Tuli vaihdettua kone uuteen, nyt käyttiksenä Lion ja Safari 5.1.2. Safarin historiatietoja ei millään saa poistettua, Snow Leopardilla ja vanhemmalla Safarilla käytin aina "nollaa Safari" -toimintoa siten että kaikki täpät valittuina ja hyvin pelitti. Nyt ei, vaikka nollaat Safarin, sivut joilla olen käynyt näkyvät esim. googlen haussa violetilla (vs. sininen väri sivuilla joilla en ole käynyt). Tietääkö joku mistä johtuu, mitä on muuttunut?
"Yksityinen selaus" -toimintoa olen nyt välillä käyttänyt, mutta sekin aina välillä jättää jäljen sivuhistoriaan, ja välillä ei jätä, en ymmärrä tuotakaan miksi. Vähän kiusallinen vaiva varsinkin näin joulun alla, kun perheessä on isoja lapsia, eikä verkon kautta uskalla ostaa/vertailla mitään kun tietoja ei saa poistettua. Toki tuo on harmillinen ominaisuus muutenkin.
Safari (5.1.2) ja sivuhistoria
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Safari (5.1.2) ja sivuhistoria
Viesti Kirjoittaja P_P_P_ »
-
Re: Safari (5.1.2) ja sivuhistoria
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Useampi käyttäjätunnus vaan käyttöön ja salasanat tietty yksityisiä niin ei tarvitse murehtia.
-
Teoriassa tietysti toimiva ajatus, mutta ei vastaa kysymykseeni. Oikeassa elämässä tulee tilanteita tyyliin "hei mä oon just menossa ulos, anna mä katon yhen jutun", yms., ja menee vähintäänkin selittelyksi jos pitää aina tuollaisia tilanteita varten rekata ulos/sisään/ulos/sisään. Vaihtoehtona "nollaa Safari", ja homma on hoidossa. Tai siis oli aiemmin tuolla tavalla.
Onko olemassa jokin muu keino kuin käyttää Firefoxia, josta olen jo pikkuhiljaa vieroittautunut? Kuvittelisin asetuksissa olevan joku täppä joka on kannaltani virheellisesti valittu/valitsematta, mutten ole keksinyt mikä.
Onko olemassa jokin muu keino kuin käyttää Firefoxia, josta olen jo pikkuhiljaa vieroittautunut? Kuvittelisin asetuksissa olevan joku täppä joka on kannaltani virheellisesti valittu/valitsematta, mutten ole keksinyt mikä.
-
Onko ihan totta että kenelläkään ei ole tähän ratkaisua? Tuntuu aivan naurettavalta että joutuisin vaihtamaan selaimen johonkin muuhun tällaisen takia.
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
No käytä yksityistä selausta. Ja voi ne historiatiedot poistaa "käsinkin"P_P_P_ kirjoitti:Onko ihan totta että kenelläkään ei ole tähän ratkaisua? Tuntuu aivan naurettavalta että joutuisin vaihtamaan selaimen johonkin muuhun tällaisen takia.
-
Historiatiedot voi poistaa käsin, mutta kuten aloitusviestistä huomaat, ne eivät täydellisesti "poistu", esim. googlen haussa vieraillut linkit näkyvät violetteina, ja muut sinisinä. Kokeile vaikka. Yksityinen selaus toki toimii, mutta mitä tehdä jos sitä ei ole muistanut laittaa päälle?
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka