Kuvien siirto Mac Pro > iMac
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuvien siirto Mac Pro > iMac
Viesti Kirjoittaja harria »
Hei työ mac prooni alkaa olla pullollaan yksityiskuvia iPhotossa, siirtäisin ne sellaisenaan otsikkoineen koti iMacin iPhotoon, kuinka sen teen oikein ja vaivattomasti ? Kiitos tiedosta etukäteen. 

Viimeksi muokannut amanita, 7.1.2012 klo 18.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: kuvien siirto Mac Pro > iMac
Viesti Kirjoittaja kermit »
Ei ehkä ole vaivatonta ratkaisua. Mahdollisesti iPhoton verkkojaon kautta, mutta silloin molemmat koneet pitää olla samassa verkossa. Toki kuvat sinänsä (alkuperäiset ja muokatut) saa ulos ja sisälle toiseen iPhotoon, mutta ne ovat silloin kuin uudet kuvat.
-
Re: kuvien siirto Mac Pro > iMac
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Tai, jos kokeilisitkin kopsata sen koko jumalattoman kokoisen iPhotoLibrary -kansion sieltä käyttäjän ”Kuvat”-kansiosta vaikka ulkoiselle kovolla ja sitten kopsaisit se kotona omaan koneesees...
Tietysti luovaa mielikuvitusta käyttäen sitten se yhdistely kotikoneessa jo olemassa olevien kuvien kanssa samaan kirjastoon - saattaa vaatia hieman laatuaikaa kotikoneen äärellä...
Tietysti luovaa mielikuvitusta käyttäen sitten se yhdistely kotikoneessa jo olemassa olevien kuvien kanssa samaan kirjastoon - saattaa vaatia hieman laatuaikaa kotikoneen äärellä...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Re: Kuvien siirto Mac Pro > iMac
Viesti Kirjoittaja harria »
Kiitos vastauksista, tätä pelkäsinkin ettei se ihan käy "laahamalla" tapahtumajärjestykseen otsikoineen aivan helposti. Saahan ne tietysti ulkoiselle kovalevylle, mutta ne tulevat vain kuvina selaisenaan ja on otettava tapahtuma kerrallaan jotteivat mene sekaisin.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Joo, tuo on puute. Selvittelin sitä viime vuonna ja siihen on erillinen ohjelma. En sitten pitänyt niin tärkeänä, että olisin hankkinut.harria kirjoitti:Kiitos vastauksista, tätä pelkäsinkin ettei se ihan käy "laahamalla" tapahtumajärjestykseen otsikoineen aivan helposti. Saahan ne tietysti ulkoiselle kovalevylle, mutta ne tulevat vain kuvina selaisenaan ja on otettava tapahtuma kerrallaan jotteivat mene sekaisin.
http://www.fatcatsoftware.com/iplm/
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Mulla ollut käytössä jonkin aikaa PhotoSync. Toimii hienosti ja pitää kahden eri koneen iPhotot synkassa.
http://www.photosync-app.com/
Homma toimii siten, että molempiin koneisiin asennetaan PhotoSync (yksi lisenssi riittää). PhotoSync vertaa kirjastoja ja kopioi puuttuvat kuvat, joko kaikki tai halutulta aikaväliltä. Kuvat tulee tapahtumineen ja metadatan kanssa. Itse ainakin olen todennut kullan arvoiseksi käytännössä. Riittää kun kuvat laittaa kamerasta iPhotoon, poistaa turhat, lajittelee tapahtumiin ym, jonka jälkeen iPhoto kiinni ja toisen koneen iPhoto auki. PhotoSync lisää samat jutut toiselle koneelle. Samassa verkossa toki pitää olla. Joko fyysisesti tai virtuaalisesti..
Homma toimii siten, että molempiin koneisiin asennetaan PhotoSync (yksi lisenssi riittää). PhotoSync vertaa kirjastoja ja kopioi puuttuvat kuvat, joko kaikki tai halutulta aikaväliltä. Kuvat tulee tapahtumineen ja metadatan kanssa. Itse ainakin olen todennut kullan arvoiseksi käytännössä. Riittää kun kuvat laittaa kamerasta iPhotoon, poistaa turhat, lajittelee tapahtumiin ym, jonka jälkeen iPhoto kiinni ja toisen koneen iPhoto auki. PhotoSync lisää samat jutut toiselle koneelle. Samassa verkossa toki pitää olla. Joko fyysisesti tai virtuaalisesti..
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Kas! Hintahan on ihan toisella tasolla tuon mun ehdotuksen kanssa. Taidan kokeilla.jt.syrja kirjoitti:Mulla ollut käytössä jonkin aikaa PhotoSync. Toimii hienosti ja pitää kahden eri koneen iPhotot synkassa.
EDIT: ei ollut ihan sitä mitä oletin, tämä ei toimi automaattisesti vaan sillä lähetellään kuvia koneiden välillä.
Viimeksi muokannut eskofot, 10.1.2012 klo 15.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SCSI Probe & SyQuest 44
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka