Tulikohan oikealle alueelle, mutta… Tässä pitkään jo Gmailia käyttäneenä aloin miettimään vaihtaisiko s-postitunnuksen me.comiin. Gmailiin olen ollut erittäin tyytyväinen, mutta tämän iCloudin julkaisun jälkeen olen miettinyt pitäisikö tunnus/osoite vaihtaa.
Toisaalta Gmail on pelannut ongelmitta - pelaa hyvin myös koneen ja iPhonen välillä, että toisiko toi iCloudin me.com sitten mitään sen verran "tajunnan räjäyttävää", että kannattaa nähdä vaivaa vaihtaa tunnusta/osoitetta?
Kokemuksia? Mielipiteitä? - lähinnä kiinnostais toimiiko toi me.com ok?
Viimeksi muokannut micqo, 18.12.2011 klo 12.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse olen käyttänyt Gmailia sen betatestausvaiheesta lähtien, enkä ole nähnyt mitään syytä vaihtaa me-osoitteeseen. Kaikki muut iCloud-palvelut ovat minulla kyllä käytössä.
iCloudissa on tietysti muitakin palveluita kuin sähköposti. Mainiosti se on minulla kyllä pelannut alusta asti (osoite minulla on ollut siis jo iTools ajoista).
Toiset tuntuvat ainakin olevan sitä mieltä, että iCloudin etu on se, etteivät sähköpostit ole Googlen luettavana…
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
kallekilponen kirjoitti:
Toiset tuntuvat ainakin olevan sitä mieltä, että iCloudin etu on se, etteivät sähköpostit ole Googlen luettavana…
…vaan Applen luettavana
Siinä se ero onkin. Googlelle kaikki sinusta oleva informaatio on kauppatavaraa, jonka myyvät asiakkailleen. Apple taas ei tietojen kauppaamisella tienaa vaan hyödyntää niitä korkeintaan itse.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
E-W kirjoitti:Itse olen käyttänyt Gmailia sen betatestausvaiheesta lähtien, enkä ole nähnyt mitään syytä vaihtaa me-osoitteeseen. Kaikki muut iCloud-palvelut ovat minulla kyllä käytössä.
Onko jotain, mitä kaipasit Gmailiin lisää?
Ei sinänsä. Lähinnä kiinnostais onko me.com miten vakaa ja pelaako ok jne jne. Käytän jo muita iCloudin juttuja, et siitä se ajatus sitten lähti
Tässä asiaa miettineenä, kysymys on ehkä enempi makuasia - Gmail pelaa 100 % macin ja iluurin välillä, et eipä toi iCloudin s-posti taida tarjota mitään uutta…
iCloudin sähköposti tuo ainakin toimivan pushin. Tämä on ainut syy, miksi olen harkinnut siirtymistä Gmailista iCloud-mailiin. iCloud-maili on käytössä, joskin olen sitä lähinnä vasta testaillut. En jaksa vielä ainakaan pelkän pushin takia alkaa käyttämään uutta osoitetta kaikkialla.
skip kirjoitti:iCloudin sähköposti tuo ainakin toimivan pushin. Tämä on ainut syy, miksi olen harkinnut siirtymistä Gmailista iCloud-mailiin. iCloud-maili on käytössä, joskin olen sitä lähinnä vasta testaillut. En jaksa vielä ainakaan pelkän pushin takia alkaa käyttämään uutta osoitetta kaikkialla.
Kyllähän gmail on tukenut pushia iPhoneen ym. jo pitkään, vai onko sinulla ollut jotain ongelmia sen kanssa?
skip kirjoitti:iCloudin sähköposti tuo ainakin toimivan pushin. Tämä on ainut syy, miksi olen harkinnut siirtymistä Gmailista iCloud-mailiin. iCloud-maili on käytössä, joskin olen sitä lähinnä vasta testaillut. En jaksa vielä ainakaan pelkän pushin takia alkaa käyttämään uutta osoitetta kaikkialla.
Kyllähän gmail on tukenut pushia iPhoneen ym. jo pitkään, vai onko sinulla ollut jotain ongelmia sen kanssa?
Jonkun Exchange-virityksen kautta, joka veti ääkköset otsikoissa sekaisin ja teki myös sen, että vanhempiin viesteihin ei päässyt mitenkään käsiksi luurin kautta. En jaksanut kauaa katsella moista pasketta.
Viimeksi muokannut skip, 18.12.2011 klo 23.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jonkun Exchange-virityksen kautta, joka veti ääkköset otsikoissa sekaisin ja teki myös sen, että vanhempiin viesteihin ei päässyt mitenkään käsiksi luurin kautta. En jaksanut kauaa katsella moista pasketta.
On onneksi korjattu.
Missä vaiheessa? Muutaman kerran olen tota testannut tässä "vuosien mittaan" ja aina on toiminut yhtä surkeasti. Kai se pitää taas testata sitten uudestaan.
skip kirjoitti:
Missä vaiheessa? Muutaman kerran olen tota testannut tässä "vuosien mittaan" ja aina on toiminut yhtä surkeasti. Kai se pitää taas testata sitten uudestaan.
Jos käyttää Gmailia "push" pitää asettaa päälle ennen kun saa ilmoitukset, mutta iCloud:lle ei pushia erikseen tarvitse (ellei se kytke sitä automatic) kytkeä toimiakseen?
micqo kirjoitti:Jos käyttää Gmailia "push" pitää asettaa päälle ennen kun saa ilmoitukset, mutta iCloud:lle ei pushia erikseen tarvitse (ellei se kytke sitä automatic) kytkeä toimiakseen?
En ymmärrä koko lauseesta mitään. Voitko yrittää vielä selventää?
micqo kirjoitti:Jos käyttää Gmailia "push" pitää asettaa päälle ennen kun saa ilmoitukset, mutta iCloud:lle ei pushia erikseen tarvitse (ellei se kytke sitä automatic) kytkeä toimiakseen?
Huomasin, että Gmail ei anna ilmoituskeskukseen ilmoituksia jos "push" ei ole päällä, kun taas iCloud puolella saapuvista viesteistä pyörähtää banneri-ilmoitus jne. ilman "pushin" kytkentää. Saapuneet näkyy kyllä muuten ilmoituskeskuksessa, mutta ns. "reaaliaikaista" ilmoitusta siitä ei tuu - ainakaan mulle. Tein pikatestit tuossa me.com:lla ja huomasin tällaisen eron.
Huomasin, että Gmail ei anna ilmoituskeskukseen ilmoituksia jos "push" ei ole päällä, kun taas iCloud puolella saapuvista viesteistä pyörähtää banneri-ilmoitus jne. ilman "pushin" kytkentää. Saapuneet näkyy kyllä muuten ilmoituskeskuksessa, mutta ns. "reaaliaikaista" ilmoitusta siitä ei tuu - ainakaan mulle. Tein pikatestit tuossa me.com:lla ja huomasin tällaisen eron.
Tietysti push on vaatimus reaaliaikaisille ilmoituksille. Sitähän tuo tarkoittaakin. Mikäli asetat toisaalta haun vaikka tunnin välein, kyllä bannerit silloin heiluvat haun tapahtuessa, mikäli uusia viestejä on saanut.
Edit: myös iCloud-sähköpostista voi luonnollisestikin kytkeä pushin halutessaan pois päältä. Ei näillä eroa ole ainakaan tämän asian suhteen.
Viimeksi muokannut E-W, 20.12.2011 klo 21.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tietysti push on vaatimus reaaliaikaisille ilmoituksille. Sitähän tuo tarkoittaakin. Mikäli asetat toisaalta haun vaikka tunnin välein, kyllä bannerit silloin heiluvat haun tapahtuessa, mikäli uusia viestejä on saanut.
Edit: myös iCloud-sähköpostista voi luonnollisestikin kytkeä pushin halutessaan pois päältä. Ei näillä eroa ole ainakaan tämän asian suhteen.
No, mä jäin vaan mietti sitä että kun testasin tota iCloud-sähköpostia, niin en asettanut push-toimintoa päälle ja sain noi ilmoitukset siitä huolimatta…että toimiiko toi iCloud eri periaattella…sitä vaan pähkäilin.
micqo kirjoitti:
No, mä jäin vaan mietti sitä että kun testasin tota iCloud-sähköpostia, niin en asettanut push-toimintoa päälle ja sain noi ilmoitukset siitä huolimatta…että toimiiko toi iCloud eri periaattella…sitä vaan pähkäilin.
Push on oletusarvoisesti päällä kaikissa iCloud-palveluissa.
Itse en näe mitään järkeä vaihtaa iCloudin tarjoamaan sähköpostiin jos gmail on jo käytössä. Gmailin etuna on sekin, että sen voi laittaa mihin tahansa puhelimeen/laitteeseen mikä tukee Exchangea ja aina saa sitten sitä kautta perustiedot. Toki täällähän ei sitten käytetä muuta kuin Applea vain koko loppuelämä.
micqo kirjoitti:
Kyl mä ton tajuan, mut sitä en ymjärrä että miksi iCloud ilmoittaa (esim. bannerilla / jättää merkin ilmoituskeskuksene) saapuneista asap, kun taas Gmail ei sitä tee…tai sit toi push with Gmail ei wörki.
micqo kirjoitti:
Kyl mä ton tajuan, mut sitä en ymjärrä että miksi iCloud ilmoittaa (esim. bannerilla / jättää merkin ilmoituskeskuksene) saapuneista asap, kun taas Gmail ei sitä tee…tai sit toi push with Gmail ei wörki.
push toimii gmailissa ihan hyvin, teithän exchange tilinä sen?
micqo kirjoitti:
push toimii gmailissa ihan hyvin, teithän exchange tilinä sen?
Ihan perus Gmail-asennuksen olen joskus tehnyt…eli Gmail-tili pitäisi luoda/asettaa Microsoft Exchange muodossa jotta push alkaa pelaa ok?
micqo kirjoitti:Ihan perus Gmail-asennuksen olen joskus tehnyt…eli Gmail-tili pitäisi luoda/asettaa Microsoft Exchange muodossa jotta push alkaa pelaa ok?
Kyllä, palvelin on m.google.com, ei domainia ja muuten samat tiedot kuin gmail-tilissä.
micqo kirjoitti:Ihan perus Gmail-asennuksen olen joskus tehnyt…eli Gmail-tili pitäisi luoda/asettaa Microsoft Exchange muodossa jotta push alkaa pelaa ok?
Kyllä, palvelin on m.google.com, ei domainia ja muuten samat tiedot kuin gmail-tilissä.
Okei, mites mä en ole aiemmin tota tajunnut -ehkä olen ollut tarpeeks tyytyväinen nykyisiin asetuksiin ettei ole tarvinnut 8)
Tarvitseeko tietokoneen Mail-ohjelmaan luoda tilit uudestaan, jos meen vaihtaa puhelimesta tilin Exhange muotoon vai tajuuks se ne ihan automatic myös koneen päässä?