No nyt se tempun teki. Aamulla töistä kotia tultuani olin lähettämässä viestiä mutta viesti ei lähtenytkään. Kenttiä oli. Kokelin iMessagea. Ei lähde.
Ajattelin antaa asian olla ja käydä netissä pyörähtämässä. Avasin safarin mutta mikään verkko sivu ei lataudu. Kenttiä on ja yläpalkissa lukee 3G.
Käytin lentokonetilaa päällä (n30sec) ja pois. Viestit lähti mutta netti ei pelaa vieläkään. Boottasin puhelimen ja sen uudelleen käynnistyttyä akkua oli kulunut 20%?!? Eli 39%-->19%. Tämän jälkeen puhelin ei edes löytänyt operaattoria. Käytinlentokone tilassa... ei hyötyä. "Ei verkkoa" lukee yläpalkissa.
Tein puhelimeen resetin (virta+koti). Verkot palasivat takasin mutta puhelut, netti eikä viesti toimineet kuin satunnaisesti. Kaksi kappaletta tekemistäni kymmenestä testi puhelusta yhdistyi. Netti välillä latasi kunnes taas pysähtyi. Mitään verkko sivustoa ei saanut kuitenkaan kokonaan ladattua. Tällöin huomasin myös, että puhelin lämpenee turhan paljon. Lämpeni yhtä paljon kuin olisi pelannut jotain raskaampaakin peliä.
Mitään ohjelmaa ei pyörinyt taustalla sillä kaikki olin yksitellen sammuttanut jo aiemmin. Annoin puhelimen rauhoittua sleep tilassa hetken aikaa pöydällä (2min) mutta lämpö ei ollut laskenut vaan ainoa mikä laski oli akun prosentit ja reilusti... akkua oli enää 1% jäljellä kun alle 20min sitten oli vielä tuo 19%
No tyhjiinhän se meni joten ajattelin, että ei auta kuin palauttaa softa. iTunes auki, luuri kiinni ja palautus. Ei auttanut. Samat ongelmat jatku palautuksen jälkeen. Yhteydet eivät toimineet ja luuri lämpeni. Palautin uudestaan ja tälläkertaa otin käyttöön uutena iPhonena ja kuinka uskomatonta se onkin niin samat vaivat jatkuivat vieläkin!?!

En jaksanut pelleillä enempää koska olin jo suht väsynyt yö töistä tullessani joten läksin nukkumaan jättäen puhelimen laturiin.
Nyt illalla herättyäni ja töihin tultuani testailin puhelinta uudemman kerran ja ei ongelmia. Luuri on normaali lämpöinen ja netit sun muut toimii
Tätä ennemmin ei ole ollut mitään muuta ongelmaa kuin sim-kortin virheitä ja puhelin ollut meikäläisellä suomen julkaisu päistä asti (28.10).
Ohjelmistona 5.0.1 ja saunalahden liittymä.
e:typoja
Hyllyssä: iPhone | iPhone 3G | iPhone 3GS | iPhone 4 | iPhone 4S 16Gb White | iPhone 5 64Gb black | iPhone 6+ 64Gb gold | iPhone 6 64Gb space gray|||| Käytössä: iPhone 12 PRO MAX 512Gb gold | Watch 4 sport gold/midnight blue