Juhal79 kirjoitti:Mitä konkreettista hyötyä jailbreakista on?
Muokattavat kotiruudut? Vai mikä on hyödyllisin ominaisuus minkä jailbreakin mukana saa?
Kannattaa tutustua esim. näihin aiheisiin:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=90&t=175238
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=90&t=142469
Itse on Jailbreikannut siis lähinnä sen takia että se lisää puhelimen käyttömukavuutta
Esim. tekstiviestiin vastaus/tekstiviestin lähetys onnistuu helposti, ilman että tarvitsee mennä Viesti-ohjelmaan. (BiteSMS)
NotificationCenteriin saa kaikki tärkeimmat asetukset (WiFi-toggle jne) sekä voit lisätä sinne vaikka kaikki sun ohjelmat jotta pääset siirtymään niihin helposti vaikka olisi toinen ohjelma avoinna, lisäksi voit soittaa/lähettää viestejä sieltä eli voit lisätä yhteystietoja sinne. Saat myös RSS-Feedin, Facebookin ja YouTuben siihen, ja Google, Wikipedia ja YouTube haun. Tossa vaan raapasu mitä kaikkea sinne saa. (Cydia -> Alhaalta Sections -> Addons (NotificationCenter))
"MultiGesturet" Activatorilla (esim. kun pyyhkäisen näytön alalaidasta aukeaa multitasking).
Statusbaria voi muutella (Itse en tykkää siitä "Sonera"-teksistä siellä ylhäällä..) CleanStatuksella. (Voit tehdä melkeimpä mitä vain statusbarille tolla, vaihtaa väriä, valita mitkä kuvakkeet siellä näkyvät, kirjoittaa oman Operaattori tekstin...)
Lockscreenille voit lisätä kaikkea mitä haluat (Sään, kalenterimerkinnät, ohjelmien pikakuvakkeita...) (IntelliScreenX (maksullinen), LockInfo (maksullinen, saa ilmaiseksi jos 3 kaveria saa mukaan), Ohjelmien lisäämiseen oli joku ilmainen, en nyt muista nimeä/löydä)
Voit lukita mitä vain ohjelmia salasanalla (Ei taida löytyä vielä iOS 5 yhteensopivaa tweakkia kyllä tähän, mutta eiköhän joku päivitä..)
Tietenkin nuo teemat kanssa, itsellä tosin vain "blurrattu" NotificationCenterin tausta, eli auki oleva ohjelma näkyy taustalla "blurrattuna"

(BlurriedNCBackground)
Lisäksi mulla käytössä vielä StartDial, jolla saan ton Puhepostin pois Puhelin-ohjelmasta ja saat valita aukeaako näppäimistö, suosikit, äskeiset vai yhteystiedot kun avaat Puhelin-ohjelman.
Tossa nyt vähän osviittaa mitä kaikkea voi tehdä..
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)