Kärjessä oleminen on hitusen vaikeaa, mutta hyvin se on mennyt n. 40 vuotta kaikilla aloilla. Kiitos kysymästä!hatey kirjoitti:Mikäs sinua noin yleensä ottaen riivaa? Onko kovinkin vaikeaa olla?OmenaOnPunainen kirjoitti:No, Sinulla ei ole pelkoa mistään kärjessä olemisesta.hatey kirjoitti:Ei.mercury kirjoitti:....Eikö olisi mukavaa olla muutoksen kärjessä?
Presidenttipeli
-
Re: Presidenttipeli
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Tavallaan. Eli siis kunnioittaa toisten mielipiteitä eikä polkea niitä. Tai oikeastaan korjata lauseesi: "suvaitsemaan toisten arvomaailmoja".Mailia kirjoitti:Eli pitäisi alkaa tässä suvaitsemaan suvaitsemattomuutta?iDock kirjoitti:Eli siis tarkoitat, että pelkään homoja? No; itse asiassa en pelkää. Tässä tapauksessa kyse on arvomaailmasta. Mutta harvalla ihmisellä löytyy kunnioitusta toisten arvomaailmoihin, kuten sinulta minun arvomaailmaani.OmenaOnPunainen kirjoitti:Kuules, nuori ystäväni: minä - ns. umpihetero - muistan hyvin, kun paukautettiin skumppapullot v.1971: homoseksuaalisuus dekriminalisoitiin. Sitten vielä toisen kerran, v. 1981, kun se poistettiin tautiluokituksesta.iDock kirjoitti:Ja löytyy ihan kotimaastakin ihmisiä, jotka eivät homoutta arvosta. Sen takia hän poikkeaisi aika paljon määritelmästä "koko kansan oma presidentti" ainakin niille, joille se on merkittävä asia.
Sinun presidenttisi olisi ilmeisesti kaltaisesi homofobi eikä siis minun presidenttini.
Itse taas kunnioitan muiden arvomailmoja; kaikilla on oikeus mielipiteisiinsä. Mutta samalla toivon myös muiltakin kunnioitusta omaan arvomaailmaani eikö ns. "polkea" sitä haukkumalla homofoobikoksi.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Notta jos ei halua homopresidenttiä, on suvaitsematon?Mailia kirjoitti: Eli pitäisi alkaa tässä suvaitsemaan suvaitsemattomuutta?
http://sisainenaani.com
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Oikeastaan tässä ketjussa on sanottu riittävästi ensimmäisestä kierroksesta. Laitan uuden ketjun kierrokselle numero 2. Tämä tuntuu menevän keskinäiseksi turhaksi nahisteluksi. Lienee lukituksen paikka.mikaw_ kirjoitti:Voisiko järjestää foorumin gallupin 2. kierroksesta?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja e-mac »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
netissä vuodesta 1993
nyt käytössä iMac 20" / 2007; 2,4 GHz, 4 Gt
MacBook / 2017; 1,3 GHz, 8 Gt
iPad Mini2
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Mutta jos toisen arvomaailma on suvaitsematon niin se on ihan sama sanoa kumpaa tahansa. Ei minulta ainakaan putoa kunnioitusta pedofiilien, murhaajien tai homofoobikoiden arvomaailmoille vaikka kuinka pitäisi kunnioittaa toisia.iDock kirjoitti:Tavallaan. Eli siis kunnioittaa toisten mielipiteitä eikä polkea niitä. Tai oikeastaan korjata lauseesi: "suvaitsemaan toisten arvomaailmoja".
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Ei hyvä luoja tätä logiikkaamikaw_ kirjoitti:Eikö Haavistoa "tykätty" laajasti esim. Facebookissa? Eli aika moni huuteli aika laajasti.mercury kirjoitti:Tuskinpa noiden osuus 573 872 Haavistolle äänen antaneista oli erityisen merkittävä. Todennäköisesti olivat vain äänekkäitä asiastaan. Niinhän näillä asioilla on tapana mennä. Suurin osa äänestäneistä ei kuitenkaan huutele ympäriinsä siitä ketä äänestivät ja miksi, hyvä jos puolisolleen kertovat.mikaw_ kirjoitti:Sitä voit kysyä Haaviston äänestäjiltä. Monethan äänesti Haavistoa, koska tämä on homoseksuaali.mercury kirjoitti:Mitä tekemistä seksuaalisella suuntautumisella on äänestämisen kanssa?

-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Monihan äänesti "anti-jytkyä" eli tulos olisi varmaan ollut sama vaikka "anti-jytkyä" olisi ollut edustamassa Jani Toivola. Ehkä jossain vaaleissa saadaan ehdokkaaksi jo esim. aasi, edustaa sitten pro-, tai anti -jotain.mercury kirjoitti:Oliko siellä joku spessutoiminto joka määritteli että kaikki tykkääjät ovat homoseksuaalisuuden takia äänestäviä? Tuskinpa, eli ei liity siihen asiaan. Tykkääjien määrä näkyy olevan 8,7 % Haaviston saamien äänien määrästä. Aika irtonaista...mikaw_ kirjoitti:Eikö Haavistoa "tykätty" laajasti esim. Facebookissa? Eli aika moni huuteli aika laajasti.
Politiikastakin tulee idols-kisa. Äänestetään fiilingillä, sama vaikka veis mun rahat, tai möis mut orjaksi. Idiokratia on lähempänä kokoajan.
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Ihan ilmeisesti pelkäät: homo tulee ja vie.iDock kirjoitti:Eli siis tarkoitat, että pelkään homoja? No; itse asiassa en pelkää. Tässä tapauksessa kyse on arvomaailmasta. Mutta harvalla ihmisellä löytyy kunnioitusta toisten arvomaailmoihin, kuten sinulta minun arvomaailmaani.OmenaOnPunainen kirjoitti:Kuules, nuori ystäväni: minä - ns. umpihetero - muistan hyvin, kun paukautettiin skumppapullot v.1971: homoseksuaalisuus dekriminalisoitiin. Sitten vielä toisen kerran, v. 1981, kun se poistettiin tautiluokituksesta.iDock kirjoitti:Ja löytyy ihan kotimaastakin ihmisiä, jotka eivät homoutta arvosta. Sen takia hän poikkeaisi aika paljon määritelmästä "koko kansan oma presidentti" ainakin niille, joille se on merkittävä asia.
Sinun presidenttisi olisi ilmeisesti kaltaisesi homofobi eikä siis minun presidenttini.
Itse taas kunnioitan muiden arvomailmoja; kaikilla on oikeus mielipiteisiinsä. Mutta samalla toivon myös muiltakin kunnioitusta omaan arvomaailmaani eikä ns. "polkea" sitä haukkumalla homofoobikoksi.
Sinulla on tietenkin oikeus homofobisiin mielipiteisiisi ja homofobiseen arvomaailmaasi - mutta en aio kunnioittaa niitä.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Vastenmieliseksi kutsuminen lienee jonkinlainen nykyaikainen kunnioittamisen muoto?iDock kirjoitti:Itse taas kunnioitan muiden arvomailmoja;
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Olenko jotenkin käsittänyt väärin, kun luulin että tässä haetaan presidenttiä johtamaan maata ja edustamaan? Mites se pressan sukupuolielämä liittyy tähän? Miten seksuaalinen käyttäytyminen ja suuntautuneisuus tekee ihmisestä paremman tai huonomman johtajan ja edustajan? Joopa, en äänestänyt enkä äänestä 2-kierroksellakaan joten ei tämä kai mulle kuulukaaan, eikä edes kiinnosta jos ihmisen paremmuus ja kyvykkyys hoitamaan virkaa mitataan seksuaalisen suuntauksen perusteella!redhat kirjoitti:Notta jos ei halua homopresidenttiä, on suvaitsematon?Mailia kirjoitti: Eli pitäisi alkaa tässä suvaitsemaan suvaitsemattomuutta?
E: onko muuten muilta ehdokkailta kyselty heidän seksielämästään ja suuntautuneisuuksistaan?
-
Se on kato niin rebel, maailmaa mullistava, cool, uusia tuulia ym. hömpänpömppää millä ei ole mitään tekemistä Suomen edustamisen kanssa.
-
Öö mitä tekemistä pedofiileillä ja murhaajilla on suvaitsevaisuuden kanssa? Pedofiilit ainakin on varmaan hyvinkin suvaitsevaisia.Mailia kirjoitti:Mutta jos toisen arvomaailma on suvaitsematon niin se on ihan sama sanoa kumpaa tahansa. Ei minulta ainakaan putoa kunnioitusta pedofiilien, murhaajien tai homofoobikoiden arvomaailmoille vaikka kuinka pitäisi kunnioittaa toisia.iDock kirjoitti:Tavallaan. Eli siis kunnioittaa toisten mielipiteitä eikä polkea niitä. Tai oikeastaan korjata lauseesi: "suvaitsemaan toisten arvomaailmoja".
-
Viesti Kirjoittaja ER »
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
EDIT: Tästä onkin jauhettu jo aika riittävästi. Mutta joo, pointtini oli se, että haluan että minun leimaaminen homofoobikoksi loppuu koska en edelleenkään pelkää.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
- Ylläpitäjä
Mikäli täällä ei kyetä asiallisuuteen, loksahtaa tämä ketju lukkoon.
-
Ei kannata puhua tuollaisia kun nämä uudet tuulet puhaltaa. Kaikki konservatiivinen on pahasta ja Suomen pitää mennä etunenässä kaikkien uudistusten mukana takapuoli eellä päin puuta.iDock kirjoitti:Ja mailia pitää minua suvaitsemattomana.

-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Homous ei kai ole rikos? Ainakaan kauhean vakava?iDock kirjoitti:Ja mailia pitää minua suvaitsemattomana, koska olen tähän yhteen asiaan kielteinen. Voitko mailia sanoa minua suvaitsemattomaksi, jos hyväksyn esimerkiksi ulkomailta tulleet pakolaiset ja maahanmuuttajat heidän tehdessä rehellistä työtä mutta sitä yhtä asiaa en hyväksy; homoutta. Eli tämä yksi asia tekee minusta totaalisen suvaitsemattoman? Yhtä lailla homous on vastoin arvomaailmaani, kuin vaikkapa raiskaaminen ja murhaaminen. En nyt puhu tästä siinä mielessä, että homot olisivat raiskaajia tai murhaajia vaan siinä, että yhtä lailla nämä asiat ovat vastoin arvomaailmaani. Jos mailia ei hyväksy raiskaamista tai murhaamista, olen hänen kanssaan samaa mieltä ja näiden suhteen meillä on samat arvomaailmat. Näin esimerkiksi siis.
EDIT: Tästä onkin jauhettu jo aika riittävästi. Mutta joo, pointtini oli se, että haluan että minun leimaaminen homofoobikoksi loppuu koska en edelleenkään pelkää.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Raiskaus ja murha ovat rikoksia. Homoseksuaalisuus ei. Nuo eivät ole rinnastettavia asioita. Homoseksuaalisuuden hyväksymättömyys on rinnastettavissa vaikkapa ihonväriltään poikkeavien ihmisten hyväksymättömyyteen, koska sekin on ihmisen luonnollinen ominaisuus. Tämän sinä tietysti väistät niillä rukoilemallaparantumishöpinöillä ynnä muilla...iDock kirjoitti:Yhtä lailla homous on vastoin arvomaailmaani, kuin vaikkapa raiskaaminen ja murhaaminen. En nyt puhu tästä siinä mielessä, että homot olisivat raiskaajia tai murhaajia vaan siinä, että yhtä lailla nämä asiat ovat vastoin arvomaailmaani.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Kutsuin sinua suvaitsemattomaksi, koska sitähän se kumminkin loppujen lopuksi on, jos kerta Haavistosta ei saisi tulla presidentti homouden takia. En kutsunut sinua tälläiseksi "totaalisen suvaisemattomaksi", kuten tässä nyt itse sen pistit. Myöskin, voisit ehkä tarkastaa homofoobin (homophobe englanniksi) käsityksen vaikka Wikipediasta tai jostain suhteellisen päivitetystä sanakirjasta.iDock kirjoitti:Ja mailia pitää minua suvaitsemattomana, koska olen tähän yhteen asiaan kielteinen. Voitko mailia sanoa minua suvaitsemattomaksi, jos hyväksyn esimerkiksi ulkomailta tulleet pakolaiset ja maahanmuuttajat heidän tehdessä rehellistä työtä mutta sitä yhtä asiaa en hyväksy; homoutta. Eli tämä yksi asia tekee minusta totaalisen suvaitsemattoman? Yhtä lailla homous on vastoin arvomaailmaani, kuin vaikkapa raiskaaminen ja murhaaminen. En nyt puhu tästä siinä mielessä, että homot olisivat raiskaajia tai murhaajia vaan siinä, että yhtä lailla nämä asiat ovat vastoin arvomaailmaani. Jos mailia ei hyväksy raiskaamista tai murhaamista, olen hänen kanssaan samaa mieltä ja näiden suhteen meillä on samat arvomaailmat. Näin esimerkiksi siis.
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Jep. Kivittäkää konservatiivit! No ei kivitetä ketään. Se on aika työlästä ja kivien tuhlausta. Keskitytäänkö mielummin ajamaan yhteisön etua, jokainen vähäsen vain?redhat kirjoitti:Ei kannata puhua tuollaisia kun nämä uudet tuulet puhaltaa. Kaikki konservatiivinen on pahasta ja Suomen pitää mennä etunenässä kaikkien uudistusten mukana takapuoli eellä päin puuta.iDock kirjoitti:Ja mailia pitää minua suvaitsemattomana.
*tämän viestin tarkoitus ei ollut loukata konservatiiveja
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Vihreiden politiikka ja yhteisten etujen ajaminen. Heh.Erño kirjoitti:Jep. Kivittäkää konservatiivit! No ei kivitetä ketään. Se on aika työlästä ja kivien tuhlausta. Keskitytäänkö mielummin ajamaan yhteisön etua, jokainen vähäsen vain?redhat kirjoitti:Ei kannata puhua tuollaisia kun nämä uudet tuulet puhaltaa. Kaikki konservatiivinen on pahasta ja Suomen pitää mennä etunenässä kaikkien uudistusten mukana takapuoli eellä päin puuta.iDock kirjoitti:Ja mailia pitää minua suvaitsemattomana.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Yhteisön etua? Miksi pitäisi välttämättä ajaa yhteisön etua. Esittämäsi on fasismia ja siinähän me elämme.Erño kirjoitti:Jep. Kivittäkää konservatiivit! No ei kivitetä ketään. Se on aika työlästä ja kivien tuhlausta. Keskitytäänkö mielummin ajamaan yhteisön etua, jokainen vähäsen vain?redhat kirjoitti:Ei kannata puhua tuollaisia kun nämä uudet tuulet puhaltaa. Kaikki konservatiivinen on pahasta ja Suomen pitää mennä etunenässä kaikkien uudistusten mukana takapuoli eellä päin puuta.iDock kirjoitti:Ja mailia pitää minua suvaitsemattomana.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka