Oma parhaan koneen ääneni menee vanhalle kunnon Macintosh plussalle. Syy tähän on ihan puhtaan henkilökohtaisen nostalginen. Yksikään kone ei ole enää saanut aikaan samanlaista tunnetta kuin laatikosta opiskelijaboksin Ludia-hyllyyn nostettu upouusi, huikealla 20 megan ulkoisella kovalevyllä varustettu plussa.
Suurin pettymys taisi olla pizzaboksi-LC. Koneessa ei varsinaisesti ollut mitään vikaa, se ei vain herättänyt minkäänlaisia tunteita...
Mun on pakko yhtyä tähän ja antaa ääneni Plussalle. Elämäni ensimmäinen tietokone ja sen viitoittamalla tiellä ollaan edelleen. Olen itseasiassa ollut tyytyväinen kaikkiin koneisiini kautta aikojen. Ovat kaikki toimineet juuri niin kuin pitää ja ilman ongelmia.
Huonoin Mac....en osaa omalta osaltani sanoa, kun ei ole osunut kohdalle.
Ja Lauri Sipulle tiedoksi! Tämä ei ole ns. Apple-hehkutusta! [H]
Pikkusysteri on nyt hurahtanut vanhoihin Classic-maceihin ja aikoo nyt sisustaa uuden kämppänsä vanhoilla koneilla. Saa sitten pelata taas Jänispeliä! Kuinka moni muuten muistaa tuon pelin?
Hmm... aikookohan Apple tehdä 30th anniversary Macciä?
Eihän sitä koskaan tullut
Eihän se nyt vielä ole aikakaan.[:^)]
Juu ei. 20th julkistettiin loppukeväästä 1997, melkein vuoden myöhässä ollakseen 20-vuotisjuhlakone. Eli 30th pitäisi ilmestyä 2006 puolivälissä ollakseen aikataulussa.
Niin joo, se paras Mac on ollut iMac DV. Olen niitä omistanut kaksi kappaletta. iMac G5 on myös kiva. Huonoimmat Macit... mjaa, vaikea sanoa...
Performa 5200 on ainakin huonoin mitä minulla on ollut. Tuntui valitettavan alitehoiselta jo uutena.
Parhaaksi on jo tullut aika monta hyvää vaihtoehtoa. Nostaisin itse esille alkuperäisen iMacin. Oli monella tavalla vallankumouksellinen, ja ehkä ensimmäinen kotikäyttäjille suunnattu kone joka poikkesi valtavirrasta ja jossa oli "sitä jotain". Auttoi myös Applen uuteen nousuun, jonka hedelmistä saamme nauttia jatkossakin.
Jänispelistä en tiedä, mutta hain muuan päivä sitten netistä tosimiesten avaruusarcaden, Continuumin. Tämähän ei tietenkään pelannut ilman emulaattoria -- mini vMac ja siihen löytynyt Plussan ROM pelittää kivasti. Ja ah sitä huumaa ja pelaamisen iloa.
Mutta asiaan. Huonoimmat kokemukset minulla on tutulla olleella Performa 6400:sta ja parhaaksi täytyy kehua oma PM G5.
Kaunein on ehdottomasti Cube. Parhain, jolla olen päässyt leikkimään on
PowerMac G5. Olen käyttänyt niin vähän näitä koneita, että huonointa on mahdoton sanoa. [:O]
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Enpä liiemmin noita ole omistanut joten paha sanoa.
Powermac 8600 oli ensimmäinen jota en sen enempiä tutkinut kun jo vaihdoin pois.
Tämän jälkeen luovaa taukoa ja mietiskelyä minin ostosta kunnes laitoin osto-ilmoituksen tänne ja siihen vastattiin:Löytyy iBook G3...
Rakastuin heti ensisilmäyksellä ja olin myytyä miestä.Jälkeenpäin olen maximoinut muistin ja lisännyt airportin.
Kyseessä siis jo "uudemman mallinen"-iBook.
Kaunein ehdottomasti Cube ja sellaisen ostan jos löytyy.
Henk.koht. kokemuksella huonoin Mac oli TiBook: Paaaaljon ongelmia ja maalitkin lähti...
Historiallisesti paras taas lienee eka G3, koska silloin tapahtui selkeä hyppy tehossa.