Elikkä ostin n.1,5kk sitten 16gb 4S. Alusta saakka ongelmana on ollu vähintään kerran päivässä tuleva SIM-kortin virhe (jonka jälkeen laite vaatii uudelleenkäynnistämisen) ja se, että yössä laite kuluttaa jopa 50% akusta (vaikka kaikki ohjelmat suljettu). Pariin kertaan resetointi, sim-kortin pin-kyselyn poisto eikä sijaintipalvelujen poiskytkentä ei auttanut ongelmiin => vein laitteen huoltoon, koska eihän laitteen näin kuulu toimia, niinkuin liikkeen myyjäkin totesi ettei se normaalia ole kun akkua menee noin paljon yössä.
Takakanteen on omassa käytössä tullut 3 halkeamaa. Tänään, 5 päivää huoltoon viemisen jälkeen, tuli Optimalta viesti: "Arvio puhelimenne korjauksesta: 300€. Korjaus: Takakansi halki. Laitteessa on mekaaninen vaurio, joka on syntynyt ulkoisesta rasituksesta. Valmistajan rajoitetun takuun ehdot eivät täyty. Korjattavana toimenpiteenä laitteen vaihto uuteen vastaavaan... Vastaa valitsemalla vaihtoehdoista A= Korjataan B= Palautus korjaamattomana, veloitus 35€.
Toisin sanoen SIM-kortin virhe -ongelma ja akun nopea kuluminen lepotilassa -ongelmat ovat molemmat siis tuon takakannen halkeamisen syytä? Asia tosiaankaan ei ole näin, koska tiedän että molemmat ongelmat oli jo ennen halkeamista.
Eli voiko takuuhuolto näin ollen kuitata nuo virheet/ongelmat vain perustelemalla näin ettei kuulu takuuseen koska virheet muka aiheutuneet takakannen halkeamisesta ("ulkoisesta rasituksesta)? Maksanko vain kiltisti sen 35 € ja haen kännykän pois?
Kiitos kaikille vastaajille ja hyvöö joulua