L_A_G kirjoitti:eskofot kirjoitti:adele kirjoitti:Rahallisesti PC-pelaajat ovat 7% suhteessa pelikonsolien omistajien 93%:iin kun katsotaan pelien myyntiä.
PC-pelailijat ja ylikellottajat ovat kuoleva rotu.
Onko netti/MMO tuossa PC-pelaajien osuudessa, tuskin. Lienee vain PC:lle asennettava peli.
Epäilen pahoin että tuo on vielä epätarkempi sillä se ei varmaan sisällä Steam:in tapaisien nettipalvelujen kautta ostettuja pelejä.
Nää raja-aidat on kaatumassa, CD-ROMppujen kohtalo vanhaa PC-peliparadigmaa odottaa... Henkilökohtaisaesti näen MMO:n tulavaisuutena, tuhannet ihmiset samaan aikaan pelikentällä, se on kiehtova ja koukuttava. Voi olla liikaakin, jos ajattelee tuota mediakelloa, niin se aika ei taida olla netistä ja telkkarinkatsomisesta pois, vaan tulee sen lisäksi. Viihdytämmekö itsemme hengiltä -kysymys alkaa nousta uudelleen.
L_A_G kirjoitti:Niin ja adele on selvästi sitä vanhaa sukupolvea joka luulee että pelejä pelaavat vaan lapset ja lastenmieliset aikuiset, mutta kuten olen hänelle aiemmin todennut, asiat ovat muuttuneet siitä ajasta jolloin USA:n presidentti oli Ronald Regan ja Dingo oli vielä kasassa....
Näin on, mutta väitän että se on aika yleinen harhakäsitys. Toisaalta, voiko noita suoraan Suomeen soveltaa. Itse olen lopettanut pelaamisen lähes kokonaan, ja kaverit myös vuosien mittaan. Olin kyllä aika valikoiva, inhosin Doomin ja Wolfensteinin typerää brutaliteettia aikoinaan, mutta jostain syystä Marathon kelpasi kyllä, liikaakin.