Löytyykö muita Propellerhead Reason käyttäjiä? Ihmettelen, kun tästä uudesta kutosversiosta ei ole oikein missään mitään keskustelua (täällä tai muusikoiden.netissä). Itse hommasin kyseisen kutosversion samantien kun ilmestyi ja ihan mahtava ohjelmahan se on. Nyt kun voi audioraitojakin käyttää (ei enää erillistä Record-ohjelmaa) ja muita uusia ominaisuuksia tuli niin omituista on ellei suosio kasva tällekin. Uudet kolme efektiä on ihan järjettömän hienoja eli The Echo, Pulveriser ja Alligator.
Itse olen tässä vuosien varrella testannut Ableton Liveä, Garagebandiä, Logicia (8 ja 9) ja tätä Reasonia (nelosversiosta asti) ja jostain syystä pidän Reasonia parhaana. Ulkosia plugineja ei voi käyttää, mutta en nyt keksi mihin tarvitsiskaan. Tossa on loistosynat, sämplerit, rumpukoneet sun muut ja efektejä hulluna ja varsinkin nyt kun delay-efektikin sai kunnon päivityksen The Echon muodossa niin aina tuntuu hankalammalta ajatellakaan käyttävänsä muuta softaa. Ja kun räkin kääntämällä pääsee veteleen johtoja miten ikinä haluaakin niin mahdollisuudet on rajattomat. Muissa DAW:eissa ei tollasta mahdollisuutta ole. Moni varmaan kaipaa ulkoisia plugineja, mutta itsellä se meni aina niiden kanssa siihen, että kävin aina esim. uuden synan presettejä läpi enkä tehnyt itse musiikkia tai soundeja. Reason pistää opettelemaan sen syntikat ja muut instrumentit ja efektit kunnolla, jotta saa mitä tahtoo.
Live on ihan kiva, mutten jotenkin päässyt sisään sen käyttöliittymään niin hyvin kuin Reasonin kanssa. Ja se on kallis kuin mikä. Pelkkä normiversio maksaa neljä-viis sataa ja ei tule kuin pari instrumenttia mukana. Suitessa sit tulis enemmän, mutta maksaa jo melkein 600 euroa. Logic on tietty ihan superohjelma, mutta monet asiat on niin pirun hankalasti tehty. Valikkoja valikkojen perään. Garageband on ihan ok, kun vielä on niin halpakin ja siihen tulee rewirellä reason joskus yhdistettyä jos haluan jotain plugineja käyttää (testimielessä). Mutta ei se yksistään riitä. Tai vois riittääkin tällaiselle harrastajalle, mutta tuolla Reasonilla leikkiessä tulee niin usein inspiroitua tekemäänkin oikeasti jotain. Muilla softilla en ole juur kappaleen kappaletta koskaan tehnyt, mutta Reasonilla syntyy helposti muutamassa illassa jonkunnäköinen teos. Se siinä miellyttääkin itseäni niin paljon, kun se tuntuu niin inspiroivalta ohjelmalta. Noilla muilla pitäis olla joku idea jo mielessä, jotta saan siitä tuotettua jotain. Reasonilla voi pää olla ihan tyhjänä aluksi, mutta muutaman minuutin leikkimisen jälkeen on vaikka minkänäköisiä ideoita syntynyt.
Tämä oli vain tällainen pieni ajatuspärähdys tästä loisto-ohjelmasta, kun tästä en ole kirjoituksia nähnyt. Kertokaa omia mielipiteitä, kuten miksi sinä käytät tätä ohjelmaa tai miksi et?
Reason 6
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Reason 6
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Sen verran pitää kyllä tuohon hinta-asiaan sanoa, että kyllähän tuo Reasonkin kuitenkin maksaa sen 400e:a eli ei mikään kovin halpa ole kuitenkaan. Logicia ym. saa huomattavasti halvemmalla, mutta Reasonin hinta on aika vakio joka paikassa. Mut biisin tekemiseen kyllä oiva laitos siinä mielessä, että siinä tosiaan keskittyy helposti siihen itse asiaan sen ainaisen erilaisten plugareiden kanssa vehtaamisen sijaan. Mut eihän tuolla sitten ehkä ammattimaiseen toimintaan kuitenkaan ole vielä mahdollisuuksia, vaikka toki nyt tuon audiopuolen nauhoittamisen mukaan saaminen nostikin tasoa. On kyllä käsittämätöntä, että näin monta vuotta on ilman menty. Olihan toki Record jo, mutta että kaikki samassa paketissa.
Macbook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja sakrra »
Joo, maksaahan se sen 400 eukkoo, mutta siinä on instrumentit kohdillaan. Esim. Livessä tosiaan sillä 400 eurolla ei vielä saa paljoa ja joutuu ostamaan ne synat, jos jotain parempaa haluaa (kuin ilmaista). Logic on tosiaan ihan hinta-laatusuhteeltaan hyvä paketti, mutta itselle tosiaan liian epäkäytettävä valikkohyppimisineen. Tietty nämä DAW-hommat on vähän mielipideasioita eli toinen tykkää toisesta ja joku toisesta. Eiköhän näillä kaikkilla pysty musiikkia tekemään, joku vaan miellyttää toista enemmän. Esim. Jarre on yhden levyn tehnyt kokonaan Reasonilla aikanaan eli kyllä sillä ihan ammattimaistakin toimintaa pystyy tekemään 

iMac 27'' / 3.4GHz i7 / 24 GB / 3 TB FusionDrive / 2012
iPhone 4 32GB
iPod Touch 1st gen. 32GB
iPhone 4 32GB
iPod Touch 1st gen. 32GB
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Jaa mnikä yhdellä käsittääkseni oli kyllä arp 2600,emineintin teatteri urku et sello mukana jollen sekoile. ja kurzweil k2000 kait kontrollerina. ja mitä tuon demoa testailin alkaa kyllä olla tosi kova paketti joskus olen miettinyt logicin rinnalle. ja liian suuri soundi valikoima on pahasta tosiaan joten varmaan aikalailla lopuillaan plugari varusteluni ennen kun pakko ostaa uutta kun vanha lakkaa toimimasta.sakrra kirjoitti:Joo, maksaahan se sen 400 eukkoo, mutta siinä on instrumentit kohdillaan. Esim. Livessä tosiaan sillä 400 eurolla ei vielä saa paljoa ja joutuu ostamaan ne synat, jos jotain parempaa haluaa (kuin ilmaista). Logic on tosiaan ihan hinta-laatusuhteeltaan hyvä paketti, mutta itselle tosiaan liian epäkäytettävä valikkohyppimisineen. Tietty nämä DAW-hommat on vähän mielipideasioita eli toinen tykkää toisesta ja joku toisesta. Eiköhän näillä kaikkilla pysty musiikkia tekemään, joku vaan miellyttää toista enemmän. Esim. Jarre on yhden levyn tehnyt kokonaan Reasonilla aikanaan eli kyllä sillä ihan ammattimaistakin toimintaa pystyy tekemään
-
Viesti Kirjoittaja Mulperi »
Ostin Reason 6:en pari viikkoa sitten ja olen ollut tyytyväinen. Lionissa tosi kätevä kun voi eri työpöydille laittaa räkki, mikseri ja ton sekvensseri-ikkunat ja sitten niiden välillä rullailla. Tosi intuitiivista on muutenkin kaikki työskentely.
Pakko oli hommata nyt myös Logic 9 kun oli niin halpa appstoressa. Täytyy kattoa kumpaa tulee jatkossa enemmän käytettyä...
Pakko oli hommata nyt myös Logic 9 kun oli niin halpa appstoressa. Täytyy kattoa kumpaa tulee jatkossa enemmän käytettyä...
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Yhdistääkkin voit nuo varmaan kun kait vielä molemmat tukee Rewireä ja niin tekisin itse ja itse olen Reasonia miettinyt kun sen synissä oli mieleisiäkin soundeja et oikeasti tykkäisin puuhata fyysisen studion kanssa mutta silmät,niska,ja kukkaro estää.
-
Viesti Kirjoittaja sakrra »
Logic itseäkin kiinnostaisi tuollaiseks AU-masteriks mutten taida, kun olen täydellisen tyytyväinen Reasoniin. Ei Logikissa ole mitään mitä kaipaisi paitsi juurikin toi, että pystyis noita muita plugareita käyttää. Tosin voi niitä käyttää Garagebandillä eikä tule silti niiden kans leikittyä. Jos saisin jonkun NI Kompleten ja Omnispheren tohon hintaan vielä niin ei kai sit olis vaihtoehtoja kuin hommata...
iMac 27'' / 3.4GHz i7 / 24 GB / 3 TB FusionDrive / 2012
iPhone 4 32GB
iPod Touch 1st gen. 32GB
iPhone 4 32GB
iPod Touch 1st gen. 32GB
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka