Hmm. Itse olen juonut kesällä saman valmistajan portteria ja se ei jostain syystä vakuuttanut. Mitenkähän tuon kanssa mahtaisi käydä... Tai sitten olen vain sivistymätön laagerin lipittäjä.
Mutta tänäiltana selviää taas onko uusi tuttavuus, La Chouffe, hyvää vaiko ei.
Macco kirjoitti:Kaikkein tiukimmin rajattu on lienee jäätelöketju, jonka nimi on "epäjäätelötön ketju", joka jo ketjun nimessä rajaa pois kaiken muun kuin jäätelön. Muiden ketjujen nimet ovat sallivampia tässä suhteessa.
Mutta joo, tässä ketjussa juodaan vain alkoholipitoisia juomia, ja niidenkin on syytä olla pilsneriä vahvempaa tavaraa.
Häiritseekö tuo limujuttu täällä tosiaan noin pahasti ? Tosissaan? Oikeesti? Liian tiukat säännöt ja nipotus saa mut oireilemaan. Eli: "Ei täällä ole pakko olla, jos säännöt ei miellytä"... tämäkin siirtynee jonnekin? En halua sopeutua. Enenenenenen
Viimeksi muokannut Citruuna, 25.12.2011 klo 11.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Citruuna kirjoitti:....En halua sopeutua. Enenenenenen
Teillä on erittäin vaikea asennevamma. Ottakaa mallia minusta: Olen äärimmäisen sopeutuva ja empaattinen, en koskaan ajaudu minkaanlaisiin sosiaalisiin konflikteihin ympäröivän basic-ihmismassan tai maailman kanssa
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Citruuna kirjoitti: En halua sopeutua. Enenenenenen
Tässä se on, elämäsi suurin ongelma. Sopeutumattomalla ei ole helppoa, eieiei. Jos oikeasti haluaisit itsellesi hyvän elämän, siis edes sen osan, mitä on jäljellä, yrittäisit edes sopeutua.
Sitä paitsi kevätajelu minun BMW:ni kyydissä voisi olla avartava ja suorastaan nautinnollinen kokemus.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Citruuna kirjoitti: En halua sopeutua. Enenenenenen
Tässä se on, elämäsi suurin ongelma. Sopeutumattomalla ei ole helppoa, eieiei. Jos oikeasti haluaisit itsellesi hyvän elämän, siis edes sen osan, mitä on jäljellä, yrittäisit edes sopeutua.
Sitä paitsi kevätajelu minun BMW:ni kyydissä voisi olla avartava ja suorastaan nautinnollinen kokemus.
Kuulitko tuon pienen napsahduksen: laitoin juuri bemari-filtterin päälle!
Citruuna kirjoitti:....En halua sopeutua. Enenenenenen
Teillä on erittäin vaikea asennevamma. Ottakaa mallia minusta: Olen äärimmäisen sopeutuva ja empaattinen, en koskaan ajaudu minkaanlaisiin sosiaalisiin konflikteihin ympäröivän basic-ihmismassan tai maailman kanssa
Ei minulla ole asennevammaa, ei voi olla! Kaikilla muilla on. Minäkö ottaisin mallia harmaasta hyljemursupehmolelusta ?
Hmm. Itse olen juonut kesällä saman valmistajan portteria ja se ei jostain syystä vakuuttanut. Mitenkähän tuon kanssa mahtaisi käydä... Tai sitten olen vain sivistymätön laagerin lipittäjä.
Mutta tänäiltana selviää taas onko uusi tuttavuus, La Chouffe, hyvää vaiko ei.
Sivistymättömät lagerin lipittäjät eivät edes harkitse portteria tai muita maukkaita oluita...
Tunnen erään, joka kovaan ääneen ilmoittaa oluesta puhuttaessa, että Lapin Kulta on maailman paras olut, ja samaan hengenvetoon, ettei ole koskaan muita oluita juonut.
Toki tässähän kyse on makuasioista, joista ei pidä kiistelemän.
Ja mikäs minä olen muiden makuja arvostelemaan - itsehän väitän olevani teen ystävä ja juon enimmäkseen pussiteetä...
Toki huolella valmistettua - haudutusajasta en tingi!
Anyway - maailmassa on oluita mieletön määrä - niistä löytynee useimmille sopiva vaihtoehto.
Citruuna kirjoitti:
Kuulitko tuon pienen napsahduksen: laitoin juuri bemari-filtterin päälle!
arisel kirjoitti:Tunnen erään, joka kovaan ääneen ilmoittaa oluesta puhuttaessa, että Lapin Kulta on maailman paras olut, ja samaan hengenvetoon, ettei ole koskaan muita oluita juonut.
Tuosta ariselin jutusta tuli mieleen, että oletko sinä sitruuna koskaan kokeillut BMW:n moottoripyöriä, edes sieltä matkustajan paikalta?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Täällähän on muillakin ollut tuota San Fransiscolaista kaljaa. Mielestäni se oli oikein hyvä ruokajuoma, sellainen sopivan mauton, joka ei varasta huomiota pääasialta. Tämä toinen kuvassa oleva olisikin ollut parempi jättää Alkoon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
eskofot kirjoitti:Minusta on kummallista, että Kiinasta ja Japanista ja USA:sta...
Kyllä olut taitaa olla ainoa asia, jonka jenkit osaa tehdä. Suomessa vaan myydään yleensä sitä helppoa tiskivettä...
Totta, NYCissä on eräs pienpanimoketju jossa saa mikrotuopeilla maistella olutta ennen kuin päättää mitä ostaa, aivan loistavaa triplebockia nautin siellä ja jotain juhlavuosiölppää, jossa oli käytetty seitsemää eri humalaa. Usassa bisserenessanssin myötä juur näitä kiinnostavia pienpanimo-oluita, mutta ovatko ne suosittuja? Epäilen että us-oluiten myyntiykkönen on Suomessakin Millerin virza. Älytön rahtausmatka. Eihän se eroa mitenkään jostain Hartwallin kevyoluesta.
^ Yksi omista suosikeistani on tuon Anchor panimon kamalasti nimetty "Liberty Ale" siinä on luonnetta sen verran, ettei sen jälkeen kannata muita oluita samana iltana edes nauttia.
Tauvo kirjoitti:^ Yksi omista suosikeistani on tuon Anchor panimon kamalasti nimetty "Liberty Ale" siinä on luonnetta sen verran, ettei sen jälkeen kannata muita oluita samana iltana edes nauttia.
Olen tuota joskus ostanut, kuuluisa olut on, toihan on juuri sen boomin aloittanut panimo. Täytynee uusintaa tuttavuus, kun en oikein muista muuta kuin että jotenkin erikoinen oli maku.
Tauvo kirjoitti:^ Yksi omista suosikeistani on tuon Anchor panimon kamalasti nimetty "Liberty Ale" siinä on luonnetta sen verran, ettei sen jälkeen kannata muita oluita samana iltana edes nauttia.
Olen tuota joskus ostanut, kuuluisa olut on, toihan on juuri sen boomin aloittanut panimo. Täytynee uusintaa tuttavuus, kun en oikein muista muuta kuin että jotenkin erikoinen oli maku.
Liberty Ale kuuluu myös meikäläisen suosikkeihin (siinä ihan maistaa sen vapauden), Amerikasta tulee joitain oikein herkullisia aleja. Kiintoisa asia tämä boomin aloitus, minäkin olen viime aikoina innostunut aleista ja bittereistä. Asiaa edesauttaa lähikauppani erinomainen valikoima brittibittereitä, kiitos K-Portsa, jos luet tätä! Joku minua etevämpi sanaveikko lausui joskus amerikkalaisista, että he tekevät maailman parhaat ja huonoimmat oluet. Onhan se paljon sanottu ja ainakin puolet totta, mutta erinomaistakin olutta totta vieköön tekevät.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Liberty Ale kuuluu myös meikäläisen suosikkeihin (siinä ihan maistaa sen vapauden), Amerikasta tulee joitain oikein herkullisia aleja. Kiintoisa asia tämä boomin aloitus, minäkin olen viime aikoina innostunut aleista ja bittereistä. Asiaa edesauttaa lähikauppani erinomainen valikoima brittibittereitä, kiitos K-Portsa, jos luet tätä! Joku minua etevämpi sanaveikko lausui joskus amerikkalaisista, että he tekevät maailman parhaat ja huonoimmat oluet. Onhan se paljon sanottu ja ainakin puolet totta, mutta erinomaistakin olutta totta vieköön tekevät.
Vaikka on niinkin, että alkossahan nuo herkkujen herkut ovat, keskaria korkeamman prosentin johdosta. Tämä on mielekkibisseni Leffen ohella:
Tuosta usa-boomista vielä, M. Jackson piti juuri tuota Ankkuripanimoa uuden aikakauden alkuna. (Toi Liberty-kalja ei viittaa vapauteen an sich, vaan johonkin itsenäistymisssodan vuositapahtumaan, jossa enkkulaisia sahattiin pahasti silmään tai jotain.) Ajattelin NYC:iin kun matka läy niin pistäytyä paikallisessa Brooklynin panimossa, josta Suomeenkin muutamaa laatua rahdataan.
Brooklynin panimot tuotteet on herkullisia. Ettei nyt ihan amerikkalaisuuden ihannoimiseksi menisi, pitää sanoa, että Belgia on olutmaa numero yksi. Trappistit tietysti, mutta jalokivi on lambicit, etenkin Cantillon. Maustamaton guetze (en ole varma kirjoitusasusta) on aika epeli olueksi. Ei mikään aloittelijan juoma, vaikka ei sitä olueksi välttämättä edes arvaisi. "Se on aika raju", sanoi Otto kahdesti Apteekissa, kun ensimmäistä kertaa tätä maistoin. (Kaikki turkulaiset oluenystävät muistavat Oton Apteekista, rauha hänen sielulleen ja kippis muistolleen.)
Alkossa on joitakin Cantillonin maustettuja oluita, kriekiä ainakin. Se on aivan eri maata, kuin esanssinen Lindeman. Hassu juttu on, että nämä ovat Alkossa kalliimpia, kuin Apteekissa. Taisin mainita tämän kapakan jo kolmanteen kertaan näillä harvoilla riveillä, mutta niin se vaan on että kyseessä on maailmanluokan oluthuone. Olin siellä viimeksi perjantaina ja nautin Anchor Breweryn jouluoluen, se oli jääkaapin viimeinen.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Maza kirjoitti:Brooklynin panimot tuotteet on herkullisia. Ettei nyt ihan amerikkalaisuuden ihannoimiseksi menisi, pitää sanoa, että Belgia on olutmaa numero yksi..
Samaa mieltä.
Maza kirjoitti:Trappistit tietysti, mutta jalokivi on lambicit, etenkin Cantillon. Maustamaton guetze (en ole varma kirjoitusasusta) on aika epeli olueksi. Ei mikään aloittelijan juoma, vaikka ei sitä olueksi välttämättä edes arvaisi. "Se on aika raju", sanoi Otto kahdesti Apteekissa, kun ensimmäistä kertaa tätä maistoin. (Kaikki turkulaiset oluenystävät muistavat Oton Apteekista, rauha hänen sielulleen ja kippis muistolleen.)
Lambic on joitain sellaista joka on jo olutkategorian rajalla, kummia tuotteita (erilaisia miksauksia) myydään kategoriassa. Mutta Cantillonin laitan muistiin. Olen kokeeksi ostellut Belgia/Ranska-akselin maukkaita oluita Alkosta ja täytyy sanoa että nehän ovat kaikki aika hyviä, varmaan käyneet läpi melkoisen seulan. Orval on mielestäni huippuolut. Myös Gavroche ja Chimay täräyttävät. Vaikka makuasioista ei voi kiistellä, niin näiden makuseikkailujen jälkeen on aika vaikea maksaa standardihiilihappovichytuoppioluesta baarissa tai kuunnella vakuuttavalla rintaäänellä lausuttuja "Lapin Kulta on parasta bissee" -väittämiä, mieluimmin menee pois. Tai hakee Prykmestaria.
Viimeksi muokannut eskofot, 26.12.2011 klo 14.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M.P.T kirjoitti:Baarissa saa alkoholittomia drinkkejä myös, mutta kuten mainitsinkin aikaisemmin.
Tämä ketju on perustettu alkoholijuomille, kuten aloitusviestistä käy ilmi. Tarkoitus oli että niitä ei nautita kahvihuoneessa, kuten aiemmin oli välillä tapana.
Maitobaarikin löytyy, mutta sinne sallitaan vain maitojuomat. Taitais olla limuketjun perustamisen paikka, kun nykyään tän baarin asiakkaista iso osa on alaikäisiä ja/tai absolutismiaan hehkuttavia heppuja...
No voi <sensuroitu>. Juuri kun vietin tipattoman joulun (riittävän rankan pikkujoulukauden jälkeen) ja ajattelin vielä jatkaakin sitä kesään asti niin eiköhän joku ole heti potkimassa pois täältä. Eikö riitä, että kaapit ja varastot on täynnä virosta hankittuja alkoholijuomia? Pitääkö niitä jatkuvasti olla lipittämässä, että pääsisi baariin?
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
jomppa kirjoitti:
No voi <sensuroitu>. Juuri kun vietin tipattoman joulun (riittävän rankan pikkujoulukauden jälkeen) ja ajattelin vielä jatkaakin sitä kesään asti niin eiköhän joku ole heti potkimassa pois täältä. Eikö riitä, että kaapit ja varastot on täynnä virosta hankittuja alkoholijuomia? Pitääkö niitä jatkuvasti olla lipittämässä, että pääsisi baariin?
Kyllä.
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.