Pitäisi- ketju
-
Re: Pitäisi- ketju
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Totta on, että tuota samaa toitotettiin minulle, kun oikeasti inhosin vielä aikaisempina vuosina matikkaa ja numerokin siitä oli 7. Nyt innostuin ja lasken lisätehtäviä, pänttään. Ja numero oli joulutodistuksessa 10. Eli ainakin minun kohdallani tuo siis piti paikkaansaCitruuna kirjoitti:Mistä hatusta minä tiedän kenelle ei sanottaisi, mutta minä ainakin olin ihan tosissani, koska olen saanut sen käsityksen että tuomaril on tosissaan fiksu ja osaa kyllä! Jos minä selvitin lukion matematiikan niin kuka tahansa pystyy siihen! En tosiaankaan oo mikään matemaattinen nero enkä tykkää siitä, mutta päätin pärjätä ja huomasin että tosiaan pystyin siihen kunhan näin vaivaa.Kain kirjoitti:^ Ja kuinkahan monelle tuokin sanotaan, jotka eivät osaa matematiikkaa?
Kysyn vain, että kenelle nyt ei sanottaisi noita samoja lauseita?

- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Jes! Olet hyvä esimerkki.iDock kirjoitti:Totta on, että tuota samaa toitotettiin minulle, kun oikeasti inhosin vielä aikaisempina vuosina matikkaa ja numerokin siitä oli 7. Nyt innostuin ja lasken lisätehtäviä, pänttään. Ja numero oli joulutodistuksessa 10. Eli ainakin minun kohdallani tuo siis piti paikkaansaCitruuna kirjoitti:Mistä hatusta minä tiedän kenelle ei sanottaisi, mutta minä ainakin olin ihan tosissani, koska olen saanut sen käsityksen että tuomaril on tosissaan fiksu ja osaa kyllä! Jos minä selvitin lukion matematiikan niin kuka tahansa pystyy siihen! En tosiaankaan oo mikään matemaattinen nero enkä tykkää siitä, mutta päätin pärjätä ja huomasin että tosiaan pystyin siihen kunhan näin vaivaa.Kain kirjoitti:^ Ja kuinkahan monelle tuokin sanotaan, jotka eivät osaa matematiikkaa?
Kysyn vain, että kenelle nyt ei sanottaisi noita samoja lauseita?Tiedän itsekin, etten ole mikään tyhmä vaan suurin osa on täysin viitsimisestä kiinni. Nimim. Keskiarvo: 9,4.
Minä sain ylästeella matematiikasta joitain ysin pinnassa olevia numeroita. Lukiossa motivaatio laski ja tuli aika paljon jotain kasia. Sitten kun tuli ennen kirjoituksia se kertauskurssi, niin yhtäkkiä kiinnoistuin aiheesta. Vedin läpi koko lukion aikana käydyt materiaalit ja sain kertaiskurssista kympin. Kirjoitin vahvan laudaturin.
-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Joillekin ei sitten mikään riitä..iDock kirjoitti: Nimim. Keskiarvo: 9,4.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Älä itke. Mun keskiarvo koulussa oli alle seiskan (reilusti). Elämässä se on kympin tienoilla.Hieno kirjoitti:Joillekin ei sitten mikään riitä..iDock kirjoitti: Nimim. Keskiarvo: 9,4.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
En itke. Itselläni on kasin paikkeilla ja se riittää todella hyvin.Erño kirjoitti:Älä itke. Mun keskiarvo koulussa oli alle seiskan (reilusti). Elämässä se on kympin tienoilla.Hieno kirjoitti:Joillekin ei sitten mikään riitä..iDock kirjoitti: Nimim. Keskiarvo: 9,4.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Että blondi selviäisi lukion matematiikasta...Citruuna kirjoitti:Mistä hatusta minä tiedän kenelle ei sanottaisi, mutta minä ainakin olin ihan tosissani, koska olen saanut sen käsityksen että tuomaril on tosissaan fiksu ja osaa kyllä! Jos minä selvitin lukion matematiikan niin kuka tahansa pystyy siihen! En tosiaankaan oo mikään matemaattinen nero enkä tykkää siitä, mutta päätin pärjätä ja huomasin että tosiaan pystyin siihen kunhan näin vaivaa.Kain kirjoitti:^ Ja kuinkahan monelle tuokin sanotaan, jotka eivät osaa matematiikkaa?
Kysyn vain, että kenelle nyt ei sanottaisi noita samoja lauseita?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
tuomaril kyllä vaikuttaa osaavalta, vaikka omakehu toisinaan...
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Työnsaannissa ei takuulla tule ongelmia, kun on aktiivinen, osaava, sosiaalinen ja kaikenlisäksi osaa neuvoa tuntemattomiakin ihmisiä.
On eräs toinenkin...Citruuna kirjoitti:Kiitos! Olette ainoa joka on huomannut sentuomaril kirjoitti:Kiitos! Olette Sitruuna hieno ihminen!Citruuna kirjoitti: koska olen saanut sen käsityksen että tuomaril on tosissaan fiksu ja osaa kyllä! Jos minä selvitin lukion matematiikan niin kuka tahansa pystyy siihen!!

...
...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Siis en tarkoita itseäni! Vaikka en tietenkään tarkoita ettet olisi... Öh... tuota... siis... Krhm.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Asjaan:
Pitäisi mennä nukkumaan, aamulla on taas aikainen herätys töihin.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Joo, päivänkakkaran hikari. Muljutetaan sitä.Hieno kirjoitti:Joillekin ei sitten mikään riitä..iDock kirjoitti: Nimim. Keskiarvo: 9,4.
(Toisaalta tulee mieleen, että miksi noin hyvin pärjäävä ihminen ei kapinoi "ylhäältä" asetettuja arvojärjestelmiä vastaan?)
-
Koska tikkari maistuu hyvältä omassa suussa.Thoth kirjoitti:Joo, päivänkakkaran hikari. Muljutetaan sitä.Hieno kirjoitti:Joillekin ei sitten mikään riitä..iDock kirjoitti: Nimim. Keskiarvo: 9,4.
(Toisaalta tulee mieleen, että miksi noin hyvin pärjäävä ihminen ei kapinoi "ylhäältä" asetettuja arvojärjestelmiä vastaan?)

Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
No miksi pitäisi kapinoida? En näe mitään syytä siihen. Näillä "arvojärjestelmillä" olen täysin tyytyväinen; mitään en vaihtaisi pois.Thoth kirjoitti:Joo, päivänkakkaran hikari. Muljutetaan sitä.Hieno kirjoitti:Joillekin ei sitten mikään riitä..iDock kirjoitti: Nimim. Keskiarvo: 9,4.
Vaikka nyt nuo onkin "kotoa asetetut järjestelmät", en ole niitä huonoiksi kokenut. Ja olen monia aiheeseen liittyviä asioita pohtinut mutta olen päätynyt lopputulokseen nykyisen olevan aivan hyvä.
EDIT: Ja kympin aineisiin minulla lukeutuu juurikin mm. biologia, fysiikka, kemia ja matematiikka
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Tuo "päivänkakkaran hikari"-juttu oli lähinnä ironiaa. Samanlaisesta minäkin jouduin kärsimään aikoinani. Tuollainen kiusaus on väärin. Älä anna niille periksi.iDock kirjoitti:No miksi pitäisi kapinoida? En näe mitään syytä siihen. Näillä "arvojärjestelmillä" olen täysin tyytyväinen; mitään en vaihtaisi pois.Thoth kirjoitti:Joo, päivänkakkaran hikari. Muljutetaan sitä.Hieno kirjoitti:Joillekin ei sitten mikään riitä..iDock kirjoitti: Nimim. Keskiarvo: 9,4.
Vaikka nyt nuo onkin "kotoa asetetut järjestelmät", en ole niitä huonoiksi kokenut. Ja olen monia aiheeseen liittyviä asioita pohtinut mutta olen päätynyt lopputulokseen nykyisen olevan aivan hyvä.
EDIT: Ja kympin aineisiin minulla lukeutuu juurikin mm. biologia, fysiikka, kemia ja matematiikka
Kuitenkin kapinointia edellisen sukupolven arvoja vastaan pidetään jonkinlaisena "aikuistumisriittinä" nykyisessä yhteiskunnassa. Ehkä uskonnollisessa yhteiskunnassa elät tavallaan ulkona tästä syklistä?
-
Siis, en minä tuota hikariksi sanomista mitenkään noteerannut; saan sitä kuulla muutenkin ihan jatkuvasti ja silloinkin lähinnä vitsillä.Thoth kirjoitti:Tuo "päivänkakkaran hikari"-juttu oli lähinnä ironiaa. Samanlaisesta minäkin jouduin kärsimään aikoinani. Tuollainen kiusaus on väärin. Älä anna niille periksi.![]()
Kuitenkin kapinointia edellisen sukupolven arvoja vastaan pidetään jonkinlaisena "aikuistumisriittinä" nykyisessä yhteiskunnassa. Ehkä uskonnollisessa yhteiskunnassa elät tavallaan ulkona tästä syklistä?
Jälkimmäiseen ei muuta, kuin että ihmiset ovat yksilöitä. Ja jotkut kapinoivat voimakkaammin. Minä taas olen ilmeisesti niitä hiljaisimpia; totta kai olen kyseenalaistanut ympäriltä oppimiani arvoja ja miettinyt, että miksi on näin. Sama liittyen uskontoon. Olen kyseenalaistanut paljon uskontoon liittyviä asioita ja tehnyt sen pohjalta omia johtopäätöksiä ja löytänyt niihin vastauksia. Viittaan edellä käytyyn evoluutiokeskusteluun, josta oli paljon hyötyä esimerkiksi siinä, että aloin katsomaan asioita myös toisesta näkökulmasta.
Ja lopputulokseen pohtiessani näitä asioita olen tullut päätökseen, että mitään ei tarvitse muuttaa. Koen nykyiset arvot ja moraalit oikein hyvinä.
Itse lähtisin nykyjään siitä, että on aika tervettä saada kyseenalaistaa toisten uskontoa ja uskomuksia. Ns, "aivoton uskominen" on mielestäni typerää.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Kyllä, ja aiheesta keskustelu pitäisi myös sallia, toisin kuin hompustoliitossa.iDock kirjoitti: Itse lähtisin nykyjään siitä, että on aika tervettä saada kyseenalaistaa toisten uskontoa ja uskomuksia. Ns, "aivoton uskominen" on mielestäni typerää.

-
No toisaalta jos se menee jaaritteluksi ja pa*kanjauhamiseksi, ei keskustelusta tule yhtään mitään.Thoth kirjoitti:Kyllä, ja aiheesta keskustelu pitäisi myös sallia, toisin kuin hompustoliitossa.iDock kirjoitti: Itse lähtisin nykyjään siitä, että on aika tervettä saada kyseenalaistaa toisten uskontoa ja uskomuksia. Ns, "aivoton uskominen" on mielestäni typerää.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Niin se varmaan on, riippuu keskustelijoiden tasokkuudesta.iDock kirjoitti:No toisaalta jos se menee jaaritteluksi ja pa*kanjauhamiseksi, ei keskustelusta tule yhtään mitään.Thoth kirjoitti:Kyllä, ja aiheesta keskustelu pitäisi myös sallia, toisin kuin hompustoliitossa.iDock kirjoitti: Itse lähtisin nykyjään siitä, että on aika tervettä saada kyseenalaistaa toisten uskontoa ja uskomuksia. Ns, "aivoton uskominen" on mielestäni typerää.
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Jaksaisko sitä vai ei?
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
Kyllä, ehdottomasti, jos ei parempaakaan tekemistä ole?Kain kirjoitti:Harkitsen Dexterin katsomista.
Jaksaisko sitä vai ei?
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
LOST!richidi kirjoitti:Kyllä, ehdottomasti, jos ei parempaakaan tekemistä ole?Kain kirjoitti:Harkitsen Dexterin katsomista.
Jaksaisko sitä vai ei?
-
Pitäisi tiskata, mutta vätystää ja tekee enämpi mieli rötvätä sängyllä ja palautua.
Sainpas tiskattua. Pitäisi mennä maaten, mutta innostuin tuosta 50/50 -leffasta ja taidankin katsoa sen ennen nukahtamista.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
Viesti Kirjoittaja iMies »
-
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Haha.. tekoälyä purkista päähän. Niin blondia.Citruuna kirjoitti:Pitäisi mennä laittaa väriä hiuksiin, mutta tällä hetkellä se tuntuu kovin työläältä. No kaipa tässä iltaa kohden piristyn niin että jaksan tehdä sen, ja sen jälkeen pestä värit pois lavuaarista, seiniltä ja lattiasta...
Miks se väri lentää kaikkialle mihin se ei kuulu?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka