Hei Mac asiantuntijat,
Olen ollut erittain tyytyvainen early 2008 Mac Pro koneeseeni - kunnes juuri joulun alla se lopetti toimimasta. Paikallinen Apple Care diagnisoi ongelmaksi toisen prosessoreista, mika pitaisi vaihtaa (kone on 2 x quad core). Hinta operaatiolle on nelinumeroinen summa euroja, ja ensimmainen numero ei ole 0 tai 1...
Vaikkakin vakuutukseni korvaakin suuren osan kuluista, olen ajatellut siirtya mahdollisesti Mac Pro:sta iMacin kayttajaksi. En ole heavy user, joten iMac riittaa varmasti tehoiltaan.
Kysymykseni on:
Jos paadyn iMaciin, ja vakuutusyhtio ei halua itselleen hajonnutta Mac Pro:ta, niin voisiko siita Mac Pro:sta viela pelastaa jotain? En ole erityisen osaava tai tietava Apple / tietokone asioissa, mutta kuvittelisin etta on tyhmaa heittaa kaikki viela toimivat osat (mahdollisesti kaikki muut osat paitsi prosessori) pois. Voisitteko opastaa, mika (ja miten) on mahdollista:
1) Vaihtaa prosessori tms ja saada Mac Pro:sta viela toimiva tietokone (tama olisi minulle paras vaihtoehto)
2) Jalleenkayttaa viela toimivat osat (kovalevy, optinen asema, tms) - tama tosin mahdollisesti vaatisi teknista osaamista, mita minulla ei ole
3) Myyda viela toimivat osat eBayssa tms (samat ongelmat kuin kohta 2)
4) Myyda kone sellaisenaan varaosiksi (en tieda, onko talle markkinoita)
En usko, etta se vaikuttaa asiaan, mutta en asu Euroopassa.
Kiitos jo etukateen avusta.
Hajonnut Mac Pro prosessori - mita tehda?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hajonnut Mac Pro prosessori - mita tehda?
Viesti Kirjoittaja k23435 »
-
Re: Hajonnut Mac Pro prosessori - mita tehda?
Viesti Kirjoittaja Machist »
Minulla on 2008 pro joka on myyty/ostettu yhdellä prosessorilla varustettuna.
Tässä on kuitenkin paikka toiselle, joten jos otat rikkinäisen prosessorin pois koneestasi pitäisi sen toimia?
EDIT:
Ja jos välttämättä haluaa tuon toisen prosessorin niin niitä löytyy ebaysta ainakin.. Tässä mietin jos lisäisin omaan koneeseeni toisen prosessorin, mutta toisaalta ei ole mitään tarvetta kun vääntöä on ihan tarpeeksi yhdessäkin.
Tässä on kuitenkin paikka toiselle, joten jos otat rikkinäisen prosessorin pois koneestasi pitäisi sen toimia?
EDIT:
Ja jos välttämättä haluaa tuon toisen prosessorin niin niitä löytyy ebaysta ainakin.. Tässä mietin jos lisäisin omaan koneeseeni toisen prosessorin, mutta toisaalta ei ole mitään tarvetta kun vääntöä on ihan tarpeeksi yhdessäkin.
Viimeksi muokannut Machist, 4.1.2012 klo 22.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja k23435 »
MachistMachist kirjoitti:Minulla on 2008 pro joka on myyty/ostettu yhdellä prosessorilla varustettuna.
Loistava idea, ja viela parempi jos se toimii! Yritan selvittaa tata vaihtoaehtoa Apple Caren kanssa huomenna. Kiitos ja kumarrus myos nopeasta vastauksesta, 3 min meni kysymyksen postaamisesta.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Juu, ja aina löytyy joku, joka ostaa tuollaisen koneen edukkaasti korjattavaksi omaan käyttöönsä.k23435 kirjoitti:MachistMachist kirjoitti:Minulla on 2008 pro joka on myyty/ostettu yhdellä prosessorilla varustettuna.
Loistava idea, ja viela parempi jos se toimii! Yritan selvittaa tata vaihtoaehtoa Apple Caren kanssa huomenna. Kiitos ja kumarrus myos nopeasta vastauksesta, 3 min meni kysymyksen postaamisesta.
Älä siis missään tapauksessa heittele minnekään jätelavoille tai pura osia ja sitten heittele jonnekin.
Tuon ikäinen kone on yhdelläkin prossulla ok kauppatavaraa... halpenee se iMac sillä konstilla hieman...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
Ihan mielenkiinnosta kyselen että kuinka tässä kävi?k23435 kirjoitti:MachistMachist kirjoitti:Minulla on 2008 pro joka on myyty/ostettu yhdellä prosessorilla varustettuna.
Tuliko koneesta käyttökelpoinen yhdellä prosessorilla vai oliko muutakin rikki?
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka