iDVD:n aineiston koodaus
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
iDVD:n aineiston koodaus
Viesti Kirjoittaja uuvatti »
iKirja näyttäisi miettivän 80 min pätkän koodausta reilusti yli tunnin.. onkohan tuo ihan normaalia? Vielä en ole päässyt polttovaiheeseen.. Käyttiksenä pantteri ja asemana LG GSA-5163 firewireliitännällä.
-emmäosaasanoamitään-
-
Re: iDVD:n aineiston koodaus
Viesti Kirjoittaja atsotp »
En sanoisi epänormaaliksi. Oletko kokeillut käyttää taustakoodausmahdollisuutta? Valinta löytyy iDVD:n asetuksista.
iMac G5 20" 2,0 GHz, G4 Cube 1,2 GHz, PB 12" Rev A. 867 MHz
-
Viesti Kirjoittaja TommiK »
Normaalilta tuo kuulostaa. Muutaman levyn oon tehnyt ja kauan tuohon koodaukseen on aina mennyt.
-
Viesti Kirjoittaja Leht1n »
Itse laitan levylle [o]suurinpiirtein samanmittaista materiaalia[/o] (edit) ja koodaus tulee kestämään tällä tahdilla varmaan kolme tuntia?! Nyt tunti 50 minuuttia takana ja noin 2/3 osaa koodattuna. Koneena 2Ghz iMac G5 ja polttoasemana koneen sisäinen Superdrive. Miten tämä voi kestää näin kauan ja onko joitain videomateriaaliin liittyviä asioita, jotka voisivat hidastaa koodausta? Koodaamisen lisäksi valikoiden käsittelyyn hurahti yksi tunti. Valmistan levyä suoraan iDVD:n kautta.uuvatti kirjoitti:iKirja näyttäisi miettivän 80 min pätkän koodausta reilusti yli tunnin.. onkohan tuo ihan normaalia?
Ei kai jokaista levyä muuten tarvitse koodata erikseen, eli kai toimivan kopion tekeminen onnistuu kloonaamalla DVD? Toimiiko siten, että koipio DVD:n sisällä olevat kansiot toiselle levylle, vai mikä on oikea tapa tehdä kopio levystä?
edit: täytyy kuitenkin korjata, että kyseessä oli 95 minuutin lätty ja toiseksi koodaamiseen meni noin 2,5 tuntia...tiedoksi niille, joita kiinnostaa miten nopeasti milläkin koneella DV-materiaalia DVD:ksi koodaa
Timo
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Koodaukseen menee kauan. Todella kauan. Itse pyrin jättämään koodaukset yö-ajaksi, jolloin itse ei tarvitse seurata mitä tapahtuu. Energiansäästäjästä olen laittanut tällöin näytön pimenemään noin minuutissa, joten sekään ei ole häirisemässä.
Äänten koodaus on myös pitkähkö vaihe ja siinä ainakin minua häiritsee visuaalisesti iDVD:n tapa pyörittää rantapalloa ja Activity Viewerin ilmoitus "iDVD (not responding)". Kone ei kuitenkaan ole jumissa vaan valmistuu aikanaan. Polttovaihe on nopea.
Polton jälkeen kone kysyy tehdäänkö lisäkopioita, jolloin lisäkopioita saa pelkän polttoajan puitteissa.
Nyttemmin olen siirtynyt koodaamaan levyt imageksi, jonka voi(nee) siirtää levylle Disk Utility (Levytyökalu) ohjelmalla. Yhden levyn olen tällä tavoin koodannut, mutta en vielä polttanut DVD:lle.
--Ari
Äänten koodaus on myös pitkähkö vaihe ja siinä ainakin minua häiritsee visuaalisesti iDVD:n tapa pyörittää rantapalloa ja Activity Viewerin ilmoitus "iDVD (not responding)". Kone ei kuitenkaan ole jumissa vaan valmistuu aikanaan. Polttovaihe on nopea.
Polton jälkeen kone kysyy tehdäänkö lisäkopioita, jolloin lisäkopioita saa pelkän polttoajan puitteissa.
Nyttemmin olen siirtynyt koodaamaan levyt imageksi, jonka voi(nee) siirtää levylle Disk Utility (Levytyökalu) ohjelmalla. Yhden levyn olen tällä tavoin koodannut, mutta en vielä polttanut DVD:lle.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja Shine »
Normaalia...Itsellä iDVD:llä koodaamiseen ja polttamiseen meni pyöreästi 2h. Videota oli 82min. Kone on 2x2.0GHz G5, muistia 1.5GB. Tosin tuli aika paljon muutakin tehtyä samalla aikaa, joten tuo aika ei ole kovin...vertailukelpoinen.
-
Viesti Kirjoittaja Leht1n »
Tekisi mieleni latoa tähän väliin pari julkaisukelvotonta sanaa! Olen nyt kahteen otteeseen keskeyttänyt koodauksen, koska luulin että iDVD kaatui. Edellisellä kerralla surffasin kun ohjelma alkoi koodata ääntä ja ajattelin, että se häiriintyi muista puuhistani. Nyt toisella kertaa en tehnyt mitään, mutta näytönsäästäjä oli päällä, joten ajattelin että koodaus sekosi siksi. Toisaalta ajattelin, että jos iDVD -ohjelmalla on vähän arpapeliä, että koska jumittaa ja koska ei. Näin ei sitten näköjään ollutkaan, vaan levy olisi valmistunut molemmilla kerroilla, kun olisin pitänyt näppini erossa! Mielestäni todella vakava bugi varsinkin ohjelman uusia käyttäjiä ajatellen, joten toivotavasti Apple korjaa asian pikapuolin.tkt kirjoitti:Äänten koodaus on myös pitkähkö vaihe ja siinä ainakin minua häiritsee visuaalisesti iDVD:n tapa pyörittää rantapalloa ja Activity Viewerin ilmoitus "iDVD (not responding)". Kone ei kuitenkaan ole jumissa vaan valmistuu aikanaan.
Timo
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Joo, voisihan ohjelma olla hieman informatiivisempi tuossa koodausvaiheessa. DVD Studio Pro sentään vähän kertoo missä mennään. Itselläni on tarpeelliseksi osoittautunut UPS, joka vähän tasoittelee toistuvia sähkökatkoja täällä maaseudulla. Koodailin/pakkailin lähes kaksituntista sessiota ehkä tuollaiset kuusi tuntia 1.25sella eMacilla, en ole ajasta ihan varma kun jätin välillä yötä vasten koneen puhisemaan.
Sitä saa miten tilaa.
SE, 7200, 9600, iMacG3, eMac, iMacC2D, Pearc, iPad
SE, 7200, 9600, iMacG3, eMac, iMacC2D, Pearc, iPad
-
Viesti Kirjoittaja uuvatti »
taitaa mennä siis iKirjalla ikä ja terveys jos kerran G5DP:kin ottaa pari tuntia mietintämyssyä. Huisaa, muistin lisäys tuskin auttaa ihmeitä.
-emmäosaasanoamitään-
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Kyllä tuo iDVD:kin kertoo edistymisestä, eilen justiinsa katselin välillä mitä se touhuaa ja palkki meni eteenpäin ja pienessä esikatseluruudussa näkyi koko ajan kohta missä mennään. Ainoa harmillinen kohta on äänen koodaus, se ei kerro paljon mitään.Ana P kirjoitti:Joo, voisihan ohjelma olla hieman informatiivisempi tuossa koodausvaiheessa. DVD Studio Pro sentään vähän kertoo missä mennään.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja finnishredder »
Mulla on ollut semmoinen bugi tässä, kun olen ekaa kertaa yrittänyt nyt tehdä polttaa dvd-projektia. joka kerta koodaus keskeytyy ja antaa virheilmoituksen 'virhe mallinnuksessa' ja sylkäisee levyn ulos. tietäisikö täällä kukaan mistä tuo mahtaapi johtua? olen tehnyt 20min pätkän imoviella ja laittanut sinne kappalekohdat idvd:tä varten. olen tehnyt idvd:ssä valikot ja laittanut kuvat sun muut tekstit paikalleen ja aloitan levyn polttamisen, mutta aina tulee sama 'virhe mallinnuksessa' -teksti ja levy pläjähtää ulos.... hiukka ottaa pattiin kun en tiedä mitä asialle tehdä tai että voiko sille tehdä ylipäätään mitään. käyttikseni on 10.3. kaikki apu on tervetullutta.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Kokeile käyttää arkistoi projekti -komentoa. Sitten avaat tuon arkistoidun kappaleen ja kokeilet sillä uudestaan.finnishredder kirjoitti:ulos.... hiukka ottaa pattiin kun en tiedä mitä asialle tehdä tai että voiko sille tehdä ylipäätään mitään. käyttikseni on 10.3. kaikki apu on tervetullutta.
Edit: onhan levytilaa riittävästi vapaana?
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka