-Elokuvien katselu
-Netin selaaminen
-Kuvien ja videoiden editointi
Mielipiteitä?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja Zabidenu »
Viesti Kirjoittaja iffe »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ei muuten ole. Olen vuodesta 2003 käyttänyt 17-tuumaista kannettavana. Ja koneet ovat kulkeneet mukana milloin minnekin, pitkillekin matkoille. Kertaakaan ei ole tullut mieleen, että pienempi olisi mukavampi. Pitää vaan olla kunnollinen kantolaukku.iffe kirjoitti:Kaikki kuvailemasi käyttö on mukavampaa isommalla näytöllä, joten 17" tietenkin. Jos konetta pitää oikeasti käyttää myös kannettavana, niin valinta onkin vaikeampi.
Viesti Kirjoittaja kahvikuppi »
Et ole käyttänyt tarpeeksi pientä ja laadukasta selvästi. Mutta kysymyksen asettajelle niin jos aiot ainoaksi koneeksi niin isompi voi olla parempi ratkaisu isolla tarkkuudella. Ellei sitten erillistä näyttöä siihen liitetä. 15 ja 17 tuumaset on kumpikin järjettömän isoja kantaa, eli yhtä kömpelöitä joten kumpi noista on oikea valinta on loppujen lopuksi mieltymyksestä sekä tarpeistaan.MacFinn kirjoitti:Ei muuten ole. Olen vuodesta 2003 käyttänyt 17-tuumaista kannettavana. Ja koneet ovat kulkeneet mukana milloin minnekin, pitkillekin matkoille. Kertaakaan ei ole tullut mieleen, että pienempi olisi mukavampi. Pitää vaan olla kunnollinen kantolaukku.iffe kirjoitti:Kaikki kuvailemasi käyttö on mukavampaa isommalla näytöllä, joten 17" tietenkin. Jos konetta pitää oikeasti käyttää myös kannettavana, niin valinta onkin vaikeampi.
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Viesti Kirjoittaja Zabidenu »
Viesti Kirjoittaja iffe »
Viesti Kirjoittaja kahvikuppi »
No se 13-tuumanen on myös kolhon kokoinen ja omaa vielä huonon resoluution applella. Jos on ainut kone niin isompi puolustaa paikkaansa helposti, mutta kyllä vain pienempää läppäriä on vain parempi käyttää matkakäytössä. Ellei ole niitä henkilöitä jotka tykkää pistää läppärin työpöydälle ja erilliset hiiret sekä muut romut haitaksi. Se vielä että kevyempi kuljettaa sekä vie vähemmän tilaa mutta jos työmatkat on tyyliä autolla toimistolle niin taitaapa olla sama mitä kuljettaa.tuomas92 kirjoitti:Järjettömän isoja kantaa? Kuten MacFinn totesi, se on joko laukkukysymys tai sitten ei vaan oo ruista ranteessa.
15-tuumaisella menty nyt parin vuoden ajan täysin ongelmitta enkä pienempään vaihtaisi. 13-tuumaisen näytölle ei mahdu riittävästi tavaraa mun mieleeni.
Matta on voittajan valinta mutta kuten tuossa eräs sanoi niin nuo on mielipide juttuja eli joku tykkää toisesta. Kuvankäsittelyyn ja jossa voit valita paikan niin glossy puolustaa paikkaansa, mutta yleisesti mukavampi on vain käyttää mattaa. Mutta tässä asiassa itse olet paras päättämään asian.Zabidenu kirjoitti:Tarkennan hieman että tarkoitus ei olisi hankkia erillistä näyttöä. Nyt on ollut käytössä 15" wintoosa-läppäri. Enköhän osta tuon 17"Mielipiteitä otetaan edelleen vastaan.
Ainiin ja mitä mieltä olette tuosta antiglare näytöstä? Tarvitsisinko sen?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Viesti Kirjoittaja Benzin »
Kyllä muuten on. 13" MacBook menee lähes jokaiseen hotellin tallelokeroon, pariin on joutunut todella taitelemaan kulmittain että on mahtunut. 15" ei menisi noin joka viidenteen lokeroon, sitten pitäisi joko vaan jättää esille huoneeseen tai kantaa aina respaan. Lentokoneissa turistiluokassa 13" juuri mahtuu aukeamaan, jos edessä istuja kallistaa penkin, 15" varmaan sitäkin heikommin. Oman penkin kallistus ei auta kun se pöytä pysyy samassa paikkaa. Kilot kasvavat koneen myötä, osa lentoyhtiöistä punnitsee käsimatkatavarat ja 13-15-17" on 2-2,5-3 kiloa.MacFinn kirjoitti:Ei muuten ole. Olen vuodesta 2003 käyttänyt 17-tuumaista kannettavana. Ja koneet ovat kulkeneet mukana milloin minnekin, pitkillekin matkoille. Kertaakaan ei ole tullut mieleen, että pienempi olisi mukavampi. Pitää vaan olla kunnollinen kantolaukku.iffe kirjoitti:Kaikki kuvailemasi käyttö on mukavampaa isommalla näytöllä, joten 17" tietenkin. Jos konetta pitää oikeasti käyttää myös kannettavana, niin valinta onkin vaikeampi.
Viesti Kirjoittaja Benzin »
Ja nähtiinkin. Ensin 13" MBP Core2Duolla, sitten i7:lla ja nyt on alla 11" Air i7:lla, tää on paras.Benzin kirjoitti:Itse olen kuitenkin juuri harkitsemassa 15" i7-mallia entisen 13" MB:n tilalle, ei niinkään koon vaan potkun takia. Tai sittenkin vain 13" MBP max osilla. Saas nähdä.
Viesti Kirjoittaja Tmi0 »
Antiglare on oma päätöksesi, mutta se minkä "tarvitset" on hi-res näyttö, josta voit sitten valita kiiltävän tai matan. Tuota upgreidausta en ole itse päivääkään katunut.Zabidenu kirjoitti:Ainiin ja mitä mieltä olette tuosta antiglare näytöstä? Tarvitsisinko sen?
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”