Elikkä kun koneena on Macbook Air (late 2010) ja nauhoitan ohjelmista/klipeistä jne. ääniä en saa monitoroitua ääntä ollenkaan. Nauhoittaminen Audacityllä onnistuu kun valitsee järjestelmäasetuksista äänille sekä "ääni ulos" että "ääni sisään" kohtiin Soundflower 2ch, mutta tällöin tietysti ääni kiertää vain koneen sisällä ja ymmärrettävästi esim. tasonsääntö on melko työlästä.
En muutenkaan ihan tajunnut tuota soundfloweria, siis jonkinlainen "sisäinen äänikortti" mutta pitääkö lisäksi asentaa jotain plugineja/lisäohjelmia jotta noita reitityksiä pääsee tekemään? Tässä on siis vain se soundflower mikä oli vakiona Snow Leopardissa.
Airilla sisäinen nauhoitus ?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Airilla sisäinen nauhoitus ?
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
-
Re: Airilla sisäinen nauhoitus ?
Viesti Kirjoittaja thesetimes »
Mä olen käyttänyt "sisäiseen nauhoittamiseen" sellaista softaa kun Audio Hijack. Se osaa "kaapata" järjestelmä-äänen lisäksi myös applikaatioita, kuten vaikka Spotifyn. Ja siinä on tasomittari. Nuo pätkät olen sitten leikannut Audacityssä, esimerkiksi saumattomiksi loopeiksi. Nykyajan samplaamista. 

Viimeksi muokannut thesetimes, 30.12.2011 klo 10.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Outoa, olen melko varma että jo kerran kirjoitin vastauksen tähän, joka tapauksessa;
Täytyy koittaa tuota Audio Hijackkia. Haluaisiko joku valaista minua tuosta Soundflowerista että mikä se niinkuin on ja vaatiiko lisäksi jotain asennuksia ? Itse ymmärsin googletuksella että se olisi ikään kuin digitaalinen "reititin" mutta en tajua miten sitä käytetään.
Keep it simple, on aina ollut hyvä ohje joten periaatteessa pyrin välttämään kaikkea ylimääräistä.
Täytyy koittaa tuota Audio Hijackkia. Haluaisiko joku valaista minua tuosta Soundflowerista että mikä se niinkuin on ja vaatiiko lisäksi jotain asennuksia ? Itse ymmärsin googletuksella että se olisi ikään kuin digitaalinen "reititin" mutta en tajua miten sitä käytetään.
Keep it simple, on aina ollut hyvä ohje joten periaatteessa pyrin välttämään kaikkea ylimääräistä.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Hyvin olen itse saanut hommat hoidettua Soundflowerilla. Se ei tosin kyllä Snow Leopardin mukana tule, mutta esim. Airfoilin mukana tulee. Itse olen hoitanut äänittämisen Sound Studiolla ja valinnut Sound Studiossa sisääntuloksi Soundflowerin ja ulostuloksi äänikorttini, kun taas järjestelmäasetuksista olen valinnut ulostuloksi Soundflowerin. Lisäksi Sound Studiossa olen laittanut täpän "Play-through"-kohtaan, jolloin sisääntuleva ääni ohjataan ulostuloon.
Soundflower on siis "virtuaalinen äänikortti", joka toimii reitittämisen kannalta ihan samalla tavalla kuin fyysinen äänikortti.
Soundflower on siis "virtuaalinen äänikortti", joka toimii reitittämisen kannalta ihan samalla tavalla kuin fyysinen äänikortti.
Haluatko Dropboxin ja puoli gigaa bonus-tilaa ilmaiseksi? Klikkaa tästä:
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka