Hei! Olen nyt useasti ajatellut IPodin ostoa. Ongelmana on se,että kumpi kannattaa ostaa IPod Classic tai IPod Touch?
Olen aina ennen pitänyt tuota IPod Touchia "Leluna" (En tarkoita pahalla kenellekkään),koska on aivan samanlainen kuin IPhone mutta ilman soittomahdollisuutta.
Ja Classicin suhteen,että onko oikeasti tarvetta. Jos ainoastaan pääasiassa tarkoitettu yksinomaan musiikin kuunteluun,kuvien/elokuvien katseluun (Pienellä näytöllä) ja hinta on suurempi kuin IPod Touch 8Gt-Malli. Joten nyt pyydän selkeästi,että kumpi on kannatettava ostos ja mikä on pääasiallinen käyttötarkoitus kummallakin laitteella?
Kiitos Jomlini
iPod Classic (160Gt) vai iPod Touch (8Gt)
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPod Classic (160Gt) vai iPod Touch (8Gt)
Viesti Kirjoittaja jomlini »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 24.1.2012 klo 0.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: isot ja pienet kirjaimet paikoilleen otsikossa
Syy: isot ja pienet kirjaimet paikoilleen otsikossa
Apple IMac "21,5" Intel Core I3/iMac G3 233Mhz (Bondi blue)/Apple Cinema Display/PowerBook G4 "15" 1.67GHz
/IPod Nano 5G 16Gt.
/IPod Nano 5G 16Gt.
-
Re: IPod Classic (160GT) Vai IPod Touch (8GT)
Viesti Kirjoittaja Tege »
Lähdetään siitä mikä on sinun käyttötarkoituksesi?
Kuten sanoit Classic on pääasiassa musiikin kuunteluun, mukana tulee muutamia pikkupelejä ja voit katsoa pieneltä ruudulta jotain.
Touchi taas on kuten iPhone mutta ilman soitto-ominaisuutta jne. Mutta tämä kuitenkin mahdollistaa videoiden katsomisen isommalta näytöltä. Touch on kuitenkin kevyempi kuin tuo Classic. Lisäksi pelejä saat Appstoren täydeltä kuten hyötysoftaa. Lisäksi jos wlan on tarjolla voit lukea mailisi ja surffata netissä.
Jos musiikki on se numero yksi, niin Nano voi olla myös yksi vaihtoehto, vai onko tarkoitus kantaa 160Gt verran musiikkia mukana? 8Gt mahtuu jo suht ok määrä musaa mutta ei se 32Gt huonokaan vaihtoehto ole.
Kuten sanoit Classic on pääasiassa musiikin kuunteluun, mukana tulee muutamia pikkupelejä ja voit katsoa pieneltä ruudulta jotain.
Touchi taas on kuten iPhone mutta ilman soitto-ominaisuutta jne. Mutta tämä kuitenkin mahdollistaa videoiden katsomisen isommalta näytöltä. Touch on kuitenkin kevyempi kuin tuo Classic. Lisäksi pelejä saat Appstoren täydeltä kuten hyötysoftaa. Lisäksi jos wlan on tarjolla voit lukea mailisi ja surffata netissä.
Jos musiikki on se numero yksi, niin Nano voi olla myös yksi vaihtoehto, vai onko tarkoitus kantaa 160Gt verran musiikkia mukana? 8Gt mahtuu jo suht ok määrä musaa mutta ei se 32Gt huonokaan vaihtoehto ole.
Käytössä: ATK
-
Re: iPod Classic (160Gt) vai iPod Touch (8Gt)
Viesti Kirjoittaja jomlini »
Menin eilen katsomaan tuota Nanoa ja menin siihen lopputulokseen,että se on minun käyttötarkoituksille sopivin.
Joten ostan Nanon 16gt riittää minulle. Kiitos Erittäin paljon vastauksesta Tege!
Jomlini
Joten ostan Nanon 16gt riittää minulle. Kiitos Erittäin paljon vastauksesta Tege!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jomlini
Apple IMac "21,5" Intel Core I3/iMac G3 233Mhz (Bondi blue)/Apple Cinema Display/PowerBook G4 "15" 1.67GHz
/IPod Nano 5G 16Gt.
/IPod Nano 5G 16Gt.
-
Muistaakseni siinäkin oli jotain pientä extraa pelkän musiikin päälle kuten jokunen peli... En muista kun aikaisemman vuoden nano käytössä ja tässä oli muutama minipeli.
-
Viesti Kirjoittaja iDude »
Siinä ei ole muuta extraa kun se että siinä on monta analogista kelloa joita voi käyttää vaikka rannekkeen kanssa ja sitten se nike+ iPod joka sisältää askelmittarin, kalorimittarin yms.Tege kirjoitti:Muistaakseni siinäkin oli jotain pientä extraa pelkän musiikin päälle kuten jokunen peli... En muista kun aikaisemman vuoden nano käytössä ja tässä oli muutama minipeli.
Macbook Air 11" (2011)
iPhone 4 16Gb
iPhone 4 16Gb
-
Viesti Kirjoittaja Lebako »
Joskus kauan sitten ku itse pohdin iPodin ostoa, niin mielestäni luin jostain, että ainoastaan Classic olisi kyennyt soittamaan Apple lossless-muodossa olevia kappaleita (biisin koko siis useita kymmeniä megatavuja) ilman tahmausta.
Luulisi, että mikäli tämä on totta niin nykyiset Touchit (ja iPhonet) pystyisivät niitä jo soittamaan ilman kyykkäykstä.
Luulisi, että mikäli tämä on totta niin nykyiset Touchit (ja iPhonet) pystyisivät niitä jo soittamaan ilman kyykkäykstä.
Macbook+iPad+iPhone+iPod
http://www.twitter.com/lebako
-
Viesti Kirjoittaja Naavanka_ »
Nyt on kyllä jollain menny puurot ja vellit sekaisinLebako kirjoitti:Joskus kauan sitten ku itse pohdin iPodin ostoa, niin mielestäni luin jostain, että ainoastaan Classic olisi kyennyt soittamaan Apple lossless-muodossa olevia kappaleita (biisin koko siis useita kymmeniä megatavuja) ilman tahmausta.

Kyllä ainakin entinen classicini toisti perinteiset ämpeekolomoset ihan ilman kyykkyjä.
Onko hajua mitä tällä kyykkäyksellä tässä tapauksessa oikein on edes tarkoitettu?
Mac mini late 2012 2.5ghz 16gb
Kitararomut
Kitararomut
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Puhehan ei ollut nyt mistään mp3:sta vaan ihan eri kokoluokan tiedostoista eli häviöttömästi pakatuista musiikkikappaleista. Ja kyllähän tosiaan kaikkin nykyvehkeet niitä soittaa ihan nikottelematta.Naavanka_ kirjoitti:Nyt on kyllä jollain menny puurot ja vellit sekaisinLebako kirjoitti:Joskus kauan sitten ku itse pohdin iPodin ostoa, niin mielestäni luin jostain, että ainoastaan Classic olisi kyennyt soittamaan Apple lossless-muodossa olevia kappaleita (biisin koko siis useita kymmeniä megatavuja) ilman tahmausta.
Kyllä ainakin entinen classicini toisti perinteiset ämpeekolomoset ihan ilman kyykkyjä.
Onko hajua mitä tällä kyykkäyksellä tässä tapauksessa oikein on edes tarkoitettu?
Macbook Air M1
-
Meneekö Flac nykyään?
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Ainakaan Applen oma softa ei taida vieläkään soittaa flaceja vaan edelleen tukevat tuota Applen lossless-muotoa, joka vastaa laadullisesti varmaan aika samaa kuin flac.
Oon itse sen verran "musiikin nälkäinen" kaveri, että ei riittäisi mitenkään tila tarpeeks isolle musiikkikokoelmalle jos laittasin kaikki losslessina, kun ei tahdo 320kbps MP3-laatukaan riittää. Muistaakseni taitaa olla kaikki biisit sitä 128kbps AAC-muotoo itse asiassa tällä hetkellä. Puhelimessa musaa siis ~2000 biisiä ja tulee kuunneltua musaa päivittäin useamman tunnin, ennätys taitaa pyöriä jossain 12h korvilla/pv eli kyllä noille tulee soittoa ihan kiitettävästi.![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Oon itse sen verran "musiikin nälkäinen" kaveri, että ei riittäisi mitenkään tila tarpeeks isolle musiikkikokoelmalle jos laittasin kaikki losslessina, kun ei tahdo 320kbps MP3-laatukaan riittää. Muistaakseni taitaa olla kaikki biisit sitä 128kbps AAC-muotoo itse asiassa tällä hetkellä. Puhelimessa musaa siis ~2000 biisiä ja tulee kuunneltua musaa päivittäin useamman tunnin, ennätys taitaa pyöriä jossain 12h korvilla/pv eli kyllä noille tulee soittoa ihan kiitettävästi.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
MBA M1 13" & iP11 + iP6s
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Naavanka_ »
Mihin ihmeeseen tarvitsee nykyaikaista mp3 koodausta parempaa varsinkaan jos kuuntelee nappikuulokkeilla ruuhkabussissa?
Kyllä vielä muutama vuosi sitten mp3 taso oli todella muhjuinen, nykyisin varsin menevä.
Saa olla melkoinen kultakorva
Tokihan kotona hifistely onkin jo aivan eri luokkaa.
Kyllä vielä muutama vuosi sitten mp3 taso oli todella muhjuinen, nykyisin varsin menevä.

Mac mini late 2012 2.5ghz 16gb
Kitararomut
Kitararomut
-
Viesti Kirjoittaja Lebako »
Kotona hifistelyyn siis olin aikoinani tuota Classicia hankkimassa, tarkemmin sanottuna kuulokkeiden ja kuulokevahvarin viereen äänilähteeksi. Päädyin lopulta toisenlaiseen ratkaisuun, mutta se on jo eri juttu.Naavanka_ kirjoitti:Mihin ihmeeseen tarvitsee nykyaikaista mp3 koodausta parempaa varsinkaan jos kuuntelee nappikuulokkeilla ruuhkabussissa?
Macbook+iPad+iPhone+iPod
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka