Apple TV 2
-
-
Re: Apple TV 2
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Onko tästä jo kokemuksia? Mites XBMC pelittää - AFP jaot, Pluggarit - TV-kaista? Tossa ilmeisesti sais toimimaan iPadin mirroroinnin niin kiinnostaisi... muuten kyllä ei oo varma josko toimivaa kokoonpanoa rupee päivitttelemään kun viimeksi meni hermot ja kesti ikuisuus että sai kaiken taas pelittämään tip top... järki sanoo dont fix it if aint broken mutta fiilis olis taasen sellainen että olishan se uusin firmis kiva saada..... hmmm...kuka uskaltaa ekaksxopox kirjoitti:http://blog.firecore.com/6434 untethered tullu 4.4.4
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Ainakaan Elisan add-on ei toimi... tai jos joku on saanut toimimaan niin olisi kiva saada lisäinfooIIIMacci kirjoitti:Onko tästä jo kokemuksia? Mites XBMC pelittää - AFP jaot, Pluggarit - TV-kaista? Tossa ilmeisesti sais toimimaan iPadin mirroroinnin niin kiinnostaisi... muuten kyllä ei oo varma josko toimivaa kokoonpanoa rupee päivitttelemään kun viimeksi meni hermot ja kesti ikuisuus että sai kaiken taas pelittämään tip top... järki sanoo dont fix it if aint broken mutta fiilis olis taasen sellainen että olishan se uusin firmis kiva saada..... hmmm...kuka uskaltaa ekaksxopox kirjoitti:http://blog.firecore.com/6434 untethered tullu 4.4.4
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Marius_Simon »
Tänään vastasivat supportissa ja vaihtoivat tilauksen. Joten sen myötä tein 4.4.4 jb:n ja softa sisään.Marius_Simon kirjoitti:Kannattaa FireCoren sivuilla sitten valita oikea ATV ettet osta sitä väärälle masiinalle, nimim. ostin väärälle ja odotan nyt josko olisivat niin kilttejä että muuttaisivat accountiini version oikeaan.
Hyvin meni 4.4.4 jb sisään, ei ongelmia. XBMC asennus myöskin ilman ongelmia. Jos ATV:tä ei saa DFU moodiin, niin siinä vaiheessa voi koittaa laittaa virtapiuhan kiinni, sen jälkeen pitäisi onnistua viimeistään.IIIMacci kirjoitti:Onko tästä jo kokemuksia? Mites XBMC pelittää - AFP jaot, Pluggarit - TV-kaista? Tossa ilmeisesti sais toimimaan iPadin mirroroinnin niin kiinnostaisi... muuten kyllä ei oo varma josko toimivaa kokoonpanoa rupee päivitttelemään kun viimeksi meni hermot ja kesti ikuisuus että sai kaiken taas pelittämään tip top... järki sanoo dont fix it if aint broken mutta fiilis olis taasen sellainen että olishan se uusin firmis kiva saada..... hmmm...kuka uskaltaa ekaks
Samballa verkkolevyn liittäminen kirjastoon myös onnistui, hyvin pelittää tunnusten kanssa. Varmasti AFP toimaa yhtä hyvin ja helposti.
-
Viesti Kirjoittaja wangsta »
-
Viesti Kirjoittaja zip51 »
vilmart kirjoitti:Tämä jako-ongelma on nyt kyllä ihan ihmeellinen. Aiemmin tosiaan sain iMacilta SMB-jaolla määritellyt kansiot näkymään MacBook Pron XMBC:ssä. Nyt sitten ei kirveelläkään niin ATV2:n kuin MacBook Proonkan XMBC:ssä. Olen kokeillut jaon pois ja päälle laittoa, jakavan koneen nimen vaihtoa, ties kuinka monta kerta näpytellyt XMBC:ssä ip-numeroita, bootannut XMBC:tä, bootannut koko ATV2:n, uninstallannut NitoTV:n ja installannut uudelleen. Kaikki kikkoja, joita suositeltu esim. tässä ketjussa: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=94079. iMacin ja MacBook Pron välillä tiedostojako toimii ihan entisellään, mutta millä ihmeellä tuonne XMBC:hen saisi sen vörkkimään?
Itse päivittelen samanlaisen ongelman parissa:vilmart kirjoitti:iMacilla on Leopard ja MacBook Prolla Snow Leopard. Outoa tässä toimimattomuudessa on, että homma tosiaan futasi ensin iMacilta MacBookin XBMC:lle. Ja ATV2:ssa toimii edelleen ne sen omat iTunes-jaot eli kotiverkossa ei pitäisi olla mitään häikkää. Joissakin foorumi-neuvoissa jotkut ovat ihan ajaneet jaibreikkaamista myöten kaiken uudestaan ATV2:lle. Itse en oikein usko siihen, koska tuon SMB-jako ei tunnu toimivan edes iMacilta sinne MBP:n XMBC:lle. Ja kun ollut tämä virittely kaiken kaikkiaan niin tuskaista niin senkään takia ei hotsittaisi alkaa hommaa alusta. Vähän alkaa jurppimaan koko ATV-toosa. XBMCn takia lähinnä kun tuli hankittua.
Juuri ilmestyneen SeasOnPass 4.4.4:n myötä päädyin itsekin tähän jb-puuhaan. Breikkaus ja XBMC:n asentaminen terminaalin kautta meni kuin elokuvissa. Ongelmia tuli kun yritin saada sinne XBMC:lle jotain katseltavaakin, eli SMB-jako ei toimi mitään kautta. Kun yritän lisätä Video-tiedostoille SMB-lokaatiota tyyliin "browse", niin XBMC ilmoittaa välittömästi WORKGROUP:in valinnan jälkeen, että "operation timed out". Uudelleen breikkaamisesta ja XBMC asentamisesta ei ollut mitään apua. aTV Flash:ia en ole asentanut, joten sen media playerin SMB-jaon toimivuudesta en osaa sanoa.
SMB-jaot on iMacin (OSX Snow Leopard, 10.6.8.) puolelta ohjeiden mukaisesti asetettu.
Onko kukaan saanut vastaavaa kombinaatiota toimimaan 4.4.4. jb:n kanssa?
-Jussi
-
Viesti Kirjoittaja lasiton »
-
Mä sain jaot toimimaan, kun näpyttelin sen AFP osoitteen (Joka löytyy siis järjestelmäasetuksista tiedostojaon alta) sinne eli "afp://macintosh.elisa/" tässä mun tapauksessa... mistälie tuo loppu, mutta tolla kaikki jaetut kansiot löytyzip51 kirjoitti:vilmart kirjoitti:Tämä jako-ongelma on nyt kyllä ihan ihmeellinen. Aiemmin tosiaan sain iMacilta SMB-jaolla määritellyt kansiot näkymään MacBook Pron XMBC:ssä. Nyt sitten ei kirveelläkään niin ATV2:n kuin MacBook Proonkan XMBC:ssä. Olen kokeillut jaon pois ja päälle laittoa, jakavan koneen nimen vaihtoa, ties kuinka monta kerta näpytellyt XMBC:ssä ip-numeroita, bootannut XMBC:tä, bootannut koko ATV2:n, uninstallannut NitoTV:n ja installannut uudelleen. Kaikki kikkoja, joita suositeltu esim. tässä ketjussa: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=94079. iMacin ja MacBook Pron välillä tiedostojako toimii ihan entisellään, mutta millä ihmeellä tuonne XMBC:hen saisi sen vörkkimään?Itse päivittelen samanlaisen ongelman parissa:vilmart kirjoitti:iMacilla on Leopard ja MacBook Prolla Snow Leopard. Outoa tässä toimimattomuudessa on, että homma tosiaan futasi ensin iMacilta MacBookin XBMC:lle. Ja ATV2:ssa toimii edelleen ne sen omat iTunes-jaot eli kotiverkossa ei pitäisi olla mitään häikkää. Joissakin foorumi-neuvoissa jotkut ovat ihan ajaneet jaibreikkaamista myöten kaiken uudestaan ATV2:lle. Itse en oikein usko siihen, koska tuon SMB-jako ei tunnu toimivan edes iMacilta sinne MBP:n XMBC:lle. Ja kun ollut tämä virittely kaiken kaikkiaan niin tuskaista niin senkään takia ei hotsittaisi alkaa hommaa alusta. Vähän alkaa jurppimaan koko ATV-toosa. XBMCn takia lähinnä kun tuli hankittua.
Juuri ilmestyneen SeasOnPass 4.4.4:n myötä päädyin itsekin tähän jb-puuhaan. Breikkaus ja XBMC:n asentaminen terminaalin kautta meni kuin elokuvissa. Ongelmia tuli kun yritin saada sinne XBMC:lle jotain katseltavaakin, eli SMB-jako ei toimi mitään kautta. Kun yritän lisätä Video-tiedostoille SMB-lokaatiota tyyliin "browse", niin XBMC ilmoittaa välittömästi WORKGROUP:in valinnan jälkeen, että "operation timed out". Uudelleen breikkaamisesta ja XBMC asentamisesta ei ollut mitään apua. aTV Flash:ia en ole asentanut, joten sen media playerin SMB-jaon toimivuudesta en osaa sanoa.
SMB-jaot on iMacin (OSX Snow Leopard, 10.6.8.) puolelta ohjeiden mukaisesti asetettu.
Onko kukaan saanut vastaavaa kombinaatiota toimimaan 4.4.4. jb:n kanssa?
-Jussi

Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja usagi »

http://www.cultofmac.com/137468/apple-t ... interview/
-
Viesti Kirjoittaja wangsta »
-
Viesti Kirjoittaja vilmart »
Sain lopulta iMacilta tärkeimmät hakemistot SMB-jakoon. En enää muista mikä oli ratkaiseva kikka, mutta ainakin tein sen, että poistin kansiot jaosta ja toin ne sinne uudestaan. Ja sellaisen huomasin, että järjestelmän luomaa Tiedostohaut-kansiota XBMC ei tunnista sillä nimellä vaan nimellä Downloads. MacBookin sisältöjä en kuitenkaan vielä saanut jakoon, mutta en jaksanut hirveästi räpeltää vaan kävimme leffan katseluun. Täytyy tuota MasBen keinoa vielä kokeilla jahka ehtii.MasBe kirjoitti:Mä sain jaot toimimaan, kun näpyttelin sen AFP osoitteen (Joka löytyy siis järjestelmäasetuksista tiedostojaon alta) sinne eli "afp://macintosh.elisa/" tässä mun tapauksessa... mistälie tuo loppu, mutta tolla kaikki jaetut kansiot löyty
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
XBMC on jotain olemassa mutta sekin taitaa olla nykyään rikki.wangsta kirjoitti:Pystyyköhän xbmc:n tai atv flashin avulla jotenkin katselemaan yle areenaa? älkääkä vaivautuko vastaamaan, että ei koska tv-kaista tallentaa kaiken.. Sehän maksaa areena ei.
http://code.google.com/p/doze-xbmc-plug ... loads/list
Voit toki kokeilla.
-
Viesti Kirjoittaja Jii74 »
Myös XBMC 11.0-beta1 ja siinä elisaviihde plugari toimii loistavasti, kuten myös AFP ja SMB jaot.
Pääasia että pääsi tosta usb piuhan kanssa säätämisestä viimein eroon, ei voi valittaa

-
Millä sait ton EV plugarin toimimaan? Yritin siis heittää zip-tiedoston FTP:llä aTV 2:lle ja XBMC:llä asentaa zipiltä. Asennus meni kivutta läpi, mutta kun koitan tuota plugaria käynnistää, niin tulee vain virhettä (ei siis sitä samaa virhettä, jos login tiedot on väärin)Jii74 kirjoitti:Päivitetty onnistuneesti uusi untethered SeasOnPass 4.4.4 ja aTV Flash 1.1.1 ilman mitään mutkia.
Myös XBMC 11.0-beta1 ja siinä elisaviihde plugari toimii loistavasti, kuten myös AFP ja SMB jaot.
Pääasia että pääsi tosta usb piuhan kanssa säätämisestä viimein eroon, ei voi valittaa
EDIT: Vaikuttaisikohan tuo aTV Flash siihen? Vois ehkä koittaa sitä ostaa tänää himas
aTV flash black asenneltu, mutta eipä siitäkään apua ollut...
Edelleen: "Script failed! : plugin.video.elisa.viihde"
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja xopox »
-
Kokeile uudelleen breakataxopox kirjoitti:meni JB kivasti sisään ja ostin aTV Flashin, siinäkin kaikki meni ihan ok...sitten avasin XBMC:llä jotain leffaa ni meni ihan jumiin ei käynnisty enään koko apple tv. omena on aikansa ruudussa ja katoaa. mitähän minä oikeen tein?
Apple iMac late 2012
-
Lähtihän se SMB pelaamaan. Tiedä sitten mikä näistä auttoi: käytin File Sharing -täpän iMacista pois päältä ja takaisin sekä lisäsin XBMC:ssä verkkokohteen manuaalisesti. Mutta nyt toimii, ja EyeTV-plugarikin löytää arkiston.vilmart kirjoitti:Sain lopulta iMacilta tärkeimmät hakemistot SMB-jakoon. En enää muista mikä oli ratkaiseva kikka, mutta ainakin tein sen, että poistin kansiot jaosta ja toin ne sinne uudestaan. Ja sellaisen huomasin, että järjestelmän luomaa Tiedostohaut-kansiota XBMC ei tunnista sillä nimellä vaan nimellä Downloads. MacBookin sisältöjä en kuitenkaan vielä saanut jakoon, mutta en jaksanut hirveästi räpeltää vaan kävimme leffan katseluun. Täytyy tuota MasBen keinoa vielä kokeilla jahka ehtii.MasBe kirjoitti:Mä sain jaot toimimaan, kun näpyttelin sen AFP osoitteen (Joka löytyy siis järjestelmäasetuksista tiedostojaon alta) sinne eli "afp://macintosh.elisa/" tässä mun tapauksessa... mistälie tuo loppu, mutta tolla kaikki jaetut kansiot löyty

-Jussi
-
Viesti Kirjoittaja xopox »
kyllä se sitten palautu itsekseen. Se tekee nyt sitä että kun avaa jonkun leffan verkkokovolta, niin hetken käy omena ja sitten kyykkää kokonaan. mitähän asetuksia tuossa ois hyvä katsoa...ei oikein netistä löydy apujaMasBe kirjoitti:Kokeile uudelleen breakataxopox kirjoitti:meni JB kivasti sisään ja ostin aTV Flashin, siinäkin kaikki meni ihan ok...sitten avasin XBMC:llä jotain leffaa ni meni ihan jumiin ei käynnisty enään koko apple tv. omena on aikansa ruudussa ja katoaa. mitähän minä oikeen tein?
-
Miksi käyttää XBMCn ja Macin välillä SMB-jakoa kun AFP-toimii heittämällä? Valikoi Zeroconf-browser ja se löytää jaot ilman kummempia säätöjä - olettaen että ne on verkkolevyllä -koneella päällä. Tämä siis nighlybuildeissa ja uusimmassa v.11 betassa....zip51 kirjoitti:Lähtihän se SMB pelaamaan. Tiedä sitten mikä näistä auttoi: käytin File Sharing -täpän iMacista pois päältä ja takaisin sekä lisäsin XBMC:ssä verkkokohteen manuaalisesti. Mutta nyt toimii, ja EyeTV-plugarikin löytää arkiston.vilmart kirjoitti:Sain lopulta iMacilta tärkeimmät hakemistot SMB-jakoon. En enää muista mikä oli ratkaiseva kikka, mutta ainakin tein sen, että poistin kansiot jaosta ja toin ne sinne uudestaan. Ja sellaisen huomasin, että järjestelmän luomaa Tiedostohaut-kansiota XBMC ei tunnista sillä nimellä vaan nimellä Downloads. MacBookin sisältöjä en kuitenkaan vielä saanut jakoon, mutta en jaksanut hirveästi räpeltää vaan kävimme leffan katseluun. Täytyy tuota MasBen keinoa vielä kokeilla jahka ehtii.MasBe kirjoitti:Mä sain jaot toimimaan, kun näpyttelin sen AFP osoitteen (Joka löytyy siis järjestelmäasetuksista tiedostojaon alta) sinne eli "afp://macintosh.elisa/" tässä mun tapauksessa... mistälie tuo loppu, mutta tolla kaikki jaetut kansiot löyty
-Jussi
-
Viesti Kirjoittaja ptkmac »
Oma ATV2 ei suostunut myöskään siirtymään DFU tilaan. Huomasin, että micro-usb kaapeli ei mielestäni mennyt "täysin pohjaan", vaan se jäi hieman löysälle. Vuolin puukolla liittimestä hieman mustaa eristemuovia pois, että liitin pystyisi painumaan paremmin pohjaan. Tämäpä auttoi yllättäin ja loppu asennus meni täysin ohjeistuksen mukaan ilman virtapiuhoja tms.vilmart kirjoitti:Sen ohjeen mukaan, jossa alussa kytketään vain usb-piuha, ei SeasOnPass löydä minulla ATV2:ta ollenkaan. Täällä vinkattiin, sekä Firecoren blogissa (http://blog.firecore.com/5606), että myös virtapiuha kytkettävä. Sillä lähtee minulla ajamaan, mutta joka kertaa tökkää iTunesissa herjaan "Apple TV:tä ei voitu palauttaa. This device isn't eligble for the requested build".streetelites kirjoitti:ite sain skulaamaan ton 4.4.4 päivityksellä ohjeitten mukaan. tarkkaan kun vaan kuuntelee ohjeet
Tuosta downgreidaamisesta kysyttävä, että ilmeisesti on oltava downgreidattavan firmwaren SHSH file tallessa? Sellaistahan minulla ei ole Tiny Umbrellalla tehty, joten onnistuuko downgreidaus alkuunkaan? Vai saako SHSHn jostain kopsattua?
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Leffat ja tekstit olen ajanut Handbrakella iTunesiin -onko tuo harmaa tausta Handbraken asetuksista tullut vai ATV:n ominaisuus? Ei ole tottunut moiseen..
-
Viesti Kirjoittaja Jurtti »
-
Viesti Kirjoittaja vilmart »
Ei tuo Zeroconf ihan heittämällä toimi. Minulla näyttää kyllä XMBC:ssä Zeroconf Browserin alta molemmat, sekä iMacin, että MacBook Pron, mutta vain iMacin kaikki AFP-jaot näkyvät. MacBook Pron AFP:n takaa näkyy vain Shared-kansio vaikka jaossa on useita kansioita.IIIMacci kirjoitti:Miksi käyttää XBMCn ja Macin välillä SMB-jakoa kun AFP-toimii heittämällä? Valikoi Zeroconf-browser ja se löytää jaot ilman kummempia säätöjä - olettaen että ne on verkkolevyllä -koneella päällä. Tämä siis nighlybuildeissa ja uusimmassa v.11 betassa....zip51 kirjoitti:Lähtihän se SMB pelaamaan. Tiedä sitten mikä näistä auttoi: käytin File Sharing -täpän iMacista pois päältä ja takaisin sekä lisäsin XBMC:ssä verkkokohteen manuaalisesti. Mutta nyt toimii, ja EyeTV-plugarikin löytää arkiston.vilmart kirjoitti:Sain lopulta iMacilta tärkeimmät hakemistot SMB-jakoon. En enää muista mikä oli ratkaiseva kikka, mutta ainakin tein sen, että poistin kansiot jaosta ja toin ne sinne uudestaan. Ja sellaisen huomasin, että järjestelmän luomaa Tiedostohaut-kansiota XBMC ei tunnista sillä nimellä vaan nimellä Downloads. MacBookin sisältöjä en kuitenkaan vielä saanut jakoon, mutta en jaksanut hirveästi räpeltää vaan kävimme leffan katseluun. Täytyy tuota MasBen keinoa vielä kokeilla jahka ehtii.MasBe kirjoitti:Mä sain jaot toimimaan, kun näpyttelin sen AFP osoitteen (Joka löytyy siis järjestelmäasetuksista tiedostojaon alta) sinne eli "afp://macintosh.elisa/" tässä mun tapauksessa... mistälie tuo loppu, mutta tolla kaikki jaetut kansiot löyty
-Jussi
-
Nyt sain PLEXin toimimaan ja asensin PMS:n iMacille. Videot toimii hienosti, ja PLEXin integraatio ATV:n omiin valikoihin miellyttää. Ainoa ongelma on Aperture-kuvien streamaus, mikä ei näytä toimivan. Thumbnailit näkyvät, mutta seuraavaksi tulee musta ruutu. Onko kukaan saanut tätä toimimaan, vain onkohan vain PLEX-clientin rajoitteita?
Tai tietäisikö joku toimivan tavan Aperture-kuvien streamaukseen? ATV:n natiivi streameri on mielestäni kökkö, kun ei tunnista Aperturen projektirakennetta/-hierarkiaa kunnolla ja XBMC:stä puuttuu Aperture-plugi.
Arrgh! Niin, ja tietäsikö joku onko PLEXille toimivaa EyeTV-plugia? Tuskin...
-
Totta onhan se vähän kökkö mutta omaan tarkoitukseen ollut ihan sopivat, mitä nyt matka kuvia joskus näytetään sukulaisille tai selaillaan niitä itse.... sen verran kun se sitä hierarkiaa tunnistaa niin on ihan tarpeeks ok mulle. Kertokee jos löytyy parempi tapa.zip51 kirjoitti:Tai tietäisikö joku toimivan tavan Aperture-kuvien streamaukseen? ATV:n natiivi streameri on mielestäni kökkö, kun ei tunnista Aperturen projektirakennetta/-hierarkiaa kunnolla ja XBMC:stä puuttuu Aperture-plugi.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka