Myydäänhän noita autoihinkin ja myyjät nyökyttävät päätään, että saa laittaa. Nyt osaan katsoa kaikesta sen E-merkinnän kun katsastusmies opasti. Olisi vanha auto saanut rekisteriotteeseen maininnan vaihtokehotteesta, mutta kun kiskoin irti sen kun asiasta huomautettiin. Kaikkea laitonta myydään liikenteeseen monessakin kaupassa.vinouma kirjoitti:Miksi sellaisia pyöränvaloja myytäisiin, joista poliisisetä saa sakottaa?/V
Olen huomannut sen saman itsekkin. Nuoret ihmiset menevät hitaammin kuin mummot rollaattorilla. Nuorisolauma kävelee vierekkäin kokokadun mitalta ja suojatiekään ei aina riitä niille. Jokin kritisoi täällä sitä autoilijan tervehtimistä, jos päästää ylitse. Mielestäni olisi kohteliasta tervehtiä ja itse katson kyllä pikkutiellä pitkään, jos tuntematon auto ei morjesta. Se on maalla tapana, että kaikkia moikataan kuka vastaan tulee. Tunsi tai ei, mutta käsi nousee. Tämäkin tapa häviää maaseudulta, koska nuoret oppivat pahat tavat kaupungista ja muuttavat sitten takaisin maalle, jos muuttavat. Kohta ei varmaan naapuritkaan moikkaa postilaatikolla, koska eihän niin tehdä kaupungissakaan. Helsingissäkin kun käyn ja lähden ylittämään suojatietä niin jengi meinaa jäädä minun jalkoihin. Muutenkin porukka vetelehtii kuin reumatautiset mummot siellä kävelytiellä. Tiedä sitten olenko oppinut kulkemaan reippaasti vai mistä tuo johtuu. Suojatie ylitetään reippaasti, ettei tarvitse keskikorokkeelle jäädä seisomaan. Miksi? Ilmavirta, rapa, loska, lumi yms on syynä.theinonen kirjoitti:Mistä muuten johtuu se, että jos vaivaudut päästämään jonkun ihmisen suojatien yli niin ei voida mennä reippaasti siitä edestä pois? Useimmat kävelevät ylivetelästi ja mahdollisimman hitaasti tien yli, niin ettei taatusti edes tee mieli pysähtyä ja päästää ketään kulkemaan seuraavalla kerralla. Mokomatkin vellihousut.....
Heijastimesta vielä. Pitääkö tässä alkaa jakamaan niitä ihmisille, koska näyttää se euron heijastin olevan liian iso raha uhrattavaksi. Karpo vai kuka niitä jakeli joskus ja siitä oli ihan ohjelmakin. Pyörissäkään ei juuri tunnu olevan kuin kissansilmä takana, mutta monilta uupuu sekin. Poliisit saisivat hyvät pikkujoulut ensivuonna, jos jalkautuisivat kaupungissa sakottelemaan. Lamppukin tuntuu monella pyöräilijällä olevan rikki, mutta aktiivipyöräilijällä tuntuu asiat olevan kunnossa.