Saatiin topic tänne tästäkin ja ihmettelen, että en ole itse kirjoittanut tätä tänne. Amerikka vastaisuudessa ei ole mielestäni mitään pahaa ja kaikkeen on hyvä suhtautua kriittisesti. Amerikkalaiset eivät osaa olla nöyriä missään asiassa. Sotaankin lähdetään naureskellen ja tästä tulee eräs southpark jakso mieleen kun pojille kerrotaan vietnamista. Siinä oli vesiliukumäkiä ja muuta vastaavaa, mutta en löytänyt youtube linkkiä ko jaksoon. Ameriikan ihmemaata ei voi myöskään kutsua sivistysmaaksi, mutta Suomen, ruotsin, norjan ja Saksan voi luokitella tähän. Amerikkaa pidetään vapauden symboolina, mutta mitä vapautta KO maassa on? Ai niin. Mikä siis on sivistysmaa? Sivistysmaassa ei ole mm. Kuolemantuomiota. Suomessa ei ole esimerkiksi slummeja, mutta jenkkilässä on. Täällä on kyllä lähiöitä, mutta ei ne ihan bronxia muistuta tai kunnon slummia.
Otetaan esimerkiksi amerikan itsenäisyyspäivä, kiitospäivä tai se niiden lippu. Lippu ei ole mitenkään kaunis tai tunteita herättävä. Joo, ette ota lybyan lippua tähän nyt vertaukseksi. Itsenäisyyspäivä on siellä kuin jokin paraati. Kiitospäivä on vain tekopyhää, mutta sehän ei tainnut olla oikea jenkkijuhla kuten ei halloweenikaan. Sodastahan amerikkalaiset eivät tiedä yhtään mitään ainakaan, jos verrataan eurooppaan. Siellä ei ole käyty juurikaan oikeaa sotaa koskaan, mutta se ei olekkaan ylpeydenaihe.
On amerikkassa yksi hyvä puoli. Se on maailman turvallisin paikka oleskella, jos pelkää sotaa. Toisaalta mikä siellä olisi vaarallisempaa kuin täällä? Nyt siis puhutaan pienestä kaupungista eikä mistään New Yorkista tai detroidista. Ruoka on halvempaa ja annokset isompia kuin meillä.
Mikael K. kirjoitti:Thoth kirjoitti:Amerikkaa vastustavissa henkilöissä on havaittavissa jotain kommunismin jälkiä. Lisäksi piirteitä siitä, että Minua, Minun kulttuuria, Minun isänmaallisuutta, Minun uskontoa, Minun perhettä, Minun mielipidettä pitää Minun lähellä olevien ihmisten kunnioittaa.
Saattaa se olla näinkin. Lisäksi on huomattava maailmansheriffinä toimiminen ja samaan aikaan mm. kaksinaamainen ihmisoikeuksien polkeminen. Ei kritiikkiin tarvita näin ollen mitään vanhoja traumoja. Silmien avaaminen riittää. On kuitenkin huomattava, että samaan aikaan amerikkalaisuuteen kuuluu monia muitakin ulottuvuuksia. Ei siis ole olemassa mitään yhtä kuvaa siitä mitä on olla jenkki.
Minussa nyt ei ole kommunismista mitään merkkiä. En tiedä, mutta sosialismia saattaa näkyä. Toisaalta kommunismikin on parempi kuin ameriikan vapaus propaganda. Ameriikkalaisissa on nähtävissä juuri tuota minä, minä, minä ja eikä kukaan muu asennetta. Moni ihminen on aivopesty, mutta minuun ei toimi mikään aivopesu vaikka 20v paasaisivat, että kaalikääryleet on hyviä.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.