MYYTY: Diaskanneri Reflecta DigitDia 5000
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
-
MYYTY: Diaskanneri Reflecta DigitDia 5000
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Hankittu kesäkuussa, raksuttanut n. 9000 diaa varsin ongelmattomasti.
Täydellä resoluutiolla kuvan koko n. 4960 x 3200, alemmalla n. 2490 x 1620 pikseliä, jolloin aikaa menee n. 3 minuuttia VueScan-ohjelmalla pölynpoistoa käyttäen. Mukana tuleva skannausohjelma on aika onneton.
Photoshop Elements 8.0 (Mac & Windows, rekisteröimätön) kuuluu hintaan
Speksit
https://reflecta.de/de/products/detail/ ... -5000.html
ja
https://reflecta.de/uploads/files/20110 ... glisch.pdf
Maksoi 1015 € Pixmaniassa.
Tarjoukset 700 € ylöspäin, kiitos!
EDIT
Sijaitsee Helsingissä. Voin kuljettaa kotiin pk-seudulla ja antaa samalla lyhyen käytönopastuksen.
EDIT 2
Menee 2-3 kuukaudeksi vuokralle.
EDIT 3
Myyty hintaan 750 €.
-
Re: M: Diaskanneri Reflecta DigitDia 5000
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Mahdolliset muut vuokraushalukkaat: ottakaa yhteyttä. Ehkä "ketjutettu myynti" olisi eräs ratkaisu?
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Minä voisin ilmoittautua halukkaaksi vuokraajaksi. Tuolla olisi muutama tuhat diaa, jotka ovat odottaneet skannausta jo muutaman vuosikymmenen. Ihan omaksi ei varmaan kannata ostaa, koska tarve loppuu siihen, kun nuo on skannattu.OmenaOnPunainen kirjoitti:Sain yv-kyselyn mahdollisuudesta vuokrata tätä skanneria. Olen ottanut asian harkintaan, mutta en vielä sano sitä enkä tätä. Järjestelyt ovat hiukan hankalia ja riski "vuokraajan" katoamisesta on olemassa.
Mahdolliset muut vuokraushalukkaat: ottakaa yhteyttä. Ehkä "ketjutettu myynti" olisi eräs ratkaisu?
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Entä lasittomissa kehyksissä olevien diojen normaalin pullistuman vaikutus tarkkuuteen - siis eräänlainen 'terävyysalue'-arvio?
Kimppaharjoitus tai vuokraus kiinnostaa -100 €/x kk tms.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Periaatteessa: kannattaa ostaa ja myydä eteenpäin sitten kun projekti on hoidettu.arttula kirjoitti:Ihan omaksi ei varmaan kannata ostaa, koska tarve loppuu siihen, kun nuo on skannattu.
Käytännössä: jos tavara vähemmän haluttua tai vai vanhaksi menevää, niin omaan käteen se sitten jää.
-
Hyviä kysymyksiä... En ole juurikaan kiinnittänyt huomiota tällaisiin, koska asialla ei, minun tilanteessani, ole merkitystä. Tarvitsin vain selattavan hakemiston.homenamsi kirjoitti:Onko käyttökokemuksia lasillisissa kehyksissä olevien diojen skannauksesta tai jälkikäsittelytarpeista ja -mahdollisuuksista?
Entä lasittomissa kehyksissä olevien diojen normaalin pullistuman vaikutus tarkkuuteen - siis eräänlainen 'terävyysalue'-arvio?
-
Riippuu siitä, miten sen laskee. Kun katsoin, mitä palvelu maksaa, ostin tämän skannerin: 9000 diaa x 0,39 € = 3 510 €.arttula kirjoitti:Minä voisin ilmoittautua halukkaaksi vuokraajaksi. Tuolla olisi muutama tuhat diaa, jotka ovat odottaneet skannausta jo muutaman vuosikymmenen. Ihan omaksi ei varmaan kannata ostaa, koska tarve loppuu siihen, kun nuo on skannattu.OmenaOnPunainen kirjoitti:Sain yv-kyselyn mahdollisuudesta vuokrata tätä skanneria. Olen ottanut asian harkintaan, mutta en vielä sano sitä enkä tätä. Järjestelyt ovat hiukan hankalia ja riski "vuokraajan" katoamisesta on olemassa.
http://www.kaitafilmi.net/palvelut/diat
-
-
Tai olisiko toisilla parempia ideoita?
-
On: Maksan tuosta 150 e osuuden, ja kun tuo myydään, jaetaan rahat kimpan kesken.KunkkuJ kirjoitti:Minä voisin tarjota tuosta 650€. JOS täältä löytyy vähintään kolme sellaista, jotka ovat valmiita maksamaan laitteesta vuokraa 150€/kk. Nämä kolme saisivat laitteen ensin käyttöönsä ja minä siis kolmen kuukauden kuluttua.
-
Jos noin tehtäisiin, kauanko konetta pidettäisin? Entä jos yksi osakas saisi hommansa hoidettua viikossa ja toinen haluaisi käyttää kaksi kuukautta ja ajaa sinä aikana kymmenkertaisen määrän dioja? Jos ajatellaan ostaa porukassa, entä jos sijoitettaisiin vähän enemmän ja osakkaita olisi vähemmän?arttula kirjoitti: On: Maksan tuosta 150 e osuuden, ja kun tuo myydään, jaetaan rahat kimpan kesken.
Tuntuu olevan se koneen eteen päin myynti hiukka hankalaa, ainakin tästä myynti-ilmoituksesta päätellen...
-
Arttula taklasikin sen oleellisen eli jäännösarvon ja vuokrakatteen.arttula kirjoitti:On: Maksan tuosta 150 e osuuden, ja kun tuo myydään, jaetaan rahat kimpan kesken.KunkkuJ kirjoitti:Minä voisin tarjota tuosta 650€. JOS täältä löytyy vähintään kolme sellaista, jotka ovat valmiita maksamaan laitteesta vuokraa 150€/kk. Nämä kolme saisivat laitteen ensin käyttöönsä ja minä siis kolmen kuukauden kuluttua.
Toinen malli: Ostan koneen myyjän ilmoittamaan 700€ minimihintaan, sitoudun myymään sen määräaikana vaikka 600€ hintaan nyt siihen valmiille. Hänen kannaltaan pitäisi saada sitoumus ostajasta ja ajankohdasta kiinteään hintaan 500€ jne. Kukin siis ottaa sen 100€ riskin ja ketjun viimeinen on vapaa hännänhuipuksi ilmoittautuneena keräämään mahdollisen myyntivoiton. Tai sitten tehdään 3-5 ketjussa myyntivoiton tasaussopimus Arttulan ehdotuksen mukaan.
PS1: Tuo 150€ sopii mutta Arttulan ehto pitää muistaa ja itse haluan kyllä 2 kk yhden sijasta.
PS2: tarjoan 700€ heti kun löytyy se seuraava sitoutunut ostaja 1.3.2012 käyttöönotolla. Jatko-ostoarjous siis vähintään 550€ tai enemmän..
-
Ei ole. Siitä on parikin tarjousta.KunkkuJ kirjoitti: Tuntuu olevan se koneen eteen päin myynti hiukka hankalaa, ainakin tästä myynti-ilmoituksesta päätellen...
Sitäpaitsi minulla ei ole mitään painetta myydä. Se on hintansa haukkunut ja voi jäädä hyllyyn.
-
Käyhän se vaikka miten, mutta jos hetken mietitte... Se minun ehdotukseni oli sentään aika yksinkertainen, ei sen suurempia ja laajempia sopimustarpeita. Mutta tietysti kaikki yksinkertainen kaatuu siihen, että epäillään jonkun hyötyvän minun kustannuksellani...homenamsi kirjoitti:Arttula taklasikin sen oleellisen eli jäännösarvon ja vuokrakatteen.arttula kirjoitti:On: Maksan tuosta 150 e osuuden, ja kun tuo myydään, jaetaan rahat kimpan kesken.KunkkuJ kirjoitti:Minä voisin tarjota tuosta 650€. JOS täältä löytyy vähintään kolme sellaista, jotka ovat valmiita maksamaan laitteesta vuokraa 150€/kk. Nämä kolme saisivat laitteen ensin käyttöönsä ja minä siis kolmen kuukauden kuluttua.
Toinen malli: Ostan koneen myyjän ilmoittamaan 700€ minimihintaan, sitoudun myymään sen määräaikana vaikka 600€ hintaan nyt siihen valmiille. Hänen kannaltaan pitäisi saada sitoumus ostajasta ja ajankohdasta kiinteään hintaan 500€ jne. Kukin siis ottaa sen 100€ riskin ja ketjun viimeinen on vapaa hännänhuipuksi ilmoittautuneena keräämään mahdollisen myyntivoiton. Tai sitten tehdään 3-5 ketjussa myyntivoiton tasaussopimus Arttulan ehdotuksen mukaan.
PS1: Tuo 150€ sopii mutta Arttulan ehto pitää muistaa ja itse haluan kyllä 2 kk yhden sijasta.
PS2: tarjoan 700€ heti kun löytyy se seuraava sitoutunut ostaja 1.3.2012 käyttöönotolla. Jatko-ostoarjous siis vähintään 550€ tai enemmän..

-
Kirjoittaa heppu, joka tarjoaa vähemmän kuin ilmoitettu minimihinta...KunkkuJ kirjoitti:¨
Käyhän se vaikka miten, mutta jos hetken mietitte... Se minun ehdotukseni oli sentään aika yksinkertainen, ei sen suurempia ja laajempia sopimustarpeita. Mutta tietysti kaikki yksinkertainen kaatuu siihen, että epäillään jonkun hyötyvän minun kustannuksellani...
Pitäisiköhän peruuttaa koko juttu?
-
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 0#p1036737
Selvyyden vuoksi, panen tarjoukseni peliin: 700 € noudettuna. Voimassa 31.12.2011 saakka. Pari muuta ilmoittautukoot.
OmenaOnPunainen kirjoitti:Ei ole. Siitä on parikin tarjousta.KunkkuJ kirjoitti: Tuntuu olevan se koneen eteen päin myynti hiukka hankalaa, ainakin tästä myynti-ilmoituksesta päätellen...
Sitäpaitsi minulla ei ole mitään painetta myydä. Se on hintansa haukkunut ja voi jäädä hyllyyn.
-
Minulla on ne pari tarjousta ihan muualta, tuttavapiiristäni. Halusin nähdä, mitä täällä tarjotaan, mutta jos se ei sovi, niin antaa olla.homenamsi kirjoitti:Foorumin sääntöjen mukaan tarjoukset pitää tehdä ensijaisesti ketjuun, vaikka on tietenkin tulkinnanvaraista ollaanko huutokaupassa vai ei! Nyt on pari ehdollista tarjousta.
Et tarjoa yli 700 €, joten ei tule kauppoja.
-
Vään erikoistahan tuo sinun kaupankäyntisi on. Heitin sen oman laskelmani ja tarjouksen "lonkalta" ehdotukseksi niin sinulle kuin mahdollisille kimppaostajille. Jos olisin tiennyt, että sinulla on tarjouksia tuohon hintaan, en tietenkään olisi lähtenyt liikkeelle ehdotellen alempaa hintaa. Mutta että sinä et sitten ollut tosissasi täällä sitä laitetta kauppaamassakaan, vaan selvittämässä hintatasoa osataksesi tehdä kauppaa muualla? Kuulostaa pikkupojan touhulta...OmenaOnPunainen kirjoitti:Kirjoittaa heppu, joka tarjoaa vähemmän kuin ilmoitettu minimihinta...KunkkuJ kirjoitti:¨
Käyhän se vaikka miten, mutta jos hetken mietitte... Se minun ehdotukseni oli sentään aika yksinkertainen, ei sen suurempia ja laajempia sopimustarpeita. Mutta tietysti kaikki yksinkertainen kaatuu siihen, että epäillään jonkun hyötyvän minun kustannuksellani...

-
-
Jos sanon, että tarjoukset 700€ ylöspäin, tarkoitan juuri sitä. Mitä erikoista on siinä, että kertoo minimihinnan, josta sitten lähdetään ylöspäin?KunkkuJ kirjoitti:Vään erikoistahan tuo sinun kaupankäyntisi on. Heitin sen oman laskelmani ja tarjouksen "lonkalta" ehdotukseksi niin sinulle kuin mahdollisille kimppaostajille. Jos olisin tiennyt, että sinulla on tarjouksia tuohon hintaan, en tietenkään olisi lähtenyt liikkeelle ehdotellen alempaa hintaa. Mutta että sinä et sitten ollut tosissasi täällä sitä laitetta kauppaamassakaan, vaan selvittämässä hintatasoa osataksesi tehdä kauppaa muualla? Kuulostaa pikkupojan touhulta...OmenaOnPunainen kirjoitti:Kirjoittaa heppu, joka tarjoaa vähemmän kuin ilmoitettu minimihinta...KunkkuJ kirjoitti:¨
Miksi teet "tarjouksen" sellaisesta summasta, jota et ole koskaan nähnytkään?
-
Vuokraamisen ongelmia en varsinaisesti kaipaa.arttula kirjoitti:Olipa lopputulema mikä tahansa, olisin halukas vuokraamaan tuon laitteen joksikin aikaa.
-
Tarjouskilpailun päivitys tähän ketjuun on tietysti se perusajatus.OmenaOnPunainen kirjoitti:Minulla on ne pari tarjousta ihan muualta, tuttavapiiristäni. Halusin nähdä, mitä täällä tarjotaan, mutta jos se ei sovi, niin antaa olla.homenamsi kirjoitti:Foorumin sääntöjen mukaan tarjoukset pitää tehdä ensijaisesti ketjuun, vaikka on tietenkin tulkinnanvaraista ollaanko huutokaupassa vai ei! Nyt on pari ehdollista tarjousta.
Toinen vaihtoehto on jatkaa ketjun ulkopuolella yv/sähköpostikeinoin.
[PS. En ole mitenkään tekemisissä foorumin ylläpidon kanssa, olen kuitenkin sääntöuudistusten puolella, vain siksi linkkasin.]
-
Eikös niin ole tapahtunut? Tuttavani eivät ole tämän foorumin jäseniä eivätkä edes näe, mitä täällä tapahtuu. (Eivät edes tiedä koko foorumin olemassaolosta. Tarjouksensa he ovat tehneet jo kuukausia sitten.)homenamsi kirjoitti:Tarjouskilpailun päivitys tähän ketjuun on tietysti se perusajatus.OmenaOnPunainen kirjoitti:Minulla on ne pari tarjousta ihan muualta, tuttavapiiristäni. Halusin nähdä, mitä täällä tarjotaan, mutta jos se ei sovi, niin antaa olla.homenamsi kirjoitti:Foorumin sääntöjen mukaan tarjoukset pitää tehdä ensijaisesti ketjuun, vaikka on tietenkin tulkinnanvaraista ollaanko huutokaupassa vai ei! Nyt on pari ehdollista tarjousta.
Palaa sivulle “Myydään muuta tietotekniikkaa”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka