Onpas tyypillä hauska etunimi.Erño kirjoitti:En kannata vihreitä. Enkä mitään muutakaan puoluetta. Genki Sudoa voisin kannattaa.
Presidenttipeli
-
Re: Presidenttipeli
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Nyt en puhunut em. asioiden rikollisuudesta. Kyllä ne ovat rikoksia, koska ne ovat vastoin moraalia. Ja nyt tässä palataan taas kysymykseen, onko homoseksuaallisuus moraalisesti oikein. Tässä tapauksessa se on vastoin arvomaailmaani.mercury kirjoitti:Raiskaus ja murha ovat rikoksia. Homoseksuaalisuus ei. Nuo eivät ole rinnastettavia asioita. Homoseksuaalisuuden hyväksymättömyys on rinnastettavissa vaikkapa ihonväriltään poikkeavien ihmisten hyväksymättömyyteen, koska sekin on ihmisen luonnollinen ominaisuus. Tämän sinä tietysti väistät niillä rukoilemallaparantumishöpinöillä ynnä muilla...iDock kirjoitti:Yhtä lailla homous on vastoin arvomaailmaani, kuin vaikkapa raiskaaminen ja murhaaminen. En nyt puhu tästä siinä mielessä, että homot olisivat raiskaajia tai murhaajia vaan siinä, että yhtä lailla nämä asiat ovat vastoin arvomaailmaani.
Ja tuo sinun "luonnollinen ominaisuutesi" on asia, jota ei olla virheettömästi voitu todistaa. Ja itse asiassa olen myös suvaitsevainen suhteessa kaiken ihonvärisiin ihmisiin

- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Niinpä. About kaikki viimevuosien päätöksen ovat olleet kaikkea muuta kuin yhteisön edun ajamista.mikaw_ kirjoitti:Yhteisön etua? Miksi pitäisi välttämättä ajaa yhteisön etua. Esittämäsi on fasismia ja siinähän me elämme.Erño kirjoitti:Jep. Kivittäkää konservatiivit! No ei kivitetä ketään. Se on aika työlästä ja kivien tuhlausta. Keskitytäänkö mielummin ajamaan yhteisön etua, jokainen vähäsen vain?redhat kirjoitti:Ei kannata puhua tuollaisia kun nämä uudet tuulet puhaltaa. Kaikki konservatiivinen on pahasta ja Suomen pitää mennä etunenässä kaikkien uudistusten mukana takapuoli eellä päin puuta.iDock kirjoitti:Ja mailia pitää minua suvaitsemattomana.
*tämän viestin tarkoitus ei ollut loukata konservatiiveja
http://sisainenaani.com
-
Aivan - tähän asiaan olenkin suvaitsematon, mutten esimerkiksi ihonväriin, jne... Eli en siis ole kokonaan suvaitsematon.Mailia kirjoitti:Kutsuin sinua suvaitsemattomaksi, koska sitähän se kumminkin loppujen lopuksi on, jos kerta Haavistosta ei saisi tulla presidentti homouden takia.iDock kirjoitti:Ja mailia pitää minua suvaitsemattomana, koska olen tähän yhteen asiaan kielteinen. Voitko mailia sanoa minua suvaitsemattomaksi, jos hyväksyn esimerkiksi ulkomailta tulleet pakolaiset ja maahanmuuttajat heidän tehdessä rehellistä työtä mutta sitä yhtä asiaa en hyväksy; homoutta. Eli tämä yksi asia tekee minusta totaalisen suvaitsemattoman? Yhtä lailla homous on vastoin arvomaailmaani, kuin vaikkapa raiskaaminen ja murhaaminen. En nyt puhu tästä siinä mielessä, että homot olisivat raiskaajia tai murhaajia vaan siinä, että yhtä lailla nämä asiat ovat vastoin arvomaailmaani. Jos mailia ei hyväksy raiskaamista tai murhaamista, olen hänen kanssaan samaa mieltä ja näiden suhteen meillä on samat arvomaailmat. Näin esimerkiksi siis.
EDIT: Tästä onkin jauhettu jo aika riittävästi. Mutta joo, pointtini oli se, että haluan että minun leimaaminen homofoobikoksi loppuu koska en edelleenkään pelkää.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Muistaakseni ei ole herran syntymänimi. Sillä ei ole mitään väliä.Mailia kirjoitti:Onpas tyypillä hauska etunimi.Erño kirjoitti:En kannata vihreitä. Enkä mitään muutakaan puoluetta. Genki Sudoa voisin kannattaa.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Pointtini.redhat kirjoitti:...
Niinpä. About kaikki viimevuosien päätöksen ovat olleet kaikkea muuta kuin yhteisön edun ajamista.

Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Eiköhän tämä tullut selväksi, koska ilmoitit suoraan olevasi suvaitsematon asian suhteen.iDock kirjoitti:Aivan - tähän asiaan olenkin suvaitsematon, mutten esimerkiksi ihonväriin, jne... Eli en siis ole kokonaan suvaitsematon.Mailia kirjoitti:Kutsuin sinua suvaitsemattomaksi, koska sitähän se kumminkin loppujen lopuksi on, jos kerta Haavistosta ei saisi tulla presidentti homouden takia.iDock kirjoitti:EDIT: Tästä onkin jauhettu jo aika riittävästi. Mutta joo, pointtini oli se, että haluan että minun leimaaminen homofoobikoksi loppuu koska en edelleenkään pelkää.
Homofobia:
homoseksuaalisuutta tai homoseksuaaleja kohtaan tunnettua pelkoa, vastenmielisyyttä tai heihin kohdistuvaa syrjintää.
Olet itse käyttänyt Hompun homokeskusteluissa sanaa vastenmielinen. Asia selvä.
Ja mulle on ihan sama mitä mieltä ihmiset ovat mistäkin asiasta. Ongelmaksi muodostuvat ne, jotka eivät osaa pitää päätään kiinni mielipiteistään, joita kenenkään ei välttämättä tarvitsisi kuulla.
-
Mitä ajattelet ihmisistä jotka huutavat suureen ääneen homouttaan ja homomyönteisyyttään? Esimerkiksi vaikkapa gay pride-kulkueet. He siis eivät siis osaa pitää päätään kiinni mielipiteistään.mercury kirjoitti:Eiköhän tämä tullut selväksi, koska ilmoitit suoraan olevasi suvaitsematon asian suhteen.iDock kirjoitti:Aivan - tähän asiaan olenkin suvaitsematon, mutten esimerkiksi ihonväriin, jne... Eli en siis ole kokonaan suvaitsematon.Mailia kirjoitti:Kutsuin sinua suvaitsemattomaksi, koska sitähän se kumminkin loppujen lopuksi on, jos kerta Haavistosta ei saisi tulla presidentti homouden takia.iDock kirjoitti:EDIT: Tästä onkin jauhettu jo aika riittävästi. Mutta joo, pointtini oli se, että haluan että minun leimaaminen homofoobikoksi loppuu koska en edelleenkään pelkää.
Homofobia:
homoseksuaalisuutta tai homoseksuaaleja kohtaan tunnettua pelkoa, vastenmielisyyttä tai heihin kohdistuvaa syrjintää.
Olet itse käyttänyt Hompun homokeskusteluissa sanaa vastenmielinen. Asia selvä.
Ja mulle on ihan sama mitä mieltä ihmiset ovat mistäkin asiasta. Ongelmaksi muodostuvat ne, jotka eivät osaa pitää päätään kiinni mielipiteistään, joita kenenkään ei välttämättä tarvitsisi kuulla.
E: Ainiin; olet itsekin tunkenut profiiliisi näytille vaikka mitä asiaan liittyvää. Allekirjoituksista ja avatarista puhumattakaan. Eli tässä on sinunkin mielipiteitäsi vähintäänkin epäsuorasti nähty.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Riippuu volumesta. Minuakin risoo nämä "minäpäs olenkin homo. HOMOHOMOHOMOHOMOOOO!"-tyypit. Ovat vastenmielisiä, mutta eivät homoutensa takia.iDock kirjoitti:...
Mitä ajattelet ihmisistä jotka huutavat suureen ääneen homouttaan ja homomyönteisyyttään? Esimerkiksi vaikkapa gay pride-kulkueet. He siis eivät siis osaa pitää päätään kiinni mielipiteistään.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Jokainen päivä jokaisessa kaupungissa on yks suuri straight pride -kulkue. He voivat elää normaalia elämää kaikilla länsimaisen yhteiskunnan suomilla kivakivajutuilla joka ikinen päivä.iDock kirjoitti:Mitä ajattelet ihmisistä jotka huutavat suureen ääneen homouttaan ja homomyönteisyyttään? Esimerkiksi vaikkapa gay pride-kulkueet. He siis eivät siis osaa pitää päätään kiinni mielipiteistään.
E: Ainiin; olet itsekin tunkenut profiiliisi näytille vaikka mitä asiaan liittyvää. Allekirjoituksista ja avatarista puhumattakaan. Eli tässä on sinunkin mielipiteitäsi vähintäänkin epäsuorasti nähty.
Aivan takuulla monia miehiä ketutti ihan huolella kun suffragetit aikoinaan vaativat äänioikeutta naisille kovaan ääneen. Kyseessä on sama asia: oikeuksien vaatiminen niille joille ei kaikkia oikeuksia ole suotu.
Mun mielipiteistä: ovat tosiaan epäsuorasti esitettyjä. En ole kirjoittanut minkään tai kenenkään olevan vastenmielinen. Ei kuulu mun arvomaailmaani. Voitko ihan tosissasi verrata keskenään sitä, että mun avatarissa on sateenkaarilippu ja sitä että sinä paasaat toistuvasti siitä miten koet homoseksuaalisuuden moraalin vastaiseksi, epäluonnolliseksi ja vastanmieliseksi? Anna mun kaikki kestää...
Mun avatar tai allekirjoitus voi olla kevyen provosoiva, ehkä hieman ärsyttävä. Niin saattaa myös olla jollekin vaikkapa Tauvon irvistelevä naama. Sinun tekstit ovat kuitenkin aina vähintään todella provosoivia, yleensä ihan häpeämättömän loukkaavia suurelle osalle lukijoista joko heidän omien arvojensa tai lähimmäistensä takia.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Kaikki on nykyään jotain ammatti-loukkaantujia

Tässä muuten Anssi Melan näkemystä:
"Vain sivistynyt ja edistyksellinen kansakunta voi äänestää presidentikseen homoseksuaalisen henkilön. Meillä on tilaisuus näyttää muulle maailmalle esimerkkiä, olla suuria." -Anssi Kela"
Niin mitä että homoseksuaalisuus ei merkitse Haaviston kannattajille? BUHAHAHA.
Voisi oikeastaan sanoa nyrkkisääntönä, että aina kun äänestää tätä "kulttuuriväkeä" vastaan niin oikein menee.
-
Ei nuo iDockin jutut ole mulle mitenkään henkilökohtaisesti loukkaavia. Siihen tilanteeseen päästään vasta jos vastapuolena on joku oikeasti vakavasti otettava henkilö.mikaw_ kirjoitti:Yritä nyt aikainen mies (?) kestää, jos joku idock ei tykkää homoista.
Kaikki on nykyään jotain ammatti-loukkaantujia.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Pettymystä on hankala peittää

-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Presidentti johtaa ulkopolitiikkaa, ei kotimaisia kähmintöjä. Niinistöllä tästä ei ole oikein mitään kokemusta muutamaa taloussotkua lukuunottamatta. Väyrynen olisi ollut ainoa alan ammattilainen, muutkin huomattavasti Niinistöä kokeneempia.redhat kirjoitti:Niinistö, Lipponen tai Väyrynen. Presidentin pitää osata politiikkaa.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
En nyt tiedä, mitä teillä on vihreitä vastaan (varsinkin kun presidentti ei ole minkään puolueen edustaja), mutta kannattaa muistaa, että bensapumpuilla näkyvät verot ovat olleet viime aikoina nimenomaan Niinistön puolueen ansiota. Katainenhan halusi suurpääomalle helpotuksia (esim. KELA-maksun poisto), jotka lupauksista huolimatta rahoitetaan tavallista kansaa tasaverottamalla. Sama linjahan jatkuu esim. eläkekeskustelussa, jossa lisäeläkettä saava johtoporras maksattaa surutta eläkkeensä tavallisella kansalla alkuperäisestä sopimuksesta huolimatta. Niinistön kommenttihan tästä oli varsin ympäripyöreä.hatey kirjoitti:Minua ei loppujen lopuksi juurikaan häiritse tai ole häiritsemättä kenenkään homous kuin heterouskaan, ei oikeastaan edes kiinnosta, en vain pidä Haaviston puolueesta.paulaw kirjoitti:....Minä voisin oikein hyvin äänestää Haavistoa, ellen pelkäisi että se nostaa vihreän liikkeen kannatusta siinä samalla. Seksuaalisuus on täysin toisarvoinen asia.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Suvaitsematon homojen suhteen, kyllä.iDock kirjoitti:Ja mailia pitää minua suvaitsemattomana, koska olen tähän yhteen asiaan kielteinen. Voitko mailia sanoa minua suvaitsemattomaksi, jos hyväksyn esimerkiksi ulkomailta tulleet pakolaiset ja maahanmuuttajat heidän tehdessä rehellistä työtä mutta sitä yhtä asiaa en hyväksy; homoutta. Eli tämä yksi asia tekee minusta totaalisen suvaitsemattoman?
Jos pystyt tällaisen ominaisuuden vuoksi kieltämään ihmiseltä oikeuden työhön, niin missä menee raja? Puheittesi mukaan raja menee siinä, mitä mieltä mistäkin asioista olet.
Toteutat syrjintää.
Sepustuksesi on sama kuin:
Voin varastaa tämän mäkbuuk eörin koska en ole ikinä varastanut mitään muuta ja olen ollut hyvin kiltti. Minulla on oikeus varastaa siis tämä.
Niele omat homoennakkoluulosi ja lopeta äärivanhoillisten arabien homovihatukeminen - anna ihmisten olla.
-
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
En nyt tiedä, mitä hyvää vihreät olisivat koskaan saaneet aikaan? Ja aiemminkin jo jossain sanoin, niin ei kukaan ihminen presidentiksi päästessään pysty yhdessä yössä jättämään poliittistä hoistoriaansa ja mielipiteitään ja nousemaan puolueiden yläpuolelle. Kyllä presidentti on edelleen oman puolueensa presidentti, sanokoon korulauseet siitä "puolueettomuudesta" mitä hyvänsä. Presidentillä on edelleen nimitysoikeus ja kyllä presidentti nimittää virkoihin omia poliittisia kavereitaan. Jos viherpiiperöstä tulisi presidentti, niin... huhhuh...en uskalla edes ajatella.jomppa kirjoitti:
En nyt tiedä, mitä teillä on vihreitä vastaan (varsinkin kun presidentti ei ole minkään puolueen edustaja)....
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Vähemmän ne vihreät ovat vaaraksi tuollaisissa viroissa kuin esimerkiksi hallituksessa. Tuskin Haavisto viitsisi alkaa sooloilemaan kovin paljoa presidenttinä.hatey kirjoitti:En nyt tiedä, mitä hyvää vihreät olisivat koskaan saaneet aikaan? Ja aiemminkin jo jossain sanoin, niin ei kukaan ihminen presidentiksi päästessään pysty yhdessä yössä jättämään poliittistä hoistoriaansa ja mielipiteitään ja nousemaan puolueiden yläpuolelle. Kyllä presidentti on edelleen oman puolueensa presidentti, sanokoon korulauseet siitä "puolueettomuudesta" mitä hyvänsä. Presidentillä on edelleen nimitysoikeus ja kyllä presidentti nimittää virkoihin omia poliittisia kavereitaan. Jos viherpiiperöstä tulisi presidentti, niin... huhhuh...en uskalla edes ajatella.jomppa kirjoitti:
En nyt tiedä, mitä teillä on vihreitä vastaan (varsinkin kun presidentti ei ole minkään puolueen edustaja)....
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Oikeassa olet. Tämähän tosiaan on nähty kuluneen kahdentoista vuoden aikana kyllä oikein hyvin.hatey kirjoitti:Ja aiemminkin jo jossain sanoin, niin ei kukaan ihminen presidentiksi päästessään pysty yhdessä yössä jättämään poliittistä hoistoriaansa ja mielipiteitään ja nousemaan puolueiden yläpuolelle. Kyllä presidentti on edelleen oman puolueensa presidentti, sanokoon korulauseet siitä "puolueettomuudesta" mitä hyvänsä. Presidentillä on edelleen nimitysoikeus ja kyllä presidentti nimittää virkoihin omia poliittisia kavereitaan.
-
Erilaiset ns. viherverot kyllä sitten näkyvät suunnilleen kaiken muun hinnoittelussa oikein hyvin. Teollisuus on aika hyvin ajettu muualle, edellisen hallituksen vihreiden työ- ja oikeusministerien toimet eivät oikein onnistuneet, yms. Asiasta oli muistaakseni enemmän juttua täälläkin eduskuntavaalien alla.jomppa kirjoitti:En nyt tiedä, mitä teillä on vihreitä vastaan (varsinkin kun presidentti ei ole minkään puolueen edustaja), mutta kannattaa muistaa, että bensapumpuilla näkyvät verot ovat olleet viime aikoina nimenomaan Niinistön puolueen ansiota.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
-
No mä en ole kyllä koskaan nähnyt kulkueita, jossa ihmiset iloitsevat heteroudestaan. Missään kaupungissa, minään päivänä.mercury kirjoitti:Jokainen päivä jokaisessa kaupungissa on yks suuri straight pride -kulkue. He voivat elää normaalia elämää kaikilla länsimaisen yhteiskunnan suomilla kivakivajutuilla joka ikinen päivä.
Jos ihminen on täysin sinut seksuaalisuutensa kanssa, ei kai sille ole tarvettakaan. Gay Pride -tapahtumat ymmärrän sikäli että homojen oli pitkään oltava enemmän tai vähemmän kaapissa, kun asia oli tabu. Ja kun mennään länsimaiden ulkopuolelle niin erilaisen vainon kohteeksi joutuu helposti (vaikka jos ilman omaa syytään on homo). Onneksi länsimaissa saa olla oma itsensä.
Mulla on käsitys, että iDock on aika nuori kaveri. Eikä välttämättä ole koskaan tavannut edes yhtään homoseksuaalia (saati ollut pridekulkueessa) eli asia on täysin vieras. Ennakkoluuloja tai epävarmuutta, ehkä ja kyllä, mutta yleensä maailman avartuminen ja erilaisiin ihmisiin törmääminen voi auttaa kummasti asiaa. Sitä en tiedä, auttaako provosointi. Koska olet moderaattori, sulla on taviskirjoittajaa suurempi vastuu olla provosoimatta. Ikävä kyllä, tältäkin palstalta löytyy varmasti homovastaisia henkilöitä enemmän kuin yksi, mutta sen kanssa on vain elettävä. Samoin iDockin (ja parin muun) on myönnettävä että kaiken todennäköisyyden perusteella tällä foorumilla on pakko olla homojakin (Apple-foorumi hei:) ), eikö totta?
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Nyt ne näkyvät korostuneesti, uutena ja erilaisena. Kunhan aikaa kuluu, niin totutaan ja kukaan ei niitä huomaa. Lopulta häviävät massaan. Kuten kaikki.
Kai ne on iloisia nyt, kun eivät saa enää nakkikioskilla turpaan, ei luokitella virallisesti sairaiksi tai viedä vankilaan. Sinäkin olisit!
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka