Joo, minun elämä menisi ainakin ihan sekaisin, jos joku saisi tietää esim. äitini puhelinnumeron tai vauvauinnin ajankohdan. Ajatuskin pelottaa.EJMV kirjoitti:
Voisi? Siis siellähän ne on nytkin meillä iCloudin käyttäjillä varmuuskopiona... Nätti määrä infoo yhden yhtiön koneilla. Käytännössä sillä tietomäärällä, mikä iCloudiin sisältyy pystyisi saamaan yksittäisen ihmisen elämän aika sekaisin.
Siri - tulevaisuutta vai turhuuksien rovio
-
Re: Siri - tulevaisuutta vai turhuuksien rovio
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja EJMV »
Pöh..E-W kirjoitti:Joo, minun elämä menisi ainakin ihan sekaisin, jos joku saisi tietää esim. äitini puhelinnumeron tai vauvauinnin ajankohdan. Ajatuskin pelottaa.EJMV kirjoitti:
Voisi? Siis siellähän ne on nytkin meillä iCloudin käyttäjillä varmuuskopiona... Nätti määrä infoo yhden yhtiön koneilla. Käytännössä sillä tietomäärällä, mikä iCloudiin sisältyy pystyisi saamaan yksittäisen ihmisen elämän aika sekaisin.
Tehokkaalla käyttäjällä on siellä kuitenkin täydelliset henkilötiedot osoitteineen + luottokorttitiedot. Selainhistoria, salasanat, sähköpostit, GPS-sijainti, sms-viestit, tulevan viikon aikataulu yms. Mitä muuta ihmisestä tarvitsisi enää selvittää, että pystyy käyttämään hänen henkilöllisyyttään. Ei mitään.
Tietenkään ei ole kysymys siitä haluaako tuo yhtiö käyttää sun tietoja hyväkseen. EN nyt todellakaan pelkää mitään väärinkäyttöä. Minunkin tiedot löytyvät sieltä melkolailla kaikki. Lähinnä on kysymys siitä, että ennen ihan näin syvää tietoa ei ole sysätty yksittäisen yhtiön palvelimelle. Mahdollisuudet on mihin vain.
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Tässä vastus:
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
Noitahan on internet täynnä.tuomaril kirjoitti:Sanoin Sirille "I love you". 8)
Tässä vastus:
-
Viesti Kirjoittaja Nemesis »
Aika erikoista, että ihmisillä ei ole mitään ongelmia puhua puhelimeen muuten vain, mutta yhtäkkiä ääniohjaus olisi täysin ylivoimaista ja hölmöä... Miten nuo eroaa toisistaan? Siri jopa toimii siten, että voit nostaa puhelimen korvalle, aivan kuin puhuisit puhelimeen normaalisti.ZeiEizh kirjoitti:Mitä mulla on ollut noita ääniohjattuja, niin hölmöö se on ollut puhelimellensa huudella yleisissä tiloissa. Jäänyt sitä myöden käyttämättömiksi, vaikka ovatkin toimineet ihan hyvin.
Mielestäni Siri on aika mullistava. Ero aiempiin systeemeihin on se, että siinä missä aiemmin ääniohjaus oli sellainen jota käytettiin kun oli pakko, Siriä käyttää mielellään, koska sen avulla monien asioiden tekeminen on nopeampaa ja helpompaa kuin "perinteisesti".
and the machine is bleeding to death
-
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
No sanoppas vaikka jossain kaupassa, missä olet yksin ja ihmisiä lähellä: "Soita henkilölle Jorma."Nemesis kirjoitti:Aika erikoista, että ihmisillä ei ole mitään ongelmia puhua puhelimeen muuten vain, mutta yhtäkkiä ääniohjaus olisi täysin ylivoimaista ja hölmöä... Miten nuo eroaa toisistaan? Siri jopa toimii siten, että voit nostaa puhelimen korvalle, aivan kuin puhuisit puhelimeen normaalisti.ZeiEizh kirjoitti:Mitä mulla on ollut noita ääniohjattuja, niin hölmöö se on ollut puhelimellensa huudella yleisissä tiloissa. Jäänyt sitä myöden käyttämättömiksi, vaikka ovatkin toimineet ihan hyvin.
Mielestäni Siri on aika mullistava. Ero aiempiin systeemeihin on se, että siinä missä aiemmin ääniohjaus oli sellainen jota käytettiin kun oli pakko, Siriä käyttää mielellään, koska sen avulla monien asioiden tekeminen on nopeampaa ja helpompaa kuin "perinteisesti".
Sit kaikki siinä lähellä on sillee et "anteeks?"
-
Ei niistä toisista ihmisistä tarvi välittää tommosissa asioissa. Kyllä minä olen pari kertaa puhunut Sirille kaupassa, ei siinä mitään noloa ole.iPadi kirjoitti:No sanoppas vaikka jossain kaupassa, missä olet yksin ja ihmisiä lähellä: "Soita henkilölle Jorma."Nemesis kirjoitti:Aika erikoista, että ihmisillä ei ole mitään ongelmia puhua puhelimeen muuten vain, mutta yhtäkkiä ääniohjaus olisi täysin ylivoimaista ja hölmöä... Miten nuo eroaa toisistaan? Siri jopa toimii siten, että voit nostaa puhelimen korvalle, aivan kuin puhuisit puhelimeen normaalisti.ZeiEizh kirjoitti:Mitä mulla on ollut noita ääniohjattuja, niin hölmöö se on ollut puhelimellensa huudella yleisissä tiloissa. Jäänyt sitä myöden käyttämättömiksi, vaikka ovatkin toimineet ihan hyvin.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja j.helminen »
Mietitkö useinkin ennen kuin teet jotain mitä muut ihmiset siitä ajattelevat?iPadi kirjoitti:No sanoppas vaikka jossain kaupassa, missä olet yksin ja ihmisiä lähellä: "Soita henkilölle Jorma."Nemesis kirjoitti:Aika erikoista, että ihmisillä ei ole mitään ongelmia puhua puhelimeen muuten vain, mutta yhtäkkiä ääniohjaus olisi täysin ylivoimaista ja hölmöä... Miten nuo eroaa toisistaan? Siri jopa toimii siten, että voit nostaa puhelimen korvalle, aivan kuin puhuisit puhelimeen normaalisti.ZeiEizh kirjoitti:Mitä mulla on ollut noita ääniohjattuja, niin hölmöö se on ollut puhelimellensa huudella yleisissä tiloissa. Jäänyt sitä myöden käyttämättömiksi, vaikka ovatkin toimineet ihan hyvin.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Syy: lainaukseen jotain tolkkua
MacBook Pro i5 2.4GHz 15" Mid-2010, iPhone 6S 64GB Space Grey, iPad 2 16GB WiFi + 3G Black, iPad Pro 9,7" 128GB WiFi + LTE Space Grey,
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja pajalo »
Siri ei suostu ottamaan käskyjä vastaan. Olen asentanut suomenkielisen puheentunnistusohjelman, Dragon search ja dictation. Taitaa ohjelmien välillä olla ristiriita? Pidän kuitenkin Dragonin ohjelmia itselle hyödyllisempinä kuin Siriä, joka on vähän niinkuin lelu.
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
Siis miten ei? Sanooko jotain I can't take any new requests vai miten? Minullakin on ne eikä ongelmaa.pajalo kirjoitti:Terve!
Siri ei suostu ottamaan käskyjä vastaan. Olen asentanut suomenkielisen puheentunnistusohjelman, Dragon search ja dictation. Taitaa ohjelmien välillä olla ristiriita? Pidän kuitenkin Dragonin ohjelmia itselle hyödyllisempinä kuin Siriä, joka on vähän niinkuin lelu.
-
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Tuskin haittaavat toistensa toimintaa.pajalo kirjoitti:Terve!
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Tästä ei ole kyllä missään mitään tietoa. Mistä vedit tällaisen johtopäätöksen?pajalo kirjoitti:Songiby-sovellus aiheutti ristiriidan. Applen tarkastus ei nähtävästi ole aukotonta. No sellaista sattuu.
Compaq Prolinea 4/33.
-
-
Viesti Kirjoittaja gobbali »

Tällä hetkellä yksi ihmetyksen kohde sattunut vastaan kun koitin tekstiviestiä lähettää. Kun on paljon puhuttu siitä että Siri ymmärtää eri muotoiluja ja seuraa keskustelua, niin eipä Tyttö vaan tajunnut ainakaan omissa yrityksissä kun asian muotoili "Send a message to my stepdad" että miten asian olisin halunnut menevän. Kirjoitti "to my stepdad" ja kysyi että kenelle lähetetään.

Toivoin että se olisi tiedustellut että kukahan kontaktilistaltani on isäpuoleni, ja sen jälkeen kysynyt mitä asiaa hänelle on. Ilmeisesti Apple ei hyväksy sitten uusioperheitä tai jotain, haha. Useampaan kertaa tätä koitin sitten tehdä, aina sama lopputulos.
Mutta kyllä tuo hieman ruosteessa olevaa englannin lausumista ihan hyvin ymmärtää, plussaa siitä.
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
-
Viesti Kirjoittaja Jekku0966 »
Se täytyy "opettaa" Sirille. Esim. "Show my stepdad's info", tän jälkeen ihmetellään kukas tämä isäpuoli on, kerrot vastauksen ja sitten muistaakseni Siri kertoo jotain tähän tyyliin, "Ok, I'll remeber this." tms, eli nyt tietää kuka on kysessä. Tai sitten lisäät itsesi sinne kontakti listaan ja merkkaat perhesuhteet infoon. Saattaa silläkin toimia.gobbali kirjoitti:Toivoin että se olisi tiedustellut että kukahan kontaktilistaltani on isäpuoleni, ja sen jälkeen kysynyt mitä asiaa hänelle on. Ilmeisesti Apple ei hyväksy sitten uusioperheitä tai jotain, haha.
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Ite en juurikaan ole Siriä käytellyt neljä-ässällä. Tähän on ollut muutamia syitä: Se ei ole osannut avata sovelluksia, se ei ole tiennyt Suomesta mitään, se ei ole osannut suomea, ja ehkä tärkeimpänä - ne vanhat nappikuulokkeet on niin paskat että mä en ole ikinä viittiny niitä käyttää. Ja mun mielestä tommonen puheohjaus on hyödyllisimmillään silloin kun ei voi / viitti luuria räplätä, eli vaikka lenkillä. No joo, olen mä herätyksiä ja muistutuksia ala munakello sillä laittanut aika usein.
Noh, nämä iPhone vitosen uudet kuulokkeet innostivat tänään pitkästä aikaa Siri-kokeiluihin, ja ihan mukavastihan se toimi. Käynnisti Bassoradion, luki mulle tekstareita (tosin eihän niistä mitään selvää saanut), lähetti tekstareita muille ja opasti mua paikasta toiseen kun fillaroin tuolla menemään, aika lailla virheettömästi jopa.
Ehkä tätä nyt vois alkaa vähän enemmänkin käyttämään. Mitäs uudistuksia tähän nyt sitten oikein tulikaan?
Itse toivoisin, että Sirille voisi kontaktilistassa vaikka opettaa että kuinka ne nimet lausutaan.
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
Dragon dictationpajalo kirjoitti:Terve!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta uskon, että se Siri sieltä vielä ponnistaa
-
Viesti Kirjoittaja s1970 »
-
Viesti Kirjoittaja antoine »
Suomen kielen taito sille olisi kyllä tarpeellinen, nykyisellään on turha pyytää Siriä soittamaan musiikkia miltään Pariisin keväältä tai valitsemaan ei-anglosaksi-yhteensopivalla nimellä varustettujen tuttujen puhelinnumeroita.
Parempi yhteistoiminta esim. nike+-ohjelmiston kanssa olisi myös plussaa. Varmaan monta muutakin ohjelmaa tulee mieleen.
Suomen suuren seistä pitää!
Kesken kahden vieraan verta
tohdi itses olla kerta!
–Eino Leino, Tähtiharha
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka