Mun mielestä OS X:n desktop–home -folder kokonaisuus on hankala ja epämaccimäinen. Tai niinkuin... Mulle Desktop on SE paikka missä MÄ olen ja missä MUN tavarat on, miks mun pitää kaivaa omia tiedostojani jostain muualta. Ihan kun tekis töitä kirjoituspöydällä, mikä ei ole omassa työhuoneessa.
Mun mielestä "Desktopin" pitäisi olla näkymä Home-folderista. Homma olis tiiviimmin kasassa, eikä "fiilistasolla" jotenkin hajautettu... Desktopissa olisi sitten nuo Home-folderin vakiomapit aina näkyvissä, Macintos HD -ikonista pääsisi alimmalle hakemistotasolle, ikäänkuin Mäcin syövereihin.
Nyt on jotenkin niin, että Desktop->Macintosh HD pääsee alemmalle tasolle, josta pääsee takaisin ylemmälle /Users/ -tasoille, mistä pääsee taas takaisin Desktop mappiin, ja "jossain siinä välsissä" on mun tavarat. Sekavaa. "Homen" pitäis olla sellainen mikä on aina näkyvissä, se mikä kuuluu mulle tässä ja nyt, eikä joku mikä on mun Home-folderissa ja samalla se mistä pääsee mun Home-folderiin.
Jotenkin harmittaa, kun Desktop taustakuvineen ja Dockeineen on se MUN työtila, minkä mä näen koko ajan, ja kuitenkin MUN juttuni on silti visuaalisesti ja käsitteellisellä tasolla ikäänkuin jossain muualla, vaikka absoluuttisesti mun Desktop on just siellä "jossain muualla" eli mun Home-folderissa... Mistä voi sitten tietty avata Desktop-folderin... Mikä on jo auki Desktoppina sen ikkunan alla mikä näyttää Desktopin sisällön..