, koska se sitä suodattaa.
Keuhko ei maistu miltään, koska siitä menee ilmaa läpi.
Miksi sitten lihas maistuu hyvälle? Eikä esimerkiksi hielle?
Sanovat kyllä että esim. hikeen ajettua poroa ei voi syödä, se on kauhean makuista. Eli tarkoitaakohan se että peljästyneenä ja adrenaliinia täynnä tapettu poro maistuisi niiltä erittyneiltä hormoneilta. Vai hikisenä tapettu?
En tiedä säilyvätkö ne siellä vai ei, poro on lähes aina ollut hyvää. Itse en ole tappanut ikinä yhtään (ketään).
edit. syön silti kaikkea jos tarve vaatii. Olen jotain tarvevaatimia jo syönytkin joskus.
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
-sisäelimet
-kaali, parsakaali, parsa, sipulit (punasipuli vähiten paha)
-hernekeitto
-suolakurkku
-raaka omena, banaani, päärynä yms, jotka saavat ruokatorven turvoksiin, myös raaka porkkana kuuluu näihin.
On paljon paljon ruokia, joista en tykkää yhtään. Myös sipsit, popcorn ja limukat/energiajuomat ei maistu. Eikä tietenkään kahvi. Kinkkukin on pahaa. Sika muutenkin melko tabu.
Ruuan suhteen siis perusnirso.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Olen melko kaikkiruokainen (pl. peruna, vaalea leipä, riisi, pasta, karkit yms. sonta, joista luovuin pari kuukautta sitten), porkkanaTauvo kirjoitti:... Vai syötkö mitä vaan?
Itse en voi sietää keitettyjä porkkanoita, enkä oikeastaan porkkanaa missään muodossa. Kiltisti kuitenkin yritän niellä ne, jos joku niitä on ruokaan laittanut. Jostain syystä myös punajuuri on nykyään alkanut tökkimään.
Ei tässä muuta.
on aina ollut suurta herkkua

Kokeile joskus keittää porkkanat ja paistaa sen jälkeen pannulla...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Oliiveihin en koske, enkä kahviin.
JL
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
herneet, oliivit, luumut, luumuhillo, marsipaani, kreemi, hiivalla leivottu leipä, kesäkeitto, hummerit, ravut ym meren niljakkaat önniäiset, etanat, kiinalainen keittiö, taatelit ym kummajaiset, persilja, kalat missä on niitä tikkuja, kaikki raaka kala, homeiset juustot, lammas, lanttu, tyrnimarjat, punajuuret, kurpitsa, kinkku, kaikki kuplivat juomat (limparit, sampanjat, oluet).... äh, en jaksa luetella kaikkia inhokkeja.
Lisäksi kaikki semmoinen mitä en ole ennen maistanut.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Erño kirjoitti:Nuo tulee päälimmäisinä mieleen:
-kaali, parsakaali, parsa, sipulit (punasipuli vähiten paha)
-hernekeitto
-suolakurkku
-raaka omena, banaani, päärynä yms, jotka saavat ruokatorven turvoksiin, myös raaka porkkana kuuluu näihin.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
JL
-
Respektiä!hatey kirjoitti: ...Lisäksi kaikki semmoinen mitä en ole ennen maistanut.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Joskus minulla oli inho keitettyihin vihanneksiin esimerkiksi keitoissa. Tämä on mahdollisesti perua siitä, kun lapsena koulun ruokalassa yritin väkisin syödä niitä lautaselta. Kaikki muut olivat jo lähteneet ja minulle tuli jatkuvasti oksennusrefleksejä. Lopulta joku keittäjä tuli sanomaan, että ei minun tarvitse sitä kaikkea syödä.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »

om nom nom
-
Viesti Kirjoittaja Aadee »
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPod Shuffle 4.gen 4Gb Silver
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
-
Outo yksilö! Kaikki mainitsemasi on hyvää, ehkä poislukien marsipaani ja limu.hatey kirjoitti:Paprika on niin ei, että se aiheuttaa välittömän oksennusrefleksin.
herneet, oliivit, luumut, luumuhillo, marsipaani, kreemi, hiivalla leivottu leipä, kesäkeitto, hummerit, ravut ym meren niljakkaat önniäiset, etanat, kiinalainen keittiö, taatelit ym kummajaiset, persilja, kalat missä on niitä tikkuja, kaikki raaka kala, homeiset juustot, lammas, lanttu, tyrnimarjat, punajuuret, kurpitsa, kinkku, kaikki kuplivat juomat (limparit, sampanjat, oluet).... äh, en jaksa luetella kaikkia inhokkeja.
-
Ei ole. yök.Thoth kirjoitti:Outo yksilö! Kaikki mainitsemasi on hyvää, ehkä poislukien marsipaani ja limu.hatey kirjoitti:Paprika on niin ei, että se aiheuttaa välittömän oksennusrefleksin.
-
Viesti Kirjoittaja Aadee »
Mitä sä siis sitten syöt? :hatey kirjoitti:Paprika on niin ei, että se aiheuttaa välittömän oksennusrefleksin.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPod Shuffle 4.gen 4Gb Silver
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Pidän hyvästä ruuasta ja ruuanlaitosta ja arvostan korkealle laadukkaista raaka-aineista tehtyä laadukasta ruokaa, mutta syön kyllä huonompaakin ruokaa, jos sellaista on tarjolla, vaikka oksennuspitsaa tms "kuraa".
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Tuon perusteella varsin helppo ja halpa ylläpidettävä. Ranskanleipä ja nallekarkit lienevät ainoat, joita syöt?ookoo kirjoitti: Saatan olla hiukan nirso.
-
Makaroonia, ketsuppia, nautaa, poroa, pottuja, itse hankittua riistaa, makkaraa, citruksia, puolukoita, karpaloita, kaurapuuroa, hiivatonta leipää, kermajuustoa, maksalaatikkoa. hmmm.....siinäpä ne melkein onkin. Kyllä tuolla ruokavaliolla ihminen pärjää.Aadee kirjoitti:
Mitä sä siis sitten syöt? :Paitsi nakkeja tietty.
-
Ai niin, puuroa. Hyi.hatey kirjoitti:Makaroonia, ketsuppia, nautaa, poroa, pottuja, itse hankittua riistaa, makkaraa, citruksia, puolukoita, karpaloita, kaurapuuroa, hiivatonta leipää, kermajuustoa, maksalaatikkoa. hmmm.....siinäpä ne melkein onkin. Kyllä tuolla ruokavaliolla ihminen pärjää.Aadee kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Homejuustoja ja siikaa pienempiä kaloja pyrin välttämään, mutta niitäkin voi syödä kohteliaisuussyistä.
-
Mulla oli ennen tapana laittaa aamuisin kaurapuuroon suolaa ja voisilmä. Sitten kyllästyin siihen ja aloin laittamaan sinne niiden sijasta sellaisia valmiskeittoja (mustikka, boysenmarja jne...) Viime kesänä kyllästyin puuroon, mutta kyllä sitä silti aina hyvällä ruokahalulla syö, jos vaikka hotellissa herää aamiaispöydän liepeiltä. Jos vaan pekonin jälkeen on jäänyt tilaa...Thoth kirjoitti:Ai niin, puuroa. Hyi.hatey kirjoitti:Makaroonia, ketsuppia, nautaa, poroa, pottuja, itse hankittua riistaa, makkaraa, citruksia, puolukoita, karpaloita, kaurapuuroa, hiivatonta leipää, kermajuustoa, maksalaatikkoa. hmmm.....siinäpä ne melkein onkin. Kyllä tuolla ruokavaliolla ihminen pärjää.Aadee kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
-
mikastus kirjoitti:Tässäkin ketjussa mulle tulee näemmä nälkä. Kiitosta vaan.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka