Tauvo kirjoitti:Valotin sen yli photarilla, kun oli muuten niin harmaa...
Minulla olisi vanha Photoshop-opas. Siellä neuvotaan myös tuo kuvan valotus. Lähetänkö sen sinulle?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Miten nuo pelit oikein toimii? Kun oikeassa koneessahan toinen käsi on sauvalla, jolla ohjataan korkeusperäsintä ja siivekkeitä, toinen käsi on kaasulla, eli kumpikin käsi tekee laskeutuessa koko ajan jotain. Laskeutuessa ei vain voi päästää kaasusta tai sauvasta irti, se on niin dynaaminen tapahtuma. Jaloilla sitten ohjataan sivuperäsintä. Jota sitäkin joutuu koko ajan säätämään. Koska koko ajan tuuli muuttuu lähellä maanpintaa, pyörteitä ja pystyvirtauksia, sekä lisäksi maaefekti (saa aikaan ns ilmatyyny vaikutuksen, eli kone saattaa jäädä ns "hyllylle"). Ennen loppufinaaliahan on tietysti trimmattu trimmit kohdilleen ja laskettu laipat sopivalle kulmalle (tuuliolosuhteiden mukaan) ja tullaan tuulikorjauskulmalla aina loppuvetoon, jolloin samalla kallistetaan tuuleen. Juuri ennenkosketusta tehdään loppuveto jne....kallistus oikaistaan kosketuksessa tai sen jälkeen, riippuen sivutuulesta. Ei kädet voi riittää, jos jalkaohjauskin hoidetaan käsillä. Tosin olihan kyllä Tampesterilla aikoinaan iso-Cesna jossa oli kuulemma jalkaohjaimet poistettu ja laitettu ne käsiohjaimiksi. Pilotti oli ivalidi ja lenti amerikkalaisella pahvilla, ja kone oli N-rekisterissä (jenkki) Suomen ilmailulaitos kun ei voinut myöntää kaverille lentolupaa, eikä koneelle lentokelpoisuutta...
Onko noissa peleissä sitten jotain helpotusasetuksia, joilla poistetaan osa ohjainpinnoista ja ohjaaminen on kuin ajaisi autoa autopelissä?
En ole koskaan kokeillut noita lentopelejä.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
^No joo..Peli on aina peli..
Itse kun laskeudun tuolla simulaattorilla niin harvoin edes käytän koko peräsintä. Joskus erittäin harvon jos huomaan laskeutuessani olevani jotenkin vinksallani lähellä kiitorataa niin saatan vähän korjata sillä peräsimellä. Ei tuossa pelissä koko peräsimellä ole juuri mitään virkaa, ei ainakaan kun minä sitä pelaan. Helpotuksiahan tuosta pelistä löytyy niin pitkälle että vaikka törmäisit koneella nokka edellä maahan niin kone vain "kimpoaa" takaisin taivaalle. Toinen ääripää on taas se että kone hajoaa esim. kovasta nopeudesta tai jos laskeutuu maahan liian kovaa. Ja sinne simulaattoriin voi myös vaikka "ajastaa" erilaisia vikoja ilmaantumaan koneeseen kesken lennon.
^Juu, en tosiaan koskaan ole noita pelannut, siksi kysyin, kun en tiedä. Joskus aikojen alussa olen kokeillut jotain lentopeliä, mutta se oli aikaa, jolloin tietokoneet toimivat kivihiilellä ja höyrynpaineella, joten pelit olivat aika kökköjä. Ei ollut mitään maisema tekstuuriakaan.
Viimeksi muokannut hatey, 8.1.2012 klo 0.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
hatey kirjoitti:^Juu, en tosiaan koskaan ole noita pelannut, siksi kysyin, kun en tiedä. Joskus aikojen alussa olen kokeillut jotain lentopeliä, mutta se oli aikaa, jolloin tietokoneet toimivat kivihiilellä ja höyrynpaineella, joten pelit olivat aika kökköjä. Ei ollut mitään maisema tekstuuriakaan.
Kyllä nuo nykytietokonesimulaattorit ihan kokeilemisen arvoisia silti ovat.
Siis onko siinä moottorit jotka täristävät/vääntävät vastaan, simuloiden oikeiden ohjaimien tuntumaa?
tuomaril kirjoitti:^No joo..Peli on aina peli..
Itse kun laskeudun tuolla simulaattorilla niin harvoin edes käytän koko peräsintä. Joskus erittäin harvon jos huomaan laskeutuessani olevani jotenkin vinksallani lähellä kiitorataa niin saatan vähän korjata sillä peräsimellä. Ei tuossa pelissä koko peräsimellä ole juuri mitään virkaa, ei ainakaan kun minä sitä pelaan. Helpotuksiahan tuosta pelistä löytyy niin pitkälle että vaikka törmäisit koneella nokka edellä maahan niin kone vain "kimpoaa" takaisin taivaalle. Toinen ääripää on taas se että kone hajoaa esim. kovasta nopeudesta tai jos laskeutuu maahan liian kovaa. Ja sinne simulaattoriin voi myös vaikka "ajastaa" erilaisia vikoja ilmaantumaan koneeseen kesken lennon.
En tiedä mitä peliä pelailet, mutta realistisempaa fiilistä saa sitten Laminar Researchin X-Planella. Käsittääkseni ainoa softasimulaattori jota käytetään lentäjien kouluttamiseen.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 8.1.2012 klo 0.16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Noista lentopeleistä sen verran oon kuullu että serkkupoika on töissä ruotsin ilmavoimilla. Ei saa lentää kun on silmässä vikaa (teknisellä puolella ollut siis aina ) Sillä on jotain noita ns: paremman luokan ohjaimia kotonaan joista en mitään ymmärrä. Lennellyt laitteella iät ajat. Silloin kun hornetit tulivat suomeen niin joutui jotain työreissua simulaattoriin tännepäin tekemään. Oli pystynyt suoriutumaan lentotehtävästä ilman mitään koulutusta. Saanut vielä terveiset että jos kroppa kestäs niin pystyisi teoriassa lentämään hornetilla nousuineen laskuineen. On ne kait aika realistisia sitten nuo pelit
Tauvo kirjoitti:Aamuyöllä tuli seisoskeltua parvekkeella. Oli kivaa, kun satoi lunta.
Hienoja! Näistä välittyy alati valvovan suurkaupunkimme hektinen syke. Ei maar, tyhjä katu näyttää paljon tyhjemmältä, kun siellä on yksi auto tai jalankulkija suojatiellä.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)