Yliopistolla avaan MBP:n kannen ja kone kirjautuu SparkNettiin (joka on ennen toiminut kyllä ihan hyvin), jonka jälkeen koneessa ei enää netti toimi. SparkNetin kirjautumissivua ei tule missään vaiheessa näkyville. Tähän mennessä kuulostaa ihan vaan SparkNetin ongelmalta. Ihmeelliseksi asian tekee kuitenkin se, että kavereiden Windows-koneilla SparkNet toimii ihan hienosti, kuten myös iPhonellani (3GS). Toinen ihmeellisyys tämän kanssa on, että sen jälkeen, kun koneen verkoksi on valittu SparkNet, en pääse enää käyttämään sähköpostejani, kunnes käynnistän koneen uudelleen. Mail ei hae posteja, enkä pääse niihin käsiin myöskään selaimella! Kaikilla sähköpostitileilläni sama tilanne: Gmail, iCloud ja yliopiston sähköposti. Muuten netti kyllä toimii, www ja messenger nyt ainakin. Tämä siis vaikka Wi-Fi on poissa päältä tai olen kirjautunut omaan verkkooni kotonani joko langattomasti tai langallisesti, tai olen iPhonen jaon kautta netissä. Mailit ei toimi, ennen kuin olen käynnistänyt koneen uudelleen.

Ongelman ratkaisemiseksi on tehty ns. kaikki: SparkNet poistettu tunnetuista verkoista, DNS-palvelimet vaihdettu Googlen DNS-palvelimiin, oikeudet korjattu, Onyxillä ajettu kaikki skriptit, PRAM ja SMC resetoitu, avainniput on heitetty roskiin, kone käynnistetty uudelleen, Lion asennettu uudelleen päälle, kovo tyhjennetty ja sille asennettu Lion palauttamatta vanhoja asetuksia tai ohjelmia. Ei auta.
Speksejä: MBP 13" 2010, OS X Lion 10.7.2., selaimena Chrome (Safarillakin on testattu, ei muutosta). Kaikesta viimeisimmät päivitykset. Yliopistona Turun yliopisto ja sijaintina Turku.
Kellään mitään ideaa, mistä tälläinen voisi johtua ja miten tämän saisi korjattua?