KunkkuJ kirjoitti:AMAAAAA??!!!!!! Koska oikein tulet takaisin? En kestä enää..
Apekin on kadonnut? Eksynyt kai sinne kartanonsa uuteen päärakennukseen?
Jostain kuuluu perkule soikoon ton ukon ääni, vaikka olen merentakasessa, miten tää on mahdollista? Eikö tuosta pääse millään eroon, minne oikein pitää mennä, että saisi olla ihan rauhassa?
Jos korvatulpatkaan eivät auta etäisyydeltä Luupäämäki - Amiriikka, taitaa olla syytä huolestua...
Tuntuuko ääni ikäänkuin tulevan pään sisältä? Käskeekö se sinua tekemään asioita, joita et normaalisti tekisi?
Siis päänsisäinen ääni käskee pysymään kaukana Kunkusta mutta oikeesti Ama haluaa…
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
Kain kirjoitti:
Siis päänsisäinen ääni käskee pysymään kaukana Kunkusta mutta oikeesti Ama haluaa…
Enkö minä jo sanonut, että sinun pitäisi olla tähän aikaan nukkumassa!!
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
KunkkuJ kirjoitti:AMAAAAA??!!!!!! Koska oikein tulet takaisin? En kestä enää..
Apekin on kadonnut? Eksynyt kai sinne kartanonsa uuteen päärakennukseen?
Jostain kuuluu perkule soikoon ton ukon ääni, vaikka olen merentakasessa, miten tää on mahdollista? Eikö tuosta pääse millään eroon, minne oikein pitää mennä, että saisi olla ihan rauhassa?
Jos korvatulpatkaan eivät auta etäisyydeltä Luupäämäki - Amiriikka, taitaa olla syytä huolestua...
Tuntuuko ääni ikäänkuin tulevan pään sisältä? Käskeekö se sinua tekemään asioita, joita et normaalisti tekisi?
Huomasin että tuo ääni kuuluu ainoastaan silloin, kun olen hyvin lähellä Homppulan ovea, joten koetan kiertää paikan kaukaa, joskin jotenkin vanhasta muistista löydän itseni räpläämässä avaimia ja änkeämässä sisään...
Pitänee huolestua ilmiöstä ja tehdä asialle jotain. Nyt nappaan pari iltaviskisenttiä ja siirryn sänkyyn sudokujen pariin...jos maltan olla tekemättä kierrosta Hompussa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Tänäistä
Tässä yritän epätoivoisesti nauttia aamukaffia hyvin nukuttujen puolentoistatunnin yöunien jälkeen. Putkimiehet häärii kellarissa, puhelinsetät keskikerroksessa asensivat interwebin ja ilmastointi setät huoltaa koneellista ilmastointia. Loput muuttokamatkin pitäisi lähteä hakemaan jossain välissä vielä. Vielä kun saisi nuo läskinpalat pysymään sen verran ominavuin ylhäällä pois näköesteenä olemasta että voisi lähteä tuonne sohjoon ajelemaan. Täytyy keittää toinenkin pannullinen juhlista vissiin ja nauttia hevoskuuri kaikenlaisia vitamiineja yms dopinkeja. Kyllä tää taas tästä... ehkä...
Hengissäpysyminen on helppoa, vain eläminen on vaikeaa...
3 kupillista imeskelen päässä humisee. Kävin pelastamassa kahvinjuontinne. Pauligin paahtamon katto lensi maanantaina tuulen mukana. Pääsin nukkumaan klo 02.30 tänään. Paahdetun kahvin tuoksua on jo nyt ikävä.
En tosin nauttinut tänään Pauligin tuotteita, vaan Turun Kahvipaahtimon herkullisia kahveja. Aamukahvi oli El Salvadorista valmistettuna turkkilaisittain juuri hörppäsin tuplaespresson kalasopan päälle. Söin siis ensin sen sopan ja nautin kahvin sen jälkeen. Ja ihan ensin minä tein sen sopan, pelkkiin kalsareihin sonnustautuneena. Sellainen puolialaston kokki.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Tänään Homppulinnan asukkaisiin tutustumista. Vakuutun vähitellen siitä, että tee ei ole vain Liptonin uittamista kupissa. Se on jotakin enemmän vaikka kahvittelijana tämä onkin vaikea ymmärtää saati myöntää. Laatuteetä Homppumukista ja hyvää seuraa. Voiko parempaa toivoa? Kiitos vielä isäntäväelle illasta.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Perjantai huomenia. Onpa ollut melkoinen viikko tähän mennessä. Sähköt katkesivat maanantai aamuna 4.50 ja tulivat takaisin vasta eilen iltapäivällä kello kolmen jälkeen. 82h ilman sähköä ja tuosta ajasta 2/3 ilman kännykkäverkkoa. Ensin keittelin pari päivää kahvia pakeetteriauton invertterillä ja loppuviikon puuliedellä kun saimme sen pelikuntoon. Kyllä tuo sähkö on melkoisen hienoa tavaraa. Seuraavaa myrskyä odotellessa keittelemme aamun toista pannullista ihan oikein valtakunnan verkon sähköllä.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
Töissä saa sentään aamukaffeet, kun en viitsi pimeässä lähteä kompuroimaan takapihalla olevalle grillikatokselle keittämään kaffetta kaasuihmeellä. Onnittelut vaan sulle, kun olet saanut sähköt takaisin. Mä en saa varmaan enää koskaan 11 700 lounaissuomalaista taloutta sinnittelee ilman sähköä, uusia vikoja tuli runsaasti viime yönä. Alkaa huumori loppua, kun yli 4 vrk jo mennyt...
Viimeksi muokannut Citruuna, 30.12.2011 klo 9.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tervetuloa vaan tänne elävien puolelle, Ape! Ilman sähköähän ei ole elämää, siis oikeaa, mikä nyt tuli todistettua.
Täällä maalla kaikki on toisin, sähkökatkoihin on totuttu. Nykyään tuntuu, ettei se sähkön puute ainakaan ensimmäisten vuorokausien aikana juuri haittaa. Toisin oli ennen kun farmilla oli kymmeniä eläimiä. Niiden aikana sähkökatkot olivat sen tason ongelma, ettei nyt voi olla tuntematta ainakin lievää säälinsekaista huvittuneisuutta kuullessaan ihmisten valittavan elämisen vaikeudesta ilman sähköä.
No, jokainen katsoo tietysti tilannettaan omasta näkökulmastaan.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
KunkkuJ kirjoitti: ettei nyt voi olla tuntematta ainakin lievää säälinsekaista huvittuneisuutta kuullessaan ihmisten valittavan elämisen vaikeudesta ilman sähköä.
Kuristu ystävällisesti niihin sähköjohtoihisi
Viimeksi muokannut Citruuna, 30.12.2011 klo 10.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Citruuna kirjoitti:
Mitäs sanot, jos minä tulisin opettamaan sinulle selviytymistaitoja sähköttömässä taloudessa?
Tänäistä vaan Apelle, hapannaamalle ja savon hampuusille. Niin ja miksei kaikille muillekkin homppeleille.
Mokka lounas ja jatkaa roudaamista. Kumma miten tuota sälää & roipetta siunaantuukin kannettavaksi vaikka on koittanut hankkiutua kaikesta turhasta eroon. Käsittämätön määrä on kyllä sitä siunaantunut, jonka nyt muutossa valitettavasti huomaapi. Noh juhlikset lärviin ja menoksi.
Hengissäpysyminen on helppoa, vain eläminen on vaikeaa...
Carde kirjoitti: Käsittämätön määrä on kyllä sitä siunaantunut, jonka nyt muutossa valitettavasti huomaapi.
Niinhän tuota tuntuu olevan. Etkös sinä jo ennen joulua aloittanut sen päätoimisen tavaroiden kantamisen asunnosta toiseen? Eikös siinä muuton yhteydessä olisi hyvä tilaisuus pistää keittiöhenkilökuntakin uusiksi? Annat nykyisen jäädä sinne vanhaan keittiöön ja katselet itsellesi tuoreen sisustuksen uuteen keittiöösi.
Citruuna kirjoitti:
Mitäs sanot, jos minä tulisin opettamaan sinulle selviytymistaitoja sähköttömässä taloudessa?
Voi kiitos, oikein ystävällistä, mutta kun en tarvitse apua sähköttömästi selviytymisessä. Selviäisin oikein hyvin, jos nyt olisi valoisa vuodenaika. En kestä PIMEÄÄ! ja se ajaa mut hulluuden partaalle! En enää jaksaisi kulkea taskulamppu kädessä tai poltella kynttilöitä joita en muutenkaan siedä. Valoa minä kaipaan, kaikesta muusta selviän näissä maanalaisen paikan kehitysmaaolosuhteissa. Mutta jos pystyt järjestämään mulle ihanaa, kirkasta valoa, niin tervetuloa!
Viimeksi muokannut Citruuna, 30.12.2011 klo 11.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Citruuna kirjoitti:. Valoa minä kaipaan, kaikesta muusta selviän...
Valoa? Eikö sinulla ole kynttilää? Vai oletko käyttänyt sen jo ihan loppuun? Yksinäisellä naisella pitää aina olla kynttilöitä kotona.
Huomenia.
Apekin on näköjään saanut valoa elämään ja löytänyt kotiin pimeässään kartanossa.
Mutta sitä ihmettelen, kun kaikille ei valo kelpaa, jos kerta ovat näkyvän valon lapsia?
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
Alustavan arvion mukaan menee jotain ens viikon keskiviikkoon, ennen kuin voin napsauttaa kaffekeittimen päälle ku maassa ei oo kuulemma edes osia joita siihen tarvitaisiin, pitää tilata ulkomailta. Voiks tää olla tottakaan? luulen että kuolen ihan justiinsa nyt.
Viimeksi muokannut Citruuna, 30.12.2011 klo 13.30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.