Eikös sana nuorisorikollisilla ole monikko, eli mä ymmärsin että se tarkotti meitä molenpia, vai hä?tuomaril kirjoitti:Kunkku tarkoitti mua.iPadi kirjoitti:Mikä nuorisorikollinen mä muka oonKunkkuJ kirjoitti:Se on vaan hyvä, ettei nuorisorikollisilla ole äänioikeutta.![]()
Enhän mä oo koskaan tehnyt mitään laitonta (paitsi joskus)
Presidenttipeli
-
Re: Presidenttipeli
Viesti Kirjoittaja iPadi »
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
En tiedä. Kunkulla vain on aina tapana käyttää tuota nimitystä musta koska sille on nyt jäänyt päähän mun pieni taanoinen mopolla ajaminen ilman korttia.iPadi kirjoitti:Eikös sana nuorisorikollisilla ole monikko, eli mä ymmärsin että se tarkotti meitä molenpia, vai hä?tuomaril kirjoitti:Kunkku tarkoitti mua.iPadi kirjoitti:Mikä nuorisorikollinen mä muka oonKunkkuJ kirjoitti:Se on vaan hyvä, ettei nuorisorikollisilla ole äänioikeutta.![]()
Enhän mä oo koskaan tehnyt mitään laitonta (paitsi joskus)
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Käsittämätöntä lepsuilua. Ei ihme että asiat ovat kuin ovat, kun orjat ja rikolliset saavat äänestää.ManiMicci kirjoitti:Kansalaisluottamusta ei voi enää menettää.hatey kirjoitti:Meneekö enään äänioikeus rikollisilta ja orjilta, kuten ennenaikaan?
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Kuten tuossa ketjussa jo aikaisemmin todettuna, Soinin äänestäminen voisi olla strategisesti kannattava teko vaikka se taktisesti kuulostaakin järkiheitolta. Suomi on kuitenkin selvinnyt kahdesta muumimamman presidenttikaudesta joten yksi kausi Soinia voisi olla siedettävää huomioiden sen mitä se tekisi tuolle yhdelle puolueelleKunkkuJ kirjoitti:Ei kai kukaan vastuullinen voi äänestää Soinia? Puhdas populisti presidentiksi?

Ei silti, tiedän kyllä kuka ääneni saa
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Sinusta tulee ihan uskomattoman hyvä ja äänestyskelpoinen kansalainen. Kunpa kaikki tulevat äänestäjät olisivat kaltaisiasi!tuomaril kirjoitti: En tiedä. Kunkulla vain on aina tapana käyttää tuota nimitystä musta koska sille on nyt jäänyt päähän mun pieni taanoinen mopolla ajaminen ilman korttia.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Miksi perussuomalaiset olisivat parempi menettää kuin keskusta eduskunnasta? Ihan uteliaisuuttani kyselen tätä.JHA kirjoitti:Kuten tuossa ketjussa jo aikaisemmin todettuna, Soinin äänestäminen voisi olla strategisesti kannattava teko vaikka se taktisesti kuulostaakin järkiheitolta. Suomi on kuitenkin selvinnyt kahdesta muumimamman presidenttikaudesta joten yksi kausi Soinia voisi olla siedettävää huomioiden sen mitä se tekisi tuolle yhdelle puolueelleKunkkuJ kirjoitti:Ei kai kukaan vastuullinen voi äänestää Soinia? Puhdas populisti presidentiksi?
-
Viesti Kirjoittaja Armada »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Itselleni jokainen vaalikone suosittelee samaa ehdokasta. Kakkossijassa onkin jo jonkinverran vaihtelua.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Minulle vaalikoneet antavat vain kauhistuttavia ehdotuksia. En usko, että vaalikone edes auttaa kovin paljoa. Olennaisinta minulle on ollut eri ehdokkaiden seuraaminen pidemmän ajan kuluessa. Vain siten voi ymmärtää heidän ajatuksenjuoksuaan ja valita itselleen sopivimman ehdokkaan.paulaw kirjoitti:Ellei tiedä, ketä äänestää, niin kokeilkaa vaalikoneita. Niitä on monia, hieman erilaisilla painotuksilla. Kannattaa kokeilla, voi oppia paljonkin pressaehdokkaiden näkemyksistä eri asioissa
Itselleni jokainen vaalikone suosittelee samaa ehdokasta. Kakkossijassa onkin jo jonkinverran vaihtelua.
-
Viesti Kirjoittaja Andreas66 »
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Eiköhän toi sama ongelma löydy muualtakinAndreas66 kirjoitti:Suomessa valta on taustavaikuttajilla, virkamiehillä ja puolueilla. Vaaleissa valitut edustajamme tekevät just niin kuin heille sanotaan. Olen kuitenkin äänestänyt, toivoen että joskus menee läpi joku joka pistää pelin uusiksi. Ainoa toinen vaikuttamismahdollisuus on hakeutua niiden todellisten päättäjien joukkoon. Ja tietysti hallita itse omaa elämäänsä ja antaa piut paut tälle pelille. Ainahan voi vaihtaa maata.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
JL
-
Viesti Kirjoittaja Armada »
Ellei tiedä! Kannattaa varmaankin kokeilla vaikka vaalikonetta?! No on sekin parempi kun jättää asia sikseen ja antaa muiden tietäjien päättää!! Kyllä kait kaikki tieto mikä käytettävissä oh,on hyväksi oman mielipiteen rakentamisessa........Mikael K. kirjoitti:Minulle vaalikoneet antavat vain kauhistuttavia ehdotuksia. En usko, että vaalikone edes auttaa kovin paljoa. Olennaisinta minulle on ollut eri ehdokkaiden seuraaminen pidemmän ajan kuluessa. Vain siten voi ymmärtää heidän ajatuksenjuoksuaan ja valita itselleen sopivimman ehdokkaan.paulaw kirjoitti:Ellei tiedä, ketä äänestää, niin kokeilkaa vaalikoneita. Niitä on monia, hieman erilaisilla painotuksilla. Kannattaa kokeilla, voi oppia paljonkin pressaehdokkaiden näkemyksistä eri asioissa
-
Viesti Kirjoittaja jakkumasa »
Erittäin hyvin sanottu. Uskon kyllä, että siellä edustajien joukossa on niitäkin, jotka tekevät hartiavoimin töitä, yrittävät pistää peliä uusiksi tai nykyisen pelin puitteissa saada hyvää aikaiseksi, mutta valitettavasti taustavaikuttajilla, virkamiehillä, lobbareilla ja suhmuroinnilla suurin osa asioista päätetään. Surumielinen hymynkare ehkä vilahtaa kasvoilla, kun pudottaa äänestyslipun laatikkoon ja ajattelee käyttämäänsä vaikutusvaltaa.Andreas66 kirjoitti:Suomessa valta on taustavaikuttajilla, virkamiehillä ja puolueilla. Vaaleissa valitut edustajamme tekevät just niin kuin heille sanotaan. Olen kuitenkin äänestänyt, toivoen että joskus menee läpi joku joka pistää pelin uusiksi. Ainoa toinen vaikuttamismahdollisuus on hakeutua niiden todellisten päättäjien joukkoon. Ja tietysti hallita itse omaa elämäänsä ja antaa piut paut tälle pelille. Ainahan voi vaihtaa maata.
-
Viesti Kirjoittaja zuzia »
Toivottavasti se EI ole Nipsu tai Haisuli!!! Nipsu tekisi kirjastoista maksullisia. Minä rakastan kirjastoja!
......
iMac early '09 21,5" OS X 10.10.5
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Demokratiian kannalta oikea tapa on käydä äänestämässä tyhjää.Citruuna kirjoitti:On vain huonoja ehdokkaita, joten en äänestä! Olen kai sitten huono kansalainen?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Haloo, onko ketään kotona? Ehkä kannattaa hieman perehtyä historiaan ja katsella uutisia maailman muilta kolkilta ennen demokraattisten vaalien halveksimista ja väittämistä jonninjoutavaksi, sekä odottaa iän karttumista edes äänestyskelpoisuuden saavuttamiseksi. Ihan joka asiaan ei ehkä kannata hypätä kommentoimaan vailla minkäänlaista perusteltua taustaa väittämälleen.
Maailmassa on tälläkin hetkellä kuohuntaa diktatuurimaissa, alistetut kansat haluavat demokratiaa ja äänioikeuden kaikille kansalaisille, juuri sitä mikä meillä on ollut jo yli sata vuotta, vuodesta 1906. Täällä sitä jotkut pitävät tarpeettomana ja pelleilynä. Laskenkin nyt kymmeneen ja useampaankin kertaan, etten tule sanoneeksi mitään tämän jyrkempää.
EDIT: Minä pidän Sauli Niinistöä ylivoimaisesti parhaana ehdokkaana, äänestin häntä jo edellisissä vaaleissa. Hän ei ole liian idealistinen eikä vaikuta helposti käännettävältä ja väännettävältä, osaa olla tiukan paikan tullen tiukka, eikä pelkää sanoa omia valtavirrasta poikkeavia näkemyksiään. On kokenut edustuskelpoinen poliitikko, älykäs, laajasti sivistynyt, isänmaallinen ja karismaakin on riittävä määrä maan ylimmäksi viran haltijaksi.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Presidentinvaalit ovat eduskuntavaaleja helpommat, koska ehdokkaita on vähemmän ja se on ensisijaisesti henkilövaali (eduskuntavaalien ollessa ensisijaisesti puoluevaalit). Vaalikone on kiva lisä ja saattaa yllättää. Tietysti presidenttiehdokkaita on ollut vaalikeskusteluissa, vaikka näitä on ollut varsin vähän. Varmasti mahdollisen toisen kierroksen alla peli käy kuumempana. Toisaalta vaalikonekin tietää kyllä jotain; kaikki kokeilemani koneet tarjoavat ehdokasta, jota äänestäisin ilman ensimmäistäkään vaalikonetta.Armada kirjoitti:Ellei tiedä! Kannattaa varmaankin kokeilla vaikka vaalikonetta?! No on sekin parempi kun jättää asia sikseen ja antaa muiden tietäjien päättää!! Kyllä kait kaikki tieto mikä käytettävissä oh,on hyväksi oman mielipiteen rakentamisessa........Mikael K. kirjoitti:Minulle vaalikoneet antavat vain kauhistuttavia ehdotuksia. En usko, että vaalikone edes auttaa kovin paljoa. Olennaisinta minulle on ollut eri ehdokkaiden seuraaminen pidemmän ajan kuluessa. Vain siten voi ymmärtää heidän ajatuksenjuoksuaan ja valita itselleen sopivimman ehdokkaan.paulaw kirjoitti:Ellei tiedä, ketä äänestää, niin kokeilkaa vaalikoneita. Niitä on monia, hieman erilaisilla painotuksilla. Kannattaa kokeilla, voi oppia paljonkin pressaehdokkaiden näkemyksistä eri asioissa
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Ongelma on se, ettei demokratia toteudu aidosti. Esim. liberaalia ei vasemmistolaista ehdokasta ei ole listalla ollenkaan. Tarjotaan mustikkaa ja mansikkaa, valitse näistä, vaikka oikeasti haluaisi vadelmia.amanita kirjoitti:Te kaikki jotka halveksitte demokratiaa ja siihen oleellisesti liittyvää jokamiehen/naisen oikeutta äänestää, kertokaapa miten hoitaisitte valtakunnan asioita. Kuka ja ketkä päättäisivät mitä tehdään ja miten, huutoäänestyskö, vahvimmatko johtoon, klaanisysteemikö käyttöön vai heimot, kuningas, keisari vai tsaariko kansakunnan kaapin päälle kököttämään, tiukka sotilasdiktatuuriko valtaan? Ääni- ja päätäntävaltako vain tietyn ÅO:n tai vaikkapa tietyn tulorajan ylittäneille, vaiko vain miehille tai vaikkapa vain naisille?
Milloin pyrkyryys "EU-ytimiin" ja kansanvallan luovuttaminen "Rysseliin" on alkanut tarkoittaa "isänmaallisuutta"? Ihmettelen muutenkin miten ihmiset uskaltavat äänestää vapaamuurareita.EDIT: Minä pidän Sauli Niinistöä ylivoimaisesti parhaana ehdokkaana, äänestin häntä jo edellisissä vaaleissa. Hän ei ole liian idealistinen eikä vaikuta helposti käännettävältä ja väännettävältä, osaa olla tiukan paikan tullen tiukka, eikä pelkää sanoa omia valtavirrasta poikkeavia näkemyksiään. On kokenut edustuskelpoinen poliitikko, älykäs, laajasti sivistynyt, isänmaallinen ja karismaakin on riittävä määrä maan ylimmäksi viran haltijaksi.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Viesti Kirjoittaja Andreas66 »
Jos olen tyytymätön demokratian toteutumiseen, se ei todellakaan tarkoita sitä että olen demokratian vihaaja. Päinvastoin - kaipaan demokratiaa enkä sen irvikuvaa. Josko Suomessakin vahvistuisi aktiiviset kansalaisjärjestöt jotka vapaaehtoisvoimin kaivaisivat esille kaiken suhmuroinnin ja kähminnän ja lehmänkaupat. Se jos mikään vahvistaisi demokratiaa. Mediasta ei taida enää olla siihen, koska ovat omistussuhteiden kautta osallisena tässä pelissä. YLE taas on liikaa kiinni politiikassa muuta kautta.M.P.T kirjoitti:Amanita on oikeassa, että pyritään pitämään demokratia täällä. Suomen pressanvaalit on sentään helpommat sisäistää kuin ameriikan vastaava. Vai haluavatko demokratian vihaajat täällä ameriikanmallin? Valitsijamiehet peliin ja ollaan vielä pahemmassa epätasa-arvossa. Ennakkoäänestyksen mukaan näyttää siltä, että Niinistö menee presidentiksi ilman toista kierrosta. Minua vaan epäilyttää kyseinen herra. Hänen kuvansa tuo minulle mieleen aina sen "Ahti Kiisken" eräästä kotimaisesta sarjasta. Olisi hienoa päästä tapaamaan ko edustajia ja jututtamaan heitä. Olisi muutamia asioita mitä tahtoisin tietää. Jos joku tietää kuka on maaseutumyönteisin niin kertokoon minulle. Onko hän Soini? Koska perussuomalaisethan on rakennettu SMP:n raunioille, vaikka muuta välillä väitetään.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Päin vastoin, siinähän demokratia just toteutuu, ettei ole liberaalia ehdokasta. Sellaista ei ole riittävän moni halunnut asettaa ja siksi sellaista ei ole.mikaw_ kirjoitti:Ongelma on se, ettei demokratia toteudu aidosti. Esim. liberaalia ei vasemmistolaista ehdokasta ei ole listalla ollenkaan. Tarjotaan mustikkaa ja mansikkaa, valitse näistä, vaikka oikeasti haluaisi vadelmia.amanita kirjoitti:Te kaikki jotka halveksitte demokratiaa ja siihen oleellisesti liittyvää jokamiehen/naisen oikeutta äänestää, kertokaapa miten hoitaisitte valtakunnan asioita. Kuka ja ketkä päättäisivät mitä tehdään ja miten, huutoäänestyskö, vahvimmatko johtoon, klaanisysteemikö käyttöön vai heimot, kuningas, keisari vai tsaariko kansakunnan kaapin päälle kököttämään, tiukka sotilasdiktatuuriko valtaan? Ääni- ja päätäntävaltako vain tietyn ÅO:n tai vaikkapa tietyn tulorajan ylittäneille, vaiko vain miehille tai vaikkapa vain naisille?
Milloin pyrkyryys "EU-ytimiin" ja kansanvallan luovuttaminen "Rysseliin" on alkanut tarkoittaa "isänmaallisuutta"? Ihmettelen muutenkin miten ihmiset uskaltavat äänestää vapaamuurareita.EDIT: Minä pidän Sauli Niinistöä ylivoimaisesti parhaana ehdokkaana, äänestin häntä jo edellisissä vaaleissa. Hän ei ole liian idealistinen eikä vaikuta helposti käännettävältä ja väännettävältä, osaa olla tiukan paikan tullen tiukka, eikä pelkää sanoa omia valtavirrasta poikkeavia näkemyksiään. On kokenut edustuskelpoinen poliitikko, älykäs, laajasti sivistynyt, isänmaallinen ja karismaakin on riittävä määrä maan ylimmäksi viran haltijaksi.
Ja tuohon Saulia koskevaan kommenttiin, kyllä Saulin linja on aina Suomen ensisijalle pistävää. Jos sinä pistät meidän aiempien (ja tämänkin) hallituksen pyrkimisen EU:n ytimeen Saulin viaksi, mieti nyt vielä kerran.
En myöskään ymmärrä tätä "Rysselin" vihaa. Se on mulle sitä samaa, kun pienissä järjestöissä vihataan piirijärjestöjä, piireissä liittoa Helsingissä jne. Haetaan vihollista jostain muualta eikä nähdä omia mahdollisuuksia. Jos jotkut asiat menevät pieleen, se on "Rysselin" vika, ei meidän.
Mulle sopis vallan mainiosta Euroopan yhdentyminen vieläkin enemmän.
-
Yhtään ääntä ei ole vielä annettu. On totta, että Niinistö on ollut pitkään gallupjohtajana ja on ihan vakavasti epäilty että tulee seuraavaksi presidentiksi ilman toista kierrosta. Itse en olisi näin varma. Gallup on aina gallup, se on parhaimmillaankin suuntaa-antava. Myös näitä mielipidetiedusteluja on tehty mitä kummallisimmilla tavoilla, Iltalehdessä taannoin julkaistiin tulos kyselystä, jossa eri ehdokkaita piti yhdistää erilaisiin sarjakuvahahmoihin. Olin itse yksi henkilöistä, joille kysely lähetettiin. Siinä sitten oli ehdokkaita ja sarjakuvahahmoja. Katselin vähän aikaa tuota ja jätin kyselyn sikseen, koska näin siinä vähemmän järkeä kuin laamapaketissa. Iltalehdestä tuon nähtyäni sitten totesin että joo, se oli niin tarkka ja täsmätutkimus ehdokkaista. Huoh. Yleensä moiset kyselyt ja tutkimukset ovat muutenkin niin ja näin, erilaiset kauppiaat tahtovat tietää mainosten toimivuutta ts. ei juuri kiinnosta. Mutta palataan aiheeseen... Niinistön suosio näissä gallupeissa on vaihdellut ja epäillään suosion laskeneen. Kuten jossain täällä muistaakseni kirjoitinkin, Niinistö on ollut todella vaisu vaaliväittelyissä ja dynaamisemmat ehdokkaat ovat menneet vasemmalta ja oikealta valokeilaan, jättäen Niinistön varjoon. On tietysti mahdollista, että Niinistö voittaa ensimmäisellä kierroksella, mutta itse en olisi siitä lainkaan varma. Jos vetoa pitäisi lyödä, löisin vetoa sen puolesta, että toinen kierros tulee. Ja toisella kierroksella Niinistö on kyllä sitten toisena ehdokkaana. Itse pidän mahdollisena, että todella Paavo Väyrynen rynnii vielä presidentiksi saakka, eikä Niinistö. Nähtäväksi jää, ainakin tuloslaskentaa (kummallakin kierroksella) tulee olemaan kiva seurata.M.P.T kirjoitti:Ennakkoäänestyksen mukaan näyttää siltä, että Niinistö menee presidentiksi ilman toista kierrosta. Minua vaan epäilyttää kyseinen herra.
Vaan - mitäs foorumin säännöt sanovat presidenttigallupista? Tehdäänkö ketju, jossa voi valita ehdokkaan, ketä on äänestämässä? Voitaisiin verrata homppugalluppia oikeisiin gallupeihin ja lopulliseen äänestystulokseen vaaleissa? Mitäs sanotte? Voisi valita siis yhden ehdokkaista, sen lisäksi olisi vielä vaihtoehtoina "En äänestä", "Aku Ankka" ja "Tyhjä"?
EDIT: En oikein itsekään ole varma tuosta Niinistöstä, pelkään että yksinkertaisesti myy Suomen eniten tarjoavalle käypään kilohintaan. Vaikuttaa siltä, että hänen arvoissaan on sellainen puute, että millään ei ole oikeasti arvoa, mutta kaikella on sen sijaan hinta.
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Ja juuri tämä on se syy, miksi en äänestä. Inhottaa tuollainen näennäisdemokratia. Ei äänestämällä mitään muuteta, annetaan vaan tällainen harhakuvitelma kansalle. Muistaakseni myös Esko Valtaoja on sanonut tästä jotain samansuuntaista, mutta en mene vannomaan.Andreas66 kirjoitti: Jos olen tyytymätön demokratian toteutumiseen, se ei todellakaan tarkoita sitä että olen demokratian vihaaja. Päinvastoin - kaipaan demokratiaa enkä sen irvikuvaa.
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Olet sitä mieltä, ettei äänestäjät oikeasti valitse esim. presidenttiä? Toki voidaan siirtyä Pohjois-Korean malliin, jossa "100% kansalaisista kannattaa Johtajaa"..Citruuna kirjoitti:Ja juuri tämä on se syy, miksi en äänestä. Inhottaa tuollainen näennäisdemokratia. Ei äänestämällä mitään muuteta, annetaan vaan tällainen harhakuvitelma kansalle. Muistaakseni myös Esko Valtaoja on sanonut tästä jotain samansuuntaista, mutta en mene vannomaan.Andreas66 kirjoitti: Jos olen tyytymätön demokratian toteutumiseen, se ei todellakaan tarkoita sitä että olen demokratian vihaaja. Päinvastoin - kaipaan demokratiaa enkä sen irvikuvaa.
Eli sinun mielestäsi Niinistössä ei ole muuta vikaa, kuin että hänestä tulee mieleen kotimaisen tv-sarjan hahmo ja siksi et voi häntä äänestää?M.P.T kirjoitti:Ennakkoäänestyksen mukaan näyttää siltä, että Niinistö menee presidentiksi ilman toista kierrosta. Minua vaan epäilyttää kyseinen herra. Hänen kuvansa tuo minulle mieleen aina sen "Ahti Kiisken" eräästä kotimaisesta sarjasta.

-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Mitä tekee puolueella joka osaa ainoastaan osoitella toisten virheitä ilman että heillä olisi antaa tilalle mitään oikeasti pitkäkestoisia ratkaisuja kevyiden kansaan menevien sutkausten sijaan tai halua oikeaan vastuunkantamiseen silloin kun siihen annettiin tilaisuutta vaalien jälkeen.M.P.T kirjoitti:Miksi perussuomalaiset olisivat parempi menettää kuin keskusta eduskunnasta? Ihan uteliaisuuttani kyselen tätä.JHA kirjoitti:Kuten tuossa ketjussa jo aikaisemmin todettuna, Soinin äänestäminen voisi olla strategisesti kannattava teko vaikka se taktisesti kuulostaakin järkiheitolta. Suomi on kuitenkin selvinnyt kahdesta muumimamman presidenttikaudesta joten yksi kausi Soinia voisi olla siedettävää huomioiden sen mitä se tekisi tuolle yhdelle puolueelleKunkkuJ kirjoitti:Ei kai kukaan vastuullinen voi äänestää Soinia? Puhdas populisti presidentiksi?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka