Olin tässä tänään kovasti aloittamassa puhdistamaan ja uudelleen asentamaan mäkkiä ja kauhukseni huomasin, että asennus-DVD:ni on kadonnut jonnekin. PRKL.
Mikä avuksi?
Mistä uusi DVD?
Viimeksi muokannut vmaa, 24.4.2012 klo 19.09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jos mäkkisi on vuodelta 2008, siihin menee varmasti Snow Leopard, jonka voi päivittää vielä Lioniin.
Voit ostaa SL -levyn uutena hintaan 29 euroa Apple Storesta.
iivonen kirjoitti:Tällä hetkellä mulla on tuo Mac OS X 10.5.8.
Saako muualta kun Apple Storesta?
Tilaapa AppleStoresta tuolle Leopardille se SnowLeopard-päivitys, maksoi jotain 30 - 40 huitteilla.
Sitten päivität suoraan Snoukkaan ja tuolloin mukaan tulee AppStore, josta ostat tuon mainitun Leijonan, hinta oli jotain alta 60 jos tilaat sen muistitikulla.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
Sama ongelma, tarkotus olis tyhjentää kone ja asentaa vasta sitten tuo lion.
Itellä 10.6.8 Eli jos nyt haluan tyhjentää macin nii onnistuuko se SL:in asennuslevyllä? siis jos tyhjennän koneeni niin enkö muka tarvitse alkuperäistä asennuslevyä, luulisi että ensin asennan os x, siihen lumileo ja siihen lion
iivonen kirjoitti:Olin tässä tänään kovasti aloittamassa puhdistamaan ja uudelleen asentamaan vm 2008 mäkkiä ja kauhukseni huomasin, että asennus-DVD:ni on kadonnut jonnekin. PRKL.
Eikös tällaisessa tilanteessa jos ei ole tarkoitus päivittää uudempaan käyttikseen niin olisi kohtuullista ettei joudu maksamaan levystä jonka jo omistaa? Lainaa kaverilta tai internetiltä?
iivonen kirjoitti:Olin tässä tänään kovasti aloittamassa puhdistamaan ja uudelleen asentamaan vm 2008 mäkkiä ja kauhukseni huomasin, että asennus-DVD:ni on kadonnut jonnekin. PRKL.
Eikös tällaisessa tilanteessa jos ei ole tarkoitus päivittää uudempaan käyttikseen niin olisi kohtuullista ettei joudu maksamaan levystä jonka jo omistaa? Lainaa kaverilta tai internetiltä?
Eipä se lainaus varmaankaan tässä pahaksi ole, mutta orginaalia asennuslevyä kun saattaa tarvita muutenkin, niin suosittelen ottamaan Applen tukeen yhteyttä. Käsittääkseni heiltä saa sarjanumeroa vastaan tilattua alkuperäistyyppisen setin aikasta edukkaasti... Tietysti olettaen, että niitä vielä löytyy varastosta...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
Ehdottomasti kannattaa asentaa Snow Leopard tai uudempi jos kone sitä tukee, mutta jos haluat nimenomaan Leopardin, voi sen tilata Applen supportista. Tilasin Leopard asennus-DVD:n omaa PowerMac G5:tta varten ja hinta oli postikuluineen 23€. TNT:n kuriiri toimitti muutamassa päivässä kotiovelle.