Juuh, nyt ihmetyttää ja kovin! Monella kaverilla on Iphone 4 tai 4s ja tuota imessagea tietysti käytetään, mutta nytkin onkin ihmeellistä että neuvoin eilen yhdelle kaverille että miten homma toimii ja häneltä ku tulee viesti niin se näyttää tämän kaverin gmail sähköposti osoitteen siinä yhteystietossa keneltä viesti tulee? Miksei se käytä sitä ystävän puhelin numeroa! Tämä on ensimmäinen tällainen tapaus..ja jos minä lähetän kaverin puhelimeen viestin siihen hänen puhelin numeroon niin se menee tavallisenä viestinä ja jos lähetän siihen gmail yhteystietoon niin se menee imessage viestinä! toivottavasti saatte tästä tekstistä jotain tolkkua! ja osaatte kertoa että mitä imettä se tarkoittaa!
Viimeksi muokannut amanita, 29.9.2015 klo 23.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Otsikon hienosäätöä :=)
No eikai sen numeron pitäisi näkyäkään iMessagessa, koska se lähetetään Apple IDn perusteella eikä puhelinnumeron. Se sähköpostiosoite on varmaankin käytössä kaveris Apple ID -tilillä
Viimeksi muokannut iPadi, 19.12.2011 klo 17.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMessage-asetuksista voi valita kohdasta oma tunniste. Sinulla on valittuna puh. ja kaverillasi sposti. Toimii molemmissa tapauksissa ihan samalla tavalla. Jos haluaa viestien näkyvän sekä puhelimessa että iPadissa, kannattaa laittaa tunnisteeksi sposti.
Edit: asetuksiin voi lisätä vaikka kuinka monta postiosoitetta ja myös puhelinnumeron, niin viestit tulevat suuremmalla todennäköisyydellä iMessagena perille.
Viimeksi muokannut E-W, 19.12.2011 klo 18.15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPadi kirjoitti:No eikai sen numeron pitäisi näkyäkään iMessagessa, koska se lähetetään Apple IDn perusteella eikä puhelinnumeron. Se sähköpostiosoite on varmaankin käytössä kaveris Apple ID -tilillä
Näkyy, mikäli se on valittuna. Kts. oheinen vastaukseni.
Katoin sitä kaverin omena 4s puhelinta mutta siellä imessage asetuksissa ei pystynyt kun lisämään pelkkiä sähköposti osotteita ja hänellä näkyi siellä vaan se sähkö ja puhelin numeron lisäämis kohtaa ei ollut ollenkaan, mutta minulla sitten taas samassa kohdassa oli numero sekä sähköposti molemmat? argg.... ja mie en ymmärrä kyllä! mahottoman hankalia nää omenat
purri73 kirjoitti:Katoin sitä kaverin omena 4s puhelinta mutta siellä imessage asetuksissa ei pystynyt kun lisämään pelkkiä sähköposti osotteita ja hänellä näkyi siellä vaan se sähkö ja puhelin numeron lisäämis kohtaa ei ollut ollenkaan, mutta minulla sitten taas samassa kohdassa oli numero sekä sähköposti molemmat? argg.... ja mie en ymmärrä kyllä! mahottoman hankalia nää omenat
Siinä tapauksessa sitä puhelinnumeroa ei ole (vielä) vahvistettu.
Yritän ystävää auttaa puhelimen välityksellä juuri samassa ongelmassa. Hän ei siis saa lisättyä iMessagen asetuksiin käytettäväksi omaa puhelinnumeroaan.
Hän on suht uusi Apple-käyttäjä, eli voi hyvinkin olla ettei hänen numeroaan ole vielä vahvistettu. Missä ja miten se tehdään?
Minun itsenikin on se täytynyt joskus tehdä, mutten nyt yhtään keksi miten se tapahtui.