Exchange on siis vain iPhonessa. En usko, että sillä on mitään vaikutusta Mailiin tms.micqo kirjoitti:Okei, mites mä en ole aiemmin tota tajunnutJekku0966 kirjoitti:Kyllä, palvelin on m.google.com, ei domainia ja muuten samat tiedot kuin gmail-tilissä.micqo kirjoitti:Ihan perus Gmail-asennuksen olen joskus tehnyt…eli Gmail-tili pitäisi luoda/asettaa Microsoft Exchange muodossa jotta push alkaa pelaa ok?-ehkä olen ollut tarpeeks tyytyväinen nykyisiin asetuksiin ettei ole tarvinnut 8)
Tarvitseeko tietokoneen Mail-ohjelmaan luoda tilit uudestaan, jos meen vaihtaa puhelimesta tilin Exhange muotoon vai tajuuks se ne ihan automatic myös koneen päässä?
Gmail vs iCloud -me.com
-
Re: Gmail vs iCloud -me.com
Viesti Kirjoittaja Jekku0966 »
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Tosin eikö joku kirjoittanut, että pushin pitäisi toimia jo ihan ilman exchangea iOS-mailisoftalla?
-
Viesti Kirjoittaja Jekku0966 »
Eipä ainakaan mulla toimi push, ellei joku sitten sekoita sitä hakuaikaa push-toimintoon.mikaw_ kirjoitti:Helpoimmin pääsee kun lataa Gmail-softan. Pushit toimii eikä meinaa.
Tosin eikö joku kirjoittanut, että pushin pitäisi toimia jo ihan ilman exchangea iOS-mailisoftalla?
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Softa ei hae kalenteri- eikä yhteystietoja.mikaw_ kirjoitti:Helpoimmin pääsee kun lataa Gmail-softan. Pushit toimii eikä meinaa.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Edit: ei toimi ilman Exchangea.Jekku0966 kirjoitti:Eipä ainakaan mulla toimi push, ellei joku sitten sekoita sitä hakuaikaa push-toimintoon.mikaw_ kirjoitti:Helpoimmin pääsee kun lataa Gmail-softan. Pushit toimii eikä meinaa.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja micqo »
Eli nyt kun tämä push puoli pelaa Gmailissa, ei me.com tilin käyttöönottamiselle ole sinänsä muuta tarvetta, ellei halua sitten vaihtaa s-postiosoitetta. iCloudia käytän kyllä muuten muihin juttuihin i.e yhteystiedot/kalenterit jne.
Eiköhän tämä ollut mun osilta tässä. Kiitos vaan kaikille vastauksista & Merry Xmas

…edit…eli loppupelissä muuta eroa Exchangen & normi Gmailin välillä ei ollut, kun se että Exchange-tili mahdollistaa ilmoitukset - muutenhan kaikki viestiliikenne luurin ja koneen välillä on synkannut 100 % ok.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Kyllä ne ilmoitukset tulevat ihan millä tahansa sähköpostilla samalla tavalla, myös perus-Gmaililla. Ero on vain siinä, tulevatko ne heti viestin saapuessa (push) vai käyttäjän määrittämien hakuvälien koittaessa (pull).micqo kirjoitti:Push toimii nyt Exchange-tilinä ihan ok - pientä viivettä tuntuu olevan. Äsken meni 5 minsaa ennen kun luuri ilmoitti saapuneesta viestistä. Koneen puolella ei tarvinnut sen ihmeempiä, kun tarkistaa vain että Gmailin "lähetetyt" on valittuna ns. "lähetetyille", jotta viestit päivittyy molempiin suuntiin ok.
Eli nyt kun tämä push puoli pelaa Gmailissa, ei me.com tilin käyttöönottamiselle ole sinänsä muuta tarvetta, ellei halua sitten vaihtaa s-postiosoitetta. iCloudia käytän kyllä muuten muihin juttuihin i.e yhteystiedot/kalenterit jne.
Eiköhän tämä ollut mun osilta tässä. Kiitos vaan kaikille vastauksista & Merry Xmas
…edit…eli loppupelissä muuta eroa Exchangen & normi Gmailin välillä ei ollut, kun se että Exchange-tili mahdollistaa ilmoitukset - muutenhan kaikki viestiliikenne luurin ja koneen välillä on synkannut 100 % ok.
Kun ymmärtää nämä kaksi tekniikkaa, niin homma on ihan selkeä.
Ilmoitukset sinänsä eivät mitenkään liity push-teknologiaan.
Edit: lisälukemista vaikka http://en.m.wikipedia.org/wiki/Push_technology ja http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pull_technology
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja micqo »
Tämä epäselvyys johtui pitkälti siitä, kun en muistanut koko Exchangen olemassa oloaE-W kirjoitti:Kyllä ne ilmoitukset tulevat ihan millä tahansa sähköpostilla samalla tavalla, myös perus-Gmaililla. Ero on vain siinä, tulevatko ne heti viestin saapuessa (push) vai käyttäjän määrittämien hakuvälien koittaessa (pull).micqo kirjoitti:Push toimii nyt Exchange-tilinä ihan ok - pientä viivettä tuntuu olevan. Äsken meni 5 minsaa ennen kun luuri ilmoitti saapuneesta viestistä. Koneen puolella ei tarvinnut sen ihmeempiä, kun tarkistaa vain että Gmailin "lähetetyt" on valittuna ns. "lähetetyille", jotta viestit päivittyy molempiin suuntiin ok.
Kun ymmärtää nämä kaksi tekniikkaa, niin homma on ihan selkeä.
Ilmoitukset sinänsä eivät mitenkään liity push-teknologiaan.
Edit: lisälukemista vaikka http://en.m.wikipedia.org/wiki/Push_technology ja http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pull_technology
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tonih »
Google kalenterin plussaa on oman kalenterin hyvä jaettavuus sekä sen saa käsittääkseni helposti käyttöön muillakin laitteilla (tietokoneet, kännykät) mikäli ei aina applen tuotetta ole. Icloudin saa outlookkiin, mutta muiden valmistajien mobiililaitteihin ilmeisesti aika huonosti. Ei ainakaan exchangena...
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Googlen kautta kalenteri ja sähköposti, kaikki muu iCloudin kautta. En ole nähnyt mielekkääksi jumpata näitä kahta ensin mainittua, kun toimivat niin hyvin tällä hetkellä.Tonih kirjoitti:Voisin tässä samalla kysästä olettekos siirtäneet googlen kalenteria icloudiin? Sehän ei ole iso vaiva, mutta jäin miettii hyödyttääkö se mitään? Tuoko icloud jotain mitä googlen kalenterissa ei ole. Tällä hetkellä minulla on googlen kautta yhteystiedot, meilit ja kalenteri. Puolestaan icloudis kaikki muu kuten (kalenterin) muistutukset, varmuuskopiot, kuvat jne.
Google kalenterin plussaa on oman kalenterin hyvä jaettavuus sekä sen saa käsittääkseni helposti käyttöön muillakin laitteilla (tietokoneet, kännykät) mikäli ei aina applen tuotetta ole. Icloudin saa outlookkiin, mutta muiden valmistajien mobiililaitteihin ilmeisesti aika huonosti. Ei ainakaan exchangena...
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Hienosti toimii nykyään. Itse laitoin tämän ketjun innoittamana (vuodenvaihteessa?) Gmailit Exchange-tileiksi ja siitä lähtien on viesti napsunu puhelimeen pushina, eikä mitään ongelmia ole ollut. Suosittelen.jomppeli kirjoitti:Näkyykö sähköpostit normaalisti nykyään jos laittaa gmailin exchange tiliksi ja siitä sitte push päälle? Joskus oli itsellä ongelmaa kun å ä ö kirjaimia ei kyennyt näyttämään ja viestit oli hankala lukea kun piti välillä kunnolla arvata mikä sana tuossa nyt pitäis olla.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Minkä vuoksi en ole voinut itse tätä käyttää on se, että tarvitsen täyden synkronoinnin (vanhoillekin viesteille) myös luomilleni kansioille (tai Gmailissa niitä kaiketi kutsutaan labeleiksi nykyään). Exchangen kautta tämä ei ymmärtääkseni edelleenkään onnistu.skip kirjoitti:Hienosti toimii nykyään. Itse laitoin tämän ketjun innoittamana (vuodenvaihteessa?) Gmailit Exchange-tileiksi ja siitä lähtien on viesti napsunu puhelimeen pushina, eikä mitään ongelmia ole ollut. Suosittelen.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Kyllä mulla kaikki viestit löytyy luurista, Gmailin labelit ja kaikki.E-W kirjoitti:Minkä vuoksi en ole voinut itse tätä käyttää on se, että tarvitsen täyden synkronoinnin (vanhoillekin viesteille) myös luomilleni kansioille (tai Gmailissa niitä kaiketi kutsutaan labeleiksi nykyään). Exchangen kautta tämä ei ymmärtääkseni edelleenkään onnistu.skip kirjoitti:Hienosti toimii nykyään. Itse laitoin tämän ketjun innoittamana (vuodenvaihteessa?) Gmailit Exchange-tileiksi ja siitä lähtien on viesti napsunu puhelimeen pushina, eikä mitään ongelmia ole ollut. Suosittelen.

-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja phiit »

-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Minä tyytyisin laiskana forwardointiin, enkä jaksaisi muuttaa osoitetta kaikkialle. Tosin en ole nähnyt mitään syytäkään vaihtaa vanhasta uskollisesta Gmailista pois.phiit kirjoitti:Nyt tuli siirryttyä kokonaan Gmailista iCloudiin, vielä forwardoituu meilit gmailista @me osotteeseen, mutta kyllä toi uuden osotteen muuttaminen kaikkialle muualle netin syövereihin, palvelut, nettikaupat, tääkin foorumi on mukavaa
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Muistin oikein: Exchangen kautta Gmailiin päivittyvät ainoastaan säädetyn ajan sisällä saapuneet viestin niin inboxiin kuin kansioihinkin (tai labeleiden alle). Tällä tavalla ei ole mahdollista päivittää esim. vuoden vanhoja viestejä, jotka on arkistoitu tietyn labelin alle. Koska itse tarvitsen tätä toimintoa, on Google Sync minulle valitettavasti torso.skip kirjoitti:Kyllä mulla kaikki viestit löytyy luurista, Gmailin labelit ja kaikki.
Korjatkaa, mikäli olen väärässä (tuskin olen, heh).
Compaq Prolinea 4/33.
-
En ymmärrä mitä haluat tehdä. Mitä tämä viestin päivittäminen on? Itse ainakin näytin pääseväni käsiksi kaikkiin labelöityihin maileihini.E-W kirjoitti:Muistin oikein: Exchangen kautta Gmailiin päivittyvät ainoastaan säädetyn ajan sisällä saapuneet viestin niin inboxiin kuin kansioihinkin (tai labeleiden alle). Tällä tavalla ei ole mahdollista päivittää esim. vuoden vanhoja viestejä, jotka on arkistoitu tietyn labelin alle. Koska itse tarvitsen tätä toimintoa, on Google Sync minulle valitettavasti torso.skip kirjoitti:Kyllä mulla kaikki viestit löytyy luurista, Gmailin labelit ja kaikki.
Korjatkaa, mikäli olen väärässä (tuskin olen, heh).
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Höh, sitten en vain osaa.skip kirjoitti:Mulla on ainakin "No Limit" vaihtoehto, eli kaikki synkkaantuu. Mitään tekemistähän tällä ei taida kuitenkaan olla sen kanssa, missä kansiossa viestit ovat.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Settings > Mail, Contacts, Calendars > Accounts-kohdan alta valitset sen Exchange tilin, jonka haluat. Sitten "Mail Days to Sync" kohdasta valitset "No Limit". Och samma på finska. En tiedä vaatiiko uudemman softan, mitä sulla on tai jotain. Itselläni tuo on ollut olemassa ainakin vuodenvaihteesta lähtien. iPhone 3GS ja aina on ollut uusin softa sisällä.E-W kirjoitti:Höh, sitten en vain osaa.skip kirjoitti:Mulla on ainakin "No Limit" vaihtoehto, eli kaikki synkkaantuu. Mitään tekemistähän tällä ei taida kuitenkaan olla sen kanssa, missä kansiossa viestit ovat.

-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka