Mulla on kaksi sivua laadittuna iWeb :lla ja päivitän näitä sivuja kahdella koneella. Nyt kävi näin, että päivittäessäni domain -tiedostoa toisesta koneesta, hävisi toinen sivu sto kokonaan. Se on vielä netissä, mutta ei iWeb :n valikossa. Miten saan toisen domain -tiedoston palautettua netistä ?? Sivuston laatimiseen on mennyt runsaasti aikaa ja materiaalia enkä haluaisi laatia sen uudestaan.
Jos alkuperäinen kysyjä tarkoitti iWebin käyttäjän kirjastoon kohtaan Application Support tekemää domaintiedostoa, (=Domain.sites2), niin sitä ei todellakaan voi palauttaa netistä, koska em file ei koskaan ole siellä netissä ollutkaan.
Sen sijaan fileen voi palauttaa kumman tahansa koneen Time Machine varmuuskopiolta ja jatkaa töitään siitä mihin oli ehtinyt viimeisen TM tallennuksen aikana. (Kaikillahan meillä on varmuuskopiot vuonna 2010 kunnossa). TM on nimenomaan parhaimmillaan käyttäjän itse tekemien töppäysten korjaamisessa.
iWebissä on hyvin helppo heittää sivuja pois sivupalkista (vahingossa) työn tuoksinnassa. Myös kadonneen sivun palauttaminen on helppoa, kunhan ohjelmaa ei ole sulkenut välillä, sillä iWeb muistaa ainakin sata viimeistä tehtyä siirtoa.
Jos on tarpeen työstää iWeb sivustoja samassa paikassa usealta koneelta, niin joku verkkotsydeemi (verkkolevy/serveri ohjelma tms) johon Domain-file laitetaan on järkevä. Jokaisella on aina se viimeinen versio käytössä.
Jos sivuja päivitetään yhden henkilön toimesta monella koneella, eri paikoista, niin muutaman pienen sivun Domain-file kaikkine tarvittavine medioineen mahduu 5€:n USB-tikulle, jota voi pitää mukana ja josta voi korvata koneen sisällä olleen Domainin viimeisellä ja työn jälkeen päivittää tikku sitten uudella versiolla.
(Lionin kanssa vaaditaan apuohjelma iWebin käyttöön, jos on useita Domain-fileitä ja jos Domain on sijoitettu ei vakipaikkaan.)
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
Kiitos vastauksesta adele. Mun moka oli, että työkoneella on firman nettisivujen tiedostot ja kotikoneella firman ja oman nettisivun tiedostot. Kun sitten työstin firman kotisivuja kotikoneella, siirsin tietenkin muistitikusta kaikki materiaali koneelle jolloin se korvasi edelliset tiedostot uusilla ja samalla hävitti omani nettisivujen tiedostot - se kävi liiankin helposti. Kantapään kautta kun oppii nää jutut niin ne jää paremmin mieleen ....
Jameson kirjoitti:siirsin tietenkin muistitikusta kaikki materiaali koneelle jolloin se korvasi edelliset tiedostot uusilla ja samalla hävitti omani nettisivujen tiedostot
..
(Ei tuo silti estäisi Domain-fileen palauttamista varmuuskopiolta.)
Voit nimetä iWebin luoman Domain.sites2 tiedoston haluamallasi nimellä. Kotisivut.sites2 ja vaikka Moka&ÄmpäriOY.sites2 toimivat aivan yhtä hyvin kuin alkuperäinen nimi. Nuin nimettyinä eivät mene niin helposti sekaisin.
Yleisenä ohjeena sen verran, että on järkevää pitää saitilla käytetty media keskitetysti yhdessä kansiossa, joka kulkee helposti aina mukana Domain-fileen seurassa. Sieltä on sitten helppo palauttaa raakamateriaalia jos sattuu kämmi.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
Jamac kirjoitti:Olen jossain lukevinani että OS X 10.7. Lionissa iWebillä ei voisi tehdä kuin yhden sivuston ts. Olenkohan nähnyt unta vai oikeasti lukenut noin?
Olet oikeassa.
Sen voi kiertää avaamalla iWebin DomainCrackerin avulla. Silloin voi olla, kuten aiemmin, rajaton määrä iWebin domain-fileitä, juuri siellä missä niitä haluaa itse kukin pitää. (Eli vaikka usb-tikulla)
DomainCraker.app:n saa tästä: http://www.iwebformusicians.com/Downloa ... racker.zip