Lainasin tässä melko suoraan sitä, mitä Soini tuohon vastasi ottamatta omaa kantaa. Sitähän sinä kysyit. Tuota itse taidetta koskevaa ohjelmaa en ole lukenut. Mun oma taidemaku on ehkä vähän persumainen, en automaattisesti pidä kaikesta modernista.eskofot kirjoitti:Ei nyt aukene vieläkään punainen lanka tässä. Varmistan: oletko lukenut Perussuomalaisten ohjelman? Siellä on siis osa jossa puhutaan taiteen tukemisesta, postmoderni on vain esimerkki siitä mitä ei tule tukea.paulaw kirjoitti:Soini sanoi, että se oli tahallinen provokaatio. Tekotaiteellisuus-teeman kautta oli tarkoitus kiusata, Soinin sanoin, tekopyhiä tosikoita. Kävi, kuten ennakoitiin, että kun Perussuomalaiset kirjoittavat jotain, sitähän luetaan kuin piru Raamattua ja julkisuus on varmaa. Eli ei pila, vaan provokaatio. Näin lyhyesti. (Piti etsiä tuo Areenasta, etten lainaile ulkomuistista pahasti metikköön, ohjelma on nähtävissä (kuultavissa) tästä linkistä, niin voit tarkistaa asian itse.)
Nyt on ollut esillä tämä Guggenheim. Mikäli se saadaan todella ihkaoikealla Vau-arkkitehtuurilla niin mikäs siinä. Tosin Arhinmäen (ja viestisi perusteella ilmeisesti myös persujen) kanssa olen siitä samaa mieltä että rahoitus saisi löytyä yksityisesti, se maksaisi muuten Helsingille valtavasti ja raha olisi pois jostain muusta kulttuurista.
Guggenheim on puheena blogeissa, somessa ja muuallakin. Laitan pari näkemystä. Ensin Ruukinmatruunan blogista ja sitten Petteri Järviseltä. Ainakin Gehrystä kyllä olen ensiksilinkatun kanssa eri mieltä, talot ovat upeita, muutoin aika lailla samaa mieltä.
Yritän oikeasti miettiä tätä yleensäkin, muussakin kuin politiikassa.Oletko miettinyt, että mitäpä jos sinua vedätetään tässä nyt pahemman kerran? Minusta hieman nimittäin vaikuttaa siltä.