karjalankarhu kirjoitti:Joo Saunalahti / Elisa on jokin softa virhe kun se vaihtaa verkosta toiseen. Vika on kyllä operaattori puolella. Olisikohan data määristä ja verkon kapasiteetista kyse, kuten oli ongelma jenkkilässäkin ongelmana ? Ei taida verkot kestää älypuhelinten "keskustelua" datan osalta.
Tämä ei olekkaan tullut omalla kohdallani mieleen mutta tämä voi kyllä olla hyvinkin mahdollista. Saunalahtihan toimii Elisan verkossa ja mitä nyt muutaman kerran puhelinta on käynnistänyt näkyy aluksi elisa ja sitten Saunalahti. Tämä voi toki aiheuttaa tuota. Toki Apple lienee se kuka tämän pitäisi fixata pois alta. Koska varmaankin ihan softa vikahan tuo on.
Jos tietäisi jonkun kellä on pelkkä elisan-verkko käytössä voisi tältä kysellä toimivuudesta.
karjalankarhu kirjoitti:Joo Saunalahti / Elisa on jokin softa virhe kun se vaihtaa verkosta toiseen. Vika on kyllä operaattori puolella. Olisikohan data määristä ja verkon kapasiteetista kyse, kuten oli ongelma jenkkilässäkin ongelmana ? Ei taida verkot kestää älypuhelinten "keskustelua" datan osalta.
Tämä ei olekkaan tullut omalla kohdallani mieleen mutta tämä voi kyllä olla hyvinkin mahdollista. Saunalahtihan toimii Elisan verkossa ja mitä nyt muutaman kerran puhelinta on käynnistänyt näkyy aluksi elisa ja sitten Saunalahti. Tämä voi toki aiheuttaa tuota. Toki Apple lienee se kuka tämän pitäisi fixata pois alta. Koska varmaankin ihan softa vikahan tuo on.
Jos tietäisi jonkun kellä on pelkkä elisan-verkko käytössä voisi tältä kysellä toimivuudesta.
Täältä löytyy yks, mulla elisan verkko käytössä.
Ainakin Riihimäen uramon alueella toimii elisa huonosti.
Kysy pois yritän vastaa....
Täältä löytyy yks, mulla elisan verkko käytössä.
Ainakin Riihimäen uramon alueella toimii elisa huonosti.
Kysy pois yritän vastaa....
Juuh. Sitä meinasin, että ne keillä on pelkkä elisa, että onko teillä tullut tuota sim-kortin katomiasta etc eteen mitä tässä on käsitelty? Josko ongelmat viittaavat tuohon, että elisa teksti näkyy ja sitten tulee saunalahti.
Mulla ei ole tullut sim-kortin katoamisia, mutta verkkoa etsii useasti. Tolpat katoaa kokonaan ja n. 1-2sek niin pamahtaa taas täydet kentät.
Data pätkii ainakin elisalla, nettiin ei ole puhelimella mitään asiaa, lataus merkki vaan pyörii ja mitään ei tapahdu.
Tänään aamulla ei ollut yhtään tolppaa mutta 3G verkossa puhelin oli, luonnollisesti puhelut ei tullut läpi, uudelleen käynnistys auttoi.
Tuossa beta 3 saa tuon 3g:n pois päältä, silloin data toimii paremmin.
Emännällä on iphone 4+saunalahti, se toimii kuin unelma, ei verkon katoamisia eikä verkon häviämisiä, ja data toimii todella nopeasti.
Joutuukohan tässä iphonet myymään pois, aivan turha yrittää lähettää imessagee tai vastaanottaa s-posti... kestää niin hemmetin kauan...
Lie missä vika!?!
Viimeksi muokannut henkka82, 24.1.2012 klo 15.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
henkka82 kirjoitti:Mulla ei ole tullut sim-kortin katoamisia, mutta verkkoa etsii useasti. Tolpat katoaa kokonaan ja n. 1-2sek niin pamahtaa taas täydet kentät.
Data pätkii ainakin elisalla, nettiin ei ole puhelimella mitään asiaa, lataus merkki vaan pyörii ja mitään ei tapahdu.
Tänään aamulla ei ollut yhtään tolppaa mutta 3G verkossa puhelin oli, luonnollisesti puhelut ei tullut läpi, uudelleen käynnistys auttoi.
Emännällä on iphone 4+saunalahti, se toimii kuin unelma, ei verkon katoamisia eikä verkon häviämisiä, ja data toimii todella nopeasti.
Joutuukohan tässä iphonet myymään pois, aivan turha yrittää lähettää imessagee tai vastaanottaa s-posti... kestää niin hemmetin kauan...
Lie missä vika!?!
Käytät siis 5.1 beta 3:sta? Oletko kokeillut käyttää ihan nykyistä 5.0.1:sta? Betahan on aina beta. Ei itselläkään ole valittamista täällä samalla alueella ainakaan tuon putoamisen kanssa. Saunalahtihan nattailee tuota ip:tä nykyään jotenka verkkoongelmat on siinä koska sen ip:n pystyy katsomaan sbsettingistä.
henkka82 kirjoitti:Mulla ei ole tullut sim-kortin katoamisia, mutta verkkoa etsii useasti. Tolpat katoaa kokonaan ja n. 1-2sek niin pamahtaa taas täydet kentät.
Lie missä vika!?!
No sen voin kertoa, että ainakaan Androidiin vaihtaminen ei auta. Ihan samanlaiset yhteys ongelmat Android+Saunalahti yhdistelmällä.
Hyllyssä: iPhone | iPhone 3G | iPhone 3GS | iPhone 4 | iPhone 4S 16Gb White | iPhone 5 64Gb black | iPhone 6+ 64Gb gold | iPhone 6 64Gb space gray|||| Käytössä: iPhone 12 PRO MAX 512Gb gold | Watch 4 sport gold/midnight blue
Aika jännä homma, palautin takaisin ton 5.0.1 9a405, tuolla verkko löytyy salaman nopeasti
Eikä ole mitään verkon hukkaamis ongelmaa. Myös data toimii täysin moiteettomasti, ja emännän 4 jää jalkoihin.
Aikaisemmin en ole kokeillut tota 9A405, tuo 9A406 oli aluksi mut siinä alkoi noi ongelmat, edes toi 5.1 beta 3 ei korjaa ongelmia.... Beta 4 odotellessa...
Seurataan tilannetta...
Ai hitsi, Tegen viestiä en hoksannu tuolta välistä, juu Tege käytin beta 3.... Täytyy katsella tilannetta... Asutko itsekkin Uramossa? Mä nään melkein raviradalle....
Viimeksi muokannut henkka82, 24.1.2012 klo 19.19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
henkka82 kirjoitti:Aika jännä homma, palautin takaisin ton 5.0.1 9a405, tuolla verkko löytyy salaman nopeasti
Eikä ole mitään verkon hukkaamis ongelmaa. Myös data toimii täysin moiteettomasti, ja emännän 4 jää jalkoihin.
Aikaisemmin en ole kokeillut tota 9A405, tuo 9A406 oli aluksi mut siinä alkoi noi ongelmat, edes toi 5.1 beta 3 ei korjaa ongelmia.... Beta 4 odotellessa...
Seurataan tilannetta...
Ai hitsi, Tegen viestiä en hoksannu tuolta välistä, juu Tege käytin beta 3.... Täytyy katsella tilannetta... Asutko itsekkin Uramossa? Mä nään melkein raviradalle....
Jooh tuota just meinasin, että kun omalla kohdallani ei ole tuota ongelmaa ollut. Välillä toki jostain syystä verkko vain tipahtaa mutta nousee. Eikä ole tullut mitään näitä sim-kortti kadonnut etc. virheitä. Data nyt bygii välillä mutta homma kusee taas Saunalahden päästä kun noita laitteen ip-osoitteiden saantia tulee katsottua tuleeko suora julkinen ip vaiko julkinen nat ip. Eivät varmaankaan ole oikeat sanat mutta hiffaatte.
Sen takia ajattelin, että josko kokeilet ns. virallista firmista kuten teitkin. :kippis: siitä. Todennäköisesti toimii paremmin kuin beta koska beta on beta.
En asu Uramon lähellä vaikka siellä tulee aina frendillä joskus käytyäkin. Asustelen täällä keskustan kupeessa ja eiköhän samassa tornissa kuitenkin kiinni olla. Raviradalla ei tule juurikaan käytyä vaikka kuulemma ok kisat onkin.
Eipä oo tolla 5.0.1 tullut vastaan noita edellämainittuja vikoja. Mulla tekee ihan samaa kun sulla Tege, välillä tipahtaa ja tulee heti takaisin.
Eikä myöskään sim kortti virheitä tule ollenkaan.
No kyllä se tästä. sen voin todeta et kyllä toi 5.0.1 9A405 toimiii parhaiten noita mitä itse olen kokeillut. 406 ei ole kyl kokemusta.
Onko Tege sulla kumpi 405 vai 406?
henkka82 kirjoitti:Eipä oo tolla 5.0.1 tullut vastaan noita edellämainittuja vikoja. Mulla tekee ihan samaa kun sulla Tege, välillä tipahtaa ja tulee heti takaisin.
Eikä myöskään sim kortti virheitä tule ollenkaan.
No kyllä se tästä. sen voin todeta et kyllä toi 5.0.1 9A405 toimiii parhaiten noita mitä itse olen kokeillut. 406 ei ole kyl kokemusta.
Onko Tege sulla kumpi 405 vai 406?
Tuo 405 käytössä ja otin OTAna sen 5.0 päälle. Enkä varmaan uskalla edes ottaa tuota 406 käyttöön kun ei viitsi koskea kun nyt toimii nätisti + jb viel päälle. Ehkä jos 5.1 kanssa tulee jb niin sitten taikka 405 oikeasti alkaa temppuilemaan.
ju-mahana kirjoitti:Mä laitoin puhelimen huoltoon SIM-virheiden vuoksi. Vähintään kolme kertaa päivässä tuli ilmoitus. Lie mitä puheluita on tullut missattua. Mulla ei auttanut palautus ja uutena puhelimena käyttöön ottaminen. Liittymänä siis saunalahti. Katsotaan toimiiko "uusi" puhelin, sitten kun joskus saan sen. Tuntuvat Elisalla käyttävän kilpikonnaa iPhoneni kuljettamiseen liikkeestä huoltopaikalle.
Nyt on "uusi" huollosta saatu puhelin ollut käytössä kaksi vuorokautta, eikä yhtäkään SIM-virhettä ole tullut koko aikana. Ohjelmistona näyttää olevan 5.0.1 (9A406). Edellisellä puhelimella SIM-virhe tuli vähintään kolme kertaa päivässä. Lisäksi akun kesto tuntuu olevan paljon parempi tässä "uudessa" puhelimessa, vaikka olen vasta yhden kerran ladannut sen. Varmaankin jatkuva boottailu söi akkua. Huoltoreissusta oli siis mulle ainakin toistaiseksi hyötyä. Liittymä siis on Saunalahti. Huolto tapahtui Elisan toimesta ja kesti yhden viikon ja kaksi päivää.
Itselläni on ollut myös ongelma, että pitää boottailla n. 3 kertaa päivässä Elisan iPhone 4s 32gb Saunalahden liittymällä. Elisalta ei taida saada huollon ajaksi toista iPhonea?
Julkaisussa ostettu luuri, kadotteli heti n. kerran päivässä verkot, palautui kyllä itsestään. Marraskuussa alkoi ilmoittelemaan sim-kortin virheestä useita kertoja päivässä. Sitkuttelin tammikuun puoleen väliin ennen ku vein huoltoon. 27.1 Saapui tehdashuollettu kapula. Vknlopun aikana samoja ongelmia, useita kertoja päivässä sim-kortin virhe ja kentät katoaa. Tän viikon maanantaina vein taas huoltoon, saas nähdä kauan nyt kestää. Suoraan myyntiin / kaupanpurkua kehiin kun saapuu huollosta.. Liittymänä saunalahti.
Joulukuun puolessa välissä asensin sen 9A406-päivityksen eikä sen jälkeen ole ollut yhtään verkosta putoamista tai SIM kortin virhettä. Puhelinta ei ole käytetty missään huollossa, liittymä on edelleen sama firman oma joka käyttää Elisan verkkoa ja SIM kortti on edelleen sama "leikattu".
Kyllä tuo ongelma näyttäisi olevan Elisan/Saunalahden päässä sillä parisen viikkoa sitten vaihdoin liittymän Soneralta Saunalahdelle ja välittömästi tämän jälkeen alkoin sin-kortti virheiden ilmestyminen. Aikaisemmin Soneran verkossa ei yhtään virhettä.
Firenze kirjoitti:Elisalta ei taida saada huollon ajaksi toista iPhonea?
No kun nyt saisi edes 10 euron räpiskän! Eli heh, ei todellakaan saa mitään ilmaiseksi. Rahalla kyllä.
korsbe kirjoitti:Julkaisussa ostettu luuri, kadotteli heti n. kerran päivässä verkot, palautui kyllä itsestään. Marraskuussa alkoi ilmoittelemaan sim-kortin virheestä useita kertoja päivässä. Sitkuttelin tammikuun puoleen väliin ennen ku vein huoltoon. 27.1 Saapui tehdashuollettu kapula. Vknlopun aikana samoja ongelmia, useita kertoja päivässä sim-kortin virhe ja kentät katoaa. Tän viikon maanantaina vein taas huoltoon, saas nähdä kauan nyt kestää. Suoraan myyntiin / kaupanpurkua kehiin kun saapuu huollosta.. Liittymänä saunalahti.
Mites aattelit kaupanpurun onnistuvan jo kahden huollon jälkeen? Ainakin kuluttajaviraston mukaan kolmas huolto on se, jonka tulee olla viimeinen. Tiedä sitten, onko Elisalla (?) omaa hyväntahtoisuutta asiassa. Itse en Elisalta vaan odota ikinä minkäänlaista vastaantulemista, koska kokemus on osoittanut, että turhaa useimmiten...
Firenze kirjoitti:Elisalta ei taida saada huollon ajaksi toista iPhonea?
No kun nyt saisi edes 10 euron räpiskän! Eli heh, ei todellakaan saa mitään ilmaiseksi. Rahalla kyllä.
korsbe kirjoitti:Julkaisussa ostettu luuri, kadotteli heti n. kerran päivässä verkot, palautui kyllä itsestään. Marraskuussa alkoi ilmoittelemaan sim-kortin virheestä useita kertoja päivässä. Sitkuttelin tammikuun puoleen väliin ennen ku vein huoltoon. 27.1 Saapui tehdashuollettu kapula. Vknlopun aikana samoja ongelmia, useita kertoja päivässä sim-kortin virhe ja kentät katoaa. Tän viikon maanantaina vein taas huoltoon, saas nähdä kauan nyt kestää. Suoraan myyntiin / kaupanpurkua kehiin kun saapuu huollosta.. Liittymänä saunalahti.
Mites aattelit kaupanpurun onnistuvan jo kahden huollon jälkeen? Ainakin kuluttajaviraston mukaan kolmas huolto on se, jonka tulee olla viimeinen. Tiedä sitten, onko Elisalla (?) omaa hyväntahtoisuutta asiassa. Itse en Elisalta vaan odota ikinä minkäänlaista vastaantulemista, koska kokemus on osoittanut, että turhaa useimmiten...
Itselläni kävi iphone kaks kertaa huollossa sim-ongelman takia. Toisen huollon jälkeen kävelin liikkeeseen ja sanoin että haluan kaupan purun. Sanoivat tosiaan tuon että yleensä vasta kolmannen huollon jälkeen. Sanoin takaisin että tän hintasen puhelimen olettaisi toimivan, nyt se on vaan juossu huollossa + en voi luottaa tuohon, joten se makaa kotona ja soitonsiirto työluuriin. Tekivät kaupanpurun, julkaisussa ostettu luuri, vähensivät siitä kolmen kuukauden käytöstä pienen summan. Samana päivänä oli 669e tilillä. Nyt käytössä Lumia 800, hianosti pelittää
^Kappas! Mainiota, mainiota. Oliko kyseessä siis Elisa? Aijjuu, ja eivätkö sitten alkaneet inttää mitään, että puhelinta pitäisi kuitenkin vielä huollon jäljiltä kokeilla? Vai huomasitko heti, että ei auttanut sekään huolto?
Tuo käyttövähennys nyt on vähän niin ja näin, mutta onneksi ei tuon suurempi ollut (jos 32-giganen). Kuluttajavirastosta ovat ainakin sanoneet, että sitä ei saisi tehdä, jos ongelmia esiintyy välittömästi takuun alkuvaiheessa, mutta eipä kai sitä suoranaisesti mikään silti estä, on kai lähinnä kyse herrasmieskäytöksestä.
Viimeksi muokannut aurinkoutu, 15.2.2012 klo 21.21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
aurinkoutu kirjoitti:^Kappas! Mainiota, mainiota. Oliko kyseessä siis Elisa? Aijjuu, ja eivätkö sitten alkaneet inttää mitään, että puhelinta pitäisi kuitenkin vielä huollon jäljiltä kokeilla? Vai huomasitko heti, että ei auttanut sekään huolto?
Tuo käyttövähennys nyt on vähän niin ja näin, mutta onneksi ei tuon suurempi ollut (jos 32-giganen). Kuluttajavirastosta ovat ainakin sanoneet, että sitä ei saisi tehdä, jos ongelmia esiintyy välittömästi takuun alkuvaiheessa, mutta eipä kai sitä suoranaisesti mikään silti estä, on kai lähinnä kyse herrasmieskäytöksestä.
Elisa juu. Ja 32Gt. Sanoi että heillä ei suoraa ohjesääntöä ole kaupanpurkuihin, harkitsevat tapauskohtaisesti. Ehkä sattui vaan mukava myymäläpäällikkö kohalle. Mutta tapauksen jäljilltä tulen kyllä asioimaan toistekkin kyseisessä liikkeessä.
* Olipas vajavainen vastaus. Kysyivät että kai oon vaihdellu sim-korttia, ja valittelivat että eivät voi antaa suoraan kassasta rahoja, vaan pitää hoitaa elisan kautta palautus. Sanoin vaan että jos maksan yli 700e puhelimesta ni oletan että se toimii. Että en voi tuohon enään luottaa, vaan se pötköttelee kotosalla soitonsiirron kanssa. Eivät sitten käyneet mitään mukisemaan vastaan.
Viimeksi muokannut korsbe, 15.2.2012 klo 21.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sain pari viikkoa sitten myös uuden luurin takaisin huollosta ja nyt on ilmoitukset pysyneet poissa.
Akku kesto on parempi ja myös näyttö tuntuisi paremmalta edelliseen verrattuna. Näytön paremmuudesta en ole täysin varma, koska käytin reilun viikon vanhaa 3gs:ssää ja silmä ehti tottua siihen.
iPhone 11 64gb White
iMac 27"
iPad 16gb 3rd gen. Wifi white
iPad pro 12,9 Wifi gold
Apple tv 4k 32gb
Viikon sim ongelman kanssa taistelleena olen tullut siihen tulokseen että kyllä kyseessä sattas olla yhdistetty rauta JA softa ongelma. Mulla ekan kerran ongelma esiintyi keskitalvella kovalla pakkasella phelimen jäähtyessä ja sitten viikko sitten alkoi todellinen ei simiä/kortti viallinen rumba.
Iphone hyväksyi kortin kun sitä hetken puristi sormien välissä eli se muuttui hieman kaarevaksi. Ja yllättävästi sitenpäin että ne kullan väriset liittimet olivat mukamas kauempana puhelimen liittimistä??
Ehdin tässä kokeilla useampi eri versioita ongelman hoitamiseen... Melkein kaikkea muuta paitsi shamaanirumpua.
Eilen sitten kyllästyin ja hakeuduin paikalliseen dna myymälään ja jätin puhelimen sinne. Sinänsä jännä juttu että myymälässä eivät olleet koskaan kuulleetkaan mistään sim-ongelmasta.. Eli jos pitää paikkaansa, ei se ainakaan DNA:lla ole mikkään iso ongelma?
Off topiccina sen verran että kokeilen tässä sellaista että olen ihan ilman puhelinta.. Oikeasti vähän höntti olo... siis en tarvitse töiden takia puhelinta, jos niillä tulis töistä tärkeää asiaa, voivat ne ajaa tänne sen sanomaan. Tai etsiä vaimon numeron jostain....