Tätä on varmaan kysytty jo sata tai tuhat kertaa, mutta kun tuo hakutoiminto bugaa jostakin syystä kohdallani, pitää kysyä, koska en todellakaan halua ostaa sikaa säkissä.
Tarvitsisin syväyksien tekoa varten sellaisen työkalun (PS CS plugin) , joka toimisi mahdollisimman idioottivarmasti kaikenlaisilla pinnoilla ja väreillä. Tahtoo siis sanoa, että sillä voisi yhtä hyvin leikata luotettavasti mustan laatikon valkoiselta pohjalta kuin pörröisen linnunpoikasen lehtien ja varjojen seasta.
Vaadinko liikaa? eli onko sellaista edes olemassa? Ilmaista tai edullista tuskin ainakaan löytyy?
Jos vaatimusten mukaista ei ole, niin olisiko sellaista, jolla saisi ainakin sen höyhenpallukan valittua?
Olen lukenut, että Corel KnockOut toimisi ainakin tuon vaativamman syväyksen kanssa, mutta ei kuulemma ole kovin hyvä selkeillä rajoilla. Onko kokemuksia, onko siitä mihinkään.
Olisiko jollakulla kokemusta vaihtoehtoisista ohjelmista ja kommentteja niistä myös?
Oikeasti hyvä syväys -työkalu?
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Oikeasti hyvä syväys -työkalu?
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Sen mitä olen tuota Corelin Knockoutia kokeillut, niin omasta mielestäni se on ainakin parempi kuin Photoshopin Extract-työkalu. Mutta ei silläkään ihmeitä saa aikaan.
Asiasta kolmanteen. Vaihdoitkos sä Webbuli Macromedian Studio-lisenssin PC:ltä Mäcille viime keväänä? Itse olen harkinnut vähän samaa, mutta mites se menee käytännössä eli kun Mäc-lisenssin aktivoi, niin voiko tuota PC-versiota enää sen jälkeen käyttää?
Asiasta kolmanteen. Vaihdoitkos sä Webbuli Macromedian Studio-lisenssin PC:ltä Mäcille viime keväänä? Itse olen harkinnut vähän samaa, mutta mites se menee käytännössä eli kun Mäc-lisenssin aktivoi, niin voiko tuota PC-versiota enää sen jälkeen käyttää?
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Paras on Extensiksen kehittämä MaskPro 3, joka toimii Photarin sisällä/kautta. Aivan hel-va-tan hyvää jälkeä tekee, joskin aikaa menee. Tässä linkki uudelle omistajalle: http://www.ononesoftware.comwebbuli kirjoitti:Olisiko jollakulla kokemusta vaihtoehtoisista ohjelmista ja kommentteja niistä myös?
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja webbuli »
Nyt tulee tyhmä kysymys: Miten sinä käytät tuota Photarin Extract-työkalua? Minä en nimittäin saa sillä toivottua tulosta aikaiseksi.
Ja se kolmas asia: En saanut vaihdettua Macromedian Studio MX lisenssiä, koska minun olisi pitänyt ensin päivittää se uudemmaksi versioksi, joka olisi ollut kukkarolle liian kallis toimenpide. Senkään vuoksi en haluaisi vaihtaa, koska olen kuullut, että tuo minun versioni ohjelmapaketista on kuulemma toimivampi kuin uudemmat.
Macromedialta sanoivat, että vain pari viimeisintä (eli uusinta) versiota on mahdollista vaihtaa PC:ltä Macille tai päinvastoin. He eivät tee vaihtoja sitä vanhemmille versioille.
Kyllä se vaan on niin, että kun aktivoidessa päättää kumpaa ympäristöä käyttää, on se päätös sitova, eikä sitä ole enää mahdollista ainakaan itse vaihtaa.
Uskon, että vaihto onnistuu kuitenkin Macromedian kautta, kunhan aikaa ei kulu niin paljon, että olisi ehtinyt tulemaan kaksi uudempaa versiota markkinoille![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
MInua kyllä kirvelee suunnattomasti, kun tuo kallis ohjelmapaketti makaa käyttämättömänä sen vuoksi, että wintoosaan en enää suostu koskemaan kuin pakon edessä.
Kukapa sitä viitsisikään syödä pettuleipää kun on pullaan tottunut...![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja se kolmas asia: En saanut vaihdettua Macromedian Studio MX lisenssiä, koska minun olisi pitänyt ensin päivittää se uudemmaksi versioksi, joka olisi ollut kukkarolle liian kallis toimenpide. Senkään vuoksi en haluaisi vaihtaa, koska olen kuullut, että tuo minun versioni ohjelmapaketista on kuulemma toimivampi kuin uudemmat.
Macromedialta sanoivat, että vain pari viimeisintä (eli uusinta) versiota on mahdollista vaihtaa PC:ltä Macille tai päinvastoin. He eivät tee vaihtoja sitä vanhemmille versioille.
Kyllä se vaan on niin, että kun aktivoidessa päättää kumpaa ympäristöä käyttää, on se päätös sitova, eikä sitä ole enää mahdollista ainakaan itse vaihtaa.
Uskon, että vaihto onnistuu kuitenkin Macromedian kautta, kunhan aikaa ei kulu niin paljon, että olisi ehtinyt tulemaan kaksi uudempaa versiota markkinoille
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
MInua kyllä kirvelee suunnattomasti, kun tuo kallis ohjelmapaketti makaa käyttämättömänä sen vuoksi, että wintoosaan en enää suostu koskemaan kuin pakon edessä.
Kukapa sitä viitsisikään syödä pettuleipää kun on pullaan tottunut...
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
mrrrr... hrrr....
-
Kiitos vinkistä. Pistetään korvan taakse.eskofot kirjoitti: Paras on Extensiksen kehittämä MaskPro 3, joka toimii Photarin sisällä/kautta. Aivan hel-va-tan hyvää jälkeä tekee, joskin aikaa menee. Tässä linkki uudelle omistajalle: http://www.ononesoftware.com
Hinta 199 taalaa, hmmm... paljonkohan se nyt sitten euroissa tekisikään...
Edit: Hei! Tuostahan saa kokeiluversionkin, ettei tarvitse kokeilematta ostaa!!
Edit2: No just, eipä suostu trial asentumaan, jymäyttää koko koneen kun asennus alkaa. Että se siitä kokeilumahdollisuudesta [:S]
mrrrr... hrrr....
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mistä tuon yksinään saa? Extensiksen sivulla myytiin vaan "Photo Imaging Suite" nimistä settiä mikä sisältää viis kivankuulosita softaa, hintaan neljä-ysi-ysi—ysi-viis, eli tuttavallisemmin 499,95 taalaa. ...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Oikea osoite on [link]http://www.ononesoftware.com[/link]Jamac kirjoitti:Mistä tuon yksinään saa? Extensiksen sivulla myytiin vaan "Photo Imaging Suite" nimistä settiä mikä sisältää viis kivankuulosita softaa, hintaan neljä-ysi-ysi—ysi-viis, eli tuttavallisemmin 499,95 taalaa. ...
mrrrr... hrrr....
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka