Vielä keksin yhden PB / IB -kysymyksen. Luin nimittäin Applen keskusteluista, että OS X:n ajureissa olisi sellainen ongelma, että PB:n scrollpad kuluttaa prossutehoja 9 %, eikä kulutus lopu ennenkuin idle-aika (5 min?) on kulunut scrollpadin käytöstä. Saman väitteen mukaan iBookissa ei olisi samaa ongelmaa.
Te joilla on PB, pitääkö tämä edelleen paikkansa vai onko se vain vanhaa horinaa?
..
w
PB:n scrollpad kuluttaa 9 % prossutehoja?
Keskustelua kannettavista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: PB:n scrollpad kuluttaa 9 % prossutehoja?
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
En ole huomannut mitään sen tyyppistä.
...and frankly dear, I don't really give a f.ck!![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
...and frankly dear, I don't really give a f.ck!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Oliko tämä joku salainen rakkauden tunnustus minua kohtaan, vai katsotko ettei sinun PB:täsi häiritse ylimääräinen 9 % tehonkulutus...?AppleFarmer kirjoitti: ...and frankly dear, I don't really give a f.ck!
Samapa tuo miten muut koneitaan käyttävät, mutta itse olen havainnut (iMac G5 1,8 Ghz) että koneen meluongelmat ovat suoraan yhteydessä lämpeämiseen ja lämpeäminen taas on suorassa yhteydessä käynnissä oleviin prosesseihin JA muistin kulutukseen. Itse tsekkailen Järjestelmänvalvonnasta turhat softat ja mitä enemmän saan muistia vapautumaan, sitä hiljaisempi koneeni on.
9 % tehonkulutusta on mielestäni melkoisen paljon, ja luulisi AppleFarmerin tuollaisen huomaavan. Joten turhaa tämä kai sitten oli.
Mutta: what a f*ck, really...
---
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Ei ollut salainen rakkaudentunnustus sinua kohtaan. [A] Totesin vain, että ei häiritse minua. Tosin omassa koneessani ei ollut tuollaista havaittavissa.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Tässä lainaus Applen tukisivuilta:
Applen keskustelut (Kirjoitettu 29.8.2005)Just to aid to Randy Ramey's list of possible battery draining issues:
The new powerbooks also have a known problem with their driver for the trackpad which causes the CPU to constantly use 9% of its resources. Even if you stop using the trackpad it still takes the CPU 5 min. to go idle. This of course makes the battery time drop considerately. The ibook doesn't have this problem.
Apple is aware of the problem, but haven't yet found a solution to fix it.
---
-
Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »
En tiedä mutta mä voisin melkein allekirjoittaa tämän. Olen huomannut PB:n akun kestävän pidempään (n. 20-30min) jos käytön ulkoista hiirtä PB:n touchpadin sijaan. Ja ulkoisena hiirenä toimii Apple Wireless Mouse. Ja käyttö on kummallakin tavalla samanlaista perus surffailua ja sähköpostin käyttöä. Tiedä häntä sitten...wanders kirjoitti:Vielä keksin yhden PB / IB -kysymyksen. Luin nimittäin Applen keskusteluista, että OS X:n ajureissa olisi sellainen ongelma, että PB:n scrollpad kuluttaa prossutehoja 9 %, eikä kulutus lopu ennenkuin idle-aika (5 min?) on kulunut scrollpadin käytöstä. Saman väitteen mukaan iBookissa ei olisi samaa ongelmaa.
Te joilla on PB, pitääkö tämä edelleen paikkansa vai onko se vain vanhaa horinaa?
..
w
-
Viesti Kirjoittaja PeTe »
Ei näyttäisi olevan validi ongelma ainakaan täällä. Ainakaan topin ja SysStat-widgetin mukaan tuollaista ei ilmene, vaikka kuinka tahkoaa touchpadia. Tosin käytän yleensä MightyMousea, mutta nyt piti vartavasten kokeilla rääkätä touchpadia.
--
PeTe
PeTe
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka