No, olen aina tiedostanut oman sosiaalisen ylemmyyteni. Nythän tuo suomen-vihervasurien äänenkannattajapäivälehtikin sen näemmä julkisti.arttula kirjoitti:Katsella tosiTV -ohjelmia
Junttimaisinta mitä tiedät
-
Re: Junttimaisinta mitä tiedät
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Vaan yksi päivänkakkaran kysymys: mitä päivänkakkaran maita Lontoo ja Pariisi ovat?Thoth kirjoitti:Olen myös matkustanut yksin monessa maassa, esimerkiksi Lontoo, Pariisi, Kreikka, Turkki, Egypti. Näissäkin maissa olen selvinnyt hengissä, vaikka olen liikkunut yksin myös yöelämässä.
Olen myös esimerkiksi etsiytynyt Herttoniemessä paikallisiin lähiöbaareihin. Siellä minua on luultu välillä homoksi, välillä ulkomaalaiseksi. (Olen itse myös tavannut siellä hyvin viehättäviä naisia.)
Onko lisää päivänkakkaran kysymyksiä?
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Pariisin kutsuminen maaksi ei ole ollenkaan väärin. On olemassa Ranska, ja sitten on olemassa Pariisi.Citruuna kirjoitti:Vaan yksi päivänkakkaran kysymys: mitä päivänkakkaran maita Lontoo ja Pariisi ovat?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Njaa. Ehkä ihmiset eivät vain tunne muita kaupunkeja?mercury kirjoitti:Pariisin kutsuminen maaksi ei ole ollenkaan väärin. On olemassa Ranska, ja sitten on olemassa Pariisi.Citruuna kirjoitti:Vaan yksi päivänkakkaran kysymys: mitä päivänkakkaran maita Lontoo ja Pariisi ovat?
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ihan mahdollista. Ranska on iso maa, eivätkä kaikki kansalaiset voi tuntea joka kaupunkia. Ranskalaisten suusta nuo ajatukset on kuitenkin tulleet.eskofot kirjoitti:Njaa. Ehkä ihmiset eivät vain tunne muita kaupunkeja?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Vai että Hesari suomen-vihervasurien äänenkannattajapäivälehti?hatey kirjoitti:No, olen aina tiedostanut oman sosiaalisen ylemmyyteni. Nythän tuo suomen-vihervasurien äänenkannattajapäivälehtikin sen näemmä julkisti.

-
Suomen asevastaisin ja huumemyönteisin julkaisu, eli vihervasuri asiaa.jjpeltola kirjoitti:Vai että Hesari suomen-vihervasurien äänenkannattajapäivälehti?hatey kirjoitti:No, olen aina tiedostanut oman sosiaalisen ylemmyyteni. Nythän tuo suomen-vihervasurien äänenkannattajapäivälehtikin sen näemmä julkisti.
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Nykyinen päätoimittaja on kyllä lestadiolaistaustainen ja hardcore-kepulainen, joten sen vasuriuden suhteen ainakin olen hieman epäileväinen.
-
-
Viesti Kirjoittaja iMies »
Mielestäni lehdellä ei nykyisin ole instituutiona mitään erityistä poliittista linjaa, mutta se kyllä (valitettavasti) näkyy hyvin selvästi, että suurin osa toimittajista on naispuolisia Tampereen yliopistosta valmistuneita yhteiskuntatieteen maistereita (pl. päätoimittajat ja toimituspäälliköt).
-
Yritä olla asettamatta omia sanoja toisten suuhun, jookos. Minä en olisi ihan valmis antamaan uusnatsismille vertaispaikkaa mielipiteiden kilvoittelussa. Mutta en tiedä miten oikeistoradikalismia voisi vastustaakaan. Sillähän on tapana aktiivisesti uhriutua. Jos järjestetään nahkapäille vastamielenosoitus, niin mediassa näkyy pian kaksi kinastelevaa ryhmää ja nationalistisympparit voivat sanoa: ahaa, kukas tässä onkaan aggressiivinen: noi tuolla pärisyttivät rumpua ja puhalsivat pilliin tuolla kun me pidettiin vihapuheitamme. En muuten ihan niele tuota huolestumisesi aitoutta, koska et ollut vähääkään huolissasi anarkistien mielenosoitusoikeudesta äsken. Myös GP-iskun vähättely on outoa, kyse oli kuitenkin olemassa olevan tunnetun ryhmän toiminnasta, eikä ollut ensimmäistä kertaa asialla.mikaw_ kirjoitti: Eli kun joku kantaa porukan x mielestä väärän väristä lippua, niin niitä pitäisi saada vedellä ihan oikeasti turpaan? Kyllä minä kannatan nollatoleranssia väkivallalle, jos tässä ihmisiksi aiotaan olla. Ei se "väärä mielipide" ole sen parempi syy vedellä ketään lättyyn, kuin mikään muukaan. GayPride kulkueen kimppuun kävi joku muutama (oliko niitä 3?) hörhöä. Ei sitä voi verrata järjestelmälliseen väkivaltaan, jossa pyritään ihan kunnon porukalla päästä tekemään väkivaltaa jollekin lailliselle mielenosoitusmarssille.
PS. Valo tulee idästä?
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/20 ... 1120110/12
Etkö ole ennen kuullut tätä klishettä? Se on sanomalehtiä tilaamattomien ja verkossa viihtyvien uusjyrkkisten suosikkisloganeja. He tuntuvat kokevan porvarillisen länsimaisen sivistyksen ja kulttuurin itselleen vieraana ja vasemmiston sekä vihreiden hallitsemana.jjpeltola kirjoitti:Vai että Hesari suomen-vihervasurien äänenkannattajapäivälehti?hatey kirjoitti:No, olen aina tiedostanut oman sosiaalisen ylemmyyteni. Nythän tuo suomen-vihervasurien äänenkannattajapäivälehtikin sen näemmä julkisti.
No näin ulkopuolelta katsottuna en oikein näe Lyonin valtavaa kulttuurista eroa Pariisiin, pariisilaiset voita tietysti niin sanoa kuin Montparnassen takaa alkaa heidän mielestään junttila. Paremmin toi toimii NYC versus USA.mercury kirjoitti: Ihan mahdollista. Ranska on iso maa, eivätkä kaikki kansalaiset voi tuntea joka kaupunkia. Ranskalaisten suusta nuo ajatukset on kuitenkin tulleet.
Ja toki Jyväskylästä. Johtuisiko siitä, että muualla ei kouluteta akateemisella tasolla journalisteja? Sanomien oma koulukin taitaa olla lakkautettu vai oliko se niin että se antaa täydennyskoulutusta. En kyllä oikein tajua mitä vikaa on naisissa (missä sanotaan että HS.toimitus on naisvaltainen, muuten?) tai Tampereessa tai Jkylässä on. Haluaisit toimittajiksi enemmän esim. turkulaisia miehiä, miks? Ja kyllähän lehdellä linja on, se on perinteisesti opportunistinen, nostetaan sitä mikä on nousussa. Nyt on nostettu Niinistöä. Erkon alkuperäinen linjaus on se, että lehti on liberaali. Tämä siis erotuksena silloisiin kilpailijoihin, Kokoomuksen omiin medioihin Aamulehteen ja Uuteen Suomeen. Sääli kyllä että jälkimmäinen delasi, pidin siitä lehdestä.iMies kirjoitti:Mielestäni lehdellä ei nykyisin ole instituutiona mitään erityistä poliittista linjaa. Se kyllä (valitettavasti) näkyy hyvin selvästi, että suurin osa toimittajista on naispuolisia Tampereen yliopistosta valmistuneita yhteiskuntatieteen maistereita (pl. päätoimittajat ja toimituspäälliköt).
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Itse olen näitä "konservatiiviänkyröitä" ja onneksi Aamulehti vielä on olemassa, mutta Uuden Suomen katoaminen oli minustakin aika ikävä juttu, se oli lehtenä hyvä. Itse koen tuon huonona siksikin, että nyt se todellinen vaihtoehto Hesarille puuttuu: on vain Virallinen Pravda, ei kilpailijaa. Sanomalehtiaika on tosin ilmeisesti käymässä vanhanaikaiseksi muutenkin (haluaa sitä tai ei) lehtien korvikkeiden tullessa entistä enemmän internettiin. Ja lehdet myös ovat tehneet laajemmista verkkopalveluistaan maksullisia. Se on maksullisilta lehdiltä aivan ymmärrettävää. Mutta aiheesta, Hesarilla on oma linjansa. Siinähän se on rehellinen: se ei halua ollakaan puolueeton uutislehti, vaan juurikin mielipiteitään kertova Pravda. En itse sanoisi sitä viher-vasemmistoilaiseksi, linja lehdellä on selkeästi omanlaisensa, siinä on näitä liberaalipiirteitä. Kaksikielisellä (tai muutoin ruotsia osaavalla) on sitten tietenkin vaihtoehtona Hufudstadsbladet; samasta painosta tulee, mutta on toimituksellisesti hyvin erilainen. Ainoa tilaamani (=maksullinen) sanomalehti kuitenkin on toistaiseksi Hesari, tätä Husaria tulee luettua enemmän tai vähemmän satunnaisesti.eskofot kirjoitti:Ja kyllähän lehdellä linja on, se on perinteisesti opportunistinen, nostetaan sitä mikä on nousussa. Nyt on nostettu Niinistöä. Erkon alkuperäinen linjaus on se, että lehti on liberaali. Tämä siis erotuksena silloisiin kilpailijoihin, Kokoomuksen omiin medioihin Aamulehteen ja Uuteen Suomeen. Sääli kyllä että jälkimmäinen delasi, pidin siitä lehdestä.
Onneksi aina saa valita kuitenkin itse; vaikka Niinistöä hehkutettaisiin joka ainoassa lehdessä, häntä ei ole silti mikään pakko äänestää. Vaikka ihan oikeasti hän ei huono ehdokas olekaan.
Edit, vielä junttiaiheesta, tosi junttia se, että iPadin mahdollisuutta toimia "uutena lehtenä ja kirjahyllynä" ei ole suomenkielisellä alueella oikein hyödynnetty mitenkään. Flipboardin tapainen julkaisu on yksi hieno esimerkki siitä, mitä tarkoitan. Hesari on sentään ajantasalla iPad-lehtinensä, Ilta-Sanomat taitaa olla peräti lehtikioskissa. Mutta paljon, paljon lisää e-julkaisua suomeksi tarvittaisiin - ellei sitten tätä maata halutakin jättää junttilaksi.
-
Heh... olihan taas oikein arkipäivän psykologin filosofointia ihan kympillä jopa teidän runoilemana. Luuletteko tosiaan, että minulle ei tulisi mitään lehtiä? No oma kommenttinne taas osoittaa todellista pikkuhiekkalaatikko ajattelumaailmaa, jossa omat muovilapiot ja omat hiekkakakut ovat parempia kuin muiden, tämä tyhjänpäiväinen väittely sitten olkoon minun osalta tässä tästä asiasta.eskofot kirjoitti:....
Etkö ole ennen kuullut tätä klishettä? Se on sanomalehtiä tilaamattomien ja verkossa viihtyvien uusjyrkkisten suosikkisloganeja. He tuntuvat kokevan porvarillisen länsimaisen sivistyksen ja kulttuurin itselleen vieraana ja vasemmiston sekä vihreiden hallitsemana.
.....
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Tuo linja on suhteellinen asia, muistuttaisin että lehden linjan määrää päätoimittaja ja HS:n päätoimittajana on nyt vanhalestadioilainen ex-keskustapoliitikko ja myös että joskus 70/80-luvulla HS:n oikeistolaisuutta moitittiin ja harmiteltiin ettei vasemmisto saa ääntään kuuluviin millään. Karin pilapiirrokset ärsyttivät liberaaleja suuresti. Hgin sanomat - sananvapauden monopoli -kirja käsitteli aihetta aika paljon tästä näkökulmasta. Noh, nyttemmin ovat kuolleet sekä vasemmisto- että oikeistorievut ympäriltä ja HS:n linja on säilynyt, mitä nyt ehkä kevyempänä ja populistisempana kuin ennen. Uutta on se, että on olemassa ryhmä joka näkeekin HS:n punaisena, kun se katsoo sitä varsinaisen poliitisen kartan ulkopuolelta. Huolestuttavinta on kuitenkin se, että laatulehdet menettävät levikkiään kaikkialla ja syvällisempi ja taustoittava juttusetti jää kokonaan löytämättä. Webbi ei lehteä korvaa, webbiä selaillaan ja haetaan itseä lähellä olevaa blogijorinaa sieltä, toimitettu artikkeli on toista sisältöä. Sanomalehti pakoittaa moniäänisyyteen, lukemaan muutakin ja asettumaan eri kantohin. Mielipiteen muodostuksen ja demokratian kannalta aivan olennaista. Verkossa on vain pieni osa HS:nkin sisällöstä, netsit eivät koskaan näe esim. tämän päivän erinomaista juttua tuloerojen kasvusta. Sama koskee NewYorkTimesia tai Guardiania, vain osa on verkossa. Noidenkin levikki on tullut alas. Erityisesti USA:ssa ollaan taannuttu jo 50-luvulle.paulaw kirjoitti: Itse olen näitä "konservatiiviänkyröitä" ja onneksi Aamulehti vielä on olemassa, mutta Uuden Suomen katoaminen oli minustakin aika ikävä juttu, se oli lehtenä hyvä. Itse koen tuon huonona siksikin, että nyt se todellinen vaihtoehto Hesarille puuttuu: on vain Virallinen Pravda, ei kilpailijaa. Sanomalehtiaika on tosin ilmeisesti käymässä vanhanaikaiseksi muutenkin (haluaa sitä tai ei) lehtien korvikkeiden tullessa entistä enemmän internettiin. Ja lehdet myös ovat tehneet laajemmista verkkopalveluistaan maksullisia. Se on maksullisilta lehdiltä aivan ymmärrettävää. Mutta aiheesta, Hesarilla on oma linjansa. Siinähän se on rehellinen: se ei halua ollakaan puolueeton uutislehti, vaan juurikin mielipiteitään kertova Pravda. En itse sanoisi sitä viher-vasemmistoilaiseksi, linja lehdellä on selkeästi omanlaisensa, siinä on näitä liberaalipiirteitä. Kaksikielisellä (tai muutoin ruotsia osaavalla) on sitten tietenkin vaihtoehtona Hufudstadsbladet; samasta painosta tulee, mutta on toimituksellisesti hyvin erilainen.
Eipä kai, mutta en oikein pidä siitä välttelevyydestä mitä hän on edustanut, hänhän välttelee kertomasta mitä on mieltä. Varmaan taktisesti, ei suomalaiset oikeasti halua Natoon tai lisää tuloeroja. Minusta katseessaan on jotain luikuria...erikoista on että luikurikettujen isä, Väyrynen ei taas enää vaikuta lainkaan kierolta. On mahdollista, että hän on tullut hulluksi ja uskoo jo itsekin juttuihinsa.paulaw kirjoitti:. Vaikka ihan oikeasti hän ei huono ehdokas olekaan.
Samaa mieltä, mutta tämä on pieni maa. Täytyisi löytyä maksavia tilaajia niille iPad-lehdille. Erityisesti nuorempi ikäryhmä ei ole tottunut maksamaan sisällöistä. Vanhemmat eivät taas välttämättä ole tablettien kohderyhmää-paulaw kirjoitti:Edit, vielä junttiaiheesta, tosi junttia se, että iPadin mahdollisuutta toimia "uutena lehtenä ja kirjahyllynä" ei ole suomenkielisellä alueella oikein hyödynnetty mitenkään. Flipboardin tapainen julkaisu on yksi hieno esimerkki siitä, mitä tarkoitan. Hesari on sentään ajantasalla iPad-lehtinensä, Ilta-Sanomat taitaa olla peräti lehtikioskissa. Mutta paljon, paljon lisää e-julkaisua suomeksi tarvittaisiin - ellei sitten tätä maata halutakin jättää junttilaksi.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Siksihän siinä oli kysymysmerkki, että näinkö. En siis ole laittanut sanoja suuhun.eskofot kirjoitti:Yritä olla asettamatta omia sanoja toisten suuhun, jookos.
Pitäisi olla oikeus sananvapauteen ja oikeus olla joutumatta väkivallan kohteeksi.Minä en olisi ihan valmis antamaan uusnatsismille vertaispaikkaa mielipiteiden kilvoittelussa. Mutta en tiedä miten oikeistoradikalismia voisi vastustaakaan. Sillähän on tapana aktiivisesti uhriutua. Jos järjestetään nahkapäille vastamielenosoitus, niin mediassa näkyy pian kaksi kinastelevaa ryhmää ja nationalistisympparit voivat sanoa: ahaa, kukas tässä onkaan aggressiivinen: noi tuolla pärisyttivät rumpua ja puhalsivat pilliin tuolla kun me pidettiin vihapuheitamme.
Tulee tai tulisi olla oikeus osoittaa mieltään. Kuitenkaan ei tule olla oikeutta rikkoa paikkoja. Minä ymmärrän jos on poliiseja paikalla ja näin, mutten hyväksy poliisin taholta provosointia enkä syyttä tehtyjä "sumputtamisia".En muuten ihan niele tuota huolestumisesi aitoutta, koska et ollut vähääkään huolissasi anarkistien mielenosoitusoikeudesta äsken. Myös GP-iskun vähättely on outoa, kyse oli kuitenkin olemassa olevan tunnetun ryhmän toiminnasta, eikä ollut ensimmäistä kertaa asialla.
On helppoa olla sosialisti, kun on takapuoli ja ollaan "ilman tulevaisuutta". Ihmiset ovat enimmäkseen hölmöjä ja toiset opportunisteja. Minäkin _voisin_ olla sosialisti, mutten ole koska en omaa opportunistista luonteenlaantua, enkä ole niin hölmö että kuvittelisin "autuuden" löytyvän jostain sosialismista.PS. Valo tulee idästä? http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/20 ... 1120110/12
Helsingin sanomat on löytänyt itselleen uskonnon: monikulttuuri. Hehän jopa karsivat tiedotuksesta, ettei ihana ideogiansa kärsisi. Feminismi taitaa olla toinen uskonparsi kyseisessä lehdessä. Onhan siinä jotain hyviäkin juttuja, mutta pääsääntöisesti lehden lukeminen aiheuttaa lähinnä pahoinvointia, ehkä "porvarillinen länsimainen sivistys ja kulttuuri" on tosiaan itselleni niin vieras.Etkö ole ennen kuullut tätä klishettä? Se on sanomalehtiä tilaamattomien ja verkossa viihtyvien uusjyrkkisten suosikkisloganeja. He tuntuvat kokevan porvarillisen länsimaisen sivistyksen ja kulttuurin itselleen vieraana ja vasemmiston sekä vihreiden hallitsemana.
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Onko taas tullut hengailtua liikaa Homma-foorumilla? Olen aina välillä lukenut heidän juttujaan ja juuri siellä olen törmännyt tuollaiseen ajetteluun, että HS on erityisen paljon monikulttuuria ajava lehti ja että se muistuttaa viher-vasemmislaisuutta negatiivisessa mielessä.mikaw_ kirjoitti: Helsingin sanomat on löytänyt itselleen uskonnon: monikulttuuri. Hehän jopa karsivat tiedotuksesta, ettei ihana ideogiansa kärsisi. Feminismi taitaa olla toinen uskonparsi kyseisessä lehdessä. Onhan siinä jotain hyviäkin juttuja, mutta pääsääntöisesti lehden lukeminen aiheuttaa lähinnä pahoinvointia, ehkä "porvarillinen länsimainen sivistys ja kulttuuri" on tosiaan itselleni niin vieras.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Mikäli mielenosoitusporukassa on hakaristejä tai jotain muuta natsismiin edes vivahtavaa, niin ne pitääkin sumputtaa ja viedä vankilaan. Järjestäytyneen yhteiskunnan ei tarvitse sietää edes sananvapauden nimissä rikollisia ja rasisteja, vaan heidät on raivattava pois kaduilta mahdollisimman nopeasti, muuten ongelma kasautuu ja siinä vaiheessa kun ne mielenosoittajat marssivat kaduilla aseiden kanssa, on jo myöhäistä. Silloin ei sananvapaudenpuolustajien herääminenkään enää auta, vaan ne samat mielenosoittajat, joiden sananvapautta on puolustettu, laittavat sananvapaudesta edes puhumaan erehtyvät keskitysleirille tai vankilaan - hyvällä tuurilla; huonommalla tuurilla tulee vain nappi otsaan.
Eikö vain olisi ollut parempi, jos Saksan natsit olisi heitetty vankiloihin jo kolmekymmentäluvun alussa ennenkuin puolue alkoi saada enemmän kannatusta? Ja Aatun varhaisempi kuolema mistä tahansa syystä olisi ollut todellinen siunaus Euroopalle.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Noilla "verkkoon tulevilla lehdenkorvikkeilla" tarkioitinkin juuri maksullista verkkosisältöä; kuin ostaisi "lehden", mutta paperisen lehti-lehden asemesta saa käsiinsä pääsyn (niihin kunnolla toimitettuihin) verkkouutisiin. Esimerkiksi Helsingin Sanomat voi tilata siten, että paperilehti ei kolahda koskaan ovelle. Netissä on näköispainos luettavissa. Tai sitten verkkolehti, jossa on suurinpiirtein sama sisältö, kuin lehdessä (tämän muunnoshan on mm. se iPad-lehti). Suuressa maailmassa, kuten New York Timesin, suhteen on sama juttu, nettiuutiset ovat aika lailla lyhkäsiä sähkeuutisia, mutta maksamalla saa lisää. Ja takuuvarmasti helpompaa saada New York Times aamuisin iPadiin kuin tilata kottinkannettuna - tänne päin maailmaa, siis. Ellei aikuisten oikeasti joka aamu kulje esim. päärautatieaseman lävitse ja sieltä osta em. julkaisual. Digilehtien tilaamisessa on kuitenkin myös hintaero, mikä hyvä onkin.eskofot kirjoitti:Huolestuttavinta on kuitenkin se, että laatulehdet menettävät levikkiään kaikkialla ja syvällisempi ja taustoittava juttusetti jää kokonaan löytämättä. Webbi ei lehteä korvaa, webbiä selaillaan ja haetaan itseä lähellä olevaa blogijorinaa sieltä, toimitettu artikkeli on toista sisältöä. Sanomalehti pakoittaa moniäänisyyteen, lukemaan muutakin ja asettumaan eri kantohin. Mielipiteen muodostuksen ja demokratian kannalta aivan olennaista. Verkossa on vain pieni osa HS:nkin sisällöstä, netsit eivät koskaan näe esim. tämän päivän erinomaista juttua tuloerojen kasvusta. Sama koskee NewYorkTimesia tai Guardiania, vain osa on verkossa. Noidenkin levikki on tullut alas. Erityisesti USA:ssa ollaan taannuttu jo 50-luvulle.
Niin, tämä digilehtisuuntaus tai maksulliset verkkosivut eivät poista sitä ongelmaa, että ei ole maksajia tai maksuhaluista asiakaskuntaa. Mikäli taas koko lehti pidetään vapaana netissä, se tietenkin takaa että maksullisia uusia tilaajia ei tulekaan, vain niitä, jotka mieluummin maksavat perinteisen lehden saamisesta. Erilaiset tablettilaitteet kuitenkin tulevat yleistymään ja sitä kautta myös kiinnostus siinä mukanatuleviin lehtiin. En usko, että lehdet tällaisessa muodossa katoavat. Ellei sitten koko maailman sivistyksellinen taso mene ajalle ennen lukutaitoa (50-luvulla luettiin niitä sanomalehtiä, huom.) ja yleinen kiinnostus pelkälle Tosi-TV:lle. Itse en oikein usko tätä, jos puhutaan siis maailmanlaajuisesti. New York Times ja muut mainiot lehdet varmasti jatkavat samanlaisina laatulehtinä, vaikka paperiversio jossain vaiheessa jäisikin julkaisematta. Yhdysvalloissa saatavien sanomalehtien määrä (sekä paperilla että iPadiin) on kuitenkin ainakin vielä toistaiseksi sillä tasolla, että 50-luvusta ei voida puhua. Täällä on sen sijaan se yksi Pravda, jonka toimituksellinen taso on laskussa...
Juu, niille netti/padilehdille tarvittaisiin maksajia. Mikä ettei niitä olisi ja tulisi, jos olisi tarjontaa. Joissain tapauksissa taas homma on yksinkertaisesti ryssitty. Tietokone-lehden iPad-versio on loistoesimerkki. Numerot pitää ostaa yksitellen. Tämähän on sikäli toimiva ratkaisu, mutta entäs tilaajat? Mikäli lehden on tilannut, iPad-version saa silti vain ostamalla irtonumeron. Ei ihme, mikäli paperilehden tilaajat eivät ole kovin innostuneita tuosta. Ei-tilaajat sitten taas ostavat lehden satunnaisesti. Itselläni on juuri viimeinen tilausjakso menossa, ostan mieluummin irtona iPadille ja lueskelen kätevämmin kuin paperilehteä. Mutta silloin tietenkin kansijuttuihin pitää panostaa heti enemmän, että lehti menee kaupaksi. En ihmettele, mikäli lehden tilaajien määrä laskiee tästä syystä.
Pressaehdokaskeskustelu alkaa olla ajankohtainen. Jaksaako kaivaa vanhan vaaliketjun esille, jatketaan siellä? Mutta kommentoin tässä tämän viestin verran kuitenkin aihetta.Eipä kai, mutta en oikein pidä siitä välttelevyydestä mitä hän on edustanut, hänhän välttelee kertomasta mitä on mieltä. Varmaan taktisesti, ei suomalaiset oikeasti halua Natoon tai lisää tuloeroja. Minusta katseessaan on jotain luikuria...erikoista on että luikurikettujen isä, Väyrynen ei taas enää vaikuta lainkaan kierolta. On mahdollista, että hän on tullut hulluksi ja uskoo jo itsekin juttuihinsa.paulaw kirjoitti:. Vaikka ihan oikeasti hän ei huono ehdokas olekaan.
Itsekin tosin olen hieman yllättynyt Niinistön ponnettomuuteen vaaliväittelyissä. Aivan, kuin ei tahtoisi virkaa. Väyrynen taas on selvästi tullut esiin ja jutellut järkeviä. Mutta mitä taas NATOon tulee, poliittinen peluri ottaisi voimakkaasti kannan NATOn puolesta. Muilla on kanta vastaan tai ei kantaa. NATO-kannattajat taas todennäköisesti antaisivat äänensä NATO-kannattajalle - ja se saalis ei ole kovin pieni. Nähtäväksi jää, kun kisa kovenee. Kovin pitkä aika tosin ennakkoäänestykseen ei ole, joten ehdokkaita telkkariin väittelemään nyt ihan urkalla. Tästä aiheesta vielä lainaus mikaw:lta:
Näin, tuotakin tarkoitan "lehden linjalla": on rehellisesti jotain mieltä asioista. Mutta kaikkeahan ei tarvitse niellä. Valtaapitävien puolella kannattaa tietenkin olla, kuten nyt näissä asioissa ollaankin. Muutos taas tulee, kun vaaleissa ei äänestä vallassaolijoita. Tästä olikin juttua eduskuntavaalien alla. Nyt lähestymässä on presidentinvaalit, jotka ovat tietenkin jossain määrin eri asia. Mutta varmasti lehdistökin kokeilee tuoda suosikkiaan esille - eskofot havaitsi Hesarin tuovan esille Niinistöä. Se on turvallista, koska gallupeissa Niinistölle on ennakoitu suurta kannatusta. Sen sijaan (ei koske vain Hesaria, vaan ihan koko mediaa) Perussuomalaisia äänestävät laitetaan samaan nippuun Big Brotheria ja urheilua katsovien junttien riviin. Eri asia sitten, saako se persuäänestäjän mieltä muuttumaan, vaikka yleinen mielipide olisi vastainen.mikaw_ kirjoitti:Helsingin sanomat on löytänyt itselleen uskonnon: monikulttuuri. Hehän jopa karsivat tiedotuksesta, ettei ihana ideogiansa kärsisi. Feminismi taitaa olla toinen uskonparsi kyseisessä lehdessä. Onhan siinä jotain hyviäkin juttuja, mutta pääsääntöisesti lehden lukeminen aiheuttaa lähinnä pahoinvointia, ehkä "porvarillinen länsimainen sivistys ja kulttuuri" on tosiaan itselleni niin vieras.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Aamuset?Maza kirjoitti:Lukekaa Turun Sanomia, se ei ainakaan ole vihervassarien lehti! Turkkaria pahempaa möhömahakokoomuslehteä saa etsiä.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
En osaa ottaa kantaa, olen kieltäytynyt kaikesta ilmaisesta.Tauvo kirjoitti:Aamuset?Maza kirjoitti:Lukekaa Turun Sanomia, se ei ainakaan ole vihervassarien lehti! Turkkaria pahempaa möhömahakokoomuslehteä saa etsiä.
-
En ole hengaillut kyseisellä palstalla ollenkaan. Uskon kuitenkin että siellä on samanmoisia ajatuksia. Samanlainen käsitys HS:stä on paljolti myös esim. Kauppalehden foorumilla.Thoth kirjoitti:Onko taas tullut hengailtua liikaa Homma-foorumilla? Olen aina välillä lukenut heidän juttujaan ja juuri siellä olen törmännyt tuollaiseen ajetteluun, että HS on erityisen paljon monikulttuuria ajava lehti ja että se muistuttaa viher-vasemmislaisuutta negatiivisessa mielessä.mikaw_ kirjoitti: Helsingin sanomat on löytänyt itselleen uskonnon: monikulttuuri. Hehän jopa karsivat tiedotuksesta, ettei ihana ideogiansa kärsisi. Feminismi taitaa olla toinen uskonparsi kyseisessä lehdessä. Onhan siinä jotain hyviäkin juttuja, mutta pääsääntöisesti lehden lukeminen aiheuttaa lähinnä pahoinvointia, ehkä "porvarillinen länsimainen sivistys ja kulttuuri" on tosiaan itselleni niin vieras.
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »

-
Haluat siis totalitarismia. Natsi-Saksassa internoitiin kaikki kommunistit ja sosiaalidemokraatit.arisel kirjoitti:Mikäli mielenosoitusporukassa on hakaristejä tai jotain muuta natsismiin edes vivahtavaa, niin ne pitääkin sumputtaa ja viedä vankilaan.
*Tättärää* Kaikuja kolmannesta valtakunnasta jälleenJärjestäytyneen yhteiskunnan ei tarvitse sietää edes sananvapauden nimissä rikollisia ja rasisteja, vaan heidät on raivattava pois kaduilta mahdollisimman nopeasti, muuten ongelma kasautuu ja siinä vaiheessa kun ne mielenosoittajat marssivat kaduilla aseiden kanssa, on jo myöhäistä. Silloin ei sananvapaudenpuolustajien herääminenkään enää auta, vaan ne samat mielenosoittajat, joiden sananvapautta on puolustettu, laittavat sananvapaudesta edes puhumaan erehtyvät keskitysleirille tai vankilaan - hyvällä tuurilla; huonommalla tuurilla tulee vain nappi otsaan.

Kun historian ymmärrys on "koulupohjalla" niin tällaisia on ajatukset. Natsit eli kansallis_sosialistinen_työväenpuolue nousi vastustamaan kommunisteja. Ilman natseja Saksa olisi todennäköisesti ajautunut kommunismiin. Stalinilla oli muutenkin laajentumispyrkimyksiä länteen. Jenkkikenraali Patton olisi halunnut sodan jälkeen jatkaa sotaa Neuvostoliittoa vastaan. Se mitä tästä voidaan päätellä on se, että todennäköisesti sotaan olisi ajauduttu joka tapauksessa.Eikö vain olisi ollut parempi, jos Saksan natsit olisi heitetty vankiloihin jo kolmekymmentäluvun alussa ennenkuin puolue alkoi saada enemmän kannatusta? Ja Aatun varhaisempi kuolema mistä tahansa syystä olisi ollut todellinen siunaus Euroopalle.
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »

![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka