![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tapana itselläni on vielä käyttää yhtä ns. masterbussia joka on linkitetty output kanavaan säätääkseni tason masterointia varten sopivaksi.
Viesti Kirjoittaja amx1 »
Viesti Kirjoittaja piipelipaapeli »
Viesti Kirjoittaja amx1 »
Viesti Kirjoittaja piipelipaapeli »
heheheamx1 kirjoitti:joo siis juuri noin mutta kuulin että mm. ruotsalaiset tuottajien salaisuus olisi kun saundit soivat kovaa olisi se että kanavakohtaisesti raidat on miksattu mahd ylös ja mixaus tehdään busseista...
No vit%#"% Toistan samaa asiaa![]()
![]()
eli onko väliä jos kanavassa saundi soi -10 vai -1db....
Viesti Kirjoittaja Jone »
Viesti Kirjoittaja piipelipaapeli »
Nice, moinen ei ole mieleen tullutkaan. Pitääpä pistää muistiin.Jone kirjoitti:Joskus laitan ryhmään "samanoloiset" lähteet ja joskus sellaiset joiden luonne ja väri tappelee keskenään. Samasta elintilasta tappelevat on sitten helpompi rajata karsinoihinsa stereokuvalla ja eqlla yms.
Viesti Kirjoittaja amx1 »
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Viesti Kirjoittaja sinusnode »
Viesti Kirjoittaja Jone »
Kyllä juuri näin usein ja joskus ite pökkään tietyt kanavat identtisesti 2 eri ryhmään. Toinen vapaampi dynamiikkaprosessoinnista ja toinen ihan todella järkyttävästi lytyssä. Sitten näiden kahden ryhmän keskenäisellä balanssilla(ehkä vapaata 70% ja 30% liiskattua) kun pelautuu niin tapahtuukin melko mukavia asioita. Homma "helmeilee" yhä, mutta tietty "pohja" on tukeva eikä äänimassat koskaan katoa kokonaan. Näissä toki pitää olla tarkkana vaihevirheiden, säröilyn ja lopullisen volumen kanssa kun summausta on melkoisesti. Ohjelmissa tää ei ole nykyään tosin useinkaan ongelma hallita.Paapa kirjoitti:Ajateltiinko tässä jotain sellaista, että kanavissa on oma kompura ja ryhmissä lisäksi erilainen, eli hidas/nopea pieni/suuri treshold?
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”