Kuten jotkut saattoivat kirjoituksiani jo lukea, upo uuden iMaccini HDD-kovalevyn pyöriminen aiheuttaa korviani ärsyttävän pöytäresonanssin enkä pysty kunnolla keskittymään töiden tekoon.
Nyt kysyisin onko kovalevyn deaktivoiminen mitenkään mahdollista? Eli minulla on tällä hetkellä kaikki koneen ohjelmat, tiedostot yms. SSD-levyllä ja haluaisin ottaa HDD:n pois käytöstä. Kun koneen laittaa päälle niin HDD-lähtee automaattisesti raksuttamaan, vaikka siellä ei mitään ole. Aikansa humistuaan se menee kyllä valmiustilaan, mutta herää siitä taas jossain vaiheessa. Eli onko kovoa mahdollista hiljentää muulla tavoin kun otattamalla sen irti (itse en siihen rupea)? Uskotteko että moisen operaation voisi saada takuun piikkiin?
En nimittäin viitsisi palauttaa hyvää konetta 90€ kovalevyn takia. Eli näen fiksummaksi ottaa levyn pois käytöstä kun palauttamaan ja tilaamaan uutta pelkällä SSD:llä. Mulle 256 GB SSD ulkosen kovon kanssa riittäis jo mainiosti. Lähinnä edullisen lisähinnan takia päätin ottaa ottaa teran HHD:n sitten kaveriksi. Tyhmä päätös ilmeisesti mikäli on erittäin herkkä huminoille yms.