Tapahtui taannoin, että iPhoneni putosi jonka seurauksena lasinen takakansi meri säröille.
Menin Porin DNA-kauppaan josta olin laitteen hankkinut. Vanhempi myyjä kertoi, että luuri on lähetettävä SCF:n huoltoon. Paikalle ilmaantui myös hänen nuorempi kollegansa, joka kertoi, että voidaan tuo hoitaa paikallisestikin. Tulosti mulle paikallisen ATK-yrittäjän Apple logoilla varustetun brosyyrin, jossa takakannen vaihdon hinnaksi kerrottiin 50€. Olin tyytyväinen kun kaveri kertoi tekevänsä työn odottaessa. Ja niin kansi vaihdettiin, ei enää lasiseen vaan johonkin metaalijäljitelmään. Pidin kestävämpänä kuin idioottimaista lasia. Mutta, jo alusta alkaen iPhonessani oli ollut tälläkin foorumilla paljon puhuttu vika jonka ansiosta korvakaiutin on toisinaan soitettaessa mykkä. Kyllästyin vikaan ja menin taas DNA-kauppaan. Puhelin lähetettiin nyt tuonne SCF:lle. Tuli pian takaisin, mukana lähete jossa kerottiin takuun rauenneen, syynä vaihdettu kolmannen osapuolen takakansi.
Tiedän, että Apple on takuuasioissa tarkka. Mutta jos vien puhelimeni valtuutetun jälleenmyyjän suosittamaan korjauspaikkaan, ei tule ensimmäisenä mieleen että takuu raukeaa. Varsinkaan kun kannen vaihdossa ei pidellä mitään tekniikkaa. Mielestäni syyllinen takuun raukeamiseen on DNA-kaupan virheellisessä opastuksessa huoltopaikan valinnassa. Mitä mieltä te olette?
iPhonen takuu raukesi, syy vaihdettu takakansi
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhonen takuu raukesi, syy vaihdettu takakansi
Viesti Kirjoittaja Opa »
Viimeksi muokannut Opa, 23.1.2012 klo 19.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iPhonen takuu raukesi, syy vaihdettu takakansi
Viesti Kirjoittaja Tege »
Oliko tuo takuufirma virallinen Applen korjaaja? Jos oli niin ei sieltä kyllä mitään metallikantta siihen laiteta. Ja eikös tuo SCF:lle lähetys kerro aika tarkkaan sen, että se on myös DNA:n virallinen korjaaja.
Eli jos sinulla ei ole todisteita tästä, että myyjä suositteli tätä paikkaa missä vaihdettiin metallinen takakuori, et voi kuin hymyillä ja ostaa uuden puhelimen. Jos todisteet on niin sinne vaan myymälään riitauttamaan asia.
Eli jos sinulla ei ole todisteita tästä, että myyjä suositteli tätä paikkaa missä vaihdettiin metallinen takakuori, et voi kuin hymyillä ja ostaa uuden puhelimen. Jos todisteet on niin sinne vaan myymälään riitauttamaan asia.
Käytössä: ATK
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Vähän sillai harmaata aluetta toi. Mutta kyllä se aika pitkälle sen DNA-kaupan vastuulle mun mielestä menee. Heidän olisi ainakin pitänyt sanoa, että takuu tuossa raukeaa, jos takakannen vaihtaa ei-valtuutetulle huollolla. Vaikka eihän sen niin pitäisi olla.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja sieltloyty »
Näinhän se juuri menee, jos menet sörkkimään, tai pistät jonkun muun sörkkimään takuunalaista laitetta, takuu raukeaa.
Jos osaat vaatia, on mahdollisuus saada sen myyjäliikkeen kustannuksella se korjattavaksi, mutta silloin pitää vain saada se kaveri myöntämään että on suositellut sitä.. eli meet kaverin kaa vaan sinne liikkeeseen ja sanot että muistakko ku kävit joku aika sit ja suosittelit tällästä liikettä...
Jos osaat vaatia, on mahdollisuus saada sen myyjäliikkeen kustannuksella se korjattavaksi, mutta silloin pitää vain saada se kaveri myöntämään että on suositellut sitä.. eli meet kaverin kaa vaan sinne liikkeeseen ja sanot että muistakko ku kävit joku aika sit ja suosittelit tällästä liikettä...
Bitch please.
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Kyllä tää on minusta ihan mustavalkoinen juttu. Jos myyjäliike tulostaa mulle tiedot liikkeestä johon voin viedä laitteen korjattavaksi, pitäisi takuun säilyminen olla selvä kuin pläkki. Ellei, tulee siitä asiakkaalle sanoa.MacFinn kirjoitti:Vähän sillai harmaata aluetta toi. Mutta kyllä se aika pitkälle sen DNA-kaupan vastuulle mun mielestä menee. Heidän olisi ainakin pitänyt sanoa, että takuu tuossa raukeaa, jos takakannen vaihtaa ei-valtuutetulle huollolla. Vaikka eihän sen niin pitäisi olla.
Minua tänään palvellut naismyyjä otti yhteyttä tuohon kannen vaihtaneeseen firmaan. Vastaus oli, että näitä on tehty kymmeniä ja vain kerran on takuusta kitisty. Ohjeet minulle oli, että mene taas vaihdattamaan kansi, nyt on alkuperäisiä saatu varastoon. Kannen vaihdon jälkeen kuulemma uudestaan luuri Helsinkiin. Epäilenpä, ettei ole näin yksinkertaista. Kyllä luurini sarjanumeron kohdalla on Applen rekistereissä nyt tieto että takuu on rauennut.
Otan huomenna yhteyttä johonkin kuluttajaviranomaiseen.
Mulle sopii a) että saan uuden puhelimen heti, tai b) puhelin lähetetään huoltoon ja takuu laitetaan voimaan, ellei nuo käy niin c) 24 kk sopimus puretaan, luovutan luurin pois ja hankin Nokia Lumian
jollain muulla kuin Dna:n liittymällä.
Viimeksi muokannut Opa, 23.1.2012 klo 21.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja bfh »
Ei se Apple voi määritellä mitään takuuehtoja oman mielensä mukaan. Silläkin on tässä maassa lainmukainen tuotevastuu kuten muillakin firmoilla.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Miten tuotevastuu nyt tähän liittyy jos puhelimeen on vaihdettu kolmannenosapuolen tavaraa?bfh kirjoitti:Ei se Apple voi määritellä mitään takuuehtoja oman mielensä mukaan. Silläkin on tässä maassa lainmukainen tuotevastuu kuten muillakin firmoilla.
Tässä on vain nyt DNA:n puolesta ns. kusetettu asiakasta.
Viimeksi muokannut Tege, 24.1.2012 klo 8.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käytössä: ATK
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mä vaan pelkään, että kuluttujasuojasta ei ole paljoa apua. Jos puhelin on siis firman nimissä eikä yksityishenkilön.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja ZeiEizh »
+1MacFinn kirjoitti:Vähän sillai harmaata aluetta toi. Mutta kyllä se aika pitkälle sen DNA-kaupan vastuulle mun mielestä menee. Heidän olisi ainakin pitänyt sanoa, että takuu tuossa raukeaa, jos takakannen vaihtaa ei-valtuutetulle huollolla. Vaikka eihän sen niin pitäisi olla.
Varsinkin kun se on ollut suht "yleinen" vika.
-
Viesti Kirjoittaja Mummo123 »
Eikös se takuu tässä tapauksessa mennyt jo siinä vaiheessa kun luuri putosi ja takalasi meni rikki? Eikös iPhoneilta ole ennenkin viety takuita kolhujen ja lommojen takia?
MacBook Pro Touch Bar 15
iPhone X + 5s
Apple Watch Stainless Steel
iPad Pro 10.5
iPod Shuffle
iPhone X + 5s
Apple Watch Stainless Steel
iPad Pro 10.5
iPod Shuffle
-
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Kai tuo takuu joutaa viedäkin jos takakansi on samaa tavaraa kuin luotijunien tuulilasi ja sen saa rikki? Aivan luonnollista tuollainen on.Mummo123 kirjoitti:Eikös se takuu tässä tapauksessa mennyt jo siinä vaiheessa kun luuri putosi ja takalasi meni rikki? Eikös iPhoneilta ole ennenkin viety takuita kolhujen ja lommojen takia?
Tue Hesan kerjäläisiä. Osta heille junalippu Mikkeliin ihmettelemään Qi latausta Kalkutan lentoaseman lisäksi...
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Liitymä ja puhelin on yksityishenkilön nimissä, lasku toki tulee firman osoitteella.MacFinn kirjoitti:Mä vaan pelkään, että kuluttujasuojasta ei ole paljoa apua. Jos puhelin on siis firman nimissä eikä yksityishenkilön.
Tähän nyt en viitsi enempää kommentoida. Tästä on jo taitettu peistä täällä toisessa ketjussa. iPhonen laseja edestä ja takaa on särkynyt todella paljon. Jostain luin, että on Ruotsissa kotivakuutusten korvatuin laite.Justin Case kirjoitti:Kai tuo takuu joutaa viedäkin jos takakansi on samaa tavaraa kuin luotijunien tuulilasi ja sen saa rikki? Aivan luonnollista tuollainen on.Mummo123 kirjoitti:Eikös se takuu tässä tapauksessa mennyt jo siinä vaiheessa kun luuri putosi ja takalasi meni rikki? Eikös iPhoneilta ole ennenkin viety takuita kolhujen ja lommojen takia?
Toivotaan teille parempaa onnea sen suhteen
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka