Vanhassa Nanossa (2nd gen.) alkaa olla akku niin finito, että normaali käyttö alkaa jo olla raivostuttavaa, kun laite saisi olla jatkuvasti piuhan päässä. Käytössä akku häviää noin kahdessa tunnissa, ja käyttämättömänäkin se kestää max. viikon.
Eli akun vaihto olisi edessä.
Onko jollain kokemusta akun vaihdosta? Kuinka helppo se on tehdä itse?
Entä mistä kannattaa vaihtoakku hommata? Ainakin MacSales.com näyttää myyvän jotain NewerTechin akkua (http://eshop.macsales.com/item/Newer%20 ... POD450M2N/).
Onko kokemuksia verkkokaupasta tai kyseisen valmistajan akuista?
Uusi akku iPod Nanoon
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Uusi akku iPod Nanoon
Viesti Kirjoittaja Juice93 »
-
Re: Uusi akku iPod Nanoon
Pistin nyt vielä viestiä eri huoltoihin ja kyselin akun vaihtamisen hintaa, jos se nyt ei olisikaan niin kallis urakka mitä luulen huoltojen siitä itse työstä ottavan.
Onko kukaan vaihdattanut akkua mcarella? Niiden nettisivuilla mainostettiin, että "iPodin akunvaihdossa vaihdetaan koko laite vastaavaan laitteeseen". Tuleeko sieltä saman mallin iPod Nano, josta on vain vaihdettu jo akku, vai uusi sellainen? Vai kenties jopa uusin malli (6. gen) vaihdossa?
Jos sieltä saa upouuden laitteen tilalle, niin 85 euroa ei ole mikään järkyttävä hinta toimenpiteestä, kun pitäisi ostaa muutenkin uusi laite ellei vanhaa saa korjattua.
Onko kukaan vaihdattanut akkua mcarella? Niiden nettisivuilla mainostettiin, että "iPodin akunvaihdossa vaihdetaan koko laite vastaavaan laitteeseen". Tuleeko sieltä saman mallin iPod Nano, josta on vain vaihdettu jo akku, vai uusi sellainen? Vai kenties jopa uusin malli (6. gen) vaihdossa?
Jos sieltä saa upouuden laitteen tilalle, niin 85 euroa ei ole mikään järkyttävä hinta toimenpiteestä, kun pitäisi ostaa muutenkin uusi laite ellei vanhaa saa korjattua.
-
Jatkanpa täällä vielä hetken yksinpuhelua, jos joku muukin vaikka joskus vaihtaa soittimen akun uuden ostamisen sijaan.
Nyt sain huolloista vastauksia, ja mcare sanoi, että tilalle tulee täysin sama malli kuin oma soitin on. Muita kommentteja ei ole vielä tullut siihen liittyen.
Luulenpa, että taidan testailla elektroniikkataitoja ja ostaa netistä uuden akun itse vaihdettavaksi. Pitää vain toivoa ettei söhlää pahemmin. Löysin suosituksia batteryupgare.com:iin, jonka akut osoittautuivat ainakin luvatun kapasiteetin perusteella varsin hyviksi. Hintakin on kohdallaan, varsinkin kun toimitus on ilmainen.
Nyt vain jännittää säilyykö soitin käyttökelpoisena! Aika haastavalta ja tarkalta hommalta vaikuttaa!
Nyt sain huolloista vastauksia, ja mcare sanoi, että tilalle tulee täysin sama malli kuin oma soitin on. Muita kommentteja ei ole vielä tullut siihen liittyen.
Luulenpa, että taidan testailla elektroniikkataitoja ja ostaa netistä uuden akun itse vaihdettavaksi. Pitää vain toivoa ettei söhlää pahemmin. Löysin suosituksia batteryupgare.com:iin, jonka akut osoittautuivat ainakin luvatun kapasiteetin perusteella varsin hyviksi. Hintakin on kohdallaan, varsinkin kun toimitus on ilmainen.
Nyt vain jännittää säilyykö soitin käyttökelpoisena! Aika haastavalta ja tarkalta hommalta vaikuttaa!
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
http://www.youtube.com/watch?v=DaTDRis3ti8
Ei näyttäisi olevan iso juttu, vähän kolvia joutuu käyttämään.
Ei näyttäisi olevan iso juttu, vähän kolvia joutuu käyttämään.
Käytössä: ATK
-
Tänään saapui akku, ja jossain tuossa viikolla alan varmaan sitä asentelemaan, kunhan löytyy kunnolla aikaa. Toivottavasti iPodista kuuluu musiikkia projektin jälkeenkin!
-
Auts, alkaa tuntua vaikealta hommalta. Purkaminen kyllä luonnistuu pikkuhiljaa mutta kasaaminen alkaa tuntua vaikeammalta projektilta. Nykyajan elektroniikasta kun pitää tehdä niin älyttömän pientä.
-
Nyt on Nano melkein kasassa, mutta persiilleenhän tuo projekti meni niin kuin arvelinkin. Avaaminen oli helppoa. Itse akun asentaminen taas sujui pienin virityksin, mutta kasaaminen oli täyttä tuskaa. On helppo sanoa videoissa ja ohjeissa "just put back", mutta todellisuudessa laite ei meinaa sujahtaa mitenkään kuorien sisään. Kun vihoviimein olin saanut tungettua laitteen sisään, niin totesin ilokseni, että näyttöön syttyi valo eli akku toimii. Näytössä on kuitenkin mustia välkkyviä raitoja, eikä rullaohjain toimi. Tietokone tunnistaa laitteen ihan oikein, joten jotain plussaa sentään. Kai tuota voi nyt jonain muistitikkuna vielä käyttää...
Olisi pitänyt vain suoraan vaihdattaa akku virallisen kaavan mukaan ettei olisi tarvinnut kiroilla ongelmien kanssa.
Tai jättää suoraan akku vaihtamatta, kyllähän sillä edelliselläkin reilu tunnin olisi musiikkia kuunnellut kerralla. Nyt ei enää auta mennä edes huollattamaan Nanoa missään, voi olla ettei sitä sielläkään kuntoon saada. Ja kustannukset voivat olla taivaissa.
Ohje kaikille tee-se-itse -ihmisille: ÄLÄ KOSKAAN VAIHDA ITSE AKKUA NANOON!!! (Ainakaan 2nd sukupolveen.)
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Olisi pitänyt vain suoraan vaihdattaa akku virallisen kaavan mukaan ettei olisi tarvinnut kiroilla ongelmien kanssa.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ohje kaikille tee-se-itse -ihmisille: ÄLÄ KOSKAAN VAIHDA ITSE AKKUA NANOON!!! (Ainakaan 2nd sukupolveen.)
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka