Se oli jo kiinni! Pitää huomenna mennä kyselemään noita latureita sieltä. Nyt kahdeksas tuoppi, sitten varmaan jo riittää. Hyvä ilta, positiivinen mieliala.Thoth kirjoitti:Seitsemäs tuoppi. Huomasin juuri, että jätin sekä iPhonen laturin että MacBook Airin laturin edellisen paikan pistokkeeseen. PItää kai mennä kohta sinne takaisin.
Hompun baari
-
Thoth
Re: Hompun baari
Viesti Kirjoittaja Thoth »
-
hatey
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Paapa
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Vaatii vain säätämistä ja harjoittelua. Älä aloita ennen kahdeksaa ja valomerkin jälkeen juo jatkoilla vain kuusi korkeintaan.hatey kirjoitti:^Jos minä yrittäisin juoda kahdeksan tuoppia, niin sammuisin varmaan jo toisen kohdalla.
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Thoth
Päätin tuossa vuodenvaihteessa, että kokeilen seuraavanlaista rytmitystä:hatey kirjoitti:^Jos minä yrittäisin juoda kahdeksan tuoppia, niin sammuisin varmaan jo toisen kohdalla.
Viikolla ei juurikaan alkoholia ja aika terveellistä ruokaa. Töiden jälkeen kotiin, jooga-venytykset, 30 minuuttia zazenia. Ehkä toinen 30 minuuttia perään. Sitten vielä mahdollisesti jotain liikuntaa.
Sitten kun viikonvaihde tulee, niin minulla on mahdollisuus päästää "Dionysis" valloilleen. Eli alkoholia saa vetää vähän reippaammin, enkä sylje myöskään esimerkiksi pizzan päälle. Ei kuitenkaan ole pakko, jos ei tee mieli.
Toistaiseksi on toiminut hyvin. Olin mielestäni kuluneella viikolla varsin tehokas ja luova työssäni sekä normaalia sosiaalisempi. Samoin tänä iltana, vaikka joidenkin mielestä varmaan olen juonut turhankin paljon, olen ollut koko ajan melko onnellinen, tasapainoinen, epähumalainen, jne. Kävin myös vetämässä työkaverin kanssa pita-kebabin, joka maistui hyvälle!
-
Thoth
-
Citruuna
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
helppoa: hanki ihan pikkuinen tuoppihatey kirjoitti:^Jos minä yrittäisin juoda kahdeksan tuoppia, niin sammuisin varmaan jo toisen kohdalla.
-
Mikael K.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Minä ihmettelen eniten sitä, että joku jaksaa juoda 4l nestettä yhden illan aikana. Minulle jo 0,5l on operaatio sinänsä. Puumattakaan siitä, että kyseessä on alkoholi. Siinä sumentuu jo tähtäyspistekin.hatey kirjoitti:^Jos minä yrittäisin juoda kahdeksan tuoppia, niin sammuisin varmaan jo toisen kohdalla.
-
eskofot
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Yhdeksän olutta on kylläkin kolme litraa, suurimmat tuopit Saksassa ovat sen kokoisia. Itse voin juoda kyllä litran tuopinkin melko sutjakasti jos olut on hyvää ja on jano, sen sijaan en ymmärrä kuinka joku voi juoda litran cocacolaa. esim. elokuvateattereissa murkut ryystävät nykyään 1.5 litran tötsiä. Luulisin siinä olevan sokearia saman verran kuin Sirkku-paketissa.Mikael K. kirjoitti:Minä ihmettelen eniten sitä, että joku jaksaa juoda 4l nestettä yhden illan aikana. Minulle jo 0,5l on operaatio sinänsä. Puumattakaan siitä, että kyseessä on alkoholi. Siinä sumentuu jo tähtäyspistekin.hatey kirjoitti:^Jos minä yrittäisin juoda kahdeksan tuoppia, niin sammuisin varmaan jo toisen kohdalla.
Uskonnosta kiinnostuneena sinua ehkä innostaa tieto, että mm. Luther oli gargantuamaninen oluen ystävä. Tavallisen kokoinen oluen ystävä nautti hänen aikanaan historiallisten dokumenttien mukaan n. viisi litraa olutta päivittäin. Sotilaat kyllä marisivat että tuon kokoinen päiväannos on liian pieni.
-
redhat
Viesti Kirjoittaja redhat »
http://sisainenaani.com
-
Mikael K.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Laskin seuraavasti: 8*0,5l =4l. Oletus muuttuu jos se yhden tuopin koko on pienempi. Silti illan aikana tarvitsee juoda melko paljon nestettä; ja sen määrän saaminen kurkusta alas ihmetyttää minua.eskofot kirjoitti:Yhdeksän olutta on kylläkin kolme litraa, suurimmat tuopit Saksassa ovat sen kokoisia. Itse voin juoda kyllä litran tuopinkin melko sutjakasti jos olut on hyvää ja on jano, sen sijaan en ymmärrä kuinka joku voi juoda litran cocacolaa. esim. elokuvateattereissa murkut ryystävät nykyään 1.5 litran tötsiä. Luulisin siinä olevan sokearia saman verran kuin Sirkku-paketissa.Mikael K. kirjoitti: Minä ihmettelen eniten sitä, että joku jaksaa juoda 4l nestettä yhden illan aikana. Minulle jo 0,5l on operaatio sinänsä. Puumattakaan siitä, että kyseessä on alkoholi. Siinä sumentuu jo tähtäyspistekin.
Uskonnosta kiinnostuneena sinua ehkä innostaa tieto, että mm. Luther oli gargantuamaninen oluen ystävä. Tavallisen kokoinen oluen ystävä nautti hänen aikanaan historiallisten dokumenttien mukaan n. viisi litraa olutta päivittäin. Sotilaat kyllä marisivat että tuon kokoinen päiväannos on liian pieni.
Gargantuamaninen ei ole minulle tuttu sana. Mikä on sen merkitys?
Saksalaista olutkulttuuria on vaikea ymmärtää. Voisiko siihen vaikuttaa osaltaan myös se, että keskiajalla hygienia ei ollut paras mahdollinen ja alkoholia sisältävät juomat olivat terveellisimpiä. En tiedä onko asia näin. Tällainen näkökulma tuli vain mieleeni lukiessani rutosta ja muista sen ajan vitsauksista, jotka liittyivät epähygieenisyyteen. Lutherilla oli ilmeisesti myös sappikivet vaivana liiallisesta oluen nauttimisesta.
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
Tuollainen likaisen kaljan litkijä sitten puhdistaa uskontoa...Mikael K. kirjoitti:Saksalaista olutkulttuuria on vaikea ymmärtää. Voisiko siihen vaikuttaa osaltaan myös se, että keskiajalla hygienia ei ollut paras mahdollinen ja alkoholia sisältävät juomat olivat terveellisimpiä. En tiedä onko asia näin. Tällainen näkökulma tuli vain mieleeni lukiessani rutosta ja muista sen ajan vitsauksista, jotka liittyivät epähygieenisyyteen. Lutherilla oli ilmeisesti myös sappikivet vaivana liiallisesta oluen nauttimisesta.
Lasissa vai asiakkaan hengityksessä?Erño kirjoitti:Tuo on ehkä hiivaisinta hiivalientä, jota olen eläissäni joutunut haistamaan.hatey kirjoitti:Ajattelin salaa juoda yhden Laitilan Kukon, tai ainakin vähän siitä, loput kaadan pois.
-
OmenaOnPunainen
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Ylettömyyteen menevä, etenkin mahdottomaan ylettömyyteen. KsMikael K. kirjoitti:
Gargantuamaninen ei ole minulle tuttu sana. Mikä on sen merkitys?
http://en.wikipedia.org/wiki/Gargantua_and_Pantagruel
Ellen väärin muista, näiden herrojen päivälliset käsittivät kokonaisia lammaslaumoja tms. ja viiniä meni tynnyreittäin. Seuraukset olivat yhtä gargantuamaiset.
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ymmärsit väärin, tavoillesi uskollisena. 8) Se oluthan ei ollut likaista, vaan puhdasta, siksi moni joi sitä.Lare kirjoitti:Tuollainen likaisen kaljan litkijä sitten puhdistaa uskontoa...Mikael K. kirjoitti:Saksalaista olutkulttuuria on vaikea ymmärtää. Voisiko siihen vaikuttaa osaltaan myös se, että keskiajalla hygienia ei ollut paras mahdollinen ja alkoholia sisältävät juomat olivat terveellisimpiä. En tiedä onko asia näin. Tällainen näkökulma tuli vain mieleeni lukiessani rutosta ja muista sen ajan vitsauksista, jotka liittyivät epähygieenisyyteen. Lutherilla oli ilmeisesti myös sappikivet vaivana liiallisesta oluen nauttimisesta.
-
Le Corbusier
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Kyllä. Tosin olut oli silloin paljon väkevämpää - säilyi paremmin.Mikael K. kirjoitti:Voisiko siihen vaikuttaa osaltaan myös se, että keskiajalla hygienia ei ollut paras mahdollinen ja alkoholia sisältävät juomat olivat terveellisimpiä. En tiedä onko asia näin. Tällainen näkökulma tuli vain mieleeni lukiessani rutosta ja muista sen ajan vitsauksista, jotka liittyivät epähygieenisyyteen. Lutherilla oli ilmeisesti myös sappikivet vaivana liiallisesta oluen nauttimisesta.
Sorilaille tarjottiin ennen taistelua alkoholia, jotta karkureita olisi vähemmän ja 'rohkeutta' enemmän.
Kyllä aikojen ankeuteen alkoholin turruttava vaikutus toi lohtua.
-
darthmother
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Kas, en ole ennen huomannutkaan että asustat ihan nurkan takanadarthmother kirjoitti:Linnatuulesta pikapikaa olutta hakemaan.
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
darthmother
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Muutin joulukuussaAnniel kirjoitti:Kas, en ole ennen huomannutkaan että asustat ihan nurkan takanadarthmother kirjoitti:Linnatuulesta pikapikaa olutta hakemaan.
-
Kain
Viesti Kirjoittaja Kain »
-
Kain
Viesti Kirjoittaja Kain »
Pyhäpäivä nähkääs?
-
Jussi68
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Onko ravintolan NYKYÄÄN koskaan kiinni?Kain kirjoitti:Onko tänään ravintolat auki?
Pyhäpäivä nähkääs?
JL
-
redhat
Viesti Kirjoittaja redhat »
http://sisainenaani.com
-
darthmother
-
Citruuna
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Ja ny pää tyynyn, etten liiaksi ala eri ketjuissa kertoa, mitä mieltä olen asioista...
-
Thoth
Olen polyteisti. Yksi jumalistani on Dionysus:Mikael K. kirjoitti:Minä ihmettelen eniten sitä, että joku jaksaa juoda 4l nestettä yhden illan aikana. Minulle jo 0,5l on operaatio sinänsä. Puumattakaan siitä, että kyseessä on alkoholi. Siinä sumentuu jo tähtäyspistekin.hatey kirjoitti:^Jos minä yrittäisin juoda kahdeksan tuoppia, niin sammuisin varmaan jo toisen kohdalla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dionysus
"Dionysus /daɪ.əˈnaɪsəs/ dy-ə-ny-səs (Ancient Greek: Διόνυσος, Dionysos) was the god of the grape harvest, winemaking and wine, of ritual madness and ecstasy in Greek mythology. ... He is also the Liberator (Eleutherios), whose wine, music and ecstatic dance frees his followers from self-conscious fear and care, and subverts the oppressive restraints of the powerful. Those who partake in his mysteries are possessed and empowered by the god himself"
Juon olutta sakramenttina Hänelle ja se saa minut lähemmäs Häntä. Kirjoittamasi hieman loukkasi vakaumustani.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka